Ihan puskista

Sydän_säröillä

Erosin juuri yli 8 vuotta kestäneestä avoliitosta, olemme molemmat hyvän matkaa yli kolmekymppisiä. Riitoja tai muuta vastaavaa ei mitenkään "normaalia" enempää ollut. Suurin ongelmamme oli kai kommunikaation puute, joka sitten nakersi läheisyyttä, mies kun on tyyppiä joka ei halua keskustella mieltä kalvavista asioista. Kuitenkin asiat olivat muuten mallillaan, ja vietimme vielä alkukesästä ihanan yhteisen kesäloman matkoineen. Vielä muutamaa viikkoa ennen eroa mies suunnitteli että ostaisimme ensi vuonna talon yhdessä ja mietimme ensi kesän lomareissua.

Ja sitten yhtenä aamuna aamupalapöydässä mies toteaa että meidän täytyy jutella. Mikä tarkoitti sitä, että hän ilmoitti ettei halua jatkaa suhdettamme ja lähti seuraavalla hetkellä töihin. Mitään selitystä en missään vaiheessa ole saanut. Hän ei halua puhua. En keksi muuta kuin että mies on löytänyt toisen, minkä tämä kuitenkin kiistää. Nyt mies on evakossa ja minä muutan loppukuusta pois yhteisestä kodista, mies jää tähän asumaan.

Olen kokenut eroja ennenkin (ei tosin näin pitkästä suhteesta) sekä jättäjänä että jätettynä, eikä koskaan ole ottanut näin koville. En saa nukuttua kuin muutaman tunnin vuorokaudessa, töissä olen kuin zombie ja pillahtelen itkuun, ruoka ei maistu, ei ole edes nälkä. Väkisin yritän syödä, sen verran tajuan kuitenkin että itseäni näännyttämällä ei asia muuksi muutu. En kuitenkaan saa mitään alas, tai jos saan niin oksennan. Hengittäminenkin tuntuu työläältä ja tunnen ihan fyysistä kipua sydämessä. Voiko sydän särkyä kirjaimellisesti..? Työterveydessä kävin jos olisin saanut pienen määrän nukahtamislääkettä että saisin edes unta, pääsisin edes siltä osin viikon pari eteenpäin. Juu ei tipu. Lääkäri oli sitä mieltä, että olen vain ruikuttamassa sairauslomaa (en sellaista edes maininnut) ja kertoi työnteon olevan nyt parasta lääkettä.

Lisäksi huolta aiheuttaa taloudellinen selviäminen, ja kuinka koirat jotka muuttavat mukanani sopeutuvat uuteen kotiin ja siihen että toinen katoaa elämästämme yhtäkkiä. Pelkään että aiheuttavat häiriötä naapureille uudessa kodissa, kun joutuvat töissä ollessani olemaan yksin. En kuitenkaan kestäisi luopua vielä koiristakin, se ei ole vaihtoehto.

Itsesääli myös nostaa rumaa päätään. Mikä minussa on vikana? Miksi en saanut suhdetta pysymään kasassa? Kukaan ei koskaan enää rakasta minua. Miten voisin edes luottaa enää toiseen ihmiseen? Olen liian vanha löytämään uutta parisuhdetta. Kuolen yksin. Jos olisin tehnyt näin, olisimmeko vielä yhdessä? Entä jos... Voiko erosta selvitä hengissä?

11

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loune

Ihan samoissa mutta ei vielä erottu ..18v avoliitosta jossa 15 täyttävä tytär. Mies on kylmä ollut oikeastaan koko ajan mutta nyt viimeiset 4-5v erittäin laskelmoiva. Firma lähtenyt meidän aikana toimimaan ja sen myötä kun tulot lähteneet nousemaan yli millin liikevaihdolla.. Hänellä toinen osakas ja kaksityöntekijää ja pikkufirmat jotka tekee hänen kauttansa duuneja.. Yks kaks tulot on alettu salaamaan ja ne ei kuulu mulle. Kuitenkin hän ei missään vaiheessa ilmoittanut mulle että älä säkään osta kotiin mitään vaan säästä rahaa.. Niin mäkin teen. Kaikki hauska ja firman matkat tehdään duunikamujen ja firman mille tekee duunii..ei perheen kanssa kun vain pakollinen etelänmatka. Muuta yhdessä ei tehdä. Hän ei puhu myöskään töissä perheestään. Kännykkä lukossa ja siellä toisen firman naisen kanssa poskiposkea vasten kaulakkain kuva josta minulle sanottiin että "läppäkuva" minua ei halaile eikä myöskään rakasteluja moniin kuukausiin. Lopetin duuninteon kotitöissä.. Hän ei tee mitään. Kannoin vuositolkulla ruokakasseja ja pyöritin omantyönohella kaiken..siitä ei koskaan tullut kiitosta tai edes joululahjaa tai kukkia. Hän loukkaa kännissä ulkonäöstä ja vähättelee. Seuraa saan kyllä jos muualta haluan.. Hänen kanssa en kelpaa liikkumiseen..hän ei lähde minun kanssa kaljalle..leffaan tai minnekkään. Tänä kesänä ei edes Tallinnaan. Mutta yhteistyökumppanin kanssa kylläkin vietti päivän ja tämän vaimon kanssa Suomenlinnassa ja sponsasi isoa firmaa mille tekee duunia 1000 € saaristoristeilyyn Hhin edustalle. Meidän Tallinnan matkat on viikolla koska halvempia. En tiedä.. Pitkä aika elämästä mennyt kuin hukkaa.. Hän osaa ainakin muiden aikana hyvin näytellä rehtiä avomiestä. Meillä ei käy myöskään ketään kylässä hänen sukuaan tai kavereitaan. Kaverit ovat vain duunin kautta. Entisten duunin jääneet. Vain mun suku käy.. Sekin harvenee.. Hän on välinpitämätön. Rippijuhlia tytölle ei olisi saanut järjestää. Järjestin. Antoi 500 euroa niihin mutta muuten ei auttanut. Hän osaa kyllä olla mielinkielin jos haluaa. En haluaisi lähteä tyhjinläsin koska minä olen pyörittänyt ja tehnyt kotona kaiken ja laittanut kotio rahani ja lapsiin ..yhteiseen tyttöön ja minulla pojat.. Jotka aikuisia. Toinen kuului perheeseen ja toinen ei. Firma on lähtenyt pyörimään minun tuella. Koska olen mahdollistanut ottamalla vastuun kotitöistä ja arjen pyörityksestä. Silti hän ei halua erota kun kysyn miksi ei erota kun ei tehdä mitään yhdessä. Hän puhuu koko ajan talojen ostosta sieltä ja täältä.. Mutta minä en siihen voi tulla mukaan omistamaan koska verottaja laittaa lahjaveron. Mutta muuttaa saisin. Minulla pieni sosalan palkka hänellä 12000 €/kk ilman veroja.. Koen sisältäni itseni petetyksi hyväksikäytetyksi ja että toinen alistaa ja kohtelee väärin. Autoa saan käyttää silloin kun on hänelle hyötyä tai jos en vänkää hänelle vastaan vaan olen sopeutuvainen. Minä sanon ja vänkään..en hyväksy moista. Hän ei keskustele mistään mikä ongelma..seksi parisuhde yleensä. Arvaa tuntuuko minusta kivalle. Epäilen että Levinmatkoilla on naisia ja työbileissä. Koska sen kaksi kertaa kun kapakassa ..hän avoimesti flirttaili muille. Sitten hän sanoo kun valitan ettei tehdä yhdessä tms. Että olen mustia ja kateellinen. Hänen menonsa on aina yhdistetty työjuttuihin. Kun on omagirma..sen voi tehdä. Eikä haittaa jos Levin kelomökki on 2000-4000 € 4 pvän vuokra. Mutta me ei tehdä.. Se on kallista. Kuitenkin hänellä hillitön palkka

• mummolumessa

Valita työterveyslääkäristä esimiehelleen. Voit käydä samantien tk:ssa tai yksityislääkärillä, hyvät yöunet nyt ainakin tarvitset. Mahdollisesti tilapäisen masennuslääkkenkin. Pidä huoli itsestäsi, olet hyvä ja arvokas ja löydät vielä joskus paremman miehen vierellesi rakastamaan myötä- ja vastoinkäymisissä.
      Miehesi teki rumasti, kun ei koskaan ääneen pohtinut että tarvitsee muutoksen elämäänsä tms.

• sydän_säröillä,

Ensimmäinen asia mikä minulla tuli mieleen on se, että en usko sinussa olevan mitään vialla. Ymmärrän hyvin, että tuo kysymys voi vainota mieltä, mutta silti: sinussa ei ole mitään vikaa. Joskus, vaikka ihmisiset yrittäisivät parhaansa, suhde päättyy eroon. Niin traagista kuin se onkin.

Tässä tilanteessa ei varmaan ole helpointa luottaa tulevaan, mutta elämä järjestyy kyllä jotenkin. Koirat sopeutuvat ja hiljalleen elämä löytää uomansa. Ja jossain vaiheessa vastaan voi tulla uusi ihminen. Koskaan ei ole liian vanha.

Mietin, voitko puhua ja viettää aikaa ystävien kanssa? Jos voi oloaan purkaa jollekin, se on ehkä parasta. Ja toisilla auttaa liikunta. Pitkät lenkit koirien kanssa.

Toivottavasti jaksat,

Vilppu H.
      pappi

• moi
      mistä ja saanko uuden. se tulee väkisinkin mieleen. Nyt uhohda se. se ei oo tärkeetä nyt!! omat asiat kuntoon. kämppä. ja tarvittavat kamat, sun koirat ja työ asiat järjestykseen. kun nämä noin suunnilleen kunnossa kun aloin taas pitämään itsestäni ja huomaan että on ehkä vielä uudelle puolisolle on jotain jäljellä itsestäni. kattelen maailmaa ihan eri silmillä kuin pitkään aikaa. nyt pikkuhiljaa vois alkaa kattelemaan ja siis vasta kattelemaan. erosta 8kk

• Sydän_säröillä

No nytpä tuo syy eroon selvisi, kuten epäilinkin, kyseessä on toinen nainen. Edelleen ahdistaa eikä mistään tule mitään. Itku on herkässä. Ja samalla mietin miksi itkeä miestä, joka pitkän yhteiselon jälkeen teki näin. Jos suhde olisi päätetty edes "siististi", olisi helpompaa, kai. Pahalta varmasti silloinkin tuntuisi, mutta pystyisi kuitenkin ajattelemaan lämmöllä yhteisiä hyviä aikoja. Nyt päällimmäisenä on vaan loukattu olo. En tosiaan tiedä mistä repiä voimaa järjestää elämänsä taas uuteen alkuun.

• eronkokenutmies

Luin sattumalta kirjoituksesi ja tunnistin saman kivun joka minulla oli joitakin vuosia sitten.

Sanon vain, että ei kannata pelätä tulevaisuutta, vaikka nyt tuntuisi vaikealta ja ylitsepääsemättömältä. Voi olla, ettei juuri muu auta kuin aika, mutta parin viikon kuluttua et voi enää ihan niin huonosti, ja parin kuukauden kuluttua voit jo vähän paremmin, ja sitä rataa. Uutta alkua ei kannata ajatella ennen kuin siihen on voimia ja tahtoa, nyt elä päivä kerrallaan ja yritä pitää mahdollisimman hyvää huolta itsestäsi.

Koirista sinulle on toki hyvää seuraa, ja ei niiden henkisestä pärjäämisestä kannata hirveästi huolta kantaa, useimmat koirat sopeutuvat nopeasti suuriinkiin muutoksiin. Tarjoa koirille niin mielekkäät olot kuin pystyt, käy koirapuistossa jne. sellainen vie sekä sinun että koirien ajatukset pois murheista.

Pitäisi sinulla olla oikeus levätä hetki omissa oloissasikin. Piru vieköön nämä tulosvastuulliset työpaikkalääkärit. Ei kannata kuitenkaan pitkiä aikoja olla sohvanpohjalla, koska masennus helposti ruokkii itseään. Jos sinulla on hyviä ystäviä, vietä aikaa ja juttele heidän kanssaan.

Uuden alun ajatukset tulevat kyllä aikanaan. Ehkä jo katselet maailmaa silloin uusin silmin. Nyt jälkeenpäin ajatellen, sain omasta erostani ihmeen paljon voimaa ja uudenlaisia näkemyksiä, vaikka se oli aikanaan kovin kipeä paikka.

Toivotan sinulle voimia.

• petettytoo

Erosin kesäkuussa. Miehen laittoi uudelle naiselleen tarkoitetun viestin minulle ,muka vahingossa, se kertoi sen ukon lapsellisuudesta, ei mitään selkärankaa.
        Silloin elämä tuntui kaatuvan päälle, en pystynyt syömään, en nukkumaan. Mutt järki sai toimimaan..pikamuutto ja kokonaan irtautuminen..en ole ollut missään tekemisissä ja huomaan sen helpottavan. Nyt on jo ihan hyvä olla. Aurinko hymyilee kilpaa mun kaa. Koska mitä ihmettä sitä elämäänsä tuhlaa paskapettäjä-äijiin! Voimia sinulle ison halin kera.

• samassaveneessä

Samassa tuoreessa tilanteessa yhden koiran ja kahden muksun kanssa, mutta aion selvitä tästä, vaikka pahalta nyt tuntuukin. Toivoin onnea matkaan meille molemmille ja muille samaan tilanteeseen ajautuneille siskoille ja uskon, että päivä paistaa risukasaankin. Itketään ne itkut, jotka on tullakseen, valvotaan ne yöt, jotka on pakko valvoa, pyydetään apua ja olkapäitä tueksemme niiltä, ketkä oikeasti välittävät ja jatketaan elämää askel askeleelta ja päätös päätökseltä, sillä sitä ei kukaan meiltä voi viedä. Mennyt on mennyttä niin hyvine kuin pahoine aikoineen ja vain entisestä irtautumalla voimme päästä eteenpäin. Uskoa ja rakkautta itseemme sekä toivoa tulevaan, sitä toivon meille molemmille. Olemme hyviä juuri tällaisina kuin olemme.

• Eihyvä

Tällaisia nämä ovat johtaja/yrittäjämiehet. He ovat tottuneet riistämään töissä alaisiaan ja riitelemään ja kieroilemaan toisten työntekijöiden kanssa. Ei yritysmaailmasta löydy montaa mukavaa johtajamiestä. Arvot ovat kieroutuneita. Näiden kanssa suhde on alistussuhde. Kun miehellä on tarpeeksi rahaa, hänestä tulee sika, joka kuvittelee, että naisen voi aina korvata uudella ja seksi on ostettavissa. Pettäminen on tällaiselle ihmiselle ihan hyväksyttävää, vaikka normaalille ihmiselle ei ole. Moni varakkaan miehen vaimo ei eroa ja mies pitää sivusuhteita ja kohtelee vaimoaan ihan miten tahtoo. Tämä on kova hinta elintasosta.

Mies ei selvästikään arvosta sinua. Hän tietää että olet vähän riippuvainen hänestä ja käyttää sitä hyväkseen. Pärjäät kyllä itseksesi, olet aikuinen ihminen. Koirista saat seuraa, jos muita kavereita ei ole.

• Jkll

Joo, johtajat pettää.
        Mistähän ne löytää kaikki ne muijat siihen hommaan?
        Miksi ne petetyt muijat ei eroa?

• Ldjdu

Miten niin puskista jos ei kommunikaatiota ole ollut? Miten sä et muka hupmannut, ettei teidän suhde toimi? Höpöhöpö.
      Ens kerralla silmät auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe