Kävin kerran kurssin "usko yli rajojen". Sitten vielä paikallisen "Ilmestyskirja-seminaarin". Olin nuori ja innokas oppimaan kaiken muistakin kristillisistä seurakunnista ja muista uskonnoista. En siis ole adventisti.
Näissä opetettiin että Jeesuksen palatessa uskovat temmataan taivaaseen, muut tuhoutuvat Harmagedonissa ja maapallo joutuu autioon kaaoksen tilaan jossa saatana oleskelee yksinään vangittuna. Sitten Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.
Tämä on karkea lyhenne saamastani käsityksestä mitä adventtikirkko tästä opettaa.
En voinut käsittää sitä luettuani Ilmestyskirjan 20. luvun. Siinä selitetään taivaan selvästi tuhatvuotisesta hallituksesta maan päällä, mutta lopussa saatanan päästyä irti on maa taas pian täynnä eksytettyä ihmiskuntaa joka käy hyökkäämään "pyhien leiriin" ja kaupunkiin.
Profeetta Jesajakin luvuissa 11 ja 65 kuvaa maailmaa jossa ei enää opetella sotimaan ja eläimetkin elävät rauhassa keskenään. Ihmiset elävät pitkään, mutta ovat kuolevaisia tässä Kristuksen ja hänen omiensa hallitsemassa valtakunnassa.
Miten tämän Ilm. 20. luvun adventistit ymmärtävät, jos opetus on vielä samaa kuin ennen? En tietenkään enää muista käsiteltiinkö tätä lukua opetuksessa, eikä niitä vihkojakaan enää ole minulla.
Tuhatvuotinen valtakunta
79
306
Vastaukset
Olen tätä paikkaa miettinyt minäkin - ja toisaalta sillä ei ole suurtakaan merkitystä - pääasia on että Raamattu puhuu 1000 vuotisesta ajasta jolloin Jeesus hallitsee .. SE on se pointti .. ja silloin ei pahuus ja valhe pääse nostamaan päätään.. vaan oikeudenmukaisuus ja rakkaus (siis Jumalan tahto) ..
Minä uskon että viikko sapatti on esikuva tästä 1000 vuotis ajasta ja että silloin Jumalan lapset lopullisesti parantuvat syntiensä seurauksista ..
alexJeesus tosiaan sanoi olevansa sapatin Herra, eli 1000-vuotisen kuningaskunnan Messiaskuningas, silloin tämä luomakunta ennallistetaan ja niin kuin aloittaja mainitsi:
"Profeetta Jesajakin luvuissa 11 ja 65 kuvaa maailmaa jossa ei enää opetella sotimaan ja eläimetkin elävät rauhassa keskenään. Ihmiset elävät pitkään, mutta ovat kuolevaisia tässä Kristuksen ja hänen omiensa hallitsemassa valtakunnassa."
Silloin nämä asiat tapahtuvat, nuo asiat eivät voi tapahtua taivaassa.- 1234567---
George_L kirjoitti:
Jeesus tosiaan sanoi olevansa sapatin Herra, eli 1000-vuotisen kuningaskunnan Messiaskuningas, silloin tämä luomakunta ennallistetaan ja niin kuin aloittaja mainitsi:
"Profeetta Jesajakin luvuissa 11 ja 65 kuvaa maailmaa jossa ei enää opetella sotimaan ja eläimetkin elävät rauhassa keskenään. Ihmiset elävät pitkään, mutta ovat kuolevaisia tässä Kristuksen ja hänen omiensa hallitsemassa valtakunnassa."
Silloin nämä asiat tapahtuvat, nuo asiat eivät voi tapahtua taivaassa.1000-vuotinen rauhanvaltakunta olisi voinut toteutua Jeesuksen ollessa maanpäällä, mutta Messias tuhottiin ristillä. 1000-vuotiskausi ei voinut toteutua, koska Israelin kansa hylkäsi Messiaansa, ja Messias nousi Öljymäeltä taivaaseen valmistamaan meille sijaa.
Toisessa tulemuksessaan Jeesus noutaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, ja niin mekin saamme olla siellä missä Hänkin on.
Kaikki ennallistetaan 1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on tuhottu tulella. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.
- Tarkkaväännös
Jes.65:20. Biblia (kirjakääröt). Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka ei päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka ei vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajastaikaiset syntiset pitää kirotut oleman.
- Tulevaisuuden.näkymiä
Uusi taivas ja uusi maa
Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä ei enää muistella, ne eivät nouse mieleen. Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja ikuisesti siitä, mitä minä luon.
Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin, teen riemuitsevaksi sen kansan. Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani. Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen.
Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan. He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän, ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän. Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät. Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista. Enää he eivät näe vaivaa tyhjän vuoksi, eivät synny kuollakseen kohta, vaan he ovat Herran siunaama suku ja heidän vesansa pysyy heidän luonaan. Jo ennen kuin he kutsuvat, minä vastaan, kun he vielä esittävät pyyntöään, minä jo toteutan sen.
Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu.
Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra.
- 1234567---
Kun Jeesus tulee toisen kerran Hän herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. Kaikki kaikkien kansojen jumalattomat, peto antikristus saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Myöskin paholainen sidotaan ja niin tämä maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.
1000 vuoden jälkeen on jumalattomien herätys kuolleista. Tämä on tuomion ylösnousemus, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
Tämän kaiken jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa Jumalan pyhät asustavat halki ikuisuuksien.- noin.minäkin.uskon
George_L kirjoitti:
Sama levy sinulla aina päällä.
Mutta noinhan se on raamatussa, miksi täälläei saisi kertoa Raamatun totuutta, te vain täällä salaisen tempaamisen virttä virittäisitte jota raamattu ei tunne.1234567 kirjoitti juuri raamatullisen sanoman.
- eräsadventisti
Yhdyn tähän 1234567--- kirjoitukseen, sillä se on Ilmestyskirjan mukainen sanoma.
- 1234567---
George_L kirjoitti:
Sama levy sinulla aina päällä.
Teidän harhaisiin levyihin en tule levyä vaihtamaan !
- näionasia
1234567--- kirjoitti:
Hyvä 1234567, enkä minäkään levyä vaihda noihin harhaisiin levyihin, pysyn siinä mitä raamattu kertoo.
noin.minäkin.uskon kirjoitti:
Mutta noinhan se on raamatussa, miksi täälläei saisi kertoa Raamatun totuutta, te vain täällä salaisen tempaamisen virttä virittäisitte jota raamattu ei tunne.1234567 kirjoitti juuri raamatullisen sanoman.
No ei se kyllä Raamatussa noin ole, adventistikirkon opeissa ja perinteissä se on noin. Ja minä en mitään salaisia tempauksia viritä, se on eksyttävää harhaoppia.
1234567--- kirjoitti:
Heti se tuomitseminen alkaa! Ei ihme että uskosta osattomat haluavat pysyä uskovista kaukana kun ei ole mitään muuta kuin toisten tuomitsemista harhaoppisina helvettiin.
Ellen White ei muuten Raamatusta paljon välittänyt, häntä kiinnosti enemmän näyt.- 1234567---
George_L kirjoitti:
Heti se tuomitseminen alkaa! Ei ihme että uskosta osattomat haluavat pysyä uskovista kaukana kun ei ole mitään muuta kuin toisten tuomitsemista harhaoppisina helvettiin.
Ellen White ei muuten Raamatusta paljon välittänyt, häntä kiinnosti enemmän näyt.Suuri osa tulee pysymään totuuden julistajista kaukana. Toisille totuuden sanoma tulee pelastukseksi, ja toisille todistukseksi.
Pääasia, että totuutta julistetaan, ettei tarvitse sitten viimeisellä tuomiolla tulla sanomaan: Sinäkin tiesit totuuden, mutta et julistanut meille.
Jumalan on ankara tuomari, siitä kertoo kolmannen enkelin varoitussanoma, jota suuri osa ei ota kuuleviin korviinsakaan. Pedon kumartajat tulevat juomaan Jumalan vihan viiniä.
Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . . Jumalan merkki on sapatti. Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen hengen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua. - yksi-todistaa
1234567--- kirjoitti:
Koska minä uskon, en kirjoittaisi sanaa Raamattu pienellä, koska se ei tulisi edes mieleeni, mikä jo todistaa että olet höpöpuhuja Raamatun oppeja vastaan...
Hei!
Ilmestyskirjan 20 luku on selvää ilman vertauskuvia. Kannattaa se lukea tarkkaan. Juuri noin Adventtikirkon teologia kulkee edelleen.
Tuhatvuotiskauden aikana (Ilm 20) saatanan vaikutus on rajoitettu ja Kristus hallitsee pyhiensä kanssa. (jae 1-4)
19 luvun jakeet 11-21 kertovat Kristuksen toisesta adventista.
(Ilm 1:7-8, 1 Tess 4:13-18) Ilmestyskirjan 19 ja 20 luku on luettava yhteen.
Kristuksen saapuessa alkaa tuhatvuotiskausi.
Peto ja väärä profeetta (Ilm 13, 16:13, 19:19-20) saavat lopun Kristuksen tullessa. Muutkin elävät joita ei ole Kristuksen tullessa aiemmin temmattu ylös Herraa vastaan, (1 Tess 4:13-18) saavat loppunsa Herran tullessa. (Ilm 21, Jes 26:21)
Kun Kristus saapuu niin elossa olevat pyhät temmataan Herraa vastaa yläilmoihin. (1 Kor 15:51-54, Joh 14:2-4)
Vanhurskaat pyhät nousevat ylös ensin; "Autuaita ja pyhiä ovat ne jotka jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta." (Ilm 20:6)
Kristus ei kuitenkaan tässä perusta valtakuntaansa maan päälle. Uusi maa luodaan tuhatvuotiskauden jälkeen.
Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa 1000 vuotta.
"Minä näin valtaistuimia ja niille jotka asettuivat istuimelle annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaana eivätkä käteensä.
He heräsivät eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa 1000 vuotta." (Ilm 20:4)
(Dan 7:27, 1 Kor 6:2-3)
Vanhurskaat ovat heränneet ja nousseet ylös ensimmäisessä ylösnousemuksessa. (jae 6) Jumalattomat silloin kuolivat ja maapallo on ilman asukkaita. (Jer 4:23-25) Viimeiset vitsaukset ovat runnelleet maata perusteellisesti. (Ilm 16:18-28)
Saatana sidotaan, kahlitaan ja syöstään syvyyteen 1000 vuodeksi. (Ilm 20:2-3) Hetkeksi saatanan toiminta loppuu koska saatanalla ei ole mitään tekemistä tyhjällä maapallolla. Kun 1000 vuotta tulee täyteen saatana johtaa jälleen kansoja harhaan. Ketä saatana johtaa harhaan?
Saatana johtaa harhaan niitä jotka ovat saaneet ylösnousemuksen toisessa ylösnousemuksessa. Toinen ylösnousemus (jakeet 5-6) on tuomion ylösnousemus. (Joh 5:28-29)
Yhteenveto-tiivistelmä tapahtumista;
- Kristus tulee takaisin maan päälle II-adventtina
- Elävät ja kuolleet pyhät otetaan taivaaseen
- Jumalattomat kuolevat Kristuksen tullessa
- Saatana sidotaan 1000 vuodeksi
1000 vuoden aikana:
- Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa
1000 vuoden jälkeen;
- Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle
- Jumalattomat herätetään kuolleista = II ylösnousemus
- Saatana on hetken vapaana, jolloin se hyökkää pyhää kaupunkia vastaan
- Viimeinen tuomio pannaan täytäntöön
- Saatana ja syntiset hävitetään lopullisesti
- Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi: Ilm 21-22
Jes 65:17-25 tulkitaan yleisesti kuvauksena uudesta maasta. Jumala lupaa ikuisen elämän paratiisimaassa. Miten on mahdollista kun jae 20 sanoo: “Ei kuole vanhus ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena?”
Jes 65:20 on yritetty selittää monella tavalla. Raamattu opettaa selvästi ettei uudessa maassa kuolla. (Ilm 21:3-5) Koko Raamattu opettaa ikuisen elämään pelastuksesta uskon kautta Jeesukseen. (Joh 3:16)
Tuhatvuotiskauteen (Ilm 20) jae ei sovi, koska maan luominen tapahtuu tuhatvuotiskauden jälkeen. (Ilm 21:21)
Yksi mahdollisuus on ajatella että kysymyksessä olisi Raamatunkäännös kysymys. Sanoohan mm. Paganinin tarkkana pidetty Raamatunkäännös asiasta: “Siellä ei ole enää päiviltään alaikäistä, ei päiviänsä täyttänyttä vanhusta; sillä satavuotias on kuin nuori.” Tämän perusteella jae 20 sijoittuisi kyllä uuteen maahan. Profeettojen kuvaukset ovat usein vertauskuvallista kieltä, jota silloin harrastettiin paljon. Taito puhua vertauksin oli merkki viisaudesta Jeesuksenkin aikana. Profeetat puhuivat oman aikansa kielillä omaan persoonalliseen tapaansa Jumalalta saadun sanoman. (2 Piet 1:21) Profeetat ottivat arkipäivän elämästä käsitteitä, joita ei voida ottaa kirjaimellisesti, vaan kuvainnollisesti. Esim. Jes 4:4-15.
Siksi voitaisiin ymmärtää myös että sadan vuoden kuvaavan ikuisuuden alkua, ja “puiden päivät olisivat ikuisuutta.” Silloin kasvoi jopa yli tuhat vuotta eläviä puita. Septuaginta (VT:n kreikkalainen käännös) vertaa puita nimenomaan elämänpuuhun (jae 22) joka Ilmestyskirjassa viittaa elämänpuuhun. (Ilm 22:1-6)
Kaksi Ilmestyskirjan lukua ovatkin “jatkoa” Jesajan kirjan viimeisille luvuille, joissa Jumalan hyvyyttä, ja uuden maan ihanuutta kuvataan.
Raamatuntutkijat ovat nyt usein sitä miltä että kysymyksessä olisi Jumalan ehdollinen lupaus paremmista oloista Jerusalemissa, jos kansa olisi uskollinen. (jae 20)
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija"- Elävät ja kuolleet pyhät otetaan taivaaseen"
Sellaista ei Raamattu opeta, Jeesus on tulossa maan päälle eikä ole lähdössä täältä sitten minneen.
"- Jumalattomat kuolevat Kristuksen tullessa"
Eivät kuole kaikki, vain ne armeijat jotka ovat kokoontuneet Jerusalemin ympärille, Jeesus ei tule teurastastajana vaan Tuomarina ja Kuninkaana hallitsemaan ja tuomitsemaan.
"1000 vuoden aikana:
- Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa"
Öhöm.. Missä taivaassa? Vaihtoehtoja kun on 1.-7.; ilmakehästä aina korkeimpaan Jumalan taivaaseen. Mitä hallittavaa siellä taivaassa muka on? Ketä he hallitsevat? Orjuuttavat enkeleitä vai mitä ihmettä?
"- Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle"
UUDEN maan, vanhat taivaat ja maa ovat silloin jo tuhoutuneet.
"- Saatana ja syntiset hävitetään lopullisesti"
"- Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi: Ilm 21-22"
Luodaan aivan kokonaan uusi maa, tämä maa uudistetaan 1000-vuotiskaudeksi, mutta uusi maa on aivan uusi maapallo, ei uudistettu.
Eivät lakkaa olemasta, helvetti on ikuinen, Jumala olisi epäoikeudenmukainen jos paha pääsisi kuin koiraveräjästä, pahoillehan suuri lohdutus ja toive jos pääsisivät ikiuneen. Sitä paitsi enkelit ovat kuolemattomia jonka tähden helvetti pitää ensisijaisesti luodakin eristämään pahuus, mutta myös rankaisemaan paha.Hei!
Jeesuksen tullessa I- ylösnousemus. Tästä on miniesimerkki Matt 27:50-54, Ilm 20:6 > Lue nuo tarkasti 1 Tess 4:13-18. Lue kaikki jakeet hyvin.
Maanpäällisellä Jerusalemilla ei ole merkitystä; Ilm 21:9- on vertauskuvallista ilmaisua "Jerusalem" -Jerusalem maan päällä (oli hengellisen toiminnan keskus ja pääpaikka) = taivaassa.
Kyllä taivaallisista puhutaan sen taivaan merkityksessä Raamatussa mikä merkitsee ikuisen elämän olotiloja; _1000 vuoden aikajakson (aika on vertauskuvaa profetiallinen ilmaisu -ei tarvitse olla kirjaimellinen 1000 v. Ilmestyskirja ei sisällä vuosissa allakalla laskettavaa profetiaa.
Lue itse; Ilm 20:5. Ensimmäisessä ylösnousemuksessa heräävät pyhät ja tuon jakeiden 5-6 jälkeen seuraa II- ylösnousemus joka on tuomion ylösnousemus. Jumalattomat saavat kuulla että ovat itse valinneet asiansa. Ainokainenkaan luotu ei selviä Ilm 20 luvun tapahtumista kuulematta ja myöntämättä Jumalan tuomion oikeudenmukaisuuden ja oman valintansa osuuden tässä.
Täsmälleen sama maapallo luodaan siihen käyttöön kuin maa oli tarkoitettu alunperin_ Eeden paratiisin muotoon ja on vieläkin ihanampi.
VKR/1933 Jer 4:27; "Näin sanoo Herra: koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee." Jes 65:17, 66:22.
Lue Ilm 20 luku hyvin, ja tapahtumien järjestys on seuraava;
1.) Kristus tulee takaisin maan päälle II-adventtina
2.) Elävät ja kuolleet pyhät otetaan taivaaseen
3.) Jumalattomat kuolevat Kristuksen tullessa
4.) Saatana sidotaan 1000 vuoden aikajaksoksi (Ei kirjaimellinen 1000x360 vrk tarvitse olla)
1000 vuoden aikana:
5.) Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa
1000 vuoden jälkeen;
6.) Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle
7.) Jumalattomat herätetään kuolleista = II ylösnousemus
8.) Saatana on hetken vapaana, jolloin se hyökkää pyhää kaupunkia vastaan
9.) Viimeinen tuomio pannaan täytäntöön
10.) Saatana ja syntiset hävitetään lopullisesti
11.) Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi: Ilm 21-22
Jumalattomien tuomio Room 6:22-23, Jeesus vertasi Gehennaan joka oli Jerusalemin ongelmajätelaitos jossa poltettiin mm. kuolemaan tuomittujen rikollisten ruumiit; Matt 10:28, Matt 25:46, 5:22, esim. mm.
Jumalattomien rangaistus on lopullinen ja peruuttamaton eli siten ikuinen ja iankaikkinen. Uusia etsikko-armonaikoja ei tipu eikä lirise koskaan.
Raamatuissamme on kreikankielen sana "aioon, sioonios" käännetty: "aina ja ikuisesti" joka on harhaanjohtava koska suomenkielessä ei ole sanalle vastinetta. Tai olisi: "aikakauden" sillä kreikankielen aioon tarkoittaa tavallisimmin "ikää ja aikakautta; aikaa jonka asia tai esine on olemassa tai aikaa jonka olevainen elää."
Asiayhteydessä on huomioitava koko Raamatun opetus ja Ilm 20 hyvä siinä, ja Room 6:22-23, mm.
Vastasin kysymyksiisi. Lue Raamatunpaikat hyvin.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- eräsadventisti
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
Jeesuksen tullessa I- ylösnousemus. Tästä on miniesimerkki Matt 27:50-54, Ilm 20:6 > Lue nuo tarkasti 1 Tess 4:13-18. Lue kaikki jakeet hyvin.
Maanpäällisellä Jerusalemilla ei ole merkitystä; Ilm 21:9- on vertauskuvallista ilmaisua "Jerusalem" -Jerusalem maan päällä (oli hengellisen toiminnan keskus ja pääpaikka) = taivaassa.
Kyllä taivaallisista puhutaan sen taivaan merkityksessä Raamatussa mikä merkitsee ikuisen elämän olotiloja; _1000 vuoden aikajakson (aika on vertauskuvaa profetiallinen ilmaisu -ei tarvitse olla kirjaimellinen 1000 v. Ilmestyskirja ei sisällä vuosissa allakalla laskettavaa profetiaa.
Lue itse; Ilm 20:5. Ensimmäisessä ylösnousemuksessa heräävät pyhät ja tuon jakeiden 5-6 jälkeen seuraa II- ylösnousemus joka on tuomion ylösnousemus. Jumalattomat saavat kuulla että ovat itse valinneet asiansa. Ainokainenkaan luotu ei selviä Ilm 20 luvun tapahtumista kuulematta ja myöntämättä Jumalan tuomion oikeudenmukaisuuden ja oman valintansa osuuden tässä.
Täsmälleen sama maapallo luodaan siihen käyttöön kuin maa oli tarkoitettu alunperin_ Eeden paratiisin muotoon ja on vieläkin ihanampi.
VKR/1933 Jer 4:27; "Näin sanoo Herra: koko maa tulee autioksi, vaikka minä en siitä peräti loppua tee." Jes 65:17, 66:22.
4.) Saatana sidotaan 1000 vuoden aikajaksoksi (Ei kirjaimellinen 1000x360 vrk tarvitse olla)
1000 vuoden aikana:
1000 vuoden jälkeen;
11.) Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi: Ilm 21-22
Jumalattomien tuomio Room 6:22-23, Jeesus vertasi Gehennaan joka oli Jerusalemin ongelmajätelaitos jossa poltettiin mm. kuolemaan tuomittujen rikollisten ruumiit; Matt 10:28, Matt 25:46, 5:22, esim. mm.
Jumalattomien rangaistus on lopullinen ja peruuttamaton eli siten ikuinen ja iankaikkinen. Uusia etsikko-armonaikoja ei tipu eikä lirise koskaan.
Raamatuissamme on kreikankielen sana "aioon, sioonios" käännetty: "aina ja ikuisesti" joka on harhaanjohtava koska suomenkielessä ei ole sanalle vastinetta. Tai olisi: "aikakauden" sillä kreikankielen aioon tarkoittaa tavallisimmin "ikää ja aikakautta; aikaa jonka asia tai esine on olemassa tai aikaa jonka olevainen elää."
Asiayhteydessä on huomioitava koko Raamatun opetus ja Ilm 20 hyvä siinä, ja Room 6:22-23, mm.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelijaHyvä jari ! Sinulla hyvä selitys. Kaikki vaan ei läheskään ymmärrä, sillä he ovat sokaistut.
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
1000 vuoden aikana:
1000 vuoden jälkeen;
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija"Täsmälleen sama maapallo luodaan siihen käyttöön kuin maa oli tarkoitettu alunperin_ Eeden paratiisin muotoon ja on vieläkin ihanampi."
EI Raamatun mukaan;
Raamatusta:
"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]
"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]
"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]
Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]
"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]
"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
Vanha maailma tuhoutuu ja luodaan kokonaan uudet, Raamattu on hyvin selkeä tässä asiassa.eräsadventisti kirjoitti:
Hyvä jari ! Sinulla hyvä selitys. Kaikki vaan ei läheskään ymmärrä, sillä he ovat sokaistut.
Niin ihmis selityksethän ne ovatkin tärkeämpiä kuin se mikä on todellinen totuus ja Jumalan tahto ja tarkoitus, mutta niinhän se on aina mennyt lahkoilla ja kaiken maailman tunnuskunnilla jotka eivät henkilökohtaisesti halua Jumalaa tuntea.
George_L kirjoitti:
"Täsmälleen sama maapallo luodaan siihen käyttöön kuin maa oli tarkoitettu alunperin_ Eeden paratiisin muotoon ja on vieläkin ihanampi."
EI Raamatun mukaan;
Raamatusta:
"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]
"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]
"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]
Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]
"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]
"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
Vanha maailma tuhoutuu ja luodaan kokonaan uudet, Raamattu on hyvin selkeä tässä asiassa.Hei!
"Uudet" ei tarvitse tarkoittaa että pitäisi olla toisella planeetalla.
Minä ymmärrän kyllä että tämä tuhoutuu, mutta samalle planeetalle minä odotan uutta paratiisia, mutta asialla ei ole kirjaimellista merkitystä käytännössä.
'En usko että uudessa maassa kukaan vinkuu että pitäisi olla niin ja niin, vaan ovat tyytyväisiä.
Jer 4:27 VKR/1933 on hyvä tässä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaKomppaan Jarinhotellia.
Luominen = 6 päivää duunia ja 1 päivä sapattia.
Vastaavasti luomakunnalle on varattu aikaa 6000 vuotta ohdakkeita ja 1000 vuotta sapattia.
Sitten: Maa poistuu. Sana jää.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=taivas ja maa katoavat&kirjat=kr- AivanUudet
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
"Uudet" ei tarvitse tarkoittaa että pitäisi olla toisella planeetalla.
Minä ymmärrän kyllä että tämä tuhoutuu, mutta samalle planeetalle minä odotan uutta paratiisia, mutta asialla ei ole kirjaimellista merkitystä käytännössä.
'En usko että uudessa maassa kukaan vinkuu että pitäisi olla niin ja niin, vaan ovat tyytyväisiä.
Jer 4:27 VKR/1933 on hyvä tässä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija"Ja minä näin UUDEN TAIVAAN JA UUDEN MAAN; sillä ENSIMMÄINEN taivas ja ENSIMMÄINEN maa ovat KADONNEET, EIKÄ merta enää ole.
Eli puhuu kyllä ihan kokonaan uusista niin kuin George sanoi. Kiintoisaa on lukea, ettei merta ole. Millainen sellainen maa voisi olla? Kenties sellainen, jossa ei ole seisovaa vettä. Teuvo Kopra tulkitsee:
> 1. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. (Ilm. 21:1)
Tulevaisuudessa ei ole enää merta, mikä on esikuvana siitä, ettei Taivaassa ole enää jumalattomuutta. <
http://www.koprat.info/ilmestyskirja_luku13.htmlAivanUudet kirjoitti:
"Ja minä näin UUDEN TAIVAAN JA UUDEN MAAN; sillä ENSIMMÄINEN taivas ja ENSIMMÄINEN maa ovat KADONNEET, EIKÄ merta enää ole.
Eli puhuu kyllä ihan kokonaan uusista niin kuin George sanoi.Hei!
Raamattu kokonaisuudessaan puhuu "maan uudelleen luomisesta" minun ymmärtääkseni.
Halusitte lähteä spekuloimaan miten alkuperäinen taivas ja maa on?
Asiaan voi ottaa sen verran näkökulmallista näkökulmaa että tottakai ollaan kovasti uusissa kun entinen on hävitetty tulella ja Eedenin kaltainen ja vieläkin ihanampi paratiisi on luotu. Tottakai "taivaat ja maat "uusia" ovat" ihmisen näkökulmasta vaikka sama planeetta ja samaa kosmoksen tilaa olisivatkin.
Asialla ei ole suurta merkitystä tässä suhteessa.
"Taivasta" kreik. "uranos" voidaan ajatella ja tulkita useista näkökulmista; -Koko Kosmoksen avaruus, Jumalan asuinsija, enkelien asuinsija, taivaan ilmiöt, sään muutokset, taivaan tila äärestä ääreen, tähtitaivas, taivaan pilvet, taivaan sotajoukko, Kristuksen asuinpaikka, taivas jota vastaan tehdään syntiä " mm. se ilmakehä jota hengitämme_ Näin Raamattussakin erilaisia merkityksiä taivaalla.
> Tottakai tuota massaa tapahtumamassaa, substantiiveja, adjektiivien merkityksiä uusiksi kokonaankin menee! Tottakai tietysti.
Jos Jumala haluaa uuden maan jonnekin toiselle puolelle Kosmosta -ei meillä ole siitä täsmällistä ja tarkkaa ilmoitusta. Jer 4:27 pitää katsoa vanhemmista Raamatun käännöksisistä; VKR/1933 mm. Tätä tulkitaan että samasta maapallosta on kyse. Tottakai tätäkin voi spekuloida että maasta ei ole kokonaan loppua tullut kun planeetta on jäljellä.
Kuitenkin on ymmärrettävä että Jumalan alkupeärinen tarkoitus uusi Eeden paratiisi on entistäkin ihanampana uudessa maassa uusissa järjestyksissä ja kaikki pahuus ja pahuuden aiheuttajat om hävitetty pois >Täsät kertoo Ilm 20 luku selvällä suomenkielellä ja on siitä harvinainen Ilmestyskirjan luku että ei sisällä vertauskuvallista ilmaisia. Johanneksen oli puettava Roomalaisten vartijoiden vuoksi vankeudessa Ilmestyskirja vertauskuvalliseen asuun että tekstit olisivat meneet vartijoiden kontrollin läpi.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijayurki1000js kirjoitti:
Kiintoisaa on lukea, ettei merta ole. Millainen sellainen maa voisi olla? Kenties sellainen, jossa ei ole seisovaa vettä. Teuvo Kopra tulkitsee:
> 1. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. (Ilm. 21:1)
Tulevaisuudessa ei ole enää merta, mikä on esikuvana siitä, ettei Taivaassa ole enää jumalattomuutta. <
http://www.koprat.info/ilmestyskirja_luku13.htmlHei!
"Meri" Ilmestuskirjan vertauskuvallisessa kielessä merkitsee maa planeetan ihmismassaa.
"Vedet ja virrat" merkitsee kansoja.
Vesimassoista ei ole kyse.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Kiintoisaa on lukea, ettei merta ole. Millainen sellainen maa voisi olla? Kenties sellainen, jossa ei ole seisovaa vettä. Teuvo Kopra tulkitsee:
http://www.koprat.info/ilmestyskirja_luku13.htmlHarhassa on Kopra julistuksineen. Olen joskus aikaisemmin kuunnellut.
Jarinhotelli: ""Meri" Ilmestuskirjan vertauskuvallisessa kielessä merkitsee maa planeetan ihmismassaa."
Tuo voisi tarkoittaa, ettei uudessa luomakunnassa ole planeettoja. Yksinkertaisesti pelastetut ihmiset saattaisivat elää uudessa Jerusalemissa. Silloin tähdet ja planeetat olisivat tarpeettomia. Jumala itse valaisisi kaiken. Ja. Ellei "uusi maa" ole pallomainen planeetta, voimme olettaa, ettei siinä ole merta (seisovaa vettä). "Uudessa maassa" olisi vain raikasta virtaavaa "kristallivettä".
Ilm:
21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
Yakov pohtii uuden Jerusalemin muotoa.
> Useimmat tulkitsevat kaupungin olevan kuution muotoinen, mutta mielestäni se saattaa pikemminkin olla sellaisen neliöpohjaisen pyramidin muotoinen, jonka pituus, leveys ja korkeus ovat yhtä suuret. Tätä näkemystä tukisi mielestäni se, että koska kaupungin ympärysmuuri on 72 m korkuinen, niin arkkitehtonisesti pyramidin muoto sopisi paremmin, samoin sitä tukee se seikka, että pyramidissa on huippukivi ja Adonai Yeshuaa on nimitetty huippukiveksi Vanhan Liiton Kirjoituksissa. Kuution muotoisessa kaupungissa ei olisi huippukiveä. Uskon Egyptin pyramidien olleen Saatanan innoittamia. Saatana on nähnyt tuon Pyhän Kaupungin, joka on ollut valmistettuna jo ennen maailman perustamista ja hän pyrkii aina jäljittelemään Luojansa tekoja ja yritti ilmeisesti rakentaa pienehkön kopion kaupungista maan päälle, jossa hän virheellisesti kuvitteli saavansa hallita ikuisesti(?) <
http://yakov.puheenvuoro.uusisuomi.fi/168829-jerusalem-kristityn-silmin-osa-9Hei!
Ilmestyskirjan vertauskuvallista kieltä taivaan ja uuden maan ihanuuksista!
Jerusalem oli uskonelämän keskuspaikka. Kirjaimellisesta kaupungista ei ole kyse- Vaan uuden maan/ taivaan keskuspaikasta. Jerusalemilla ei ole asiassa mitään tekemistä_ ainoastaan edustaa uskon keskuspaikan vertauskuvaa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaJarinhotelli. Uskotko ettei ole olemassa fyysistä uutta Jerusalemia, vaikka Raamattu kertoo kuinka se on rakennettu mittoineen päivineen. Uskon sen olevan kuution muotoinen, koska RISTI voidaan taittaa kuutioksi.
http://www.anilaggrawal.com/others/sf/other/images002/002_001.jpgHei!
Uskon niin kuin kirjoitin. Ilmestyskirjan Jerusalemissa ei ole kyse fyysisestä Jerusalemista vaan nk. edellä kerroin.
Jerusalem on uskon keskuspaikan vertauskuva- Jerusalem temppelijuhlineen oli keskuspaikka.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijayurki1000js kirjoitti:
tack
Kuka uskoo, että kolmas temppeli rakennetaan, jotta pyhiä toimituksia voidaan suorittaa maanpäällisessä 1000-vuotisessa valtakunnassa? Minä uskon.
https://www.google.fi/#q=third temple being built now- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Kuka uskoo, että kolmas temppeli rakennetaan, jotta pyhiä toimituksia voidaan suorittaa maanpäällisessä 1000-vuotisessa valtakunnassa? Minä uskon.
https://www.google.fi/#q=third temple being built nowTemppeliuhrit on uhrattu yli 2000 vuotta sitten. Uhrina oli Jumalan Karitsa Jeesus Kristus. Kolmas temppeli oli Jeesus itse, Jeesus sanoi: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä kolmessa päivässä rakennan sen uudelleen, sillä Hän tarkoitti itseään.
Kaikki maanpäällä olevat temppelit tulee sortumaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
Täällä saastuneen päällä ei tuhatvuotiskautta vietetä, se on aivan varmaa se. Uusi maa ja taivas luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen.
Kaikenlaisiin satuihin sitä vielä tänäpäivänä uskotaankin, kuin esim. 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan maanpäällä. 1234567... ei usko temppelin rakentamiseen. Hänellä on selvä kanta. Mitä mieltä muut ovat? Olisi mukavaa kuulla erilaisia käsityksiä perusteineen.
George_L kirjoitti:
"- Elävät ja kuolleet pyhät otetaan taivaaseen"
Sellaista ei Raamattu opeta, Jeesus on tulossa maan päälle eikä ole lähdössä täältä sitten minneen.
"- Jumalattomat kuolevat Kristuksen tullessa"
Eivät kuole kaikki, vain ne armeijat jotka ovat kokoontuneet Jerusalemin ympärille, Jeesus ei tule teurastastajana vaan Tuomarina ja Kuninkaana hallitsemaan ja tuomitsemaan.
"1000 vuoden aikana:
- Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa"
Öhöm.. Missä taivaassa? Vaihtoehtoja kun on 1.-7.; ilmakehästä aina korkeimpaan Jumalan taivaaseen. Mitä hallittavaa siellä taivaassa muka on? Ketä he hallitsevat? Orjuuttavat enkeleitä vai mitä ihmettä?
"- Jeesus Kristus ja pyhät sekä uusi Jerusalem laskeutuvat maan päälle"
UUDEN maan, vanhat taivaat ja maa ovat silloin jo tuhoutuneet.
"- Saatana ja syntiset hävitetään lopullisesti"
"- Maa "luodaan uudesti" eli uudistetaan pyhien ikuiseksi asuinsijaksi: Ilm 21-22"
Luodaan aivan kokonaan uusi maa, tämä maa uudistetaan 1000-vuotiskaudeksi, mutta uusi maa on aivan uusi maapallo, ei uudistettu.
Eivät lakkaa olemasta, helvetti on ikuinen, Jumala olisi epäoikeudenmukainen jos paha pääsisi kuin koiraveräjästä, pahoillehan suuri lohdutus ja toive jos pääsisivät ikiuneen. Sitä paitsi enkelit ovat kuolemattomia jonka tähden helvetti pitää ensisijaisesti luodakin eristämään pahuus, mutta myös rankaisemaan paha.###Eivät lakkaa olemasta, helvetti on ikuinen, Jumala olisi epäoikeudenmukainen jos paha pääsisi kuin koiraveräjästä, pahoillehan suuri lohdutus ja toive jos pääsisivät ikiuneen. Sitä paitsi enkelit ovat kuolemattomia jonka tähden helvetti pitää ensisijaisesti luodakin eristämään pahuus, mutta myös rankaisemaan paha.###
Uskomattoman uskomaton mielipide joka vie pohjan koko sinun kirjoituksestasi --
Toisin sanoen väität että Jumala olisi "epäoikeudenmukainen" jos ei olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi helvetintulessa.. Jopas on väitös .. siis aivan uskomaton ..
Jumala ei siis olekaan uskosi mukaan kaikkivoipa, viisas, erehtymätön, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja .. mikään muu selitys ei sovi noihin kummallisiin ajatuksiisi .. Sillä miksi Jumala /Luoja olisi luonut elämää kidutettavaksi tulessa ikuisesti .. ?
Vaihtoehto 1) Vahingossa (Siis Jumala olisi erehtyväinen)
Vaihtoehto 2) Tahallaan (Siis Jumala olisi luotujensa piinaaja)
Vaihtoehto 3) Välinpitämättömyyttään (Siis Jumala ei ole luotujaan takastava ja oikeudenmukainen Luoja)
Vaihtoehto 4) joku muu kummallinen syy
On päivän selvää että usko ikuiseen helvetin piinaan on harhaoppi - maailman suurin harhaoppi joka alku juuret ovat uskossa ihmisen luontaiseen kuolemattomuuteen.
Helvetti-oppi ei perustu oikeudenmukaisuuteen tai rakkauteen - vaan pelkoon ..
Raamattu ei edes tunne sanaa helvetti - joka kuvaa muinaista skandinaavista uskontoa kuolleiden valtakunnasta - jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa .
Voimme siksi kysyä: miksi vielä tänäkin päivänä niin monet uskovat ikuiseen piinaan ja jopa puolustelevat sitä jonkinlaisella tekaistulla "oikeudenmukaisuudella" että Jumala /Luoja olisi muka jollain tavalla pakotettu piinaamaan luotujaa ikuisesti tulessa ...
SAIRAS OPPI .. kerta kaikkiaan .. USH !
alexalex.kasi kirjoitti:
###Eivät lakkaa olemasta, helvetti on ikuinen, Jumala olisi epäoikeudenmukainen jos paha pääsisi kuin koiraveräjästä, pahoillehan suuri lohdutus ja toive jos pääsisivät ikiuneen. Sitä paitsi enkelit ovat kuolemattomia jonka tähden helvetti pitää ensisijaisesti luodakin eristämään pahuus, mutta myös rankaisemaan paha.###
Uskomattoman uskomaton mielipide joka vie pohjan koko sinun kirjoituksestasi --
Toisin sanoen väität että Jumala olisi "epäoikeudenmukainen" jos ei olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi helvetintulessa.. Jopas on väitös .. siis aivan uskomaton ..
Jumala ei siis olekaan uskosi mukaan kaikkivoipa, viisas, erehtymätön, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja .. mikään muu selitys ei sovi noihin kummallisiin ajatuksiisi .. Sillä miksi Jumala /Luoja olisi luonut elämää kidutettavaksi tulessa ikuisesti .. ?
Vaihtoehto 1) Vahingossa (Siis Jumala olisi erehtyväinen)
Vaihtoehto 2) Tahallaan (Siis Jumala olisi luotujensa piinaaja)
Vaihtoehto 3) Välinpitämättömyyttään (Siis Jumala ei ole luotujaan takastava ja oikeudenmukainen Luoja)
Vaihtoehto 4) joku muu kummallinen syy
On päivän selvää että usko ikuiseen helvetin piinaan on harhaoppi - maailman suurin harhaoppi joka alku juuret ovat uskossa ihmisen luontaiseen kuolemattomuuteen.
Helvetti-oppi ei perustu oikeudenmukaisuuteen tai rakkauteen - vaan pelkoon ..
Raamattu ei edes tunne sanaa helvetti - joka kuvaa muinaista skandinaavista uskontoa kuolleiden valtakunnasta - jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa .
Voimme siksi kysyä: miksi vielä tänäkin päivänä niin monet uskovat ikuiseen piinaan ja jopa puolustelevat sitä jonkinlaisella tekaistulla "oikeudenmukaisuudella" että Jumala /Luoja olisi muka jollain tavalla pakotettu piinaamaan luotujaa ikuisesti tulessa ...
SAIRAS OPPI .. kerta kaikkiaan .. USH !
alex"Jumala ei siis olekaan uskosi mukaan kaikkivoipa, viisas, erehtymätön, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja .. mikään muu selitys ei sovi noihin kummallisiin ajatuksiisi .. Sillä miksi Jumala /Luoja olisi luonut elämää kidutettavaksi tulessa ikuisesti .. ?"
Alat törkeästi valehtelemaan ja vääntelemään ja solvaamaan minua kun oma ajatusmaailmasi ja oma käsityksesi ja mielipiteesi ei halua uskoa Jumalan Sanan ilmoitusta. Jumala on kaikkivoipa, viisas, oikeudenmukainen ja rakkaus (se ei kuitenkaan tarkoita, että Jumala rakastaa kaikkia). Jeesusta on aivan turha alkaa väittämään valehtelijaksi, väittämällä ettei ole iankaikkista rangaistusta väärämielisille. Ja ei Jumala luonutkaan elämää piinattavaksi, Jumala on kaiken hyvyyden ja rakkauden lähde, kun ihminen on erossa Jumalasta iankaikkisesti niin silloin seuraus on tietenkin täydellinen kurjuus ja hyödyttömyys, tämä maailmanaika on rajallinen, tuleva maailmanaika on ikuinen. Tulijärvi on oikeudenmukainen rangaistus synnistä ja pahuudesta, jota ihminen on harjoittanut elämänsä aikana, haluamatta tuntea Jumalaa, jokaisella on mahdollisuus pelastua synneistään Jeesuksen kautta ja tehdä parannus; olemalla niin pahoillaan että lopettaa pahat tapansa.
"On päivän selvää että usko ikuiseen helvetin piinaan on harhaoppi - maailman suurin harhaoppi joka alku juuret ovat uskossa ihmisen luontaiseen kuolemattomuuteen."
- "Päivän selvää" että harhaoppi? Harhaoppi on se että väittää tuomittavien lakkaavan olemasta, sellaista Raamattu ei opeta. Helvetti on rangaistuksen paikka ja se on toinen kuolema = iankaikkinen ero Jumalasta. Ilmeisesti Raamattu on harhaoppi ja Jeesus valehtelija. Ihminen joka ei usko jumalaan joka ei heitä ihmisiä helvettiin uskoo epäjumalaan jota EI OLE olemassa, Raamatun Jumala ja josta Jeesus kertoi tekee niin, ja se on täysin oikeudenmukaista, oikeudenmukaisena Jumala ei voi tehdä mitään väärää. Jokainen ihminen on täysin paha ja ansaitsee sen. Jokaisella on mahdollisuus kuitenkin armoon ja syyttömäksi julistamiseen.
"Helvetti-oppi ei perustu oikeudenmukaisuuteen tai rakkauteen - vaan pelkoon .."
Eikö Jumalaa tule pelätä? "Herran pelko on viisauden alku" Miksi ihmeessä Jumalaa tulisi pelätä? Valehteleeko Raamattu taas? Omasta mielestäsikö ei perustus oikeudenmukaisuuteen? Sinäkö määrittelet millaista on oikeudenmukaisuus ja kuinka Jumalan tulee toimia? Miten Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus sulkevat helvetin pois? - EI MITENKÄÄN, sen sijaan ihmisten omat väärät käsitykset niistä johtavat siihen ettei totuutta haluta uskoa.
"Raamattu ei edes tunne sanaa helvetti"
- Niin alkuperäinen sanan on 'Gehenna' eli Hinnomin laakso. Jeesus kuitenkin kertoi millainen tämä Gehenna tulee olemaan, Raamattu käyttää myös nimitystä tulinen järvi. Se mitä sanaa/termiä kyseisestä paikasta käytetään on sivuseikka, käännettäessä Raamattua pyritään siihen, että ihmiset ymmärtävät asian omalla kielellään. Gehennaan on viittauksia VT:ssäkin, ja Jeesus vertasi sitä kaatopaikkaan, johon sitä Jeesuksen päivinä käytettiinkin.
"että Jumala /Luoja olisi muka jollain tavalla pakotettu piinaamaan luotujaa ikuisesti tulessa ..."
- Eihän siellä ole Jumalaa! Ei Jumala siellä ketään piinaa/kiduta, Jumalaa ei ole siellä!
"SAIRAS OPPI .. kerta kaikkiaan .."
Höpön höpöt - eikä kyseessä ole mikään oppi vaan tosiasia.Hei!
On aivan totta että Jeesus puhui ja vertasi jumalattomien rangaistusta Gehennaan.
Gehenna oli Jerusalemin ongelmajätelaitos jossa poltettiin itsestään kuolleita eläimiä ja kuolemaan tuomittujen rikollisten ruumiit. Gehenna sijaitsi 15 km Jerusalemista itään ja oli muinainen Hinnomin laakso jossa uhrattiin Molokille lapsia.
"Helvetti" on suomenkielinen "käännös" mutta helvetti on muodostunut laajemmaksi oppikoonaisuudeksi juontaen kaiketi muinaiseen manala-tarinoihin.
Ihmiset ovat aina tahtoneet verrata hyvää ja pahaa, pyhän ja pahan palkkaa.
Hinnomin laakso oli Jeesuksen aikana Jerusalemin kaatopaikka jossa poltettiin kaupungin jätteitä. Gehennassa poltettiin myös rikollisten ruumiita ja muutakin saastaista mm. itsestään kuolleita eläimiä. Paikasta tuli siksi iankaikkisen rangaistuksen vertauskuva ja alkoi merkitä vertauksissa rangaistuspaikkaa.
Profeetat Jeremia ja Jesaja ennustivat paikasta missä ruumiit palavat. (Jer. 7:32,33; 19:6; Jes. 30:33) Gehenna oli ollut aikaisemmin myös epäjumalan palvontapaikka jossa poltettiin eläviä lapsia. (2 Kun 23:10, Jer 32:35, 2.Aik.28:3; 33:1,6)
Uudessa Testamentissa Gehenna/ "helvetti" sana esiintyy 12 kertaa; Matt 5:22, 29, 30, 10:28, 18:9, 23:15, 33, Mark 9:43, 45, 47, Luuk 12:5. (Jaak 3:6)
Jeesus käytti tätä kaatopaikkaa vertauskuvana helvetin tulelle joka aikojen lopussa kuluttaa jumalattomat.
"Gehenna, Geenna:n" tulesta puhui Jeesus ja Jaakobkin em. jakeissa. Sanakirjoista voitte asian tarkistaa. Tämä Geenna, Gehenna on käännetty suom. "helvetti."
Jumalattomien rangaistus on lopullinen ja peruuttamaton. Ilm 20 luku on selvä asiayhteydessä. Room 6:22-23, Mal 3:19.
Toinen huomioitava asia asiayhteydessä on kreikankielen "aioonios" "aioon" joka tarkoittaa ikää ja aikakautta -aikaa jonka asia tai esine on olemassa taikka aikaa jonka jokin olevainen elää. Tämä aioonios sana on käännetty meillä "aina ja ikuisesti" ja on siksi harhaanjohtava. "Aikakausi" olisi esim, toisinaan parempi käännöstapa.
Ilkuisen piinan oppi että olisi paikka missä Jumala kiduttaisi tuskissaan kirkuvia ihmisiä halki loputtomien aikakausien ei ole Raamatun opetusta- vaan juontaa kreikkalaisesta filosofiasta.
1 Joh 4:8.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaGeorge_L kirjoitti:
"Jumala ei siis olekaan uskosi mukaan kaikkivoipa, viisas, erehtymätön, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja .. mikään muu selitys ei sovi noihin kummallisiin ajatuksiisi .. Sillä miksi Jumala /Luoja olisi luonut elämää kidutettavaksi tulessa ikuisesti .. ?"
Alat törkeästi valehtelemaan ja vääntelemään ja solvaamaan minua kun oma ajatusmaailmasi ja oma käsityksesi ja mielipiteesi ei halua uskoa Jumalan Sanan ilmoitusta. Jumala on kaikkivoipa, viisas, oikeudenmukainen ja rakkaus (se ei kuitenkaan tarkoita, että Jumala rakastaa kaikkia). Jeesusta on aivan turha alkaa väittämään valehtelijaksi, väittämällä ettei ole iankaikkista rangaistusta väärämielisille. Ja ei Jumala luonutkaan elämää piinattavaksi, Jumala on kaiken hyvyyden ja rakkauden lähde, kun ihminen on erossa Jumalasta iankaikkisesti niin silloin seuraus on tietenkin täydellinen kurjuus ja hyödyttömyys, tämä maailmanaika on rajallinen, tuleva maailmanaika on ikuinen. Tulijärvi on oikeudenmukainen rangaistus synnistä ja pahuudesta, jota ihminen on harjoittanut elämänsä aikana, haluamatta tuntea Jumalaa, jokaisella on mahdollisuus pelastua synneistään Jeesuksen kautta ja tehdä parannus; olemalla niin pahoillaan että lopettaa pahat tapansa.
"On päivän selvää että usko ikuiseen helvetin piinaan on harhaoppi - maailman suurin harhaoppi joka alku juuret ovat uskossa ihmisen luontaiseen kuolemattomuuteen."
- "Päivän selvää" että harhaoppi? Harhaoppi on se että väittää tuomittavien lakkaavan olemasta, sellaista Raamattu ei opeta. Helvetti on rangaistuksen paikka ja se on toinen kuolema = iankaikkinen ero Jumalasta. Ilmeisesti Raamattu on harhaoppi ja Jeesus valehtelija. Ihminen joka ei usko jumalaan joka ei heitä ihmisiä helvettiin uskoo epäjumalaan jota EI OLE olemassa, Raamatun Jumala ja josta Jeesus kertoi tekee niin, ja se on täysin oikeudenmukaista, oikeudenmukaisena Jumala ei voi tehdä mitään väärää. Jokainen ihminen on täysin paha ja ansaitsee sen. Jokaisella on mahdollisuus kuitenkin armoon ja syyttömäksi julistamiseen.
"Helvetti-oppi ei perustu oikeudenmukaisuuteen tai rakkauteen - vaan pelkoon .."
Eikö Jumalaa tule pelätä? "Herran pelko on viisauden alku" Miksi ihmeessä Jumalaa tulisi pelätä? Valehteleeko Raamattu taas? Omasta mielestäsikö ei perustus oikeudenmukaisuuteen? Sinäkö määrittelet millaista on oikeudenmukaisuus ja kuinka Jumalan tulee toimia? Miten Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus sulkevat helvetin pois? - EI MITENKÄÄN, sen sijaan ihmisten omat väärät käsitykset niistä johtavat siihen ettei totuutta haluta uskoa.
"Raamattu ei edes tunne sanaa helvetti"
- Niin alkuperäinen sanan on 'Gehenna' eli Hinnomin laakso. Jeesus kuitenkin kertoi millainen tämä Gehenna tulee olemaan, Raamattu käyttää myös nimitystä tulinen järvi. Se mitä sanaa/termiä kyseisestä paikasta käytetään on sivuseikka, käännettäessä Raamattua pyritään siihen, että ihmiset ymmärtävät asian omalla kielellään. Gehennaan on viittauksia VT:ssäkin, ja Jeesus vertasi sitä kaatopaikkaan, johon sitä Jeesuksen päivinä käytettiinkin.
"että Jumala /Luoja olisi muka jollain tavalla pakotettu piinaamaan luotujaa ikuisesti tulessa ..."
- Eihän siellä ole Jumalaa! Ei Jumala siellä ketään piinaa/kiduta, Jumalaa ei ole siellä!
"SAIRAS OPPI .. kerta kaikkiaan .."
Höpön höpöt - eikä kyseessä ole mikään oppi vaan tosiasia.No ei ollut tarkoitus solvata ketään - vaan soittaa kuinka mahdoton tuo ikuisenpiinan uskonto on, koska se sanoo että kaikkivaltias, kaikkitietävä, viisas, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja on luonut elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa. Nämä kaksi asiaa eivät sovi yhteen ... etkö näe sitä?
Siis, jos tässä jotain solvataan niin eikö se ole Luojaamme .. jonka väitetään luoneen elämää kitumaan ikuisesti tulessa - vaikka Jumala ei koskaan ole sellaista tehnyt tai edes ajatellut.
Jumalan pelko ei tarkoita että ihmisen tulisi olla kauhuissaan ja pelätä - vaan sitä että ihminen rakastaa Jumalaa ja kuuntelee mitä Jumala opettaa Sanassaan.
Se että ikuinen piina olisi oikeudenmukaista jääköön sinun väitteeksesi - minusta se olisi epäoikeudenmukaista .. erittäin epäoikeudenmukaista - ja jo sekin kertoo että sellainen ei ole mahdollista koska Jumala On oikeudenmukainen .. En näkisi mitään oikeudenmukaista tai mitään tarkoitusta kiduttaa tulessa luomuksiaan koska nämä ehkä parhaassa tapauksessa elävät 100 vuotta pahan kyllästämässä maailmassa .. ja eivät halua rakkautta ja oikeudenmukaisuutta omaan elämäänsä (sillä siitä Raamatussa oikeastaan on kyse - Jumalan rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta jota ihmisen tulisi oppia omaan elämäänsä .. jotta se voisi säilyä) ..
Tämä on niin selvä asia, että ihmettelen että yhä löytyy niitä jotka uskovat noihin ikuisenpiinan puheisiin. Ihmettelen sitäkin että minkälainen käsitys ihmisellä silloin on oikeudenmukaisuudesta?
Ehkä kaiken takana on ensin kuoleman pelko joka sitten puetaan näihin pakanauskonnoista saatuihin uskomuksiin .. !?
alex- Exadventistiparka
alex.kasi kirjoitti:
No ei ollut tarkoitus solvata ketään - vaan soittaa kuinka mahdoton tuo ikuisenpiinan uskonto on, koska se sanoo että kaikkivaltias, kaikkitietävä, viisas, oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja on luonut elämää ikuisesti kidutettavaksi tulessa. Nämä kaksi asiaa eivät sovi yhteen ... etkö näe sitä?
Siis, jos tässä jotain solvataan niin eikö se ole Luojaamme .. jonka väitetään luoneen elämää kitumaan ikuisesti tulessa - vaikka Jumala ei koskaan ole sellaista tehnyt tai edes ajatellut.
Jumalan pelko ei tarkoita että ihmisen tulisi olla kauhuissaan ja pelätä - vaan sitä että ihminen rakastaa Jumalaa ja kuuntelee mitä Jumala opettaa Sanassaan.
Se että ikuinen piina olisi oikeudenmukaista jääköön sinun väitteeksesi - minusta se olisi epäoikeudenmukaista .. erittäin epäoikeudenmukaista - ja jo sekin kertoo että sellainen ei ole mahdollista koska Jumala On oikeudenmukainen .. En näkisi mitään oikeudenmukaista tai mitään tarkoitusta kiduttaa tulessa luomuksiaan koska nämä ehkä parhaassa tapauksessa elävät 100 vuotta pahan kyllästämässä maailmassa .. ja eivät halua rakkautta ja oikeudenmukaisuutta omaan elämäänsä (sillä siitä Raamatussa oikeastaan on kyse - Jumalan rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta jota ihmisen tulisi oppia omaan elämäänsä .. jotta se voisi säilyä) ..
Tämä on niin selvä asia, että ihmettelen että yhä löytyy niitä jotka uskovat noihin ikuisenpiinan puheisiin. Ihmettelen sitäkin että minkälainen käsitys ihmisellä silloin on oikeudenmukaisuudesta?
Ehkä kaiken takana on ensin kuoleman pelko joka sitten puetaan näihin pakanauskonnoista saatuihin uskomuksiin .. !?
alexAlex, uskot siis että Jumala loi elämää vain tuhotaksensa ihmiset jotka ovat saaneet elää ehkä parhaassa tapauksessa 100 vuotta pahan kyllästämässä maailmassa. Onko se oikeudenmukaista ?
- helppo13
Mutta jospa sitookin sinut jari laurila? - Niin kuinkas panet suusi kun yksin kökötät elämältä tuhoutuneen maanpäällä 1ooo vuotta, oh hoijaa! älä lainaa niitä satukirjoja!
- Exadventistiparka
Ilm 20: "7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät."
Adventistinen mytologia on yksinkertaisesti ristiriidassa tämänKIN Raamatunkohdan kanssa. Nimittäin; jos Jeesus tuhoaa kaikki maan päällä ennen tuhatvuotisaikaa, niin mistä ihmeestä löytyvät nuo kansat maan neljällä kulmalla ?
Ja myöskin: jos kerran nuo kansat piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin, niin kyllä se kertoo aivan tarkkaan että pyhät ovat maan päällä tuon tuhatvuotiskauden.
Esim. Jes 66:19-24 myöskin kertoo tuhatvuotiskaudesta maan päällä, siinä mainitaan maan paikkoja ja kerrotaan miten ennen tuhatvuotiskautta Jeesuksen tuhoamien miesten ruumiit ovat kaikkien nähtävillä, ja niitä sitten mennään sapattisin katselemaan. On täysi mahdottomuus että tämä kohta puhuisi uudesta maasta, tai myöskään taivaallisesta asuinsijasta.- pyhpyh
Puhut potaskaa.
Hei!
Vastasin juuri tässä viestiketjussa edellä.
Lue se.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- lopettaisjopotaskanp
pyhpyh kirjoitti:
Puhut potaskaa.
Samaa mieltä potaskaa hän puhuu, puhuu ja puhuu.
- Voihanvitalis
Voi näitä Raamatun väännöksiä. Ilm.3:12. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Biblia. Joka voittaa, hänet minä teen patsaaksi minun Jumalani templissä, ja ei hänen pidä silleen sieltä lähtemän ulos.......
Lisää tulee. Uuden maailmanjärjestyksen (NWO) väännökset.
https://www.youtube.com/watch?v=kFtI_mVOXbQ
- pyhpyh
Ilm. 20 luvussa ei puhuta mitään mistään maan päällä olevasta valtakunnasta. Ei yhtään mitään. Siinä puhutaan vain ja ainoastaan ajanjaksosta taivaassa.
- Exadventistiparka
Kerrotko vielä, mistä ne maan neljällä kulmalla olevat kansat tulevat ? Ja kerro vielä, miten nuo kansat pystyvät piirittämään pyhien leirin jos se ei ole maan päällä ?
- 1234567---
Exadventistiparka kirjoitti:
Kerrotko vielä, mistä ne maan neljällä kulmalla olevat kansat tulevat ? Ja kerro vielä, miten nuo kansat pystyvät piirittämään pyhien leirin jos se ei ole maan päällä ?
Maan neljällä kulmalla olevista kansoista kaikki jumalattomat saavat surmansa Jeesusken toisessa tulemuksessa.
1000 vuoden jälkeen nämä jumalattomat kansalaiset herätetään kuolleista. Tämä on tuomion ylösnousemus heille. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Tuli tekee heistä lopun.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen tänne maanpäälle ei todellakaan jää yhtään jumalatonta eloon millekään kulmalle.
Ennen Jeesuksen toista tulemista koko maa tulee täyteen väkivaltaa. Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun Hän tulee toisen kerran. Jokainen ihminen on valintansa tehnyt, ennen Jeesuksen toista tulemista, uskoako totuuteen tai valheeseen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule kenellekään Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen koskaan enää.
Nyt on aikaa ihan riittävästi jokaisella ihmisellä tehdä parannus, ennen Jeesuksen toista tulemista.
Kyllä on paljon porukkaa jotka eivät Ilmestyskirjan sanomaa ymmärrä. Tässä on viisaus, jolla ymmärrys on. - pyhpyh
Ne ovat ne, jotka herätetään jumalattomien ylösnousemuksessa. 1000-vuoden aikana ovat haudoissaan.
- Raamattu
Ilm. 20:7-10 "Muut kuolleet" jae 5 eli kaikkien aikojen jumalattomat,jotka ovat hylänneet Jumalan tarjoaman pelastuksen,nousevat toisessa eli yleisessä ylösnousemuksessa tuhannen vuoden lopussa. Se merkitsee paholaiselle mahdollisuutta vielä kerran koota maan kansat Kristusta ja lunastettuja vastaan. Ilmestyskirja nimittää näitä jumalattomia joukkoja Hesekielin ennustuksen 38.ja 39. luku mukaisesti nimellä Gog ja Magog. Kysymys ei tässä ole mistään erityisestä kansasta tai valtakunnasta. Koko Kristuksen hylänyt ihmiskunta on nyt kokoontuneena viimeiseen epätoivoiseen yritykseensä. Tässä vaiheessa näyttää siltä,että pyhä kaupunki,uusi Jerusalem,on jo laskeutunut tai laskeutumassa maan päälle,vaikka sen laskeutumista kuvataan vasta seuraavan luvun alussa. Paholaisen tarkoitus on valtavine joukkoineen vallata pyhä kaupunki. Mutta järjetön suunnitelma raukeaa siihen paikkaan: "taivaasta iskee tuli,ja se tuhoaa ne kaikki".
Taivaasta iskevä tuli muuttaa koko maailman tulijärveksi. Tässä tulisessa järvessä Paholainen saa saman kohtalon kuin peto ja väärä profeetta olivat saaneet jo aijemmin. On huomattava,että peto ja väärä profeetta ovat vertauskuvallisia,
apokalyptisiä hahmoja, paholaisen kehittämiä yhteiskunnallisia ja uskonnollisia organisaatioita,eivät konkreettisia olentoja. Niitä ei tässä vaiheessa ole olemassakaan. Ne lakkasivat olemasta jo Kristuksen toisen tulemuksen yhteydessä 19:20 Tekstillä 20:10 ei tarkoiteta sitä,että paholainen ja häntä tukeneet organisaatiot (peto ja väärä profeetta) jatkaisivat olemassaoloaan loputtomiin. Kun Jeesus puhui ikuisesta tulesta, "joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen" Matt. 25:41 ja ruumenet polttavasta tulesta, "joka ei koskaan sammu" Matt. 3:12, hän korosti tuhon ja kadotuksen täydellisyyttä ja peruuttamattomuutta. Herran päivän tuli tekee lopun kaikesta pahasta Mal. 3:19. Taivaasta iskevä tuli "tuhoaa ne kaikki" 20:9.- Exadventistiparka
Veliseni, tuo on kyllä aika lailla adventistisen mytologian ilmestyskirjan selityksen mukaista. Mutta kun se nyt ei vaan ole sitä mitä Sana sanoo. Kun vedellään jae sieltä ja jae täältä ja sijoitetaan ne uuteen järjestykseen, ja epäsopivat jakeet tulkitaan vertauskuvallisiksi, niin sitten vasta päästään tuohon tarinaan.
" jumalattomat,jotka ovat hylänneet Jumalan tarjoaman pelastuksen,nousevat toisessa eli yleisessä ylösnousemuksessa tuhannen vuoden lopussa. Se merkitsee paholaiselle mahdollisuutta vielä kerran koota maan kansat Kristusta ja lunastettuja vastaan. "
Ei, vaan Sana sanoo, että toinen ylösnousemus tapahtuu jakeissa 20:13-14, eli vasta noiden tapahtumien JÄLKEEN.
"Tässä vaiheessa näyttää siltä,että pyhä kaupunki,uusi Jerusalem,on jo laskeutunut tai laskeutumassa maan päälle,vaikka sen laskeutumista kuvataan vasta seuraavan luvun alussa."
No, itsekin toteat että tapahtuma on sijoitettu IHAN VÄÄRÄÄN paikkaan aikajärjestyksessä. Uusi taivas ja maa sekä pyhä Jerusalem laskeutuu juuri vasta sen jälkeen kun "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.". Huomaathan, että Ilm 21:1 sanoo vanhan taivaan ja maan kadonneen ja uuden taivaan ja maan luodun, ja seuraava jae kertoo että sen UUDEN maan päälle laskeutuu uusi Jerusalem.
"Tässä tulisessa järvessä Paholainen saa saman kohtalon kuin peto ja väärä profeetta olivat saaneet jo aijemmin. On huomattava,että peto ja väärä profeetta ovat vertauskuvallisia,apokalyptisiä hahmoja, paholaisen kehittämiä yhteiskunnallisia ja uskonnollisia organisaatioita,eivät konkreettisia olentoja. Niitä ei tässä vaiheessa ole olemassakaan. Ne lakkasivat olemasta jo Kristuksen toisen tulemuksen yhteydessä ..."
Niin, peto ja väärä profeetta EIVÄT ole vertauskuvallisia, EIVÄTKÄ organisatioita, EIVÄTKÄ ole hävinneet. Ilm 20:10 sanoo " Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta OVAT, ja HEITÄ VAIVATAAN yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."
Tästä siis voit ihan suoraan lukea, että peto ja väärä profeetta OVAT OLEMASSA kun perkele heitetään samaan järveen - ja myös voit lukea että heitä KAIKKIA vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ei ole pätkänkään verran järkeä väittää, että peto ja väärä profeetta olisivat jotakin vertauskuvallisia, tai "systeemejä", koska vain eläviä olentoja voidaan vaivata aina ja iankaikkisesti (tai, edes lyhyen aikaa).
Tämän vuoksi adventistinen mytologia on ihan puhdasta huuhaata. Se on ristiriidassa Raamatun kanssa niin raskaasti, ettei ole mitään perustetta kutsua sitä Raamatulliseksi tulkinnaksi. Tuo mytologia on muotoiltu mukailemaan 1800-luvun harhanäkyjä ja sekoiluja, eikä siitä valitettavasti ole luovuttu vaikka mikään Raamatussa ei sitä tulkintaa tue.
Lue nyt veliseni uudestaan mitä Ilmestyskirjassa sanotaan, ja tee uudet johtopäätökset ihan itse... - Raamattu
Ilm. 20:11-15 Jakeissa 11-15 esitetty näky viimeisestä tuomiosta valtaistuimen edessä osoittaa,että mitään ei jätetä sattuman varaan. Jumala huolehtii siitä,että oikeus toteutuu. Tuomion perusteita ei pidetä salasa. Kirjat avataan.Jumalalla on käytössään tietojenkäsitekyjärjestelmä,jonka rinnalla inhimillinen tekniikan kehittelemät suurimmatkin tietopankit näyttävät lasten leluilta. Jumala voi esittää ennen tuomion täytäntöönpanoa koko maailmankaikkeudelle jokaisen tuomitun jokaisen ajatuksen, sanan ja teon hänen elämänsä jokaiselta hetkeltä. Ketään ei unohdeta ja kaikki asiaan vaikuttavat tekijät otetaan huomioon. Oikeusmurhaa ei tapahdu.
- adam-and-eve
Kiitos ja amen Raamattu:)
Biblia (1776) Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen! - ymmärrystäeisinulla
Veliseni, tuo on kyllä aika lailla adventistisen mytologian ilmestyskirjan selityksen mukaista. Mutta kun se nyt ei vaan ole sitä mitä Sana sanoo. Kun vedellään jae sieltä ja jae täältä ja sijoitetaan ne uuteen järjestykseen, ja epäsopivat jakeet tulkitaan vertauskuvallisiksi, niin sitten vasta päästään tuohon tarinaan.
" jumalattomat,jotka ovat hylänneet Jumalan tarjoaman pelastuksen,nousevat toisessa eli yleisessä ylösnousemuksessa tuhannen vuoden lopussa. Se merkitsee paholaiselle mahdollisuutta vielä kerran koota maan kansat Kristusta ja lunastettuja vastaan. "
Ei, vaan Sana sanoo, että toinen ylösnousemus tapahtuu jakeissa 20:13-14, eli vasta noiden tapahtumien JÄLKEEN.
"Tässä vaiheessa näyttää siltä,että pyhä kaupunki,uusi Jerusalem,on jo laskeutunut tai laskeutumassa maan päälle,vaikka sen laskeutumista kuvataan vasta seuraavan luvun alussa."
No, itsekin toteat että tapahtuma on sijoitettu IHAN VÄÄRÄÄN paikkaan aikajärjestyksessä. Uusi taivas ja maa sekä pyhä Jerusalem laskeutuu juuri vasta sen jälkeen kun "Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.". Huomaathan, että Ilm 21:1 sanoo vanhan taivaan ja maan kadonneen ja uuden taivaan ja maan luodun, ja seuraava jae kertoo että sen UUDEN maan päälle laskeutuu uusi Jerusalem.
"Tässä tulisessa järvessä Paholainen saa saman kohtalon kuin peto ja väärä profeetta olivat saaneet jo aijemmin. On huomattava,että peto ja väärä profeetta ovat vertauskuvallisia,apokalyptisiä hahmoja, paholaisen kehittämiä yhteiskunnallisia ja uskonnollisia organisaatioita,eivät konkreettisia olentoja. Niitä ei tässä vaiheessa ole olemassakaan. Ne lakkasivat olemasta jo Kristuksen toisen tulemuksen yhteydessä ..."
Niin, peto ja väärä profeetta EIVÄT ole vertauskuvallisia, EIVÄTKÄ organisatioita, EIVÄTKÄ ole hävinneet. Ilm 20:10 sanoo " Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta OVAT, ja HEITÄ VAIVATAAN yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."
Tästä siis voit ihan suoraan lukea, että peto ja väärä profeetta OVAT OLEMASSA kun perkele heitetään samaan järveen - ja myös voit lukea että heitä KAIKKIA vaivataan aina ja iankaikkisesti. Ei ole pätkänkään verran järkeä väittää, että peto ja väärä profeetta olisivat jotakin vertauskuvallisia, tai "systeemejä", koska vain eläviä olentoja voidaan vaivata aina ja iankaikkisesti (tai, edes lyhyen aikaa).
Tämän vuoksi adventistinen mytologia on ihan puhdasta huuhaata. Se on ristiriidassa Raamatun kanssa niin raskaasti, ettei ole mitään perustetta kutsua sitä Raamatulliseksi tulkinnaksi. Tuo mytologia on muotoiltu mukailemaan 1800-luvun harhanäkyjä ja sekoiluja, eikä siitä valitettavasti ole luovuttu vaikka mikään Raamatussa ei sitä tulkintaa tue.
Lue nyt veliseni uudestaan mitä Ilmestyskirjassa sanotaan, ja tee uudet johtopäätökset ihan itse...Sinulta se ymmärrys puuttuu tämä on kyllä nähty.
- Exadventistiparka
ymmärrystäeisinulla kirjoitti:
Sinulta se ymmärrys puuttuu tämä on kyllä nähty.
No, minä uskon sen mukaan mitä Raamatussa sanotaan. Minulta tosiaan puuttuu ymmärrys sitä tulkintaa kohtaan jota adventistimytologia tuo, koska se ei perustu Raamattuun.
- eiolesinustaopettajaksi
No, minä uskon sen mukaan mitä Raamatussa sanotaan. Minulta tosiaan puuttuu ymmärrys sitä tulkintaa kohtaan jota adventistimytologia tuo, koska se ei perustu Raamattuun.
Älä saivartele kun et ymmärrä. Sinulla on ollut aikaa ymmärrystä hankkia, ei vaan näy ymmärrys lisääntyvän.
Exadventistiparka käyttää hauskaa ilmaisua "adventistimytologia". Sitäpä juuri se adventistinen tulkinta Ilmestyskirjasta on liittyen tuhatvuotiseen valtakuntaan. Minäkään en mainitun "mytologian" mukaista tulevaisuutta löydä Ilmestyskirjasta.
- 1234567---
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Exadventistiparka käyttää hauskaa ilmaisua "adventistimytologia". Sitäpä juuri se adventistinen tulkinta Ilmestyskirjasta on liittyen tuhatvuotiseen valtakuntaan. Minäkään en mainitun "mytologian" mukaista tulevaisuutta löydä Ilmestyskirjasta.
Yhtä teiltä puuttuu nimittäin ymmärrys ja viisaus, se teiltä puuttuu mitä Ilmestyskirjan sanomaan tulee. Kyllä ne kaikki totuudet vielä eteenne tulevat yksi toisensa jälkeen.
Oletko varma 1234567--- ,että nimenomaan adventtikirkolla on se tarvittava ymmärrys ja viisaus? Yhtä hyvin sinuun sopii, että "Kyllä ne kaikki totuudet vielä eteenne tulevat yksi toisensa jälkeen."
- 1234567---
Oletko varma 1234567--- ,että nimenomaan adventtikirkolla on se tarvittava ymmärrys ja viisaus? Yhtä hyvin sinuun sopii, että "Kyllä ne kaikki totuudet vielä eteenne tulevat yksi toisensa jälkeen."
Viisailla ja ymmärtäväisillä on tarvittava viisaus. Ylimääräisiin salaisiin tempauksiin eivät adventistit usko. Olen lukenut lehtisen sanoman "Mitä pian tapahtuu? Ilmestys tulevista tapahtumista salaisine tempauksineen. Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö. Näihin satuihin eivät adventistit usko. Eikä myöskään 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan maanpäällä, joka on täyttä mielikuvituksen tuotetta.
Täällä maanpäällä on kuiten rauha sen 1000-vuotta koska kaikki jumalattomat ovat kuolleina. Pyhät ovat rauhassa taivaassa. - pyhpyh
Sinä oletkin sokea.
- Exadventistiparka
1234567--- kirjoitti:
Viisailla ja ymmärtäväisillä on tarvittava viisaus. Ylimääräisiin salaisiin tempauksiin eivät adventistit usko. Olen lukenut lehtisen sanoman "Mitä pian tapahtuu? Ilmestys tulevista tapahtumista salaisine tempauksineen. Lehtisen kustantaja K.O.Syväntö. Näihin satuihin eivät adventistit usko. Eikä myöskään 1000-vuotiseen rauhanvaltakuntaan maanpäällä, joka on täyttä mielikuvituksen tuotetta.
Täällä maanpäällä on kuiten rauha sen 1000-vuotta koska kaikki jumalattomat ovat kuolleina. Pyhät ovat rauhassa taivaassa.Perinteinen hääjuhla kesti 7 päivää. Mihin sijoitat ajallisesti tuon hääjuhlan ? Tempaukseen uskovat sijoittavat sen aikaan ennen 1000-vuotiskautta.
- perinnelaskuoppi
Perinteinen hääjuhla kesti 7 päivää. Mihin sijoitat ajallisesti tuon hääjuhlan ? Tempaukseen uskovat sijoittavat sen aikaan ennen 1000-vuotiskautta.
Egyptistä kun Israelilaiset läksivät luvattua maata kohti ja erämaassa sukupolvi oli 40- vuotta, niin myös perinteisen uskon mukaan laskettiin, että Israel itsenäistyi 1948 perinteinen sukupolvi 40 vuotta ja kas, Jeesus saapuu 1988.
Eli perinteisestikin voidaan ajatella, mutta onnistuuko se? Helluntaissa se taisi epäonnistua. - 1234567---
Perinteinen hääjuhla kesti 7 päivää. Mihin sijoitat ajallisesti tuon hääjuhlan ? Tempaukseen uskovat sijoittavat sen aikaan ennen 1000-vuotiskautta.
Jeesus noutaa omansa taivaaseen 1000 vuodeksi ja siellä on Karitsan häät. Jumalattomat jäävät maanpäälle kuolleina viettämään 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa.
- Exadventistiparka
1234567--- kirjoitti:
Jeesus noutaa omansa taivaaseen 1000 vuodeksi ja siellä on Karitsan häät. Jumalattomat jäävät maanpäälle kuolleina viettämään 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa.
Jaakob vietti hääviikon loppuun Leean kanssa, ennen kuin sai (alunperin haluamansa ja ihastuksen kohteensa) Raakelin. Tätä voi ajatella kuvana pelastettujen hääviikosta taivaassa, 7 vuoden ahdistuksen aikana, ennen kuin alkaa toiset häät ja se normaali "perhe-elämä".
Raamattu on täynnä vertauskuvia. Jaakobin kaksi vaimoa ovat kuitenkin selkeä kuva kristityistä ja juutalaisista.
1 Moos 29:17 "Ja Leealla oli sameat silmät, mutta Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. " Pohdittavaksi jää Raakelin ihon ja hiusten tummuusaste. Artistin näkemys/päiväuni :D
http://41.media.tumblr.com/905d4210001c5ba47d97789e23c09ac6/tumblr_mwjss2wh5X1rrnekqo1_1280.jpg
Gå på bio...
https://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII- niinmilloin
Jaakob vietti hääviikon loppuun Leean kanssa, ennen kuin sai (alunperin haluamansa ja ihastuksen kohteensa) Raakelin. Tätä voi ajatella kuvana pelastettujen hääviikosta taivaassa, 7 vuoden ahdistuksen aikana, ennen kuin alkaa toiset häät ja se normaali "perhe-elämä".
Raamattu on täynnä vertauskuvia. Jaakobin kaksi vaimoa ovat kuitenkin selkeä kuva kristityistä ja juutalaisista.
1 Moos 29:17 "Ja Leealla oli sameat silmät, mutta Raakelilla oli kaunis vartalo ja kauniit kasvot. "Milloin 7 vuoden ahdistuksen aika ?
- EtOsaaVastata
1234567--- kirjoitti:
Täällä maanpäällä on kuiten rauha sen 1000-vuotta koska kaikki jumalattomat ovat kuolleina. Pyhät ovat rauhassa taivaassa.Olet siis siinä luulossa, että olet pantannut tämän "viisauden ja ymmärtäväisyyden" niin totaalisesti itsellesi, ettei siitä muille ole jäänyt mitään... Tätähän jaksat ketjusta toiseen mainostaa. Kummallista kylläkin, että nämä ominaisuutesi lakkaavat säihkymästä just sillä hetkellä, kun sinun pitäisi alkaa tuoda esille raamatullisia perusteluja väitteillesi. Joten mitähän tuo "viisautesi ja ymmärtäväisyytesi" sisältänee muuta kuin tämän fraasin???
- Olette.sairaita
Te olette todella sairaita satukirjaan uskojia! Raamattu on satukirja, jossa kirjassa ei ole mitään, mikä olisi totta, vaan Raamattu on alusta loppuun keksittyjä valheita. Ne, jotka Raamattua lukevat, ovat valheissa eläviä ja valheita levittäviä pölvästejä.
- pyhpyh
Väität sinä, joka itse valehtelet.
- Miettis
Kiitos kaikista mielenkiintoisista tulkinnoista ja selityksistä! Niitä on antoisaa lukea ja mietiskellä. Muistiinpanojakin teen kunhan pääsen oman koneeni ääreen.
Ikävää vain kun nämä keskustelut menee henkilökohtaisuuksiin asti kinasteluksi kun asioista ollaan eri mieltä. Voimme kunnioittaa toistenkin tapaa tulkita Raamattua, nämä Ilmestyskirjan asiat kun eivät ole sitä kristinuskon perusasiaa. Paavalikin kehottaa kilpailemaan toistemme kunnioittamisessa.
Hyviä lauseita nuo, että puuttuu ymmärrystä ja viisautta, mutta kyllä kaikki totuudet eteen tulevat yksi toisensa jälkeen. Otetaan ne jokainen ihan vain itsellemme avoimin mielin ja sydämin!! Siitä juuri ymmärrys ja viisaus karttuu.
Minä olen oppinut lisää niistäkin tulkinnoista jotka tuntuvat aluksi oudoilta ja joissa on selvästi omaa mielikuvitustakin mukana. Vanha fraasi ettei lasta heitetä pois pesuveden mukana pätee näissäkin asioissa.Miettis. Jos ehdit, vilkaise näitä:
https://www.google.fi/#q=god's kingdom
> Ilm. 20:2-7 ilmoittaa tuhatvuotisen valtakunnan täsmällisen keston. Tämän raamatunkohdan lisäksi on monia muita, jotka viittaavat Messiaan kirjaimelliseen maapäälliseen hallintaan. Jumalan lupausten toteutuminen vaatii kirjaimellisen ja fyysisen tuhatvuotisen valtakunnan. Ei ole mitään todellista syytä kieltää tuhatvuotisen valtakunnan kirjaimellista olemassaoloa ja sen tuhatvuotista kestoa. <
http://www.gotquestions.org/Suomi/tuhatvuotinen-valtakunta.html- 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
Miettis. Jos ehdit, vilkaise näitä:
> Ilm. 20:2-7 ilmoittaa tuhatvuotisen valtakunnan täsmällisen keston. Tämän raamatunkohdan lisäksi on monia muita, jotka viittaavat Messiaan kirjaimelliseen maapäälliseen hallintaan. Jumalan lupausten toteutuminen vaatii kirjaimellisen ja fyysisen tuhatvuotisen valtakunnan. Ei ole mitään todellista syytä kieltää tuhatvuotisen valtakunnan kirjaimellista olemassaoloa ja sen tuhatvuotista kestoa. <
http://www.gotquestions.org/Suomi/tuhatvuotinen-valtakunta.htmlOn 100 % varmaa, että tämän saastuneen maanpäällä, ei pyhät vietä 1000-vuotista kautta, vaan taivaassa.
Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan vasta 1000-vuoden jälkeen omilleen. Jumalattomia varten ei maata uudisteta, vaan he ovat kuolleina sen 1000-vuotta. 1000-vuoden jälkeen jumalattomet herätetään ja tuli tekee heistä lopun. - Miettis
yurki1000js kirjoitti:
Miettis. Jos ehdit, vilkaise näitä:
http://www.gotquestions.org/Suomi/tuhatvuotinen-valtakunta.htmlKiitos linkeistä! Ovat tosi mielenkiintoisia! Ehkä viikonlopun aikana on jo aikaa tutkia näitä.
- adam-and-eve
1234567--- kirjoitti:
On 100 % varmaa, että tämän saastuneen maanpäällä, ei pyhät vietä 1000-vuotista kautta, vaan taivaassa.
Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan vasta 1000-vuoden jälkeen omilleen. Jumalattomia varten ei maata uudisteta, vaan he ovat kuolleina sen 1000-vuotta. 1000-vuoden jälkeen jumalattomet herätetään ja tuli tekee heistä lopun.1234567...
Itsekin uskon, etteivät pyhät vietä normaalia fyysistä elämää Jumalan maanpäällisessä valtakunnassa. Heillä, temmatuilla, on ylösnousemusruumis ja he asuvat taivaallisessa kuutiossa.
https://www.youtube.com/watch?v=4aFYr3rAFMc
Kokovertailua...
http://tourofheaven.com/eternal/new-jerusalem/size.aspx
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696640Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583103- 322289
- 201858
- 131857
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto211856Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131582- 181549
- 521538
- 101529