Oikeasti laadukkaat vaatemerkit?

Vaate-etsijä

Olisiko jollain vinkkejä vaatemerkeistä, joista tiedätte, että ne oikeasti kestävät sekä käyttöä, että aikaa. Perusvaatetta tarvitsee tietysti aina, mutta toisaalta olisi kiva, että vaatteista löytyisi silloin tällöin myös "se jokin". Ja sitten vielä pikku toive, kallis ei välttämättä ole sama kuin hyvä.

Olen entisenä vaatemyyjänä myynyt halvempia ja kalliimpia merkkejä, eikä kallis ole välttämättä tarkoittanut hyvää. Joskus se on tarkoittanut jopa sitä, että kun virheellisestä tuotteesta on yrittänyt reklamoida, jälleenmyyjä on suhtautunut asiaan tosi nihkeästi, ja on ollut tosi kurjaa olla välikätenä asiakkaalle, kun hyvityspuoli ei toimi. Ja näin siis kalliiden merkkivaatteiden kanssa. Halvemmissa merkeissä hinta-laatu on ollut suht ok, ja reklamaatiot on hoidettu asiallisesti.

Kyselen vaatemerkeistä siis nyt lähinnä omaa käyttöä varten. Olen jättänyt henkatmaukat ostamatta jo monta vuotta (vaikka hinta-laatu oli kyllä ok), mutta en pitänyt enää asenteesta "tehdään paljon halvalla, myydään paljon halvalla, heitetään roskiin, pidetään omia kalliita julkkisjuhlia, ja annetaan ompelijoiden ommella halvalla". Ongelma nykypäivänä tietysti on siinä, että mistä tahansa ostetut vaatteet, hinnasta riippumatta, on ehkä tehty samalla metodilla.

Mistä siis kivoja, laadukkaita vaatteita? Sellaisia joista näkee ja tuntee, että materiaali kulkee mukana, malli pitää ja kaikki toimii. Nykyajan vaatteita tehtynä vanhanajan kestävään laatuun. Onko sellaisia enää? Ja jos on, täytyykö niistä maksaa maltaita, vai saisiko niitä kohtuuhintaan? Haluaisin laskea ostamieni tavaroiden ja vaatteiden määrää, osittain olen jo joutunut niin tekemään kun tipuin kokopäivätyöstä osa-aikaiseksi, mutta jos ostan vähemmän, olisi kiva että se olisi laadukasta, siistiä ja ehkä kaunistakin.

Vinkkejä, kiitos.

3

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dios

      Minulla yksi sarja joka on laadukas,saksalainen Betty Barclay,maksavat hintansa laadukkuudella.Sokos myy.Ovat tyylikkäitä.

    • dios

      Betty Barclay on laatumerkki Saksasta,sitä myy Sokos,Marc Aurel on ja kiva.Laatu säilyy.Eikä repsahda heti pesuissa.

    • shoppaaja

      Kirpputoreilta löydän usein hyvälaatuisia, kestäviä vaatteita. En niinkään merkeistä piittaa, kokemus osoittanut, sekoitekankaasta tehdyt ovat kestävämpiä. Farkkupaidat ovat ajattomia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe