Vi-siblinin käyttö

kolesteroliyhdistelmä

Minulla on korkeat kolesteroliarvot ja lääkitys siihen. Minulle on suositeltu vi-siblin kuitutuotetta ärtyneen suolen oireisiin. Nyt kuitenkin pakkasuohjeessa lukee seuraavaa:

Varoitukset ja varotoimet

Keskustele lääkärin tai apteekkihenkilökunnan kanssa, ennen kuin käytät Vi-Siblin-valmisteita, jos jokin seuraavista koskee sinua:

- suurentuneet kolesteroliarvot (hyperkolesterolemia), sillä ispagulansiemenkuorta saa käyttää hyperkolesterolemiassa ruokavaliohoidon lisänä vain lääkärin valvonnassa.

ELi miten on asian laita? Uskaltaako tuota vi-sibliniä käyttää, sillä lääkärini ei ainakaan asiasta ole mitään maininnut ja apteekissakaan eivät osanneet neuvoa tämän asian suhteen.

Kiitos tiedoista

21

12123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Geenivirhekö
      • Muorikki

En jaksanut lukea linkkiäsi kuin sieltä täältä! Mikä liittyi Visibliniin?

• h4co45kg

Olen käyttänyt Visineä muutaman vuoden eikä hormooni arvot ole muuttuneet. Juttu on pelkkää pipertäjien uskomushuuhaata.

• sain.vatsani.kuntoon

Ihan samaa mieltä. Vi-siblin tuote on terveydelle harmitonta kasvin kuorilesettä. Sain kallisarvoisen vinkin siraruksiltani ko.tuotteesta.
        Ei ole ollut maha liian löysällä tai ummetuksella sen jälkeen kun otin sen käyttöön monta vuotta sitten.

• entienummetus

Siis mitkä hormooniarvot pitäisi muuttua kuitua syödessä?

Mulla loppui umetus, kun jätin viljat.

Suosittelen.

Rukiissa, vehnässä ja ohrassa on FODMAP-hiilihydraatteja, jotka imeytyvät huonosti ja fermentoituvat paksusuolessa. Suolistobakteerit tuottavat tehokkaasti FODMAP-hiilihydraateista kaasua, mikä aiheuttaa ilmavaivoja, turvotusta ja mahan kipuilua niille ihmisille, jotka ovat yliherkkiä FODMAP-hiilihydraateille ja heitä on paljon (joidenkin arvioiden mukaan 30% suomen väestöstä).

Lisäksi viljojen imeytymättömät kuidut saattavat aiheuttaa ummetusta ja kovaa vatsaa. Liukenevia kuituja saa muista kasvikunnan tuotteista (kasvikset, vihannekset, juurekset, hedelmät, pavut, linssit, herneet ja marjat).

Lisäksi täysjyväviljojen kuoressa on kasvia itseään suojaavia myrkkyjä, jotka voivat aiheuttaa esimerkiksi suolisto-oireita.

Vi-Siblin on kasviperäinen kuituvalmiste, jossa elimistön tarvitsema kuitu on tiivistetyssä muodossa.

• Anonyymi

Fodmap-hiilihydraatit ovat olleet minulle tosi ongelma ja se on periytynyt pojalleni. Hänen armeijapalveluksensa olisi varmaan keskeytynyt ellei sotilaslääkäri olisi määrännyt hänelle Nogasin tabletteja. Häneltä ilmavaivat, ripuli ja kouristukset loppuivat siihen ja ruisleipä ja hernekeitto alkoivat maistua. Hänen kotiuduttuaan käytiin asiasta keskustelu ja nyt minäkin olen oireeton kunhan vaan muistan ottaa aterioilla tabletit. Ensin en kyllä uskonut, sillä 25 kärsimysvuoden jälkeen oli vaikeaa uskoa, että mikään auttaisi.

• Helpottunut

Olen käyttänyt Vi-sibliniä pari kuukautta ja vatsa on ihan rauhallinen ja toimii aika säännöllisesti. Olen tyytyväinen.

• turhavisiblin

Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, levitteet, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

Viljojen ja/tai maidon (varmista, että pelkästään maidon laktoosi ei aiheuta sinulle ongelmia) karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään. Viljaton ja/tai maidoton ruokavalio tuo suurimmalle osalle sitä kokeilevista hyvin nopeasti positiivisia muutoksia mm. seuraavissa asioissa: ihon kunto paranee, vatsa voi paremmin, flunssat ja allergiat vähenevät ja erilaiset, selittämättömät kivut helpottuvat.

Margariinit ovat varmaan pahin suoliston sairastuttaja. Moni pääsee suolisto-oireista, kun jättää tuon katalyyttisellä vaihtoesteröintimenetelmällä keinotekoisesti kovetetun lamppuöljyn syömättä.

Margariinit lisäävät suolistosyövän ja suolistosairauksien riskiä. Eli ÄLÄ SYÖ margariinia (40 %, 60 % tai 80 % rasvaa loput vettä) tai kevytlevitettä (rasvaa jokin muu määrä kuin 40 %, 60 % tai 80 % vettä), eikä muitakaan prosessoituja kasviöljyjä ja -rasvoja. Eli vältä elintarvikkeita, joissa on ainesosina: kovetettu kasvirasva, kovetettu kasviöljy, kasvirasva, kasviöljy, auringonkukkaöljy, rypsiöljy, rapsiöljy, camelinaöljy, kovetettu rypsiöljy, kovetettu rapsiöljy, maissiöljy, pellavaöljy, kasvisteroliesterit, palmuöljy, palmurasva, kookosrasva sekä rasvahappojen mono- ja diglyseridit (E471, E472c, E476).

Kylmäpuristetut luomu kasviöljyt pullossa ovat sen sijaan terveellisiä.

Syöthän D-vitamiinia?

D-vitamiinin merkitystä suoliston terveydelle puoltaa se, että suolistossa on D-vitamiinireseptoreita. Lisäksi D-vitamiini säätelee suoliston limakalvon läpäisevyyttä ja suoliston inflammaatiota.

Veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l tiedetään riittävän riisitaudin estoon, ei kokonaisterveyden ylläpitoon, joka on 100-150 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen aikuinen tarvitsee D-vitamiinia 50-100µg päivässä.

• Anonyymi

Kun luin farmaseutin kanssa Vi siblinin tuote selostetta niin siinä luki ettei vi sbliniä suositella silloin käytettäväksi jos sitä käyttävällä tai siis käyttäjäksi haluavalle on siitepölyallergia..Miksei tästä asiasta esim sanota sitä tuotetta mainostavalle kirurgille..iski vain kouraan mainoksen että syö vi-sibliniä,mutta en voi syödä sitä kun minulla on siis kerta useitakin vielä siitepölyallergioita..Että turha iskeä moista mainosta kouraan ihmisille joka ei voi sitä syödä..Kyllä noita allergipitakin voisi laittaa niihin kanta fi sairauksiin näkyville jotenkin siis, kun minulla laktoosi intoleranssi ja siitepölyallergiat on jätetty niistä pois(kai niin?) koska ovat minulla todettu jo lapsena ja varmistettu työterveyshuollossa vielä lähivuosina,mutta kun työterveyshuollon asioita ei silloin vielä siirretty kantaan..vaikka oli 8 vuotta tai oikeastaan 4 vuotta sitten viimeiset työterveyshuollon asiakkuudet ja yleisen puolen työterveyshuoltokin..Mutta ei sinne laiteta "kannan listaan" kun niitä mitä on sattumalta nyt tietokone kanta.fi aikana todettu ja vain terveyskeskus ja erikpissairaanhoito kautta ..Mutta niin ehkä voisin yrittää ilmoittaa asian sinne kanta fi järjestelmään suoraan sisään nuo vanhatkin diagnoosit jotka jätetty aikoinaan vaan pois??..Kun tullut roppakaupalla muita sairauksiakin..?.Mutta hankalaa on jotenkin ihmisillä joilla monta sairautta niin tuollaiset siitepölyallergiat ja laktoosi intoletanssit tahtovat jotenkin tippua tärkeimpien sairauksien tieltä unholaan,vaikka ihan yhtä paljon rajoittavat kanssa elämää niinku muutkin vaikka vaikeatkin sairaudet..ja jotakin hyvän vi-siblininkin ottoa sitten haittaavat..Olisi ehkä tehnyt huonoa jos olisin vaan aloittanut vi sibliniä syömään ja sitten ennestäänkin hyvin hankala heinä pujo koivu yms allergia olisikin vaikeutunut..??

• Anonyymi

Minä olen syönyt agiolaxia jo 20 vuotta ja koko sen ajan myöskin erinlaisia allergialääkkeitä, eikä kukaan lääkäri ole mitään sanonut etteivät sopisi yhteen. Agiolax on samaa kasvia kuin toi vi siblinkin. Myöskin kolesteroli arvot ovat koholla, mutta ei vielä ainakaan lääkitystä siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen syönyt agiolaxia jo 20 vuotta ja koko sen ajan myöskin erinlaisia allergialääkkeitä, eikä kukaan lääkäri ole mitään sanonut etteivät sopisi yhteen. Agiolax on samaa kasvia kuin toi vi siblinkin. Myöskin kolesteroli arvot ovat koholla, mutta ei vielä ainakaan lääkitystä siihen.

Minä olen myös syönyt agiolaxia ainakin 20 vuotta. Allergiaa on aina ollut ja siihen syön koko ajan jotain antihistamiinia. Kokonaiskolesteri on 7,2 mutta ei aloitettu lääkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen myös syönyt agiolaxia ainakin 20 vuotta. Allergiaa on aina ollut ja siihen syön koko ajan jotain antihistamiinia. Kokonaiskolesteri on 7,2 mutta ei aloitettu lääkitystä.

Minulla oli kolesteroli 5,8 ja sain kolesterolilääkkeet.
        Ihmettelin sitä kyllä.
        Perusteena oli sukurasite.

• Anonyymi

Minä syön joka päivä yhden mittalusikallisen Vi-Sibliniä. Jo sillä pysyy vatsa hyvässä kunnossa. Jos pidän taukoa, pian on vatsa sekaisin.

Hyvin on sopinut kolesterolilääkkeen kanssa. Alun pitäen lääkäri määräsi kokeeksi Vi-Siblinin, vaikka on kolesterolilääkitys.

Vi-Siblin ei kai oikeastaan olekaan lääke.

• Anonyymi

Lähinnä etsin tietoa, saattaisiko tuo Vi-Siblin alentaa kolesterolia.
        Tuossahan on: kohonneen kolesterolin ruokavaliohoidon tukena,,
        minä tosin en ole lääkärin seurannassa.
        Tiedän vaan labrakokeiden perusteella koholla.
        Ostin V-S ja kohta käyttänyt pienen pussin. Mitallisen otan kolmen vesilasin kanssa.
        Vatsa sentään toimii, vaikka saisi pehmeämmäksi mennä.
        Useamman pahan ummetuksen kokenut. Piti viimeksi ottaa pari tippaa Laxoberonia lisäksi.
        Hyvä jos tuolla V-S mitallisella pärjää.

• Anonyymi

Minä kävin verikokeessa mutta kun menin kysymään tuloksia Se nainen luki tulokset itse mutta ei suostunut minulle kertomaan ja kaiken lisäksi terveyskeskuksen paikka oli muuttunut mutta Se ei voinut kertoa ennen kuin oli lukenut tulokset ja tehnyt terävän huomion että tuloksia ei voi kertoa kuin lääkäri. Miksi se akka luki ne itse ennen kun sanoi että olenkin väärässä arvauskeskuksessa. Maksa-arvot oli tarkoitus selvittää kun käytän muitakin lääkkeitä kun kolestroli ja diabetes. Ei ollut ensimmäinen kerta Surkeaa palvelua niiltä.

• Anonyymi

Terveysasema sinulla on oikeus saada kaikki tietosi tulostetuna ilmasiksi ,siinä niiden luukulla .Lääkäri käynnit, terveydenhoitaja käynnit ja laboratorio kokeiden tulokset aina.Itseen ole oma kanta. Haen esim. lääkäri käyntini, terveydenhoitaja käytini merkinät tulostetuna versiona 3 päivän pästä.Mitä on minusta kirjattu.Labra kokeet kuun ovat valmiina ja nistä minulle soitettu.Ongelmaa ei koskaan ole ollut asiassa. Jos on oikastavaa. Ne oikasee kun itse pytää.Kaiklla kun ei älypuhelin.ei oma kanta lityminen.Kun ei ole mitään pankki tunuksia kirjautumaan niihin itse.Mitään hantiin evät pane pyytämäni tiedot.ItÄ-Helsingissä.

• Anonyymi

Suolesi saat toimimaan aamut. Sihen lisäät 100g mustikoita.Illalla otat läkemitalisen pelavansiemeniä,kipaat suuhun veden kanssa. Rouhe on huonoa,rouhitaessa pelan hyvä öljy kadonnut.Voit tietysti tehdä iltalla,lääke mitta pellavansiemeniä likoo Vesilasiin yön yli.Kipaat aamulla koko mönjän naamasi ja sit kaurapuuroa .Koko elämäsi.Vatsasi kitää ja toimii lopuelämän.

• Anonyymi

Mukavasti uusia kirjoituksia täällä. Luinkin uudelleen, että V-Sibliniä määrätty kolestroliin.
      Jos vielä joku kertoisi auttaako. Kuitenkin tuntuu, että saatan ostaa vielä, kun tuo loppuu.
      Niitä mustikoita ei ole, kiitos vaan neuvosta.
      Minä saan labratulokset kännykkään tekstiviestinä heti samana päivänä.
      Paperille tulostettuna käydessäni terv.keskuksessa.
      En nyt muista tuleeko kirjeenäkin.
      Ei suinkaan ole tarvinnut odottaa lääkäriä. Nyt kokeita ollutkin, joskus sitten lääkärisoitto.
      Kaikenlaisia sairauksia, kunhan saan tuon vatsan toimimaan V-S.
      Hyvää vointia!

• Anonyymi

Sinun pitäisi kysyä asiaa lääkäriltä, jonka pitää selvittää asia jos ei sitä tiedä. Suomi24:stä saat arvauksia.

• Anonyymi

Kyllä on mukavampi lukea täältä millaisia kokemuksia ollut.
      Sitäpaitsi, ei niin vaan lääkäriin pääsisi, jos vaan kyselisi, esim. tuosta V-Siblistä.
      Tässä kesällä tilasin lääkäriä useampaankin vaivaan, sain OmaKannasta lukea, "ihmettelyt", aikaa tilatessani.

Sitten ajattelin vaan yhtä (1) vaivaa, sainkin lonkkakivusta ajan fysioterapeutille.
      Siellä kävin kaksi kertaa, vaiva ennallaan. Tosin vaiva hankaloittaa etupäässä nukkumista, joka pahentaa unettomuutta.
      Nyt jos edes pääsisin itse lääkäriin, kävelykin vaikeaa, joka paikka kipeänä.
      Tällä hetkellä ei kannata yrittääkään. Näitä Suomi24.fi
      katselen vaan, joka vaivaan.
      Pystyy sentään kipeällä kädellä näppäisemään.

• Anonyymi

Toivottavasti lonkkasi on kuvattu/kuvataan.
        Voihan siellä olla vaikka kulumaa.
        Itseltäni lonkka leikattu, keinonivel. Nyt saa yöt nukuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe