weekend festarit on vähä-älyisille pennuille

mrrage

Weekend-festivaleissa soitettava "musiikki" ei ole aitoa musiikkia. Se on vain yksinkertaista jympytystä.Weekendeille menee kaikki ns. "Massa teinit", joilla ei ole omaa järkeä tai mielipidettä.Pikku tytöt pukeutuu paljastavasti ja kiljuu kuin hullut jonkun dj:n techno musiikkia ja juovat kaljaa.Ymmärrän kyllä, että nämä festarit ovat varmasti kivat biletyksen kannalta, hauskaa siellä varmasti on.Jos haluaa kunnolla juhlia, siellä se onnistuu.Mutta kun kaikki hehkuttaa ja on niin innoissaan ja kiljuu jonkun paskan dj:n musiikin perään kuin se olisi parhainta musiikkia mitä koskaan on tehty, alkaa miettimään että onko noi pennut koskaan kuunneleet aitoa musiikkia, esim.klassista rock musaa.Monet sinne festareille menevät vaan siksi, kun kaikki muutkin menee ja siellä käy kaikki suositut tyypit ja soitettava musa on siellä niin suosittua.Eipä sinne menevät taida paljon itse miettiä tai omistaa aivoja, kun pitävät näitä kyseisiä festareita maailman suurimpana asiana.pidän kaikki pentuja jotka sinne menevät hieman vähä-älyisinä, anteeksi vain.Olisi ihanaa palata 60-80 luvulle, jolloin musiikki oli aitoa ja ammattimaisesti tehtyä eikä vain yksinkertaista techno/elektro/disco/hiphop jympytystä, jonka tahtiin kaikki pennut hyppivät kuin juntit :D No, kyllä pennut saa bailata ja pitää hauskaa, jos he tästä musiikki tyylistä pitävät niin mikäs siinä.Kerran vain ollaan nuoria...Pelkään vain että vanhempi ja aito musiikki unohtuu tulevaisuudessa kokonaan, kun tämänhetken nuoret eivät siitä välitä.Tämä oli vain mun mielipide

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohoijaa_jooh

      Et ole yksin mielipiteesi kanssa. Tuo helvetin jumputus kuuluu tänne Vuosaaren perukoille asti. Järjestäjä varmaan sanoo, että desibelit on kohdillaan, johon uskallan väittää että ei ole jos tänne saakka tulee volyymit kuin soittais tuossa vireisellä kadulla.

      Mutta eihän se järjestäjä vastuuta ota nuorten korvista, jos niissä vähän kuulo ottaa itseensä ja tulee vauriota ja ilmeisesti nuorison mielestä loppuelämäksi saatu tinnitys on ihan kiva homma.

      Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka joutuu kuuntelemaan tuota helvetin jumputusta 9 tuntia siellä vieläkin lähemmpänä tapahtumaa.

      No onneksi tuo paska jo loppu kun kello tuli 23.00 jo tuossa viitisen minuttia sitten.

      • Ei järjeställä ole velvollisuutta nuorten korvista. Johan sen järki sanoo, että korvatulpat mukaan. Omat tulppani olen teetättänyt, jotta saan oikeanlaiset ja vaimentavat kunnolla. Suojaan kuuloni, vaikka kuuntelen elektronista musiikkia muun muassa.

        Sama äänenvoimakkuus ongelma on myös rock keikoilla aina kun ovat stadionilla.


      • uhythglsi
        peepingtommi1 kirjoitti:

        Ei järjeställä ole velvollisuutta nuorten korvista. Johan sen järki sanoo, että korvatulpat mukaan. Omat tulppani olen teetättänyt, jotta saan oikeanlaiset ja vaimentavat kunnolla. Suojaan kuuloni, vaikka kuuntelen elektronista musiikkia muun muassa.

        Sama äänenvoimakkuus ongelma on myös rock keikoilla aina kun ovat stadionilla.

        Järjestäjillä on kyllä vastuu äänen tasosta ja desibeleistä sekä siitä miten äänentoistolaitteet sijoitetaan ja mihin suuntaan.

        Kyseisen tapahtuman desibeli taso ei ollut sallituissa rajoissa eli ylitti melkoisesti 70 desibeliä.

        Kyseinen melu kuului mm. Rajakylässä, Mellunmäessä ja Vuosaaren loppupään rajalla asti eli aivan liian kovaa.

        Kyllä ihmisillä pitää voida olla mahdollisuus tarpeelliseen lepoon klo. 22.00 jälkeen koska aika moni kuitenkin käyt töissä seuraavana päivänä tapahtumasta mm. lääkärit, sairaanhoitajat jne. joiden vuoro alkaa vieläpä aikaisin ja väsyneenä ei toivoisi käyvän hoitovirheitä (tämä nyt on vaan yksi esimerkki).

        Kyseiselle tapahtumalle pitäisi oikeasti olla parempi paikka, melutasot oikeanlaiset ja muutenkin jäjrestää asiat siten, että niin Festariväki kuin lähitienoon asukkaat voivat kukin nauttia elämästään ilman häiriöitä, ikävä kyllä nyt ei näin ole ollut.


      • Järjestäjän vastuu rajoittuu festivaalialueen äänenvoimakkuuteen ja kaiuttimien sijoitteluun. Totta. Äänenvoimakkuus on hyvin voinut nousta yli tai olla sallituissa rajoissa, koska vesi kantaa äänen uskomattoman hyvin ja pitkälle. Tältä on mahdoton välttyä.

        Tiedän kyllä levon merkityksen opiskelevana sekä työssäkäyvänä. Lepoon pitää olla mahdollisuus, mutta pitää myös olla festareita tarjolla myös nuorisolle. Miksei tällaista porua nouse kuin konemusiikin festareista? Kukaan ei valita Flown meluhaitoista tai Stadionin rokkikeikoista.


    • Weekend-festivaleissa soitettava "musiikki" ei ole aitoa musiikkia. Se on vain yksinkertaista jympytystä.Weekendeille menee kaikki ns. "Massa teinit", joilla ei ole omaa järkeä tai mielipidettä.Pikku tytöt pukeutuu paljastavasti ja kiljuu kuin hullut jonkun dj:n techno musiikkia ja juovat kaljaa."

      Korjaus! Weekendilla ei ole koskaan soinut techno, vaan nykyinen big room house/edm/trance/ psy trance/hardstyle ja jopa tänä vuonna vahingossa yksi hardcore dj. Sana techno tarkoittaa jenkeistä lähtöisinolevaa minimalistisempaan ilmaisuun painottuvaa musiikkia. Ja mitä eroa tuolla kuvauksella on esim One Directionin keikkaan?

      "Mutta kun kaikki hehkuttaa ja on niin innoissaan ja kiljuu jonkun paskan dj:n musiikin perään kuin se olisi parhainta musiikkia mitä koskaan on tehty, alkaa miettimään että onko noi pennut koskaan kuunneleet aitoa musiikkia, esim.klassista rock musaa."

      Eli klassinen rock on siis ainoaa oikeaa musiikkia? Siihenkin tutustuneena voin sanoa sen olevan 99% tappavan tylsää paskaa kuten koko rock muutenkin. Vasta jos mennään vaihtoehtoisempaan rockiin tai popiin alkaa löytyä aidosti hyvää ja kiinnostavaa musaa iänikuisen kitaranvingutuksen sijaan.

      Eipä sinne menevät taida paljon itse miettiä tai omistaa aivoja, kun pitävät näitä kyseisiä festareita maailman suurimpana asiana.pidän kaikki pentuja jotka sinne menevät hieman vähä-älyisinä, anteeksi vain."

      Samaa ajatellaan myös rock-festareiden kävijöistä ja myös teineistä kun olit teini.

      "Olisi ihanaa palata 60-80 luvulle, jolloin musiikki oli aitoa ja ammattimaisesti tehtyä eikä vain yksinkertaista techno/elektro/disco/hiphop jympytystä, jonka tahtiin kaikki pennut hyppivät kuin juntit :D No, kyllä pennut saa bailata ja pitää hauskaa, jos he tästä musiikki tyylistä pitävät niin mikäs siinä."

      Ainoa hyvä 70-luvulla oli disco. 60-luvulta ei paljoa hyvää löydy ikävä kyllä. Jos puhumme yksinkertaisesta musiikista, niin sitähän myös rock on suurissa määrin. Samat soittimet, samat nuotit, samat soundit jne. Heavy vielä pahempaa, samalta ne kaikki kuulostaa.

      "Kerran vain ollaan nuoria...Pelkään vain että vanhempi ja aito musiikki unohtuu tulevaisuudessa kokonaan, kun tämänhetken nuoret eivät siitä välitä.Tämä oli vain mun mielipide"

      Aito ja aito. Jos aito musiikki on tehty 60-luvulla, niin onhan se jo unohtunut. Aitous on venyvä käsite. Itse kuuntelen hyvin laajalla skaalalla musiikkia ja se aidoin löytyy epäkaupallisesta musiikista. Kaupallinen pop/rock/edm on pahinta mitä tiedän.

      Weekend ei ole festarini, paitsi yksi lava olisi kiinnostanut. Jumputus kuuluu merta pitkin todella pitkälle, vaikka desibelit olisivat rajojen mitoissa. Samaten tanssimusiikki pelaa osin erilaisella bassosoundilla kuin rock ja se kuuluu myös osaltaan todella hyvin vettä pitkin.

    • hyvääoloaonnellisuus

      Pääasia, että on hyvä olo. Kuten minulla, kun kirjoitin tähän näin lyhyesti (:-_:_-:)
      -------------------------------------------------------------------------------------|-------|
      tällaista nonsenseäenglisheasyhääääääää

    • utyuytutyu

      Musiikki lähinnä perustuu lasten loruja jäljittelevään rallatukseen ja välissä sitten konsolipeleistä tuttujen efektien jäljittelyä.Jokin Rihanna toi tuon kakomisen mukanaan.Nuoret miehet sitten mukana tohkeissaan elätymästä kun muulla musa maulla ei muuten tavaraa tarjolla.

      • Rihannalla ei laululahjoja ole, muttei niitä ole myöskään Mick Jaggerilla tai Steven Tylerillakaan, muttei ole menestystä hidastanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe