Loukkaako muita

lowehurts

Loukkaako muita puolison tykkäämiset...jos tykkäävät vastakkaisen sukupuolen kuvista facessa?
Vai johtuuko vain omasta huonosta itsetunnosta.
Haavoittaa ainakin minun sydäntä. Saanko loukkaantua?

16

3796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

Riippuu kuvien laadusta ja asiayhteydestä. Sympaattisia kuvia joilla on jokin muu kuin seksuaalinen ulottuvuus niin saa toki tykkäillä. Mutta jos tykkäilee vain jostain ns. herutuskuvista niin ei ole sopivaa eli silloin mun mielestä on oikeus loukkaantua.

Satunnaisesti itsekin tykkään jonkun naispuolisen profiilikuvasta jos se on oikeasti upea. Mihinkään perseilykuviin en viitsi edes ottaa kantaa eli jää kyllä tykkäämättä. Mullakin on muutama naispuolinen tuttava feississä jotka toisinaan päivittävät profiilikuvansa mutta yleensä se on taiteellinen otos eikä mikää tissipyllykuva joten voin tykätä jos siltä tuntuu. Vaimoni ei loukkaannu niistä harvoista tykkäyksistä.

Esimerkiksi pari naispuolista frendiä ovat varsin taiteellisia ja toisinaan profiilikuvaksi tärähtää jokin ikäänkuin klassinen valokuva, joskus mustavalkoisena.
      Vikkakin matkivat toisinaan legendaarisia historiallisia kuvia tai maalauksia mutta sou what. Missä nainen näyttäytyy etäisenä ja klassisena.. silloin voin tykätä eikä seksuaalista ulottuvuutta ole.

Eräs nainen matki marlenea mustavalkoisella kuvalla ja mielestäni oli ihan hyvä joten peukku :)

https://www.google.fi/search?q=marlene dietrich&biw=2061&bih=1047&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI-PfZ3MiyxwIVxwwsCh2UOAYu&dpr=0.9

• wpokkoåe

Loukkaa. Mutta ei minun puolisko tykkää muiden kuvista.

Sellaisista kuvista tykkääminen on ok, jos todella ei ole mitään vaaraa että kukaan ihminen käsittäisi "väärin", eli vaikkapa parhaan kaverin vaimo leikkii hiekkalaatikolla meidän kummitytön kanssa, niin tietysti saa tykätä! Mutta mistään naisten yksittäisistä profiilikuvista, saatika seksikkäistä tyrkkykuvista, ei ole asiallista että varattu mies "tykkää".

Olen pahoillani puolestasi, jos sinun kumppani ei tällaista kohteliaisuusasiaa ymmärrä.

• sellaast

Varattu mies tykkää seksikkäistä kuvista, ja tossun alla oleva varattu mies tykkää myös, mutta se ei vaan klikkaa sitä tykkää-nappulaa. Onnittelut siitä, että olet vienyt munat mieheltäsi.

• edellinen
        sellaast kirjoitti:

Varattu mies tykkää seksikkäistä kuvista, ja tossun alla oleva varattu mies tykkää myös, mutta se ei vaan klikkaa sitä tykkää-nappulaa. Onnittelut siitä, että olet vienyt munat mieheltäsi.

=D Ei minun mieheltäni ole "munat" mihinkään lähteneet. Sellaisella miehellä jolla todella on munaa, ei tarvitse "tykkäillä" muiden naisten kuvista. Uskaltaa ja haluaa käyttäytyä, kuten fiksut miehet käyttäytyy.

Toki hän varmasti pitää joitakin naisia tai kuvia kauniina. Eihän siitä nyt ole epäilystäkään. Mutta kyse on siitä, ettei hyvin käyttäytyvä varattu ihminen julkisesti sellaista toitota. Ne ajatukset voi pitää yksityisinä, ja varsinainen keskittyminen/asian ajattelu panostuu omaan puolisoon.

Kyllähän minunkin mielestä maailmassa on varmasti muitakin komeita miehiä kuin juuri minun mieheni. Mutta en koskaan olisi niin törkeä/alakastinen, että alkaisin kommentoimaan asiasta muille miehille. Tai kenellekään muullekaan. Ja jonkun kuvan tykkäys naamalassa on ns. kommentti. Se tarkoittaa että "hyvältä näyttää".

Mun mies tietää että saa ihan itse päättää omat toimintatapansa. Mutta kuten kirjoitin, hän onneksi ymmärtää hyvien käytöstapojen päälle. Jotkut eivät.

• sellaast

Eli suhteessanne hyvät käytöstavat ovat etusijalla, rehellisyyden ja avoimuuden kustannuksella. Tehän elätte valheessa, hyvät ihmiset!

Ja vain sen vuoksi että mitähän muut ajattelevat. Pyh.

• edellinen
        sellaast kirjoitti:

Eli suhteessanne hyvät käytöstavat ovat etusijalla, rehellisyyden ja avoimuuden kustannuksella. Tehän elätte valheessa, hyvät ihmiset!

Ja vain sen vuoksi että mitähän muut ajattelevat. Pyh.

Miten niin vain sen vuoksi mitä muut ajattelevat? Kyllä niitä hyviä käytöstapoja noudatetaan silloinkin kun ollaan kahdestaan, eli kyse on ylipäätään siitä, mikä koetaan oikeaksi. Ja minun mielestäni rehellisyys ja avoimuus eivät tarkoita sitä, että suusta päästetään ulos mitä tahansa, vaan sitä että tärkeistä asioista voidaan keskustella ja hädän hetkellä kumppaniin voi aina tukeutua. Sitä että puolisolle ei valehdella, ja sitä että ollaan uskollisia. Nämä ovat yhtä tärkeitä asioita kuin hyvät käytöstavat. Valheessa emme todellakaan elä.:)

Näin me ihmiset ajattelemme maailmasta eri tavoin. Sinä voit vaikka sanoa 4v lapsellesi, että hänen hörökorvansa ovat rumat (mikä olisi totuus), mutta minä sanoisin että ihmisillä on erilaisia hyviä ja kuulevia korvia, ja että minä rakastan kovasti hänen korviaan sellaisina kuin ovat (mikä myöskin on totuus). Ihan kaikkea ei hyvin käyttäytyvä ihminen sano, vaikka se kuinka olisi totuus.

• Tykkään miespuolisten ystävieni kuvista, jos niissä on jotain erityistä, mistä tykätä; jos niissä tapahtuu jotain hauskaa tai niissä on kaunista luontoa tai aktiivista toimintaa tms. Saatan tykätä myös onnistuneesta profiilikuvasta. Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että miesystävä voisi sellaisesta pahoittaa mielensä. Ei hän kyllä febua juuri koskaan käytäkään, ja vaikka käyttäisi niin tykkäykseni tuskin hänen silmiinsä osuisivat, koska yhteinen fb-ystäväpiirimme on niin pieni, joten asiaa ei ole ollut tarvetta edes pohtia.

• 7167

Ei loukkaa kumminkaan puolin! Urheilun alueelta löytyy minun silmiini hyvän näköisiä naisia. Mm, pikamatkoilta. Vaimoani miellyttäviä ovat mm. miesvoimstelijat ja 10-ottelijat. Keskustelemme ja kommentoimme.
      Olen muissa yhteyksissä todennut mm. että eteisemme seinällä on espanjalaisen lomakaupunkimme futisjoukkueen poikakalenteri ja minusta se on hyvä merkki. 67v naista miellyttää vielä katsoa alastomia ( melkein ), hyväkuntoisia mieshahmoja.

• pölönen

Sairasta. Että yhdessä ihan kommentoitte... Ja 67v katselee itseään liki 50v nuorempia. Ei sekään ihan normaalilta vaikuta. Itselläni on ikää 34v, eikä kyllä yksikään 20v enää säväytä millään tavalla. Lähinnä tulee äidillisiä ajatuksia.

• 7167
        pölönen kirjoitti:

Sairasta. Että yhdessä ihan kommentoitte... Ja 67v katselee itseään liki 50v nuorempia. Ei sekään ihan normaalilta vaikuta. Itselläni on ikää 34v, eikä kyllä yksikään 20v enää säväytä millään tavalla. Lähinnä tulee äidillisiä ajatuksia.

Olen kuvitellut, että etupäässä miesten aivot valahtava joissakin asioissa keskikerrokseen mutta näyttää teitä naisiakin olevan samassa ryhmässä.
        Ei tarvitse avautua enempää!

En usko vaimoni kostuvan kävellessään mainitsemani seinäkalenterin ohi. Sopusuhtainen ihmiskeho on yhden sortin taideteos jonka suhteen mielipiteet vaihtelevat katsojittain.

• hilda_Å

Ei loukkaa. Enkä edes seuraa puolison tykkäämisiä. Tykätköön minun puolesta mistä tykkää! En voi sellaista edes estää.

• hilda_Å

Enkä haluakaan estää!

• lavenderlily

Sama täällä. Elän tiiviissä parisuhteessa, mutta eipä ole tullut mieleenkään alkaa "tarkistelemaan" siipan tykkäyksiä. Olemme kaksi aikuista ihmistä, vapaaehtoisesti sitoutuneet toisiimme, joten miksi tuhlaisin aikaa moiseen. Ei kai parisuhteen meistä sokeita ja kuuroja pitäisi tehdä ulkopuoliselle maailmalle..?

• sellaast

Sitä voi tyttö/poikaystävän kanssa pelata vaikka "kumpaa panisit?"-peliä, joka on hauskaa ja jolloin typerä huolehtiminen jostain kuvien tykkäämisistä lakkaa rassaamasta.

• MarjoKais

Mun poikaystävä ei koskaan tykkää muiden kuvista, enkä minäkään. Siis muiden eri sukupuolta olevien kuvista. Ihan perus juttuja, että se ei vaan ole normaalia tai oikein. Ja mitä olen kavereiden kanssa jutellut, niin suurimmalla osalla tuntuu olevan ihan sama ajatus. Eihän sitä kadullakaan kaveria tavatessa aleta sanomaan että "hitsit ootpa kaunis" ellei olla "sillä tavalla" kiinnostuneita. Täytyy tajuta että se tykkäyksen saanut voi ymmärtää väärinkin niin kannattaa aika varovasti tykkäillä.

• tsemppinen

Siihen en osaa sanoa, johtuuko sinulla huonosta itsetunnosta, vai siitä että sinut on kasvatettu siten, että muiden perään kommentointi on surkeaa käytöstä. Tässä maailmassahan on kahdenlaisia ihmisiä: on niitä jotka kokevat että on ihan ok flirttailla ja katsella muita, saattavat puolisonkin kuullen kehua toisen naisen/miehen takamusta. Ja kun ovat omien kavereidensa kesken, ovat niitä tyyppejä jotka mainitsevat ystävilleen seksikkäistä julkkiksistanaisista (miehet siis), tai paidattomista asfalttimiehistä (naiset siis.) Me kaikki varmasti tunnemme näitä tyyppejä. Osan mielestä tämä on ok, ja kun pariutuvat keskenään, niin se olkootkin ok. Heidän mielestään toisin ajattelijat ovat joko turhasta mustasukkaisia ja epävarmoja, tai onnettomia suhteissaan. Pitävät heitä kenties tiukkapipoina.

Sitten on se toinen puolikas ihmisiä, joiden mielestä edellä kuvattu ihmisryhmä on asiatonta ja ikävää. Vaivaannuttavaa seuraakin toisinaan, jos ovat oikein "pahoja" sillä saralla, siis ihan ystävänäkin. Näiden ihmisten mielestä on täysin sopimatonta, että varattu ihminen avoimesti kommentoi muita vastakkaisen sukupuolen edustajia. Se osoittaa totaalista epäkunnioitusta omaa liittoa kohtaan. Näille ihmisille ei tulisi mieleenkään toimia niin. Vähän sama kuin että saako kakkaa levittää ruokapöydälle? Niin, eihän sitä ole erikseen kielletty -ei tarvitse, koska kukaan muita ja itseään kunnioittava ei niin tee, vaikka sitä ei ole kielletty. Tämä ryhmä on hyvin tyytyväinen omaan tapaansa, ja kaikki on ok, kun pariutuvat keskenään. Nämä ihmiset pitävät aiemmin mainittua ryhmää kenties "valkoisena roskajoukkoja" jenkkitermejä lainatakseni.

Ongelmia suuremmassa mitassa tulee vasta sitten, kun nämä kaksi ryhmää pariutuu keskenään.

Toki nämä ovat nyt vähän kärjistetyt esimerkit, ja välimalleja on, mutta ymmärrät pointin. Joillakin ihmisillä on vain erilainen arvomaailma. Ei itsetunnolla ole välttämättä mitään tekemistä asian kanssa. Toki itsetuntokin voi olla asiaan vaikuttamassa, kuten mihin tahansa asiaan. Etenkin se vaikuttaa siihen, miten hyvin osaa ja uskaltaa omat tunteensa ja näkemyksensä ilmaista. Ja miten pääsee asiassa eteenpäin.

Sinulla on oikeus pitää tuollaista käytöstä vääränä, ja miehelläsi on oikeus pitää tuollaista käytöstä oikeana. Teidän täytyy vain miettiä, että voiko jompi kumpi muuttua vai ei... Parisuhde toki vaatii kompromisseja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe