Minulla on kummassakin jaloissa todettu reisiluun päässä luukuolio. Toinen jo korjattu tekonivelellä. Ortopedi sanoo syyksi alkoholin, en oikein tuohon usko.
Onko kellään muilla luukuolioista kokemuksia. Kivulias on.
Luukuolion syyt
7
3459
Vastaukset
- siinähänse
Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, Omega-3 -rasvahapot ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.
Luuston voi pitää kunnossa huolehtimalla siitä, että saa riittävästi proteiinia, C-vitamiinia, D-vitamiinia, magnesiumia sekä K2-vitamiinia. Liikunta ennaltaehkäisee luukatoa oikean ravitsemuksen kanssa sekä auttaa myös luustoa tukevan lihaksiston ylläpidossa.
Suomessa terveellinen ja monipuolinen ravinto ei riitä pitämään yllä tervettä luustoa, nivelsiteitä, välilevyjä ja niveliä. Lisäravinteena tarvitaan:
C-vitamiinia 400 mg/vrk
D-vitamiinia 50-100 µg/vrk
K2-vitamiinia 50-100 µg/vrk
Magnesium (sitraattia) 200-400 mg/vrk
Nämä lisäravinteet maksavat kuukaudessa n. 5€, joten ei ole rahasta kiinni oman luustonsa hyvinvoinnista huolehtiminen. Edullisimmin lisäravinteita myydään Citymarketissa, iHerbissä sekä suomalaisissa verkkokaupoissa.- sdlahkjd
Ja mitähän tekemistä tällä saakelin D-vitamiinimantralla on tässäkin asiayhteydessä? Oliskohan aika tarkistaa lääkitys, tai yksinkertaisesti hankkia elämä...
- sdlahkjd
Onko sulla II-tyypin diabetes?
Tai juotko viinaa?
Molemmat aiheuttaa huonon ruokavalion ja ravintoaineiden puutosten kanssa kaikkea ikävää.
Muista edes D-vitamiini.- D-vitam
Ei oo diabetestä, enkä juo viinaa. Luuntiheysmittauksen jälkeen oon jo 3 vuotta syönyt lääkärin määräämiä D-purutabletteja.
- jlaskjdaslkd
Jotkut lääkkeet aiheuttaa tuota, kannattaa googletella, jos oot käyttäny jotain lääkettä pitkään..
- DD-vitam
Sitä olen miettinytkin, mutta mulla oli diagnoosina viimeks:Lonkkamaljan vajaakehittynesyydestä johtuva nivelrikko.
- Anonyymi
Taisin myöhästyä monella vuodella mutta mulla on lonkassa luukuolio.
Ois kyllä kiva vaihtaa ajatuksia kohtalotovereitten kanssa mutta niitä on vähän koska tää on tosi harvinainen vaiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425811Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714555Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593199SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482406Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?332277Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422049En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha81104