Vesipaasto käynnistynyt: Mies 37-v/191cm/122kg

Vesipaastomies

Laitan tähän paitsi omia kokemuksia miehenä vesipaastosta, painonpudotuksesta, tuntemuksista ja huomioita tulevan noin 14 vuorokauden ajalta. Kommeteissa saa mielellään jakaa omia näkemyksiään tai kokemuksiaan.

Tavoitteet itselle on 20kg:n painonpudotus, hyvä olo ja ruokalutottumusten muuttaminen kontrolloidusti, mutta määrätietoisesti. Lähtötilanne painon suhteen oli aloitusviikon sunnuntaina 122 kg:a. Valmistaudun alkavaan vesipaastoon (ensikertalainen) jo perjatailta, jolloin söin jo keveämmin ja join vettä tavallista enemmän. Varsinaista paaston aloitusta edeltävänä päivänä söin aamiaiseksi vielä neljän viljan puuroa, omenan ja kahvia, sekä myöhemmin päivällä omenan. Nyt paastoviikon tiistaille mentäessä aamupaino on 119,6 kg:a ja nesteet lähtee selvästi voimakkaasti liikkeelle.

Arvelen ketoosin astuneen voimaan, kielen pinnalle nousseen kevyen vaalean peitteen, sekä lisääntyneen virtsaamistarpeen vuoksi. Vettä juon toki parin tunnin välein 4 dl (2-3 lasillista), mutta ketoostilassa kehon hiilihydraateissa varastoitunut vesi alkaa alkaa tyhjentyä kehon toimesta voimakkaasti, joten alkujaan panonpudotuskin on selkeämpää ja siksi lukemani ovat näin suuret. Glukoosivarastot ovat todennäköisesti nyut tyhjät ja keholla ei ole enää ylimääräistä energiaa tarjolla, joten ketoosissa kehoni on siirtynyt polttamaan rasvoja ja proteniinia.

Olen pitkä ja myös lihaksikas mies. Kehon painoastani (122 kg:a) on InBody mittausten mukaan 55 kg:a lihasta, joten henkilökohtaisesti pieni proteiinin poltto ja lihashävikki ei minua tule haittamaan. Pidän sitä hyväksyttävänä osana painonpudotustani. Tavoittelen kevyempää oloa ja hyväksyn vaikka 52kg:a lihasta :)

Olen lukenut paljon projektini kaltaisista hankkeista ja ymmärrän, että tärkein vaiheeni tulee itseasiassa olemaan paluu arkeen ja kiinteisiin ruokiin totutteleminen jälleen. Tulen pitämään huolen, että 14 vrk paastooni sisäältyy jo loppuvaiheessa ylösajovaihe. Mikäli pidän puhtaan vesipaaston voimassa 10 päivää, olen paastonnut 20.8. kyseisen ajan ja käytän loppuviikon 21.-23.8. puhtaasti palautumiseen; Molkosan-vesi, luumu, tuoremehu, kasviskeitot, A-jugurtti, puuro, näkkileipä - jota kuinkin tuossa järjestyksessä kohti kuun loppua. Tarkoituksenani on jatkaa tämän jälkeen siirtyä mehustamaan paljon kasviksia, marjoja ja yrttejä ja pitää ateriat kevyenä. Aloittaa aamiainen Smoothiella kahvin sijaan ja syödä lämmin ateria lounaaksi työpäivän aikana ja iltapäivän ateriat mehustaa vihreillä kasviksillä, siemenillä ja pähkinöillä.

Liikuntakatiivisuuteni pysyy yllä kohtuudella. Liikun pyörällä ja rullaluistellen vielä näin hyvien kelien aikaan pelailemaan kevyttä tennistä 2-3 kertaa viikossa. En kuormita itseäni liikaa, mutta pidän huolen, että pystyn silti hikoilemaan muutaman kerran kevyesti paastoni aikana.

Eli, katsotaan kuinka äijän käy. Projekti on alkanut ja olo on ihan hyvä. enimmäinen kokonainen päivä melkein puolivälissä pelkällä vedellä.

30

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesipaastomies

      Tiistai-iltapäivänä, kun täydellistä syömättömyyttä lähestyy täysi vuorokausi, olen huomaavinani hiipivän päänsäryn. Ei mitään vakavaa, mutta sellainen pieni jomotus tuntuu tulevan päälle.

      Toki on niin, että tässä tilassa kuuntelee itseään hieman eri korvalla kuin normaalisti, jo sekin motivoi paastoamaan - koska viimeksi mietit miltä sinusta tuntuu oikeasti juuri nyt?

      Tänään rullaluistelen kevyesti yhteensä n. 12 kilometrin siirtyminen ja pallottelua tennisverkolla. Saa nähdä, mikä olo on illalla.

      • kjhkkljö

        Tuo pieni jomotus saattaa olla kofeiinin vieroitusoireita.
        Tai nesteen tarvetta.


    • pakkosaadatietää

      Voiko kuukautisten aikaan olla vesipaastolla?

      • Vesipaastomies

        Voit. Kyse on enemmän omasta hyvinvoinnistasi ja miten reagoit jo kuukautisiisi. Se määrittelee enemmän sen, että kannattaako sinun, jos olo menee aivan ylivoimaiseksi, niin ehkä ainakin lyhyttä paastoa kannattaa ajoittaa sitten muuhun ajankohtaan.

        Mikäli kyse on pidemmästä paastosta, niin on kaiketi todennäköisempää, että kuukautiskierto osuu joka tapauksessa kohdalle. Fysiologista estettä ei ole.


    • ajdfoqiwjerv0

      Hei, vesipaastomies! Hienosti toteutat paastoasi ja sen jatkon olet suunnitellut! Olen 51v. nainen (59kg), ja en enää nykyisin paastoile, koska koetan pitää vähistä lihaksistani kiinni ja lisätä niitä. Parikymmentä vuotta sitten paastosin. Omista ja muiden kokemuksista tiedän, että hyvinkin toisena ja kolmantena päivänä voi tulla päänsärkyjä, kolmannen tai neljännen päivän jälkeen olo on yleensä loistava, ja on melkeinpä vaikeaa lopettaa paastoaminen. Suolihuuhtelua et maininnut: mielestäni kannattaa ottaa ohjelmaan, eli hanki apteekista suolihuuhtelupussi ja noudata huolellisesti ohjeita. Kuonaa lähtee suolistosta liikenteeseen, ja on parempi, että se huuhdotaan pois kuin että se imeytyisi elimistöön: voi auttaa myös päänsärkyyn.

      • Vesipaastomies

        On aivan totta etten maininnut tuota huuhtelua ja olen jättänyt sen tietoisesti pois mm. Mikael Fogelholmin kommentista suolihuuhtelun merkityksestä ja toisaalta jopa sen haitallisuudesta.

        Fogelholmin mukaan huuhtelu on tarpeeton toimenpide, sikäli kun huuhtelu poistaa myös hyvän bakteerikannan suolistosta ja jälkiseuraus voi olla se, että kestää todella kauan, että suoliston bakteerikanta normalisoituu.

        Toisin sanoen, tässä on kirjanoppineissakin kaksi koulukuntaa, joista nyt paastolle ryhdyttyäni tein valintani ravitsemustieteen dosentin ja professori Fogelholmin näkemyksen mukaan.


      • kjbhlöiök
        Vesipaastomies kirjoitti:

        On aivan totta etten maininnut tuota huuhtelua ja olen jättänyt sen tietoisesti pois mm. Mikael Fogelholmin kommentista suolihuuhtelun merkityksestä ja toisaalta jopa sen haitallisuudesta.

        Fogelholmin mukaan huuhtelu on tarpeeton toimenpide, sikäli kun huuhtelu poistaa myös hyvän bakteerikannan suolistosta ja jälkiseuraus voi olla se, että kestää todella kauan, että suoliston bakteerikanta normalisoituu.

        Toisin sanoen, tässä on kirjanoppineissakin kaksi koulukuntaa, joista nyt paastolle ryhdyttyäni tein valintani ravitsemustieteen dosentin ja professori Fogelholmin näkemyksen mukaan.

        Jos tuntuu olo tunkkaiselta ilman huuhtelua, niin ruokalusikallinen merisuolaa puoleen litraan vettä ja liuos naamariin, niin johan suolet huhtoutuu.


      • pvios
        Vesipaastomies kirjoitti:

        On aivan totta etten maininnut tuota huuhtelua ja olen jättänyt sen tietoisesti pois mm. Mikael Fogelholmin kommentista suolihuuhtelun merkityksestä ja toisaalta jopa sen haitallisuudesta.

        Fogelholmin mukaan huuhtelu on tarpeeton toimenpide, sikäli kun huuhtelu poistaa myös hyvän bakteerikannan suolistosta ja jälkiseuraus voi olla se, että kestää todella kauan, että suoliston bakteerikanta normalisoituu.

        Toisin sanoen, tässä on kirjanoppineissakin kaksi koulukuntaa, joista nyt paastolle ryhdyttyäni tein valintani ravitsemustieteen dosentin ja professori Fogelholmin näkemyksen mukaan.

        Ei suolihuuhtelu poista bakteerikantaa jos et desifiontiaineella huuhtele, vähenee kyllä, mutta toipuvat muutamassa päivässä. Sairailaaloissa suolistohuuhtelut ovat arkipäivää ja samoin joisakin hoitolaitoksissa. En koskaan kuullut moista väitettä bakteereista. Fogelholm ei ole asiantuntija tässä asiassa (ei koulutusta tähän), vaikka tunkee mielellään itsensä joka paikkaan lausuntoineen.


    • Vesipaastomies

      Ensimmäinen kokonainen vuorokausi takana syömättä lainkaan mitään ja olo on ihan hyvä. Olen pystynyt vetämään käytännöllisesti tunnin hikitreenit, sekä tekemään töitä (kuormittamatonta päätetyötä).

      Ketoosi on nyt selkä ja suussa maistuu selvästi - mielestäni maku on jokseenkin ruohomainen, tai ainakin voisi kuvitella, että maku olisi tällainen jos söisi tukun rikkaruohoa lisättynä makeutusaineella :-X

      Iltapaino nyt toisella vesipaastopäivällä ja ensimmäisellä syömättömällä vuorokaudella oli 119,2 kg:a, joten n. puolikiloa on lähtenyt edellisestä aamun punnituksesta.

      Ei huimausta, eikä merkittävää heikotusta. Uni tulee kyllä nopeasti tänään, se tuntee jo nyt.

    • Vesipaastomies

      Ensimmäisen syömättömän kokonaisen vuorokauden iltaan mentäessä alkoi nukkumaan mennessä suhteellisen voimakas kuvotus, joka todennäköisesti johtui kuormittavasta liikunnasta olemattomilla energiavarastoilla. Onneksi uni korjasi tilanteen nopeasti ja tyynnytti olon unohduksiin.

      Keskiviikkona kokonaiselle toiselle vuorokaudelle mentäessä aamulla oli paino punnittaessa 118 kg:a. Huimaus ja jonkinlainen heikotus ja aavistuksen pahan olon kaltainen tila on päällä vieläkin, mutta merkittävää on, että ei ole nälkä. Suusa maistuu tuppo makeutettuja lillukanvarsia vieläkin. Yhden toiveen jos saisi esittää, olisi tämän maun poistaminen suusta. Se muistuttaa ikävällä tavalla koko ajan mitä on tekeillä.

      En ole syönyt kohta liki kahteen vuorokauteen ja nälkä ei ole tullut kertaakaan. Arvelisin pehmeän ja varovaisen alun ja ravintoon tottumattoman tilan auttaneen tässä. Eli ei kannata "syödä alle" ennen paastoa, niin kuin joskus näkee joidenkin tehneen. Parin päivän runsas vesi ja niukkeneva ruokailu vaikuttaa olevan onnistuneen paasto-olotilan avain.

    • Vesipaastomies

      Sanon huomenta kolmannelle päivälle - ilman kahvia ja aamiaista. Skoolaan päivän käyntiin litralla kylmää vettä.

      Aamupunnitus oli 116,8 kg:a (-5,2 kg:a).

      Eilisiltana, kun reilu kaksi vuorokautta oli täynnä oli todella kuvottava olo ja itsekin jo hiukan huolestuin. Tunne oli aika lähellä sitä, että teki mieli mennä yökkäämään vessaan. Tämä johtui varmasti jälleen pitkällä valveillaolosta, työskentelystä, lliikunnasta ja ilta-aktiviteeteista, olihan klo. jo 23, enkä ollut saanut jälleen syödäkseen. Keho taisi jo pyytää lupaa sammua.

      Yö meni hyvin nukuin klo. 23.30-06 ja aamulla ei edelleenkään ole nälkä ja kuvotuskin on tiessään. Tänään on ohjelmassa normaalia toimistotyöskentelyä ja illalla jälleen kevyt liikunta urheiluharrastusten pariin.

      Helppoa lähteä töihin kun ei tarvitse miettiä 'mitä tänään syötäisiin'.

    • mietiedänkaik

      Minä olen myös nuorempana paastoillut ja tykkäsin kovasti. Ekat 3-4 päivää voi olla hankala olo, päänsärkyä, väsymistä ja mielitekoja. Paastosin yleensä lomilla jolloin pystyin nukkumaan päiväunia ja muutenkin keskittymään olennaiseen. Pidin yleensä 7-9 päivän paastoja ja olo oli mahtava, en olis halunnut lopettaa, piti oikein pakottaa itsensä taas syömään kiinteää. Nyt vanhemmiten en enää ole viihtynyt paastossa niin hyvin, rajoitan vaan hiilareita ja pysyn sillai kunnossa ja terveenä.

    • Vesipaastomies

      Nyt huomaan kolmannella päivällä ollessa sormien kylmettyvän keskellä kesää yllättäen aika tavalla :-/

      Elimistö säätelee ketoaineita ilmeisesti ainoastaan tärkeille elimille (sydän, aivot, verenkierto) Sormet kyllä olisi tärkeitä, kun olen lupautunut kirjoittamaan auki näistä kokemuksistakin.

    • Vesipaastomies

      Päivämäärä: 15.8.2015
      Lähtöpaino: 122 kg:a
      Paastopäiviä: 5
      Aamupaino: 114,4 kg:a
      Painonpudotus: -7,6 kg:a

      Viides paastopäivä ja takana kokonainen työviikko ja normaalia ruonlaittoa (muille). Kraanaveden lisäksi tein unelmien makumatkan ostamalla hiilihapollista omena-Novelle kivennäisvettä. Oli taivaallinen tunne juoda hapotettua ja magnesium lisättyä, omenanmakuista kivennäisvettä.

      Allekirjoitan täysin kaikki paastonajasta ennakkoon lukemani tulevat tuntemukset. Ensimmäiset 1-3 päivää olivat vaikeimpia, joskaan näin jälkikäteen ajateltuna nekään ei ollut lainkaan ylivoimaisia. Muistan kuinka toisena paastopäivänä ei tarvinnut kuin istua rauhassa mukavalle nojatuolille, niin uni tuli vaivattomasti, päiväunet oli jopa liian helppo ottaa.

      Kolmannen päivän voimakas iltakuvotus oli varmasti epämieluisin kokemus koko aikana, mutta täysin ohimenevä tunne. Luulen, että monet ihmiset kokee juuri tätäkin kirjaittaessa paljon pahempaa olotilaa näin lauantaiaamuna krapulan muodossa ja toistavat sen vapaaehtoisesti jopa viikoittain. Paaston olotila ei ole mitään verrattuna krapulaan.

      Nyt tosiaan neljäs ja viides päivä on mennyt kuin itsestään ja luulen tästä olevan myös yhtä helppoa jatkaa yli viikonlopun ja kohti ensi viikkoa. Mikäli painonpudotuksen tahti vaikka hidastuukin, niin voisin arvella 10-14 vrk paastossani pääseväni 15 kg:n paastoajan painonpudotukseen.

      Palauttelujakson jälkeiseen elämään olen jo suunnittellut jatkavani kevyellä keitto, kasvis -linjalla, sekä teen tuoreista kasviksista ja hedelmistä mehua ja ja smoothieta niin usein kuin viikossa vaan kerkeän ja järkevältä tuntuu. Olen myös alkanut opiskelemaan pätkäpaastoa ja 5:2 -malli vaikuttaa aika helposti omaksuttavalta tämän liki kahden viikon vesipaastoilun jälkeen.

      Molkosan-vesi ja Herb Slim Tea, sekä Tulsi (pyhä basilika) -tee odottavat jo kaapissa. Kahvinkeittimen olen siirtänyt keittiön työtasolta kokonaan pois ja tilalle on tullut vedenkeitin ja smoothie/mehustinkone.

      • euforiaa

        Kiva että päivittelet kokemuksistasi, Vesipaastomies!

        Oletko kokenut jo tässä vaiheessa mielialamuutoksia? Monet paastonneet sanovat kokeneensa jopa euforista mielialaa paaston aikana. Ainakin kirjoituksistasi päätellen olet hyväntuulinen ja innostunut.


      • Vesipaastomies

        Hei,

        Nyt ainakin tuon kolmen päivän ajan asiat sujui, niin fiilikset on tosi hyvät. Kävely tuntuu kevyeltä kiireisessäkin tahdissa läpi kaupungin, eikä tässäkään vaiheessa hikoiluta ja hengästytä niin paljon kuin aikaisemmin.

        Energiaa riittää kai kun shoppailin mehustimen tänään, melkein parikymmentä kiloa marjoja ja perkasin kaikki puhtaaksi, täytin pakastimen ja mehustin viisi litraa herukoita talven varalle. En nyt osaa sanoa onko tila euforinen, mutta jotenkin rauahllinen ja huoleton.

        Odotan fiilistä, kun pääsen vaikka sinen ensi keskiviikkoon ja aloittaaan palauttelun. Sitten seuraakin tärkeääkin tärkeämpi vaihe ja yläpitää elämänmuutosta.


    • Vesipaastomies

      Päivämäärä: 18.8.2015
      Lähtöpaino: 122 kg:a
      Paastopäiviä: 8
      Aamupaino: 111,6 kg:a
      Painonpudotus: -10,6 kg:a

      Olen jättänyt tarkoituksella päivän päälle päivitykset vähemmälle, kun en ole oikein itsekään halunnut uraantua esimerkiksi satojen grammojen painonseurantaan.

      Kahdeksan päivää on nyt takana vesipaastoa ja olo on ollut todella mainio kaikki viimeiset päivät. Syöminen mitä se on. Pisti hieman hymyilyttämään, kun tuli ajatelleeksi omia aikaisempia ateriatottumuksia ja kuinka monta kertaa olisi päivän aikana jo syönyt iltapäivään mennessä, saati sitten vielä illalla, kuin monta kertaa kävin tekemässä "pari" voileipää - aivan ilman mitään syytä syödä.

      Nyt on sitten ollut kahdeksan päivää syömättä! Kyllä ihminen tekee itselleen hurjia juttuja tällä jokapäiväisellä yltäkylläisyydellä, naposteluilla ja herkkupaloilla. Ei saisi sanoa "ei koskaan", mutta nyt tuntuu niin oikeutetulta olla palaamatta siihen samaan kierteeseen enää koskaan.

      Painoa on pudonnut nyt siis 10,6 kiloa, mikä taitaakin olla yleisen kansanterveyden kannalta se mitä ylipainoisen pitäisi tavoitella. Olen sen nyt saavuttanut. Omaa paastoani jatkuu vielä keskiviikkoon asti ja torstaina olisi tarkoitus alkaa palauttelemaan aikaisemmin kuvaamallani tavalla.

      Kohtaan nyt kuitenkin sen tunteen mistä olen lukenut aikaisemmin, että alkuvaikeuksien jälkeen tuntuu, että paastoa voisi jatkaa vaikka kuinka kauan. Syyskuun työ- ja matkasuunnitelmat tulee kuitenkin ottaa huomioon, joten palauttelu ei voi mennä niiden kanssa päällekäin.

      Kokemukset tähän asti on niin hyvät, että palaan varmasti täyspaastoon myös uudestaan. Katsotaan kuitenkin tämä ensin loppuun läpi palauttelujakson.

    • Tillymaari

      Onnea ja itsehillintää palautteluun! Vaikka paastotessa olo on mainio ja ruoka ei kiinnosta, syömisen jälleen alettua ja ruuansulatuksen herättyä ruoan herkullisuus ja ruokahalu voi yllättää, samoin kaikki ravinto imeytyy erityisen tehokkaasti. Kolme kiloa voi tulla tuosta vaan, kun nesteet imeytyvät jälleen (mikä on hyvä). Eli massaa et ole menettänyt kymmentä kiloa. Silti hieno saavutus.

    • Vesipaastomies

      Päivämäärä: 20.8.2015
      Lähtöpaino: 122 kg:a
      Paastopäiviä: 10
      Aamupaino: 110,4 kg:a
      Painonpudotus: -11,6 kg:a

      10 päivän vesipaasto on päättynyt

      Sopimani kymmenen päivän vesipaasto sellaisenaan on nyt päättynyt ja siirryn palautusvaiheeseen. Sinänsähän paasto jatkuu yhä, kun palautteluvaihe varsinkin hyvin niukkaravintoista aikaa. Päivittäinen alikalorieni määrä on ollut hurjat -3.300 kcal.

      Tänään ensimmäisenä palautuspäivänä join aamiaisella reilu puolilitraa vettä, johon sekoitin 1 rkl Molkosan-vettä ja söin hitaasti lisäksi yhden luumun.

      Lounaaksi raastoin mukaan töihin 1/3 porkkanasta ja juon yrttiteetä pari kuppia pitkin päivää.

      Huomenna lisään mukaan omenan ja mahdollisesti luonnon jugurttia.

      Kaikki on mennyt hyvin. Olo ollut aivan loistava päivien 2-3 jälkeen. Eilen tuli jopa hieman haikea olo alkaa jälleen syömään, koska sitä ei ole lainkaan tarvinnut, joskin himoitsen kaikkia niitä hyviä kasvis- ja kalaruokareseptejä, mitä olen selaillut tässä viikon aikana. Paluu arkeen tulee olemaan seuraavan kahden viikon sisällä entistä herkullisempi ja terveellisempi.

      Minulle vesipaasto sopi mainiosti ja nyt vielä päivitän myöhemmin miten onnistun seuraavan kahden kuukauden aikana pitämään painon poissa ja onnistuuko elintapojen muutos minulta ylipäätään.

      Ikinä en ole missään tahdonpuuskassa saanut näin hyvää tulosta aikaan viikossa, liki 12 kg:n painonpudotusta. Lisäksi oloni on niin erilainen fyysisen painonpudotuksen lisäksi; kevyt, energinen, innostunut. Leivoinpa jopa leipää itse eilen (!) Menee varmaan siihen kuuluisaan paastoeuforiaan

    • Vesipaastomies

      Lyhyet terveiset ja päivitys jo nyt päättyneen varsinaisen palautusjakson jälkeiseltä ajalta.

      On totta, että huomaa ruoan helposti alkavan "maistumaan", olen kuitenkin vältellyt turhia mielitekoja pysymällä kannassani ja valmistamalla itse ruokani ja vaivannäkö itseään kohtaan antaa odottaa hyvää ateriaa, joten mitään suurempia repsahduksia ei ole tullut.

      Aamuisin syön täysijyväviljapuuroa ja valmistan joko smoothien, tai vihreän mehun. ruisleipää syön enää leivän viipaleiden puolikkaina ja päällä pelkästään kasviksia - ilman mitään margariinia, voita tai muita levitteitä.

      Paino tippui paastolla päälle 13 kiloa ja takaisin tuli viidessä päivässä neljä kiloa syömisen ja muidenkin nesteiden nauttimisen aloittamisen jälkeen takakaisin. Ainakin toistaiseksi paino on vaikuttanut nyt vakiintuneen lähtötilanteeseen nähden n. -9 kg:n ja se on minulle ihan huippuhyvä tilanne.

    • Vesipaastomies

      Normaalia ja kevennettyä elämää on takana nyt viikko. Ruokavalio on muuttunut pitkälle kasvis, kala ja kana voittoiseksi, joskin on tässä yksi laatikko tullut punaisesta lihasta pyöräytettyä.

      Kävin lääkärissä ottamassa ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen verikokeet ja pienen välitilin terveyteen.

      Kokonaiskolesteroli oli 3,7, kun suositus on että lukeman pitäisi olla alle 5.
      HDL kolesteroli oli 1.29 ja LDL kolesteroli 1.9. Triglyseridit olivat 1.15 ja lasko/senkka oli 3 (miesten vaihteluväli 2-10).

      Muutenkin kalsiumit, kaliumit, magnesiumit ja mm. rauta-arvot olivat oikein mallikkaita. paitsi, että suunta syömiselle ja tekemiselle on ollut oikea, mutta niin on varmasti paasto tehnyt myös hyvää.

      Paino on tällä paastonjälkeisellä elämäntavalla vakiintunut -9 kiloon alkutilanteesta. Olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen, joskin otettavaa on vielä ja uskon mehujen ja kevyiden ruokien nauttimisen auttavan loppuihin. Näiden kanssa ei ole mikään kiire, nyt voi maltillisesti lasketella seuraavan puolivuotta 10-15 kilon kanssa.

      Kunhan selviäisi tulevasta joulun ajasta syömisten suhteen kunnialla

    • smytteri

      Kova juttu. Valmistauduitko paastoon jotenkin erityisesti ja mitä vinkkejä olisi samaa temppua yrittävälle (paasto 7-10päivää? )

      • Vesipaastomies

        Jotkut puhuvat että valmistautuminen kannattaisi olla viikonkin luokkaa.

        Itse join paljon ja söin hyvin kevyesti keittoja ja hedelmiä 1-2 päivää ennen aamua, jolloin ei sitten alas mennyt muuta kuin vettä. Paaston jälkeen palauttelin neljä päivää; Molkosan-vettä, porkkaraastetta, kasvissosekeittoja ym.


    • APVesipaastomies

      11.8 aloitettuun vesipaastoon ja sen jälkeiseen luvattuun kevyempään elämään palatakseni kuulumisilla, kun nyt 0n 28.9. ja liki kaksi kuukautta varsinaisesta aloituksesta ja pitkälle yli kuukausi jo paaston jälkeistä arkea.

      Paino oli tänään aamulla 108 kiloa, joten voin huikealla ilolla todeta itselleni olevani 20 kiloa kevyempi, kuin vuosi sitten tähän samaan aikaan ja 14 kiloa kevyempi siitä, kun aloitin vesipaastoni. Koen olevani erittäin onnistunut muutoksessani.

      Olen toteuttanut suunnitelmaani kevyemmästä ravinnosta, kasviksista, ja kalasta. Olen lisännyt liikuntaa ja mm. menneen viikonlopun aikana kävelin kolme kävelylenkkiä yhteensä 28 kilometrin matkan. Kahvin jätin kokonaan pois ja juon ainoastaan erilaisia tee-juomia kuumina ja kylminä. Kahvilla nyt ei painonhallintaan ole vaikutusta, mutta se on tuonut minulle parempaa oloa mm. vatsan terveemmän toiminnan muodossa.

      Terveisiä siis kaikille lukijoille näillä kuulumisilla ja kiitos niistä joistain kannustavista sanoista mitä osakseni sain. Jatkan vielä tavoitteellista tekemistäni ja arjen pienien muutosten ylläpitämistäni. Tarkoitus olisi että painaisin pysyvästi 95-98 kiloa ennen kesää 2016. Nyt se näyttää hyvin mahdolliselta

    • Vesipaastomies

      Hyvää Uutta Vuotta palsta, miehet ja naiset tasapuolisesti.

      Se mikä hiipien tuli, niin todella lähti räväkästi ja nyt kun takana on viisi kuukautta vesipaastostani on tilanne se, että olen laihtunut pysyvästi 30 kiloa.

      Olen ensimmäistä kertaa pitkälle yli kymmeneen vuoteen alle 100 kiloa. Vaa'alle ilmeistyi juuri lukema 98 kiloa ja voin sanoa, että olen ylpeä itsestäni. Olen todella kolmekymmentä kiloa kevyempi kuin vaikka vuosi sitten.

      Joulun ja vuoden viahteen jälkeen buustasin hieman jälleen omaa oloani ja mehustin enemmän vihanneksia ja kasviksia ja korvasin viikon aikana joitain ateroita runsaammalla vedellä kuin loppu vuonna oli tullut totuttua, sekä join vihreää mehua reilun litran päivässä. Olin siis käytännöllisesti mehupaastolla, ainakin pätkäpaastotyyppisesti.

      Tällaista arkeni nyt kevyempänä on. Pyrin syömään tietoisesti kevyemmin ja välillä otan tuorepuristemehuja päivittäisen ruokalun tilalle enemmän.

      Olo on loistava ja voin suositella omaa matkaani kenelle tahansa teistä päivityksiäni lukeneista. Kiitos, että olette olleet mukana - osa lukijoina ja osa kommentoijina ja kannustajina.

      Toivotan hyvää ja kevyttä oloa kaikille uuteen vuoteen.

      • Onnistutaan2016

        Todella hyvä suoritus! Itsellä alkoi nyt viikko sitten keventely ja toivon totisesti yltäväni samanlaiseen huippu suoritukseen.


      • Vesipaastomies
        Onnistutaan2016 kirjoitti:

        Todella hyvä suoritus! Itsellä alkoi nyt viikko sitten keventely ja toivon totisesti yltäväni samanlaiseen huippu suoritukseen.

        Vesipaasto on tietenkin toimenpide jota lupasin lääkärillekin etten suosittele kenellekkään, mutta minun tapauksessani kaikki meni niin hyvin, etten olisi ikimaailmassa onnistunut ilman todellista suunnanmuutosta.

        Vain vähäinen ruokailun tarkkailu ja liikunnan lisääminen - kuinka monta kertaa olenkaan tätä kokeillut ja painon pudotus on aina vaihdellut kolmen kilon tietämillä ja tullut aina takaisin viimeistään siinä vaiheessa, kun liikuntaan on tullut yhtään pientäkään taukoa. Nyt lähti 30 kiloa, eikä ole takaisin tullut.

        Se kaikki lähtee sillä millä se on tullut, eli s y ö m i s e l l ä.

        Turvallisempana ja maltillisempana, mutta yhtä tehokkaana suosittelen mehustamaan kasviksia ja hedelmiä ja tiputtamaan energiansaannin tällä tavoin turvallisesti.

        Tsemppiä kaikille tuleville onnistujille!


    • erimeininki

      Moi.hurja juttu tuo paasto.ei sopisi minulle.niin olen mies 171 cm alkupaino oli 98kg puolitoista vuotta sitten nyt 78kg jaa miten.kova rasva pois sokerit pois .hiilareita vähän.paljon vettä päivän mittaan .paljon kasviksia kalaa kanaa marjoja.liikuntaa 2-4 kert.viikossa helppoa näinkin tuo painon pudotus.
      Ei muuta kuin tsemppiä

    • Vesipaastomies

      Kahden vuoden takaisia kuulumisia palasin tänne lukemaan tänään 4.8.2017 ja uudella vesipaastolla nyt, joten jospa jaan tämän kanssanne.

      Lähtöpaino 3.8.2017: 102,4 kg:a

      Edellinen vesipaastoni syksyllä 2015 muutti elämäni suunnan ja oman pysyvän olon. Tiputin painoani yli 30kg:a ja se on pysynyt siitä lähtien vaihdellen 98-102 kg:n välissä ilman ihmeellisimpiä temppuja.

      Nyt on kuitenkin aika kiristellä ja päästä kohti todellista ihannetta, maagista pysyvää olotilaa joka alkaa numerolla 9:n ja toivoisin ankkuroivani painoni 92 kg:n. Juuri tämä luku on minulle tärkeä siksi, että olin viimeksi noissa mitoissa päästyäni varusmiespalveluksesta 90-luvun puolivälin jälkeen. Jos siis nykyisen 4 kg:n vauhteluvälin saisin ankkuroitua pyörimään tuonne 90kg:n ympärille.

      Lähtötilanne eilen ennen paaston alkua jota nyt on kokonainen vuorokausi jo takana oli siis tuo 102 kg:a ja juuri tänään iltapäivällä 4.8. vaa'an lukeat näytti 101 kg:a, joten hyvin nytkähti tämäkin käyntiin.

      Vanhoja kokemuksia ja kirjoituksia kunnioittaen korkaan tänään jälleen kalorittoman Novellen kanssa viikonloppuni käyntiin ja taidan mennä ottamaan pienet hiet salille.

      Tervetuoa mukaani uudelle vesipaastolle ja jos mielesi tekee keventää samaan aikaan kanssani, niin olet luonnollisesti tervetullut mukaan - muistathan aloittaa ja lopettaa maltillisesti ja varovaisesti.

    • Vesipaastomies

      Vesipaaston kolmas päivä päätti lukemat 99,1 kg:n ja myös tältä osin palauttelen paastosta takaisin näin maanantaina 7.8. kolmen päivän jälkeen.Päätän puhtaan vesipaastoni tältä osin kolmeen vuorokauteen ja pidän tätä riittävänä pysäytyksenä syömiselle ja tarkennukselle pätkäpaastomoodista johon nyt siirryn.

      Kolmisen kiloa kiristeltyäni viikonlopun yli siirryn tiukkaan 16:8 päivittäiseen pätkäpaastoon, jossa pidän syömisikkunan auki 8 tuntia vuorokaudesta ja 16 tuntia paastoten joka päivä.

      Tavoittelen syömisikkunan avaamista klo. 12-14 välille riippuen päivän ohjelmasta ja saan näin syödä klo. 20-22 asti, jonka jälkeen paastoan seuraavalle vuorokaudelle samaan kellon aikaan sen 16 tuntia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe