Luukuolion syyt

Luukuolio

Minulla on kummassakin jaloissa todettu reisiluun päässä luukuolio. Toinen jo korjattu tekonivelellä. Ortopedi sanoo syyksi alkoholin, en oikein tuohon usko.
Onko kellään muilla luukuolioista kokemuksia. Kivulias on.

7

3177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinähänse

Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, Omega-3 -rasvahapot ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.

Luuston voi pitää kunnossa huolehtimalla siitä, että saa riittävästi proteiinia, C-vitamiinia, D-vitamiinia, magnesiumia sekä K2-vitamiinia. Liikunta ennaltaehkäisee luukatoa oikean ravitsemuksen kanssa sekä auttaa myös luustoa tukevan lihaksiston ylläpidossa.

Suomessa terveellinen ja monipuolinen ravinto ei riitä pitämään yllä tervettä luustoa, nivelsiteitä, välilevyjä ja niveliä. Lisäravinteena tarvitaan:

C-vitamiinia 400 mg/vrk
      D-vitamiinia 50-100 µg/vrk
      K2-vitamiinia 50-100 µg/vrk
      Magnesium (sitraattia) 200-400 mg/vrk

Nämä lisäravinteet maksavat kuukaudessa n. 5€, joten ei ole rahasta kiinni oman luustonsa hyvinvoinnista huolehtiminen. Edullisimmin lisäravinteita myydään Citymarketissa, iHerbissä sekä suomalaisissa verkkokaupoissa.

• sdlahkjd

Ja mitähän tekemistä tällä saakelin D-vitamiinimantralla on tässäkin asiayhteydessä? Oliskohan aika tarkistaa lääkitys, tai yksinkertaisesti hankkia elämä...

• sdlahkjd

Onko sulla II-tyypin diabetes?

Tai juotko viinaa?

Molemmat aiheuttaa huonon ruokavalion ja ravintoaineiden puutosten kanssa kaikkea ikävää.

Muista edes D-vitamiini.

• D-vitam

Ei oo diabetestä, enkä juo viinaa. Luuntiheysmittauksen jälkeen oon jo 3 vuotta syönyt lääkärin määräämiä D-purutabletteja.

• jlaskjdaslkd

Jotkut lääkkeet aiheuttaa tuota, kannattaa googletella, jos oot käyttäny jotain lääkettä pitkään..

• DD-vitam

Sitä olen miettinytkin, mutta mulla oli diagnoosina viimeks:Lonkkamaljan vajaakehittynesyydestä johtuva nivelrikko.

• Anonyymi

Taisin myöhästyä monella vuodella mutta mulla on lonkassa luukuolio.
      Ois kyllä kiva vaihtaa ajatuksia kohtalotovereitten kanssa mutta niitä on vähän koska tää on tosi harvinainen vaiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe