Oikeasti laadukkaat vaatemerkit?

Vaate-etsijä

Olisiko jollain vinkkejä vaatemerkeistä, joista tiedätte, että ne oikeasti kestävät sekä käyttöä, että aikaa. Perusvaatetta tarvitsee tietysti aina, mutta toisaalta olisi kiva, että vaatteista löytyisi silloin tällöin myös "se jokin". Ja sitten vielä pikku toive, kallis ei välttämättä ole sama kuin hyvä.

Olen entisenä vaatemyyjänä myynyt halvempia ja kalliimpia merkkejä, eikä kallis ole välttämättä tarkoittanut hyvää. Joskus se on tarkoittanut jopa sitä, että kun virheellisestä tuotteesta on yrittänyt reklamoida, jälleenmyyjä on suhtautunut asiaan tosi nihkeästi, ja on ollut tosi kurjaa olla välikätenä asiakkaalle, kun hyvityspuoli ei toimi. Ja näin siis kalliiden merkkivaatteiden kanssa. Halvemmissa merkeissä hinta-laatu on ollut suht ok, ja reklamaatiot on hoidettu asiallisesti.

Kyselen vaatemerkeistä siis nyt lähinnä omaa käyttöä varten. Olen jättänyt henkatmaukat ostamatta jo monta vuotta (vaikka hinta-laatu oli kyllä ok), mutta en pitänyt enää asenteesta "tehdään paljon halvalla, myydään paljon halvalla, heitetään roskiin, pidetään omia kalliita julkkisjuhlia, ja annetaan ompelijoiden ommella halvalla". Ongelma nykypäivänä tietysti on siinä, että mistä tahansa ostetut vaatteet, hinnasta riippumatta, on ehkä tehty samalla metodilla.

Mistä siis kivoja, laadukkaita vaatteita? Sellaisia joista näkee ja tuntee, että materiaali kulkee mukana, malli pitää ja kaikki toimii. Nykyajan vaatteita tehtynä vanhanajan kestävään laatuun. Onko sellaisia enää? Ja jos on, täytyykö niistä maksaa maltaita, vai saisiko niitä kohtuuhintaan? Haluaisin laskea ostamieni tavaroiden ja vaatteiden määrää, osittain olen jo joutunut niin tekemään kun tipuin kokopäivätyöstä osa-aikaiseksi, mutta jos ostan vähemmän, olisi kiva että se olisi laadukasta, siistiä ja ehkä kaunistakin.

Vinkkejä, kiitos.

3

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dios

Minulla yksi sarja joka on laadukas,saksalainen Betty Barclay,maksavat hintansa laadukkuudella.Sokos myy.Ovat tyylikkäitä.

• dios

Betty Barclay on laatumerkki Saksasta,sitä myy Sokos,Marc Aurel on ja kiva.Laatu säilyy.Eikä repsahda heti pesuissa.

• shoppaaja

Kirpputoreilta löydän usein hyvälaatuisia, kestäviä vaatteita. En niinkään merkeistä piittaa, kokemus osoittanut, sekoitekankaasta tehdyt ovat kestävämpiä. Farkkupaidat ovat ajattomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe