Miten onnistuu edes aloittamaan?

läskipois

Paino on noussut uhkaavasti, viisi kiloa vähintään pitäisi saada pois, koska sokeriarvot ovat jo ylärajoilla. Kuntokin on kuin vanhuksella vaikka ikää on alle 40 lisäksi erilaiset vaivat eivät tunnu helpottavan.
Kaipaisin apua siihen miten pystyy edes aloittamaan, motivaatiota ei juuri ole, en pysty vastustamaan makeaa. Olen työttömänä, huonossa parisuhteessa ja syön aina huonon mielialan helpottamiseen mutta myös hyvällä mielialalla. En pidä kasviksista, en syö hedelmiä, olen laiska joten en liiku juuri ollenkaan. Tilanne kuulostaakin toivottomalta mutta jos on oikeasti hyviä neuvoja mielelläni otan vastaan.
Enkä todella kaipaa neuvoja jätä valkoiset jauhot, sokerit ym tai eroa koska ne eivät ole vaihtoehtoja.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoilua

      Jos sokeri on koholla, niin vitsit ovat vähissä makean ja valkoisen viljan suhteen. Oletko nyt ihan tosissaan tämän asian kanssa?

      Motivaatiosta en tiedä mitään, kun itse kävin yli 9 kilometrin mäkilenkillä. Itselläni oli sokeri koholla, niin minulle "maantie maittaa." Nyt on sokeriarvot kohdallaan. Syön kuituisia ruokia, marjoja ja kasviksia, lihaa ja kalaa. Siinäpä se suunilleen, maitotuotteita. Olen 70 vuotta iältäni ja meinaan pitää itsestäni huolta. Minulla on kuntosali ja jumpat talvella.

      Elämänmuutos vaatii aivotyötä, sitä olen minäkin tehnyt pitkään, mutta nyt sujuu kaikki hyvin. En ole laiheliini, mutta ilman lääkkeitä vielä taivallan.

      Kaikkea hyvää kamppailussasi terveemmän elämän puolesta!

    • nainen39v

      Sokeriarvot ei ole näköjään tarpeeksi hyvä motivoitumiskeino aloittaa laihduttamista.Voin sanoa omasta kokemuksesta -30 kiloa,että se laihduttaminen vaatii sen motivaation.Kukaan muu ei voi tehdä asialle mitään,jos ei itsellä motivaatiota aloittaa laihduttamsta.Voit mennä vaikka ravitsumisterapeutilla mutta ei ne neuvot auta,jos sä et noudata niitä.Itse laihdutin aluksi pelkällä ruokavaliolla ja aloitin säännöllisen liikunnan kun olo keveni.Tuolla asenteellasi ei saavuta yhtään mitään.

    • eivieläperillä

      Mikä sattuma. Kirjoitin juuri äsken yhteen toiseen viestiketjuun siitä että meditaation avulla tehdyt motivaatio-harjoitukset ovat auttaneet minua tekemään elämänmuutoksen. Se voisi olla sellainen mikä helpottaisi sinuakin kohti muutosta. Että voisit käyttää mieltäsi hyväksesi sinun pitää löytää ne ajatukset jotka motivoivat juuri sinua.

      Aina kun tekee mieli syödä muulloin kuin ruoka-aikaan niin yritä korvata se jollakin muulla tekemisellä mikä tuo sinulle hyvän tai onnellisen olon. Se voi olla lukeminen, kirjoittaminen, pelaaminen, mahdollisen lemmikin kanssa oleilu tai jopa jokin pienimuotoinen liikuntaharrastus!
      Se että liika-syömistä voi jättää pois vaatii sen että ymmärrät kehoasi edes sen verran ettei kaikki mahasta tulevat kurinat ja olot tarkoita että tarvitsisit ruokaa tai sitä että sinulla edes olisi oikeasti nälkä, vaan keho on tottunut siihen että se saa ruokaa usein ja tietyissä määrissä. Kuten eläimet niin ihminenkin voi kadottaa tyystin sen kyvyn tietää missä menee raja tavallisella vatsan ololla ja nälällä. - Painotan tätä koska sinulle voi tulla hyvin voimakkaita tunnereaktioita kun kehosi alkaa reagoimaan uusiin tapoihin.

      On kyllä pakko olla rehellinen ja sanoa että sinun pitää ehkä jossain vaiheessa mennä juttelemaan jollekkin ammattilaiselle itsesi takia. Tunnesyöminen on sinulle este tavoitella terveellisempää elämää ja sinun aloitustekstistäsi huomaa että et ole vielä valmis henkisesti jättämään sokeria pois elämästäsi, vaikka sokeriarvot ovat korkealla. Sinun pitäisi alkaa purkamaan tunteitasi ihan alusta asti ja se on todella vaikeaa käsitellä ihan yksin ilman tukea ja toisenlaisia näkökulmia eri asioihin. Ansiatsen tuen ja muutoksen.

      Mainitsit huonosta parisuhteesta. Kun ero ei kerta ole vaihtoehto niin olisiko parisuhdeterapia sitten? En tiedä miten pahalla tolalla välinne ovat, mutta sitä kautta saisitte uutta näkökulmaa miten toimia sellaisissa tilanteissa mitkä tekevät teidät onnettomiksi. Kiltti, mietithän tätä vaihtoehtoa jos haluatte jatkaa suhdettanne tai edes parantaa omaa oloasi suhteessanne.

    • Olemme kyllä käyneet parisuhdeterapiassa jo miltei yli vuoden, ei ole tarpeeksi ainakaan auttanut. Tunnesyöminen on juurikin suurin ongelmani mutta syön myös tavaallista ruokaa ihan liikaa tuntuu ettei nälkä vaan lähde. Yritän kyllä muuttaa ruokavaliotani, tänään söin lounaaksi kanasalaatin mutta ei siitä nälkä lähtenyt piti syödä muuta lisäksi. Vedenjuontia olen koittanut kovasti lisätä koska normaalisti juon hyvin vähän päivän aikana. Vinkkejä sopiviksi aterioiksi otan mielelläni vastaan. Ikävä kyllä olen kovin nirso ruuan suhteen

    • nainen39v

      Vaikuttaa että et halua edes yrittää.Ja sun asenne on ihan väärä.Pyydät ateriavinkkejä mutta olet nirso ruuan suhteen.Jos sulle annetaan ateriavinkkejä niin sun nirsous häviää tosta vaan.Niin kuin mainitsit niin söit sen kanasalaatin lisäksi muuta.Todella huonolta näyttää että laihtumisesi edes alkaisi kun asenteesi on niin negatiivinen ja syytät elämäntilannettasi ettei laihtuminen onnistu.Eiköhän kaikki tiedä että se kaikki mitä suuhun mättää vaikuta painoon.Turhaan siinä syyttää elämäntilannetta.

    • hpv

      Hankala antaa vinkkejä kun ei tiedä mikä kelpaa. Itse tykkään hedelmä/marjarahkoista ja smoothiesta, joissa ei ole kauheasti energiaa. Samaten keitot menevät.

      Syön kyllä mielelläni kasviksiakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe