Miten päästä hyvin laihdutuksen alkuun

onnistuukonyt

Kertokaapa nyt te jotka olette onnistuneet laihduttamaan n. 10 kg että miten olette päässeet alkuun. Olen 73 kg ja pituus 169 cm ja tarkoituksena on saada 10 kg painosta pois. Mitä ruoka-aineita kannattaa välttää ja olisiko jollain jokin hyvä päivittäinen ateriaohjelma.

15

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

      Lisää kasviksia, vähemmän pääruokaa, ei pullaa, makeisia tai virvoitusjuomia. Ei alkoholia.

    • Laihduttanut

      Suositan myös kaloreiden laskemista. Syö 1500 kaloria päivässä niin laihdut varmasti ajan mittaan.

    • Poistunutkeho

      Vihreä tee joka päivä,mieleistä liikuntaa 3-4x viikossa (uinti/pyöräily jos on nivelvaivoja),gluteeniton ruokavalio. Itse noudatan itämeren ruokavaliota joka on kala/ruis/marjapainoteinen. Ruokavalio ja liikunta käsi kädessä :)

    • bechaoceh

      Itse syön alle 1000 kcal päivässä, ja tällä menetelmällä olen laihtunut 12 kiloa 10:ssä viikossa. Periaatteessa saat koostaa tuon 1000 kcal mistä haluat, mutta parhaiten nälän poissa pitää runsas proteiini. Itse syön tuohon tuhanteen kilokaloriin paljon rahkaa, broilerin rintafilettä, vaalea kalaa, salaattia jne. Joinain päivinä olen syönyt suklaata, mikä tarkoittaa, että päivän muut syömiset pitää jättää aika minimiin. Lisäksi suklaan syömisestä tulee vain himo saada lisää. Tuon suklaan korvaa hyvin rahkalla: mausta rahka aidolla kaakaojauholla (ei lisättyä sokeria!) ja makeutusaineella, hyvää tulee. :)

      • lihaksetkuihtuu

        Alle 1000 kcal päivässä ei ole kovin järkevää hommaa, muutaman päivän korkeintaan kannattaa mennä noin alhaisilla kaloreilla ja sitten taas nostaa ylemmäs.


    • SugarBabe798

      Syö vähemmän kuin tähän mennessä, liiku enemmän kuin tähän mennessä. Jos haluat laihduttaa eritoten vyötäröltä, harjoita aerobista liikuntaa päivittäin, esim. reipasta kävelyä, esim. 2 x 30 min. Älä syö sokeria, mutta jos olet sokeriaddikti, kuten minä, ja sinun täytyy syödä sokeria, niin syö sitä vain vähemmän kuin ennen söit.

      Tärkeintä aloittamisessa on, että aloittaa ylipäätään. Se miten aloittaa, on toissijaista, vaikkakin on olemassa parempia tapoja ja huonompia tapoja. Tärkeimmän on kiteyttänyt Dr Phil sanoessaan: "The only way to do it is to do it."

      Aloita siis. Ymmärrystä ja pitkämielisyyttä matkaan!

    • nainen39v

      Itse lasken kaloreita,koska se on mulle mahdollista.Tietysti tulee tilanteita kun ei voi laskea ja tiedä ruokien kaloreita,mutta se ei mun painonhallintaa kaada.Itse olen laihtunut n. 30 kiloa.Olen ollut normaalipainoinen n. 1,5 vuotta.Olen siis 167/60-65.Kroppani on sellainen että kaikki epäterveellinen kyllä kertyy kroppaan.Laadin päivän ateriat etukäteen ja punnitsen syömiset/ lasken kaloreita,näin saan painoni pidettyä kurissa.Olen huomannut jos en laske kaloreita niin sitä helposti syö enemmän kuin olis tarvis.Tämä kaloreiden laskiminen voi kuulostaa neuroottiselta,mutta mulle siitä ei ole aiheuttanut stressiä.Tietysti siinä pitää nähdä vaivaa mutta jos sen laskemisen seurauksena paino laskee/tai pysyy samassa niin se on on sen kaiken arvoista.En kehu,mutta tässä vuosien saatossa on jäänyt ruoka-aineiden kaloripitoisuudet mieleen.Ja jos jotain ei tiedä (jos pakkauksessa ei kerrota) niin etsin tiedon netistä.

    • Ursi_s

      Hei!
      Ryhmän tuki on ylivertainen apu laihdutuksessa. Itse olen saanut verratonta apua Hyvän painon ystävistä. HPYssä kannustetaan etenkin myös pitämään karistetut kilot poissa. Painonvartijoita muistuttava metodi, mutta vielä enemmän perusruokaan ja terveellisiin valintoihin keskittyvä ohjaus. Suosittelen lämpimästi. Useilla paikkakunnilla kokoontuu. Netistä löytää lisätietoa.

    • mies50v

      Ajattele jotain muuta kuin ruokaa.Tällöin nälän tunne katoaa.Laskemalla mitä milloinkin syö,on ajatukset ruoassa auttamatta kiinni.Kuuntele kehoa.

    • starving

      Aluksi? Sain kaveriltani amfetamiinikapseleita. Aamuisin mukillinen sokeritonta teetä, pari siivua ruisleipää ilman päällysiä ja kapseli suukkiin niin nälkä pysyi loitolla kunhan ei joutunut ruuan ääreen.
      Päivällä hedelmää, vissyä ja paljasta ruisleipää.
      Monivitamiinitabuja.

      4 - 5:n päivän jälkeen vatsa oli tottunut järjestelmään mutta ruokaa ei saanut ilmestyä näkökenttään.
      Näitä aikoja katosivat myös yöunet joten lopetin kapselit ja taistelin kuuria eteen päin.
      - 18kg kohdalla aloin tutttelemaan normaaliin elämään mutta aikaisemmasta poikkeavaan ruokavalioon.
      Nopeat hiilarit täysin pois. Rasvojen kanssa tarkkana eikä välipaloja.
      Muuten tavallista, itse valmistettua sekaruokaa. En punninnut tarvikkeita enkä laskenut kaloreja.
      Pari kiloa tuli takaisin mutta paino jäi siihen lopuiksi tupakointivuosikseni.

      • ZXCCMGF

        Amfetamiinia? Jos nyt ei kuitenkaan.


      • Vaarallista.hommaa

        Amfetamiinia? Kuulostaa ihan "tamperelaiselta" rasvanpoltolta.


    • dfdfddf

      Onkohan aloittaja edes ylipainoinen...tuo paino, pituus vaikuttaa aika hyvältä...ei sentään kymmentä kiloa.

    • vinkinantaja4923i434

      Moikka!

      Mä ajattelin kertoa ihan vain omakohtaista kokemusta miten minä olen laihduttanut; olen kuitenkin todella lihava joten mulla kilot karisee äkkiä.

      Oon laihtunut 15kg, Nutrilett apuvälineenä. Syö vähemmän, ja lisää liikuntaa. Osanutrauksessa osa päivän aterioista korvataan Nutrilett patukoilla, keitoilla, smoothieilla yms. Täysnutrausta EN suosittele, koska sä oot niin normaalipainoinen. Osanutrauksen päivittäisenergiansaanti on 1200kcal.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe