Jos Jumala rakastaisi

Anti-Kristitty

Jos Jumala rakastaisi ihmisiä, hän ei olisi antanut minun koskaan syntyä. Jos Jumala rakastaisi minua, hän päästäisi minut tästä tuskasta, joka tulee siitä, mitä aiheutin muille ihmisille.

Kun uskon, että Jumala tietää, mitä minä olen tehnyt ja mitä lähimmäiseni ovat joutuneet kärsimään, sekä minä mukaan lukien toiminnastani, hän olisi poistanut minut elävien kirjoista jo ennen kuin minä olisin edes syntynyt.

Mutta olen joutunut huomaamaan, Jumala on paha ja minä myös, vaikken edes haluaisi olla. Tuomitse minut vaikka Helvettiin, kunhan vain annat ne lähimmäiseni takaisin elämääni.

47

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieluimmin.eteenpäin

Mielenkiintoinen kirjoitus sinulla. Tuollainen on hyvä keskustelun pohja.
      Kärsimys on tuskallista kestää.
      Eräs ihminen vakuutti minulle, ettei Jumala käännä selkäänsä kenellekkään, joka turvautuu Häneen. Itse voi sen sijaan niin tehdä Hänelle. Ja kyllä uskon kuitenkin senkin, että Jumala voi kääntää selkänsä, jos Jumalan näkökulmasta henkilö on täydellisen ja lopullisen kyvytön oikeaan yhteyteen Hänen kanssaan.

Oletko yrittänyt saada läheisiäsi takaisin? Siis sillä tapaa, että he luottavat vilpittömyyteesi. Jos luottamus menee, niin yhteyden luominen uudelleen vaatii paljon.

• Anti-Kristitty

Petin tahtomattani tärkeimmän ystäväni äkkipikaistuksissani, jonka oma lähipiiri luotti minuun hengellään, jotka omaksuin itsekin omakseni.
        Jos Jumala olisi tehnyt minusta oikeanlaisen eikä tälläistä rikkoutunutta mielten kokonaisuutta, voisin jopa pitää Jumalaa rakastavana Isänä, enkä olisi koskaan menettänyt ketään.
        Minä uskoin ja uskon Jumalaan. Mutta miksi hän niin minulle kuin muillekin käänsi selkänsä hädän aikoina? Olenko minä jokin hänen prototyyppi langenneesta enkelistä, joka ei tiedä kuin vasta myöhään sen oikean tien.

• Mieluimmin.eteenpäin
        Anti-Kristitty kirjoitti:

Petin tahtomattani tärkeimmän ystäväni äkkipikaistuksissani, jonka oma lähipiiri luotti minuun hengellään, jotka omaksuin itsekin omakseni.
        Jos Jumala olisi tehnyt minusta oikeanlaisen eikä tälläistä rikkoutunutta mielten kokonaisuutta, voisin jopa pitää Jumalaa rakastavana Isänä, enkä olisi koskaan menettänyt ketään.
        Minä uskoin ja uskon Jumalaan. Mutta miksi hän niin minulle kuin muillekin käänsi selkänsä hädän aikoina? Olenko minä jokin hänen prototyyppi langenneesta enkelistä, joka ei tiedä kuin vasta myöhään sen oikean tien.

Kirjoitat hyvin nöyrästi ja kauniisti.
        Minulle, vaikealla hetkellä, eräs henkilö sanoi, että todellisuudessa et ole mitään menettänyt lopullisesti, koska elät vielä. Ainakin teoriassa siis on paluu entiseen vielä mahdollista. Pystyisitkö tuomaan julki tälle tärkeälle henkilöllesi, että kaipaat hänen seuraansa ja haluaisit olla yhteydessä? Kertoisit vilpittömästi tuosta äkkipikaisuudestasi. Mieti, että menetätkö oikeasti jotakin tärkeää, jos sen teet.
        Minäkin kamppailen mielessäni ajoittain Jumala-asian kanssa. Ja yksi osuus siitä on se, että Jumalaa kohtaan tulee tuntea myöskin pelkoa. Hän päättää pomona ja itse voi sen hyväksyä tai itkeä ja hyväksyä. Hyvänä hetkenä pidän ongelmia kasvunpaikkana.
        Se on kuitenkin selvää, että rikkinäisyytesi ei ole muillakaan harvinainan kokemus itsestään. Jotkut uskaltavat sen myöntää ja jotkut eivät.
        Ihminen kokee, että hänelle käännetään selkä, koska oma tunnekokemus on niin raju. Ja kyllä Jumalakin voi sen tehdä - näin luulottelen myöskin.
        Näin äkkiseltään ajateltuna koen, että olet oikealla tiellä, koska olet noin rehellinen. Ihmisestä ei tule koskaan täydellistä elämän aikana - kuolema tulee vastaan viimeistään ikääntyneenä. Ja juuri niinä aikoina ikääntyneenä, kun juuri alkaa oivaltamaan, että miten sitä pitäisi elää...

• Mikko.A
        Mieluimmin.eteenpäin kirjoitti:

Kirjoitat hyvin nöyrästi ja kauniisti.
        Minulle, vaikealla hetkellä, eräs henkilö sanoi, että todellisuudessa et ole mitään menettänyt lopullisesti, koska elät vielä. Ainakin teoriassa siis on paluu entiseen vielä mahdollista. Pystyisitkö tuomaan julki tälle tärkeälle henkilöllesi, että kaipaat hänen seuraansa ja haluaisit olla yhteydessä? Kertoisit vilpittömästi tuosta äkkipikaisuudestasi. Mieti, että menetätkö oikeasti jotakin tärkeää, jos sen teet.
        Minäkin kamppailen mielessäni ajoittain Jumala-asian kanssa. Ja yksi osuus siitä on se, että Jumalaa kohtaan tulee tuntea myöskin pelkoa. Hän päättää pomona ja itse voi sen hyväksyä tai itkeä ja hyväksyä. Hyvänä hetkenä pidän ongelmia kasvunpaikkana.
        Se on kuitenkin selvää, että rikkinäisyytesi ei ole muillakaan harvinainan kokemus itsestään. Jotkut uskaltavat sen myöntää ja jotkut eivät.
        Ihminen kokee, että hänelle käännetään selkä, koska oma tunnekokemus on niin raju. Ja kyllä Jumalakin voi sen tehdä - näin luulottelen myöskin.
        Näin äkkiseltään ajateltuna koen, että olet oikealla tiellä, koska olet noin rehellinen. Ihmisestä ei tule koskaan täydellistä elämän aikana - kuolema tulee vastaan viimeistään ikääntyneenä. Ja juuri niinä aikoina ikääntyneenä, kun juuri alkaa oivaltamaan, että miten sitä pitäisi elää...

Nöyrästi?

Minä en tohti syyttää Jumalaa omista ongelmistani, Jumalan pelko ei anna minun tehdä niin.

Siksi sanotaankin, että Jumalan pelko on viisauden alku.

• Brina

Kyllä Jumala rakastaa! Jumalan rakkaus on ehdotonta. Se ei lisäänny eikä vähene siitä, mitä me teemme tai miten ja mihin näkemykseen uskomme. Jumalan täydellisen ja virheettömän "suunnitelman" mukaisesti synnymme tänne elämän "laitumille" ( jälleen kerran) jokainen oman karmansa mukaisesti oppimaan jotain tärkeää tämänkertaisista kokemuksistamme. Hyvin monelle tärkein elämän läksynsä on edelleen oppia tuntemaan itsensä "oikeasti" tai toisilla sanoilla; muistamaan kuka on eli tajuamaan vihdoinkin miksi pitää kokea niin vaikeita asioita, kärsiä, katua tekojaan ja tuntea itsensä enimmäkseen onnettomaksi.

Jeesus/Kristus opetti meille aikoinaan anteeksiannon tärkeyden sekä myös sen, että meidän on ensin rakastettava itseämme, jotta voisimme rakastaa muitakin "niin kuin itseämme". Ja vasta kun rakastamme itseämme, voimme antaa anteeksi niin itsellemme kuin toisillemme tehdyt erehdykset (ns. synnit), sillä ymmärrämme, että juuri ne ovat olleet parhaita oppiläksyjämme tässä elämänkoulussa, missä jokainen on oppimassa omalla "luokallaan" ja omalla tietoisuutensa tasollaan....
      Jokainen kokemuksemme on osana tietoisuuden kasvun prosessia joka vie meitä askel askeleelta kohti itsetuntemusta tai oikeammin todellisen alkuperämme muistamista, mikä onkin siis perimmäinen elämämme tarkoitus.

Jumala ei tietenkään tuomitse meitä mistään kokemuksestamme, sillä juuri Hänhän on "suunnitellut" kaiken tämän systeemin mitä me kutsumme elämiseksi ja jossa saavutamme vähitellen kokemustemme kautta sen "valaistumisen" mitä tarvitsemme saavuttaaksemme päämäärämme ("tuhlaajapojan paluun Kotiin").

Jumala ei siis koskaan "käännä selkäänsä" kenellekään, sillä ensinkään kukaan, mikään ja missään ei ole Jumalan "ulkopuolella", sillä kaikki mitä on (ja enemmän) on vain ja yksinomaan Hänessä ja Hänestä olemassa (huom. vaikka käytänkin Jumalasta persoonanomaista käsitettä, Jumala ei ole "olento" vaikka onkin kaikki "olennot yms."!). Jokaikinen olevainen maailmankaikkeudessamme on osa Jumalaa ja siksi yhtä tärkeä ja ainutlaatuinen, olkoonkin, että meistä itsestämme tuntuisikin välillä nyt joltain muulta tai päinvastaiselta. Ja juuri siksi, että olemme kuin soluja "Jumalan olemuksessa", Hän tietää "jokaisen ajatuksemmekin"....ja kaikesta tästä huolimatta Hänen rakkautensa on loputonta meitä kohtaan...koska olemme yhtä Jumalassa, Kaikkeuden "Isässä", (Jeesus oli tämän ymmärtänyt ja opettikin sitä meille, mutta sitten jotkut päättivät tehdä kristinuskon...)!

Ja koska olemme "kuin soluja Jumalan ikuisessa olemuksessa", meitä ei voi kukaan "poistaa Elävien kirjoista", sillä kuolemassa me vain siirrymme henkisessä olemuksessamme toiselle, korkemman värähtelytaajuuden olemisen tasoille ja kehomme, pelkkä tämän elämän aikainen käyttövälineemme, palaa maan energioihin "uusiokäyttöön" toisille olomuodoille.

Elämä itsessään on ikuista niin kuin Jumala on ikuinen (oikeammin ajaton ja siis mekin, mutta tätä on todella vaikea käsittää "kylmiltään"!). Jumala ei rankaise eikä palkitse ketään, mutta Hän on asettanut syyn ja seurauksen lain = karman lain. Sen mukaan jokainen joutuu itse vastuuseen teoistaan siinä mielessä, että ellemme anna niitä anteeksi itsellemme tai toisillemme, ne "tulevat eteemme" aina uudestaan ja uudestaan ja vieläkin vahvemmin kuin aiemmin kunnes emme voi muuta kuin tajuta tapahtumien tarkoitus >>>ja saavuttaa vihdoinkin se tarvitsemamme askel tietoisuutemme kasvussa ja itsetuntemuksessamme. Siis vain todellinen katuminen ja anteeksi antaminen ja mikäli olemme ottaneet opiksi teoistamme ja niiden seurauksista, voi vapauttaa meidät jopa tässä ja nyt tekojemme aiheuttamasta "helvetillisestä" olostamme (muunlaista kuin mielen/tajunnan hellvettiä ei olekaan todellisena!).

Todellisen anteeksiannon neljä vaihetta:
      Olen pahoillani! (kadun sitä, en ymmärtänyt tarpeeksi jne)
      Anna minulle anteeksi! (annan myös samalla itselleni anteeksi)
      Rakastan sinua ja/ tai rakastan itseäni! (olemme kaikki vajavaisia koska olemme ihmisiä, mutta silti yhtälailla Jumalan lapsia, taivasten valtakunnan "perillisiä")
      Kiitos (tästä kokemuksesta, koska opin sen mitä minun piti oppiakin!)!

• Mieluimmin.eteenpäin

Et ole kristitty, Brina. Et voi silloin tuntea Jumalaa.

• puutteenloppu

17.8.2015 14:14
        Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

Saneleeko Mieluimmin.eteenpäin Jumalalle totuuden

Onko todella minun asiani tietää Jumalan mielipide jonkun ihmisen eteen.

Juudas Iskariot teki väärin kun ilmiantoi eli piti sopimuksensa. Tekikö?

Tämä ei tapahtunut Kristittyjen kanssa koska Kristinuskoa ei silloin vielä ollut, jos luotamme Raamattuun ja historiaan. Sensiaan Luoja oli.

Tiedämmekö todella aloittajan elämän tehtävän - elämän sopimukset paremmin kuin Jumala, - tai kenenkään. Kuka antaa sellaisen valtakirjan heittäköön sen ensimmäisen kiven.

• Mieluimmin.eteenpäin
        puutteenloppu kirjoitti:

17.8.2015 14:14

Saneleeko Mieluimmin.eteenpäin Jumalalle totuuden

Onko todella minun asiani tietää Jumalan mielipide jonkun ihmisen eteen.

Juudas Iskariot teki väärin kun ilmiantoi eli piti sopimuksensa. Tekikö?

Tämä ei tapahtunut Kristittyjen kanssa koska Kristinuskoa ei silloin vielä ollut, jos luotamme Raamattuun ja historiaan. Sensiaan Luoja oli.

Tiedämmekö todella aloittajan elämän tehtävän - elämän sopimukset paremmin kuin Jumala, - tai kenenkään. Kuka antaa sellaisen valtakirjan heittäköön sen ensimmäisen kiven.

"puutteenloppu"
        En kyllä ymmärtänyt mitään kommentistasi.

• Brina

Jumalan tunteminen ei ole vain kristittyjen etuoikeus, sillä se on meidän kaikkien elämän korkein päämäärä! Vaikka jokainen uskonto pitää omaa näkemystään ainoana oikeana, mikään niistä ei ole se ainoa, lopullinen totuus! Totuutemme Jumalasta on aina suhteellinen, sillä vain Jumala itse on Absoluuttinen Totuus! Se mitä itsekukin pitää totuutenaan perittyä, opittua ja ennen kaikkeakoettua, sillä mikään kirjoitus tai toisten todistelu ei sitä voi meille antaa.

Tuo suhteellinen totuutemme on aina yksilökohtainen tunne joka on siis "sisäisesti meissä". Se paljastuu meille vain vähitellen, mutta varmasti ja kullekin omalla "ajallaan" tietoisuutemme kehityksen/kasvun myötä; toiset kuten ns. valaistuneet mestarit ja kristustietoiset korkeat henkiolennot ovat sen jo saavuttaneet eivätkä ole enää mukana elämien ja jälleensyntymien kierrossa ja toiset ovat vielä tämän maapallomme kaltaisilla kovan opin planeetoilla "pikkulapsen" tai korkeintaan "alakoululaisen" asteella henkisessä prosessissaan.
        Jokaisella ihmisellä on oma mielikuvansa Jumalasta riippuen siitä minne on sattunut syntymään ja minkälaisissa oloissa on kasvanut. Itse olen suomalainen, minut on kastettu ja saanut siis kristillisen näkemyksen mukaisen kasvatuksen, mutta jo rippikoulussa huomasin, että oma ajatusmaailmani ei voi hyväksyä kaikkia kristinuskon väittämiä, joten aloin etsimään tietoa Jumalasta myös monista eri uskonnoista ja näkemyksistä (tätä "opiskelua on jo kestänyt yli 50v ;).
        Mikäli sinä "mieluimmin.eteenpäin" olet tyytyväinen oman uskontosi näkemyksiin, niin ole vain kiitollinen siitä, mutta se ei anna sinulle mitään oikeutta arvostella toista ihmistä etenkään tuntematta häntä. Voit tietenkin, kuten kuka tahansa, olla eri mieltä toisten näkemyksistä ja uskomuksista, mutta on vain Yksi joka "näkee sydämeemme ja tuntee jokaisen ajatuksemmekin"...

• Mieluimmin.eteenpäin
        Brina kirjoitti:

Jumalan tunteminen ei ole vain kristittyjen etuoikeus, sillä se on meidän kaikkien elämän korkein päämäärä! Vaikka jokainen uskonto pitää omaa näkemystään ainoana oikeana, mikään niistä ei ole se ainoa, lopullinen totuus! Totuutemme Jumalasta on aina suhteellinen, sillä vain Jumala itse on Absoluuttinen Totuus! Se mitä itsekukin pitää totuutenaan perittyä, opittua ja ennen kaikkeakoettua, sillä mikään kirjoitus tai toisten todistelu ei sitä voi meille antaa.

Tuo suhteellinen totuutemme on aina yksilökohtainen tunne joka on siis "sisäisesti meissä". Se paljastuu meille vain vähitellen, mutta varmasti ja kullekin omalla "ajallaan" tietoisuutemme kehityksen/kasvun myötä; toiset kuten ns. valaistuneet mestarit ja kristustietoiset korkeat henkiolennot ovat sen jo saavuttaneet eivätkä ole enää mukana elämien ja jälleensyntymien kierrossa ja toiset ovat vielä tämän maapallomme kaltaisilla kovan opin planeetoilla "pikkulapsen" tai korkeintaan "alakoululaisen" asteella henkisessä prosessissaan.
        Jokaisella ihmisellä on oma mielikuvansa Jumalasta riippuen siitä minne on sattunut syntymään ja minkälaisissa oloissa on kasvanut. Itse olen suomalainen, minut on kastettu ja saanut siis kristillisen näkemyksen mukaisen kasvatuksen, mutta jo rippikoulussa huomasin, että oma ajatusmaailmani ei voi hyväksyä kaikkia kristinuskon väittämiä, joten aloin etsimään tietoa Jumalasta myös monista eri uskonnoista ja näkemyksistä (tätä "opiskelua on jo kestänyt yli 50v ;).
        Mikäli sinä "mieluimmin.eteenpäin" olet tyytyväinen oman uskontosi näkemyksiin, niin ole vain kiitollinen siitä, mutta se ei anna sinulle mitään oikeutta arvostella toista ihmistä etenkään tuntematta häntä. Voit tietenkin, kuten kuka tahansa, olla eri mieltä toisten näkemyksistä ja uskomuksista, mutta on vain Yksi joka "näkee sydämeemme ja tuntee jokaisen ajatuksemmekin"...

Olet epäjumalan palvelija. Ainut Jumala on Jeesuksen Isä. Sinä voit kehitellä jumalaasi mielesi mukaan, mutta älä sekoita siihen Jumalaa ja Jeesusta, sillä He eivät kuulu epäjumaliin. Todellisuudessa olet paholaisen palvelija, koska et ole kristitty tai juutalainen.
        Lue Raamatusta perustelut. Sieltä ne löytyvät.

• Millä tavalla Jumala rakastaa? Miten, Kuinka ja Millä tavoin se näkyy? Eli mitä sillä käytännössä tarkoitat? Miten se rakkaus näkyy? Millaista se on?

"Kyllä Jumala rakastaa! Jumalan rakkaus on ehdotonta. "

- Niin miten? Millä tavalla? Löydätkö termiä "Jumalan ehdoton rakkaus" Raamatusta - jos niin MISTÄ?

" Jumala on ikuinen (oikeammin ajaton"

- Ajatus ajattomasta Jumalasta tulee kreikkalaisesta maailmankatsomuksesta ei heprealaisesta, aika on todellista Jumalalle.

- Sinun jumalasi josta puhut on epäjumala, jota ei ole olemassa, oman mielikuvituksesi tuote.

• EipäsTuomita

Olet epäjumalan palvelija. Ainut Jumala on Jeesuksen Isä. Sinä voit kehitellä jumalaasi mielesi mukaan, mutta älä sekoita siihen Jumalaa ja Jeesusta, sillä He eivät kuulu epäjumaliin. Todellisuudessa olet paholaisen palvelija, koska et ole kristitty tai juutalainen.
        Lue Raamatusta perustelut. Sieltä ne löytyvät.

Kyllä minusta Brina on lähempänä Jumalaa kuin sinä. Heti aloit tuomitsemaan, olet siis enemmän antikristuksessa kuin Kristuksessa.

• EipäsTuomita kirjoitti:

Kyllä minusta Brina on lähempänä Jumalaa kuin sinä. Heti aloit tuomitsemaan, olet siis enemmän antikristuksessa kuin Kristuksessa.

Eipä kukaan tuominnut? Aika kummallinen käsitys tuomitsemisesta... Eikä ole olemassa muuta Jumalaa kuin Raamatun Jumala.

"Kyllä minusta Brina on lähempänä Jumalaa kuin sinä."

- Mitähän jumalaa? Sitä minkä on keksinyt omassa päässään?

• EipäsTuomita
        George_L kirjoitti:

Eipä kukaan tuominnut? Aika kummallinen käsitys tuomitsemisesta... Eikä ole olemassa muuta Jumalaa kuin Raamatun Jumala.

"Kyllä minusta Brina on lähempänä Jumalaa kuin sinä."

- Mitähän jumalaa? Sitä minkä on keksinyt omassa päässään?

Miten niin kummallinen käsitys? Juurihan ylempänä tämä "Mieluimmin.eteenpäin" sanoi Brinan olevan epäjumalan palvelija. Mielestäni Brina näyttää ajattelevan omilla aivoillaan kirjoituksissaan. Ja tämä piirre ei tee kenestäkään epäjumalan palvelijaa, päinvastoin. Ja se on tullut opittua että ne kristityt jotka tuomitsevat ovat epäkristillisiä ja antikristillisiä, sillä he rikkovat yhtä Jeesuksen tärkeintä käskyä: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

• EipäsTuomita kirjoitti:

Miten niin kummallinen käsitys? Juurihan ylempänä tämä "Mieluimmin.eteenpäin" sanoi Brinan olevan epäjumalan palvelija. Mielestäni Brina näyttää ajattelevan omilla aivoillaan kirjoituksissaan. Ja tämä piirre ei tee kenestäkään epäjumalan palvelijaa, päinvastoin. Ja se on tullut opittua että ne kristityt jotka tuomitsevat ovat epäkristillisiä ja antikristillisiä, sillä he rikkovat yhtä Jeesuksen tärkeintä käskyä: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

"Miten niin kummallinen käsitys?"

- Kummallinen siksi, että leimataan heti tuomitsemiseksi jos aivan asiasta sanoo - Raamatun Sanan mukaan.

"Juurihan ylempänä tämä "Mieluimmin.eteenpäin" sanoi Brinan olevan epäjumalan palvelija."

- Eikö hän sitten ole? Ainakin Raamatun perusteella. Miksi? - Koska Raamattu ei kuvaa Jumalaa sellaisena jona nimimerkki Brina kuvaa.

Raamattu kertoo millainen Jumala on, muita jumalia ei ole olemassa. Jos ihmisellä on oma käsitys siitä millainen jumala on; ja tekee sen kivestä, puusta, metallista tai ihan vain omassa mielessään - niin kyseessä on silloin epäjumala, sellaista jumalaa ei yksinkertaisesti vain ole olemassa, muuta kuin kyseisten ihmisten omassa mielikuvituksessa. Raamattu kertoo selkeästi mitä epäjumalanpalvonta on ja ennen kaikkea siitä mitä mieltä Jumala (JHWH) siitä on.

Ja mikä taas on tuomitsemista? Kukaan ei lausunut kadotustuomiota kenellekään. Ojentaminen ja varoittaminen ovat täysin sallittua ja viisasta - eikä mitään tuomitsemista.

"sillä he rikkovat yhtä Jeesuksen tärkeintä käskyä: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.""

- Kannattaa tarkastella asiayhteyttä ja mitä muuta Jeesus sanoi. Ja mikä edes on tuomitsemista, ihmisen oma kokemus siitä, vai se miten Raamattu asian määrittelee.

Tuomitseminen Jeesuksen opetuksessa:
        http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/tuomita.html

Tuomitsemisesta myös; "Rakkaus ja arviointi":
        http://www.kristityt.info/love.html

• ylämäki-alamäki

Oletetaan, että sellainen Jumala todella olisi.
      Ja hän olisi tiennyt mitä sinun elämäsi kanssa käy, olisi hän estänyt sinua syntymästä?
      Jumala joka sallii pahan tapahtua ei rakasta?
      Minun näkemykseni on, se (jumala tai henki tai luonto tai mikä lie sitten onkin) antaa meille elämän mahdollisuuden. Me sitten ihan itse käytämme sen, ja teemme sillä mitä me itse päätämme!
      Emme me voi ripustautua mihinkään napanuoraan jumalaan nähden roikkumaan ja joksikin jumalan marioneteiksi. Kyllä me tämän vähäisen älymme saamme ihan käyttämistä varten! Jokainen on vastuussa omasta itsestään ja ratkaisuistaan. Vastuussa myös seurauksista.
      Kyllähän sitä voi jäädä katkeruudessa piehtaroimaan ja itseään säälimään. Toinen asia sitten mitä sillä voitamme? Kyllä meille vastamäet on annettu että me ihan itse otamme haasteen vastaan. Tukea siitä selviämiseen voi pyytää ja saa, mutta päävastuu on ihan itsellä.
      Vaikka uskovainen en olekaan, niin uskon vankasti että "jumala" auttaa sitä joka auttaa itseään! Koettu on.

• Mieluimmin.eteenpäin

Tuo on kyllä totta, että itse pitää itseään auttaa. Terve itserakkaus on myönteinen ominaisuus.
        Jumala sallii todella myös pahojen asioiden tapahtua. Se on kyllä rajua.

• saviastia

21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
      22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
      23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
      24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
      25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
      26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."

• Mieluimmin.eteenpäin

Niin, saviastia halpaa tai jaloa käyttöä varten. Siinäpä aika rankka pohdinnan aihe.

• savenvalanta

Niin, saviastia halpaa tai jaloa käyttöä varten. Siinäpä aika rankka pohdinnan aihe.

Luepa hieman perinteisestä savenmuotoilusta. Miten se edistyy ja millä perustein?

• Mieluimmin.eteenpäin
        savenvalanta kirjoitti:

Luepa hieman perinteisestä savenmuotoilusta. Miten se edistyy ja millä perustein?

En kyllä tiedä sen erityisemmin. Itse olen tulkinnut tuon Raamatun kohdan siten, että Jumalan mieleiset uskovaiset ovat jo alun alkaen tarkoitettu siihen Uuteen Maahan Ja Taivaaseen - jaloon käyttöön jo normaalin elämisen aikana. Ja sen tärkeän uskonratkaisun teki ryöväri ristinpuussa Jeesuksen vieressä. Ja jotkut kasvavat uskoon lapsesta alkaen. Molemmissa esimerkeissä he ovat jalossa käytössä.

• Raamatusta

En kyllä tiedä sen erityisemmin. Itse olen tulkinnut tuon Raamatun kohdan siten, että Jumalan mieleiset uskovaiset ovat jo alun alkaen tarkoitettu siihen Uuteen Maahan Ja Taivaaseen - jaloon käyttöön jo normaalin elämisen aikana. Ja sen tärkeän uskonratkaisun teki ryöväri ristinpuussa Jeesuksen vieressä. Ja jotkut kasvavat uskoon lapsesta alkaen. Molemmissa esimerkeissä he ovat jalossa käytössä.

Savenvalannassaa sekä savi, että sen valaja ovat jatkuvasti yhteistyösä. Savelta vaaditaaan suostumusta taipua muotoosa, SITÄ EI VOIDA PAKOTAA, vaan sitä suostutelaan ja taivutellaan.

Toiseen kohtaan:
        2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
        3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

• Mieluimmin.eteenpäin
        Raamatusta kirjoitti:

Savenvalannassaa sekä savi, että sen valaja ovat jatkuvasti yhteistyösä. Savelta vaaditaaan suostumusta taipua muotoosa, SITÄ EI VOIDA PAKOTAA, vaan sitä suostutelaan ja taivutellaan.

Toiseen kohtaan:
        2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
        3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

Maallisessa elämässä isä voi antaa kiven, kun poika pyytää leipää. Myös on mahdollista saada käärmeen, kun pyytää kalaa. Poikkeava elämäntilanne voivat olla siinä taustalla.
        Tuo savenmuotoilu on mielenkiintoista tässä yhteydessä. Jumala siis päättää saven lopputuloksen. Tekee siitä juhla-astian tai arkikäyttöön soveltuvan. Tässä tulee esille Jumalan ominaisuus, täydellisen ylivalta.

• Jumala rakasta sinua mutta tekojesi kanssa voit etsiä anteeksiantoa omille itseäsi koskeville ajatuksille.
      Aivan kuin pieni lapsi vetää liinan pöydältä ja kaikki ruuat leviää lattialle, ei lasta piiskata, häntä autetaan ja opetetaan.
      Maalliset rangaistukset on kestettävä ja lopulta on päästävä sovintoon itsensä kanssa. Jostain käsittämättömästä syystä teit minkä teit eikä sitä saa tekemättömäksi, mutta sovintoon itsensä kanssa on hyvä ja välttämätöntäkin päästä.

• Rakastaa ihmistä niin paljon että lähetti poikansa tänne kärsimään ihmisen puolesta,ettemme kuolisi synteihimme,se on tosi asia.

• Anti-kristitty

Loppujen lopuksi olisi kaikkien kannalta paras jos Jumala ottaisi minulta hengen. Jottei kukaan jota minä rakastan joutuisi kärsimään minusta vaan elää rauhassa oma sieluni mukaan lukien

• Mieluiten.eteenpäin
        Anti-kristitty kirjoitti:

Loppujen lopuksi olisi kaikkien kannalta paras jos Jumala ottaisi minulta hengen. Jottei kukaan jota minä rakastan joutuisi kärsimään minusta vaan elää rauhassa oma sieluni mukaan lukien

En tietenkään tunne sinun elämäntilannettasi. Kuitenkin sanoisin, että ota yhteyttä esim. psykiatriseen päivystykseen, Kriisikeskukseen yms.
        Tämä siksi, että kirjoitat rehellisesti. Minulla on luottamus itseään rehellisesti arvioivia ihmisiä kohtaan.
        Se vaihtoehto tulee myöskin mieleen, että oletko OIKEASTI vain sinä syyllinen tapahtuneisiin asioihin? Selityksiähän on usein miten useinpia - vaihtoehtoja -ongelmatilanteesta selviytymiseksi.

• Mieluiten.eteenpäin kirjoitti:

En tietenkään tunne sinun elämäntilannettasi. Kuitenkin sanoisin, että ota yhteyttä esim. psykiatriseen päivystykseen, Kriisikeskukseen yms.
        Tämä siksi, että kirjoitat rehellisesti. Minulla on luottamus itseään rehellisesti arvioivia ihmisiä kohtaan.
        Se vaihtoehto tulee myöskin mieleen, että oletko OIKEASTI vain sinä syyllinen tapahtuneisiin asioihin? Selityksiähän on usein miten useinpia - vaihtoehtoja -ongelmatilanteesta selviytymiseksi.

Se on totta ettemme ymmärrä,kaikea meidän elämämme tarkoitusta,epä toivo joka hiiipii mieliimme on paholaiseta sitä ei tarvitse uskoa. Koska joka ikisellä on tentvämme täällä jota syntyvät tähän maailmaan. Ne jota suostuvat Jeesukse kutsuun heille aukeaa paljon enemmän he näkevät elämä toisella tavalla kuin muut.

• Mieluimmin.eteenpäin
        kuulija4 kirjoitti:

Se on totta ettemme ymmärrä,kaikea meidän elämämme tarkoitusta,epä toivo joka hiiipii mieliimme on paholaiseta sitä ei tarvitse uskoa. Koska joka ikisellä on tentvämme täällä jota syntyvät tähän maailmaan. Ne jota suostuvat Jeesukse kutsuun heille aukeaa paljon enemmän he näkevät elämä toisella tavalla kuin muut.

Raamatussa on hienosti kehoitusta vahvuuteen. Jumala siis haluaa, että ihminen on vahva. Ja kun tulee nujertava elämäntilanne, niin sen jälkeen käsketään nousemaan ja jatkamaan elämää vahvasti. Näin olen tulkinnut asiaa.
        Minulla oli vuosia yksi asia, jonka puolesta tein työtä ja ihmettelin, että miten kaikki vain toistuvasti epäonnistuu tässä asiassa. Sitten ymmärsin, että vaikka tahtoni oli hyvä, niin olin menneessä toiminut Jumalan tahdon vastaisesti ja siksi tämä ponnisteluni ei tuottanut tulosta. Kova opetus minulle, mutta opin tärkeän Raamatun totuuden. Luulen, että yksi tarkoitus elämässä on oppia "taivastavoille" eli ymmärtämään esim. Jumalan antamien käskyjen merkityksen. Ne on tarkoitettu noudatettavaksi.

• Mieluimmin.eteenpäin kirjoitti:

Raamatussa on hienosti kehoitusta vahvuuteen. Jumala siis haluaa, että ihminen on vahva. Ja kun tulee nujertava elämäntilanne, niin sen jälkeen käsketään nousemaan ja jatkamaan elämää vahvasti. Näin olen tulkinnut asiaa.
        Minulla oli vuosia yksi asia, jonka puolesta tein työtä ja ihmettelin, että miten kaikki vain toistuvasti epäonnistuu tässä asiassa. Sitten ymmärsin, että vaikka tahtoni oli hyvä, niin olin menneessä toiminut Jumalan tahdon vastaisesti ja siksi tämä ponnisteluni ei tuottanut tulosta. Kova opetus minulle, mutta opin tärkeän Raamatun totuuden. Luulen, että yksi tarkoitus elämässä on oppia "taivastavoille" eli ymmärtämään esim. Jumalan antamien käskyjen merkityksen. Ne on tarkoitettu noudatettavaksi.

Ihminen vahva vain,Jeesuksen seurassa hän pitää pystyssä heikoimankin ei meidän omissa voimissamme.
        Sen ovat lukuisat saaneetkokea,minä esimerkiksi olen sevinnyt juna onnetomudesta vain pienillä naarmuilla,joutunut kysymään miksi minä selvisin ei toiset kaksi menehtyi siinä.

• Mieluimmin.eteenpäin
        kuulija4 kirjoitti:

Ihminen vahva vain,Jeesuksen seurassa hän pitää pystyssä heikoimankin ei meidän omissa voimissamme.
        Sen ovat lukuisat saaneetkokea,minä esimerkiksi olen sevinnyt juna onnetomudesta vain pienillä naarmuilla,joutunut kysymään miksi minä selvisin ei toiset kaksi menehtyi siinä.

Kovia oppimistilanteita tulee elämässä vastaan. Tuohonkin selviytymiseesi onnettomuudesta on vaikea vastata. Ainutko lienee se, että Jumala on päättänyt kunkin ihmisen eliniän. Myönteinenhän tuo asia kuitenkin on sinulle. Elämäähän sinällään sisältyy Jumalan hyvä tarkoitus. Uusi Maa ja Taivaskinhan liittyvät elämiseen.
        Kirjoitit Jeesuksen seurassa olosta. Näin sinulla. Minulle on lukuisia kertoja ollut selkeä apu siitä, että Raamatussa (en muista kohtaa) kehoitetaan olemaan vahva. Jotenkin niin se menee, että Jumala ei luonut teihin pelkuruuden henkeä vaan jne. Molemmat olemme kuitenkin hyvässä seurassa :) omine mieltymyksinemme Raamatun sanomasta.

• Mieluimmin.eteenpäin kirjoitti:

Kovia oppimistilanteita tulee elämässä vastaan. Tuohonkin selviytymiseesi onnettomuudesta on vaikea vastata. Ainutko lienee se, että Jumala on päättänyt kunkin ihmisen eliniän. Myönteinenhän tuo asia kuitenkin on sinulle. Elämäähän sinällään sisältyy Jumalan hyvä tarkoitus. Uusi Maa ja Taivaskinhan liittyvät elämiseen.
        Kirjoitit Jeesuksen seurassa olosta. Näin sinulla. Minulle on lukuisia kertoja ollut selkeä apu siitä, että Raamatussa (en muista kohtaa) kehoitetaan olemaan vahva. Jotenkin niin se menee, että Jumala ei luonut teihin pelkuruuden henkeä vaan jne. Molemmat olemme kuitenkin hyvässä seurassa :) omine mieltymyksinemme Raamatun sanomasta.

Omat mieltymykset ovat tuulesta haettuja todellinen on elämän tilanne kehen luotta.

• Penuela

Höpö höpö! Olet etuoikeutettu!"Ymmärrätkö! !?? Kaikki nuo mitä sinulle tapahtuu!!?? Olet arvokas!Jeesuksen elämä on analoginen suhteessa omaan elämäämme. Toisin sanoen...Aito ihminen käy läpi samat prosessi kuin Jeesus kävi. Uskovan elämä ei ole helppo. Rukoile. ..rukoile...rukoile.. vaikka tulisi olo etten enää jaksa/voi...Minä rukoilen kanssasi! Nyt meitä on kaksi. Siis!..Isä meidän....

• 12_13

Ensin sanot, että olet paha ja laittanut lähimmäisesi kärsimään ja nyt toivot heidät takaisin, jotta voisit laittaa heidät kärsimään lisää? Miksi luulet, että hyvä Jumala niin tekisi?

• Anti-Kristitty

Luuletko että haluan saada heidät takaisin vain että minä saan laitettua heidät taas kärsimään? Mun elämäni on täyttä helvettiä. Laita 9millinen mun aivojeni läpi niin eiköhän ole rauha maassa. Ei ihmistä, ei ongelmaa.

• hohhoijakkaahooh
        Anti-Kristitty kirjoitti:

Luuletko että haluan saada heidät takaisin vain että minä saan laitettua heidät taas kärsimään? Mun elämäni on täyttä helvettiä. Laita 9millinen mun aivojeni läpi niin eiköhän ole rauha maassa. Ei ihmistä, ei ongelmaa.

Tällaista tämä on aina täällä, vaikka ihmisellä on hätä ja paha olla niin aina tulee joku törppö ja heittää lisää suolaa haavoihin kun käsittää väärin. Miksi aina uskovista löytyy eniten tällaisia?

• aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      ssssssssssssss

• Rakasti niin paljon että antoi oman poikansa kuolemma sun, mun synteintakia eit voi väittää ettei Jumala rakasta ihmistä.

• vastausalkuperäiseen

Voisitko ajatella että kaikki nuo vastaukset jotka olet saanut on ainoastaan siksi että kukaan muu ei voi kirjoittaa siten kuin sinä kirjoitat. Nyt nuo vastaukset on ikuisuksi ajoiksi olemassa jokaisen nähtävänä. Minusta se ei ole aivan mitätön juttu ainakaan niille jotka ovat vastanneet. Kuka tai mikä muu olisi saanut heidät purkautumaan kuten ovat tehneet.
      Historian tukijoille erinomaista materiaalia muutaman sadan vuoden päästä. Aivan kuten nyt ihmetellään noitavainoja ja kummastellaan ihmisten järjettömyyttä??? Entä ne tuhannet jotka ovat lukeneet ja ehkä hyvinkin samastuvat, mutta eivät vastaa.
      Esiintymisesi ei ole turhaa, olet tullut tehdäksesi sen minkä teet.

• Jokainen ihminen on Jumalan sallima joka syntyy on tehtähänellä tässä maailmassa,sulla, mulla miten mesen teemme onkin sietten eri asia rukoille hänen tahtonsa tapahtumista elämässä.

• Jumala ei rakasta kaikkia ihmisiä - sellaista Raamatussa ei sanota yhdessä ainoassa kohdassa (että Jumala rakastaa kaikkia). Jumalan rakkaus on totaalisen väärin ymmärretty... Ja mielenkiintoista on että mitä ihmiset tarkoittavat sillä että "Jumala rakastaa", Miten? Millä tavoin? Millaista se on?

• minäolensejokaminäolen

Voisitko ajatella että Jumala rakastaa sitä mitä sinä olet.
        Tiedätkö mitä sinä olet, tiedätkö mitä Jumala sinussa näkee
        Viisaina ajattelijoina pidetyt kysyvät itseltään kuka minä olen

"Jumalan rakkaus on totaalisen väärin ymmärretty... " Tästä herää kysymys että on olemassa tieto miten Jumalan rakkaus tulee ymmärtää.

Jos kerrot oman käsityksesi kuka ymmärtää sinun kertomuksesi?
        Minä olen ajatus Jumalan mielessä

• minäolensejokaminäolen kirjoitti:

Voisitko ajatella että Jumala rakastaa sitä mitä sinä olet.
        Tiedätkö mitä sinä olet, tiedätkö mitä Jumala sinussa näkee
        Viisaina ajattelijoina pidetyt kysyvät itseltään kuka minä olen

"Jumalan rakkaus on totaalisen väärin ymmärretty... " Tästä herää kysymys että on olemassa tieto miten Jumalan rakkaus tulee ymmärtää.

Jos kerrot oman käsityksesi kuka ymmärtää sinun kertomuksesi?
        Minä olen ajatus Jumalan mielessä

Jumalan rakkaus on ymmärretty ehdottomana, mutta se ei ole ehdotonta, Jumala ei rakasta kaikkia maailman ihmisiä, vaikka niin nykyään julistetaan ja Jumalan rakkaus on muutenkin erilaista kuin ihmisten välinen rakkaus. Raamatun/Israelin Jumala ei ole tämä ehdottoman rakkauden jumala jota toiset pitävät esillä. On täysin epäraamatullista sanoa: "Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä".

"Tästä herää kysymys että on olemassa tieto miten Jumalan rakkaus tulee ymmärtää."

- Jumalan rakkaus on tietynlaista - tieto Jumalan koko luonteesta löytyy Raamatusta. Asioita voi ymmärtää täysin väärin, varsinkin kun ne perustuvat ihmisten omiin tulkintoihin ja ajatteluun.

• minäoensejokaminäolen

""varsinkin kun ne perustuvat ihmisten omiin tulkintoihin ja ajatteluun.""

Minun mielestäni ihminen ei voi ymmärtää muuta kuin sen minkä itse ymmärtää eli tulkitsee.

Ymmärrän ainoastaan sen että Jumala ymmärtää ymmärtämättömyyteni. Sitä sanon Jumalan Rakkaudeksi luotuaan kohtaan. Sellaista lausetta ei ole Raamatussa eli se on omaa tulkintaani ja olen onnellinen siitä

• Kyllä toiset asiat on Raamatussa niin selkeällä kielellä sanottu että ei niitä väärin pitäisi ymmärtää. Tietenkin sillä on suuri vaikutus millaiseen Jumalaan uskot ja millä tavalla luet Raamattua, kirja kerrallaan vaiko yksittäinen jae sieltä täältä.

Tarkoitan että Jumalan rakkaus on erilaista kuin ihmisten, suomen kielessä (ja englannin kielessä) on vain yksi rakkaus sana, mutta kreikan kielessä ihmisten yhteydessä käytettäviä rakkaus sanoja on ainakin viisi, ja yhtä niistä käytettiin Jumalan yhteydessä, sellaista jota ei ihmisten keskuudessa luonnostaan esiinny. Ja tämä rakkaus ei ole ehdotonta tai sellaista rakkautta jota voisi vain todeta toiselle: "Jumala rakastaa sinua!".

"Sitä sanon Jumalan Rakkaudeksi luotuaan kohtaan."

- Tietysti Jumalan rakkautta on, mutta kysymys on kohdistuuko se jatkuvasti kaikkiin maailman ihmisiin, elivät he sitten millä tavalla tahansa, ja millaista tuo rakkaus on - ihan käytännössä. Siitä on hyvin erilaisia käsityksiä ihmisten keskuudessa.

• Mikko.A

Jumalan syyttäminen ei auta ketään.

Opetelkaa rakastamaan, kuten hän on opettanut, niin te voitatte vaikeudet.

• minäolensejokaminäolen

Minulle vain on vierasta mennä Jumalan puolesta sanomaan miten tai ketä hän ei rakastaisi. Nyt en tarkoita sitä mitä ihminen tekee vaan sitä mitä hän on, eli mitä ihminen tuntee tehdessään milloin mitäkin.
      Miten onkaan maailma muuttunut kun ihminen on tehnyt sitä sun tätä ja teon hetkellä tekijä on tuomittu, kunnes on ymmärretty laajemmin. Onko silloin oltu oikeassa rakkaudessa tai Jumalan rakkaudessa vai tuomiossa?
      Aivan sama tilanne on jokapäiväisessä elämässä. Jumala on antanut minun syntyä että asiat tulisi käsitellyksi siten kuin nämä minun käsittelyssäni tulee tehdyksi. Saman arvon annan jokaiselle. Kuinka laaja onkaan yhteistyön arvostus (uskontokuntien ja politiikan yli) kun koetaan vihollinen yhteiseksi, kuten näinä päivinä on tapahtunut.
      Silti olisi suotava että ihminen oppisi rakastamaan vähemmällä tuskalla kuten Mikko.A myös "todistaa"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe