Luonnonkiharat ja kaksihaaraiset

11v

Mun tukka on vähän rintoja ylemmällä.

1. Onko totta että luonnonkiharat on luonnostaan kuivat ja on mahdotonta kasvattaa kaksihaaraton tukka? Mulle sanottiin näin :(

2. Tyhmä kysymys, mutta: eihän kaksihaaraiset pahene vaikka hiuksia hoitais hyvin? En tahtois leikata lyhyeks niin mietin voinko vaan leikata n. kuukauden välein kunnes ei oo enää ja huolehtia ettei pahene/tuu lisää.

15

182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mina_22

Hei!
      Öljyhoito on yksi hyvä keino, millä saa tukkaan kiiltävyyttä, kosteutta ja kimmoisuutta. Kannattaa käyttää myös tarpeeksi kosteuttavia tuotteita. Hiustenpesun jälkeen kannattaa laittaa laitvoihin jätettävää hoitoainetta :)
      En osaa sanoa, miten kaksihaaraisuus vaikuttaa luonnonkiharuuteen, itselläni niitä ei ainakaan mitenkään huomattavasti ole koskaan ollut ja tosiaan kiharat omistan itsekin, tosin sekin on tietysti yksilöllistä.
      Ei hiusten hoitaminen aiheuta kaksihaaraisuuksia, vaan voi parantaa hiusten kuntoa. Kannattaa käydä kampaajalla juttelemassa asiasta, ehkä hän osaa leikata sinulle jonkin kivanpituisen hiusmallin, johon itsekin olet tyytyväinen ja joka näyttää hyvältä.

En ole kampaaja, mutta tässä sinulle muutamia vinkkejä, mitä voit kokeilla. Toivottavasti näistä oli jotain apua :)

• Mina_22

Luonnonkiharat ovat aina hiukan karheammat eikä niitä ihan sileiksi saa, muuta kun suoristamalla :)

• 11v

Kiitos viesteistä! Käytän kosteuttavaa hoitoainetta, mutta voisin sit kai kokeilla öljyhoitoakin :)

• Jerztsi

En ole koskaan kuullutkaan, että luonnonkiharat olisivat jotenkin alttiimpia kaksihaaraisille.
      Kannattaa jokaisen pesun ja hoitoaineen laiton jälkeen vielä suihkuttaa hiuksiin jätettävää hoitoa latvaosaan. Hyviä merkkejä löytyy, on öljyisempiä hyvin kuiville latvoille, korjaavia, jne.
      Viitisen vuotta sitten aloin kasvattaa tätä nykyistä pitkää tukkaani, luonnonkiharaa, ja tällä hetkellä mittaa on vyötärölle. Kaksihaaraisia ei juurikaan ole, ja jos löydän, poltan tulitikulla sen pois. Polttaminen on hyvä konsti, latvat eivät niin helposti halkeile enää.
      Mikäli tarkoituksesi on kasvattaa tukastasi tosi pitkä, unohda kampaamokäynnit ja latvojen leikkuuttaminen toistaiseksi, ja keskity hoitamaan ja suojaamaan hiuksiasi.
      Hoitamisesta niitä kaksihaaraisia tuskin tulee, mutta hiusten kuivatus ja föönaaminen kuluttaa ja kuivattaa kyllä. Mikäli tukkasi ei ole aivan mahdottoman paksu ja tuuhea, niin anna mieluummin kuivaa itsekseen, ja harjaa vasta kuivana.

• 11v

Kiitos vastauksesta! Tiesin osan vinkeistäsi mutta uusiakin oli! Aion tosiaan kasvattaa tukkaani.

• Hippitukka

Luonnonkiharia hiuksia ei saa koskaan leikata veitsellä. Haaroittuvat varmasti herkemmin kuin suorat hiukset. Ammattitaitoinen kampaaja tietää tämän. Oma kampaaja minuakin varoitellut asiasta ja omakohtaista kokemusta on valitettavasti vuosien ajalta.

• mehdfghjklö

Kannattaisiko mikrotrimmata? Eli istu muutamana iltana sakset kädessä tv:n ääreen ja ota tupsu kerrallaan käteen ja leikkaa haaraosat yksitellen pois. Minä kasvatan ja mikrortimmaan, ei tarvitse luopua koko pituudesta ja leikkausväli harvenee.

• 11v

Kiitos vastauksista! Mä itseasiassa mikrotrimmaan melkein joka päivä...:D Enköhän mä nyt selviä näitten kaa!

• Sarihkeieia

Minulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. Kun värjäsin/vaalensin niitä, oli aina kaksihaaraisia. Värjääminen ym. kuivattaa/rasittaa hiuksia. Ei kandee. Samoin kampaajat silppuu/ohentaa hiukset ihan olemattomiin.
      Leikkaa itse ja värit pois. Silleen saat paksut vahvat hiukset.

• 11v

Kiitti vastauksesta! En oo koskaa värjänny tukkaa, en föönää, en kiharra, en suorista, käytän kosteuttavaa hoitoainetta, vältän harjaa ja pompuloita, oon yrittäny pidentää hiusten pesuväliä, mikrotrimmaan ja käytän saunas pyyhettä hiusten ympärillä...Silti kaksihaarasia. Mikä meni mönkään? :(

• Jerztsi

Lopeta stressaaminen. Osta hiuksiin jätettävää hoitosuihketta, jota suihkutat latvoihin pesun jälkeen vaikka olet sitä kosteuttavaa hoitoainettakin käyttänyt, eli sen lisäksi laitat. Näitä hoitosuihkeita on monenlaisia, on korjaavaa ja vaikka mitä. Ihan tavallisista tavarataloistakin saa, ei ole pakko ostaa kampaamoista kallita.
      Anna tukkasi kasvaa, eivät ne kaksihaaraiset tukan kasvua estä, nehän ovat yleensä latvoissa.
      Jos jatkuvasti nypit ja leikkaat niitä latvoja, et saa ikinä tukkaasi pituutta.
      Kuinka paljon niitä kaksihaaraisia todellisuudessa on? Muista, etteivät muut ihmiset juurikaan tutki toisten tukan kaksihaaraisia, joten hyvin harva huomaa, vaikka jokainen hiuksesi olisi haarainen. Noilla latvahoitosuihkeilla saat ne vieläkin huomaamattomammiksi, ja sitten joskus, jahka tukka on tosi pitkä, voit kerralla leikkauttaa ne pois.

• 11v

Kiitti vastauksesta! Rohkaisi paljon! Voisin kokeilla sitä hoitosuihketta ja ehkä öljyhoitoa. En tajuu miks en jo oo :P Aion kuitenkin toistaseksi kleikata latvoja (yksitellen, ei lähe niin paljon pituutta).

• kyllästynyt11v

Öljyhoito ei auttanu :( Kokeilen seuraavaks eri merkkiä tai niitä kuivashamppoita ja leikkaan uintiviikon jälkeen n. Sentin ja jos pääsen parturiin niin enemmän...Ärsyttää helvetisti kun mikään ei vaan toimi!!!! Yks kyssä viel mihin en oo saanu viel (selvää) vastausta: jos leikkaisin n.kuukauden välein sentin niin toimisko vai oisko lopputulos sama? Ette kuitenkaa tajunnu...

• yritänauttaa

Mullakin on luonnonkihara hius ja todella huono kuntoinen. Mullakin on ollu hiusöljyt ja kaikki mahdollinen kokeilussa, mutta mikään ei oo tuntunu auttavan. Nyt löysin ihanan hius seerumin: Tigin Graze Haze, se on auttanut mun hiuksiin paljon! Tosihan on se, että kun hiukset on menny huonokuntoseksi niihin ei oo mitään korjaus keinoa. Näillä hiusöljyillä ja seerumeilla saat hiuksista terveen näköiset, mutta ne ei korjaannu koskaan terveeksi. Ainut mikä auttaa oikeesti on se leikkaaminen. Mun mielestä paras keino on leikata kerran kuukaudessa latvat tasaiseksi niin hiukset pysyy paremmassa kuosissa.

• 11v

Kiitos vastauksesta! En jaksa/halua uskoa että nää on ikuisesti epäterveet. Vois kokeilla sitä Tigin Graze Hazea. Oon niin tyhmä että oon unohtanu (tai sitte mul on surkee muisti) sanoa että tarkotus ois kasvattaa näitä ja että mulla on surkea leikkaus näissä koska yritykset parantaa tätä ja se kirottu ajatus joskus kauan sitten että kasvatanpa otsatukan pois ja muutenki pitkän tietämättä kaksihaarasista ja tiiän että tätä on kamalaa lukee koska ei pilkkuja mutta ei jaksa. Painotan: voinko vaa leikata sentin kuussa pisimmistä kohista (eli ei niistä kuivimmista) ja saada lopuksi tasasen ja hyvän tukan? Ja siis tietenki käyttäisin niitä neuvoja kokoajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe