vanhat hevarit

hbhidg

Mikäköhän siinä on, että jos yli nelikymppisenä sanot kuuntelevasi heviä, niin johan sinua katsotaan,että mitä ihmettä...Semminkin vielä jos olet naisihminen.Muuta musiikkilajia kyllä saa vanhempanakin kuunnella.Tämä siis koskee ihan ikätovereiden suhtautumista.Nuoremmat eivät pidä asiaa minään.Hevi tosiaan oli teini-iässäni 80-luvulla paheellista ja usein leimattiin myös saatanalliseksi.Lisäksi harvempi lukioon menijä kehtasi sanoa kuuntelevansa heviä-kyllä sitä pidettiin ammattikoulupoikien musiikkina.Lisäksi hevin kuuntelu oli suotavaa lopettaa viimeistään 25-vuotiaana ellei halunnut tulla leimatuksi vähän hölmöksi ja teiniaikoihin juuttuneeksi.Itsellä kävi niin, etten sitten kuunnellut mitään musiikkia.Vasta nelikymppisenä tajusin ettei muunlainen musiikki oikein ole minun juttuni.Ja aloin uudestaan kuuntelemaan.Jos jollain tutulla on kuittailtavaa, niin siinähän kuittailee.Nykyisinhän sitä erotellaan monia suuntauksia hevimusiikissakin, mutta jokainen keski-ikäinen nyt ymmärtää mitä hevillä tarkoitan.Enkä kuuntele mitään räminää tai örinää.

6

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevioliin

Heviä ei pidetty paheellisena vielä 60-luvulla. Kasarihevi oli varmaan niin paskaa, että se yritettiin kieltää lapsilta.

• pahajätkä

\_/ saitan vill ket juu \_/

• positiivi_001

No jotkut ihmiset vaan ovat sen verran luusereitä, että niille on kova pala jos joku kuuntelee ja tykkää hevistä tai metallista tai että joku ylipäätään tykkää jostain.

Toisilla ihmisillä on niin kova tarve päteä tai harmitella toisten tykkäämisistä, että niiltä jää se oma elämä elämättä onnellisena.

Ei kannata välittää ihmisistä, jotka "ihmettelevät" toisten asioita ja onnea ym. kivaa.
      Maailmassa nyt tuppaa olemaan ihmisiä, jotka vaan ajattelevat negatiivisesti eivätkä voi hyväksyä onnellisiä ihmisiä.

Tykkää vaan ihan rauhassa heavystä tai mistä tahansa, sehän on vain kivaa jos tykkää jostain itselle mielekkäästä asiasta.

• Essab

Nyt onkin hyvä "hevi-ilma". Viikko sitten tuli napattua Nilen "What should not be unearthed" ja nyt viikkoa myöhemmin Iron Maidenin uusin "The book of souls".

• ollaansitämitäollaan

Itse olen aina ollut metallin kuuntelija, en ihan vielä(pari vuotta vajaa) 40. En voi kyllä sanoo että olisin samaa kohtaloa kokenut kuin aloittaja. Ehkä ystävä ja tuttava piiriin kuulu erilaisia ihmisiä kuin monilla. Ei monikaan ole pahemmin ihmetellyt tai oudoksunut musiikki mieltymyksiäni. Kaiken lisäksi kuuntelen raskasta metallia, en heviä, joten luulisi olevan vielä oudompaa.
      Yleensä miehet on ollut tyyliin: "kuuntelek sää oikeesti metallia?" Ainakin jotka eivät tiedä minusta mitään entuudestaan. Muutama nainen on ollut ahdasmielinen, vitsaillen ohi mennen ikuisesta teini musiikista. Ei ole kyllä haitannut mua tai mun musiikin kuuntelua. Kyllä aina musiikki menee toisten tietämättömien kommenttien edelle. Ainahan voi antaa samanlaisia kommentteja takaisin heidän musiikista.

• michaelkiske

Mitä jos nelikymppinen kuuntelee heviä sen rinnalla et yli viiskymppiset vielä tekee heviä Unisonic näyttää esimerkkiä nuoremmille soittajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe