En ole saanut riittävän tarkkaa tietoa siitä, että miten neuroleptit ja masennuslääkkeet lyhentävät elinikää. Syön peratsin ja venlafaxin keskitasoisella annoksella, olen syönyt jo kohta 10 vuotta.
Netissä lukee, että elinikä voi olla jopa 20 vuotta vähemmän kuin normaalisti. Miten? Jos en tee itsemurhaa niinkuin en todellakaan ole tekemässä, liikun kohtalaisesti, ylipainoa on vain vähän, syön terveellisesti, en käytä alkoholi- tai tupakkatuotteita eli elämäntapani on keskimääräinen ellei parempi.
On sanottu että näillä käyttäjilla on huonot elintavat ja suurempi riski itsemurhaan. Elintavat nyt voi olla keskitasoa huonommat kellä vaan, ei siihen tarvita lääkkeitä että ne olisi huonot.
Ei ole sanottu suoraan vai onko? Että esim.minulla tulisi tämän lääkitysyhdistelmän vaikutuksesta sydän- ja verisuonisairauksia tai syöpää. Nämähän lyhentää elinikää konkreettisesti. Ei esim. pelkkä diabetes lyhennä 20 vuotta elinikää, lyhentääkö ollenkaan.
Olen 40-vuotias mies ja laskettu elinikäni olisi teoriassa vielä toiset 40 vuotta mutta lääkkeet tiputtaa sitä? Faktoja kehiin, linkkejä. Kiitos.
Neuroleptit,mas.lääkkeet ja elinikä
13
1683
Vastaukset
- siinähänse
Miksi syöt noita myrkkyjä?
Ne tuhoaa aivosi.- komppaan
Helppo yhtyä!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12386833/tutkimus-psykoosilaakkeet-kutistaa-aivoja.
Neuroleptit aiheuttavat aivolobotomian, jolloin oppiminen, muisti, puhe, tunteet, motiivi, tunneäly jne. loppuvat.
- cut_life_short
Kaikki huumausaineet varsinkin suurissa määrissä käytettynä voivat vahingoittaa keskushermostoa, mikä taas voi johtaa sydänongelmiin ja siten äkilliseen kuolemaan. Toinen tapa jolla esimerkiksi neuroleptit lyhentävät odotettua elinikää on merkittävä lihoaminen, joka voi johtaa diabetekseen (sekä siten lisäsydänongelmiin). Neuroleptien arvellaan lyhentävän elinikää annoksessa, käyttöajasta ja yksilöstä riippuen 10-30 vuotta. Arvio voi hieman vaihdella lähteestä riippuen. 'Masennuslääkkeistä' ei ole kertynyt vielä samalla tavalla tietoa, mutta eittämättä lyhentävät niin ikään odotettavaa elinikää (eivät ainakaan pidennä).
- Trolololoolo
Lässyn lässyn.
- 2w3t4
Psykoosi tai vakava masennus voivat myös lyhentää elinikää radikaalisti.
- äkldafs
2w3t4 kirjoitti:
Psykoosi tai vakava masennus voivat myös lyhentää elinikää radikaalisti.
Minä olen kokenut sekä psykoosin ja vakavan masennuksen ja tiedän, että ne luonnollisesti lyhentävät elinikää, koska ne liittyvät tilastollisesti erinäisiin elämänhallintaongelmiin ja additikoihin sekä itsemurhiin. Lääkkeet eivä kuitenkaan yleensä paranna noita "sairauksia", vaan pitkällä aikavälillä ne lähinnä heikentävät fyysistä terveyttä. Se on niiden ensisjainen vaikutus. Masennuslääkkeitäkin voitaisiin myydä esim. seksuaalista toimintakykyä heikentävinä lääkkeinä, koska ne heikentävä usein seksuaalista toimintakykyä todennäköisemmin kuin parantavat masennuksesta. Ne toisin sanoen heikentävät eliniän ennustetta mielenterveyspotilailla ilman merkittävää parannusta varsinaisen "sairauden"hoidossa pitkällä aikavälillä. Sitä ei ehkä saa sanoa ääneen julkisesti, mutta näin se on. Neuroleptit esimerkiksi ovat äärimmäisen haitallisia lääkkeitä etenkin pitkän aikaa käytettynä, mutta sitä ei haluta tuoda julki, koska taloudelliset ja valtapoliittiset intressit estävät järjenkäytön ja tutkimukseen perustuvan tiedon hyödyntämisen.
- Tietoa.janoava
äkldafs kirjoitti:
Minä olen kokenut sekä psykoosin ja vakavan masennuksen ja tiedän, että ne luonnollisesti lyhentävät elinikää, koska ne liittyvät tilastollisesti erinäisiin elämänhallintaongelmiin ja additikoihin sekä itsemurhiin. Lääkkeet eivä kuitenkaan yleensä paranna noita "sairauksia", vaan pitkällä aikavälillä ne lähinnä heikentävät fyysistä terveyttä. Se on niiden ensisjainen vaikutus. Masennuslääkkeitäkin voitaisiin myydä esim. seksuaalista toimintakykyä heikentävinä lääkkeinä, koska ne heikentävä usein seksuaalista toimintakykyä todennäköisemmin kuin parantavat masennuksesta. Ne toisin sanoen heikentävät eliniän ennustetta mielenterveyspotilailla ilman merkittävää parannusta varsinaisen "sairauden"hoidossa pitkällä aikavälillä. Sitä ei ehkä saa sanoa ääneen julkisesti, mutta näin se on. Neuroleptit esimerkiksi ovat äärimmäisen haitallisia lääkkeitä etenkin pitkän aikaa käytettynä, mutta sitä ei haluta tuoda julki, koska taloudelliset ja valtapoliittiset intressit estävät järjenkäytön ja tutkimukseen perustuvan tiedon hyödyntämisen.
Sehän se harmittaakin, kun mitään todellista sananvapautta ei ole. Se taas estää saamasta oikeaa ja tärkeääkin tietoa. Välillä tietoa voi saada tipoittain, tai lukemalla rivien välistä tai vihjeistä.
- Liekötotta
Olen aloituksen kirjoittaja. Siis neuroleptit voivat aiheuttaa keskushermostollisia oireita, joista aiheutuu sydänsairauksia ja siten elinikä on käytännössä lyhyempi. Syön näitä koska olen kyllä kokeillut ilmankin jopa puoli vuotta selvinnyt ilman kunnes psykoosi ja masennus hiipivät puun takaa kimppuuni taas. Sairaalaan, työkyvyn menetys puoleksi vuodeksi ja olo itsemurhan partaalla. Näillä lääkkeillä koen olevani hyvinvoiva henkisesti, elämä maistuu hyvältä. :)
- T300x
Minä olen vähentänyt vähitellen neuroleptia, jota käytän. Sitä mukaa kun olen vähentänyt, fyysinen ja psyykkinen kuntoni on parantunut. Neuroleptit ovat aiheuttaneet minulle vain kärsimystä.
- Liekötotta
Joo, minullakin varmaan jossain vaiheessa molempia vähennetään niin sanotulle ylläpitotasolle, joka ei ole paljoa. Totta on että kun vähentää niin ajatus ja fyysinen toiminta kirkastuvat. Mutta hyvä olla näinkin nyt kun vertaa missä olin vielä vuosi sitten.
- wraegwer
Terveelle ihmiselle neuroleptin määrääminen esim. ahdistukseen on mielestäni kemiallista kiduttamista. Jos ihmisellä ei ole päihdeongelmaa, eikä vakavaa mielenterveysongelmaa niin silloin ensisijaisena ahdistus/unilääkkeenä pitäisi määrätä bentsodiatsepiinia. Jokainen ihminen on sen arvoinen että voidaan ainakin kokeilla ensin sitä kaikkein mukavinta ja helpointa vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Siirtykää ketogeeniselle ruoalle ,niin loppuu psykoosit ja masennukset. Tutkittua on että ainakin vilja näitä aiheuttaa. Kannattaa lukea lääkkeetön elämä kirja sekä vaaralliset viljat kirja myöskin
- Anonyymi
Söin viljoja jo vuosia sitten, sairastelin psykooseja.
Psykoosini paranivat viljojen syönnistä huolimatta.
Olen edelleen syönyt viljoja, eikä ole psykoosia ollut enää pariin kymmeneen vuoteen.
Ei viljat psykoosia aiheuta, kannattaa miettiä, mitä lukee ja mistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056