USKOVAISET OVAT PÄÄSTÄÄN SEKAISIN!

JESSEJJEESUS

Uskoo tuohon satukirjaan huh huh. Heikkoja ja tyhmiä ihmisiä!

37

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain_yksi_huomio

      Itse asiassa ei se nyt ihan noinkaan ole.

      Evoluutio on kehittänyt meistä ihmisistä sellaisia, että se mitä lapsena vanhemmat kertovat, uppoavat todella syvälle aivoihin. Se on ollut vääjäämätön seuraus selviytymiskamppailussa. Se miljoonia vuosia elänyt kantamuotomme, joka kertoi kahdelle poikaselleen että varokaa krokotiilejä. Niistä poikasista toinen ei uskonut ja krokotiili sai lounaan. Toinen uskoi ja kasvoi aikaiseksi ja sai jälkeläisiä. Tästä syystä "vanhempia uskovien lapsien geeni" periytyi populaatiossa paljon tehokkaammin kuin sellainen geeni joka kehitti lapsia, jotka eivät lainkaan usko vanhempiaan.

      Tästä taas seuraa se, että monikaan ei voi sille mitään, että lapsena pää sullotaan täyteen jeesussatuja. Ja kun ne on sinne kerran tungettu, vaatii tietoisia ponnisteluita päästä niistä eroon. Kaikki eivät koskaan vaivaudu käymään tuota prosessia läpi.

      Ne jotka aikuisena "tulevat uskoon" täyttävät mielestäni kyllä hyvin tuon sinun kuvauksesi.

      • aikuisenauskoon

        No voi kiitos,kyllä lämmittikin mieltä kuulla olevansa sekaisin,heikko ja vajakki olento...? Kertoo tosin teistä paljon enemmän kuin itsestäni :)


      • KuolaavatUskovaisetRY
        aikuisenauskoon kirjoitti:

        No voi kiitos,kyllä lämmittikin mieltä kuulla olevansa sekaisin,heikko ja vajakki olento...? Kertoo tosin teistä paljon enemmän kuin itsestäni :)

        "No voi kiitos,kyllä lämmittikin mieltä kuulla olevansa sekaisin,heikko ja vajakki olento...? Kertoo tosin teistä paljon enemmän kuin itsestäni :)"

        Joo, ei toi ole millään tavalla ihmeellistä, että kärsii tiedostamattomasta denialismista.


    • ughughvilkkuugh

      Miten se on voiko evosadusta parantua?

      kuka sen päättää kasvoton evoluutioko heittää noppaa ensin tai katsoo kaffinporoista, miten on?

      milloin voimme odottaa ensimmäisen apinan ilmaantuvan autokouluun, onko tietoa evoluution suunnitelmista?

      • Hohhoijaa-a

        ughughvilkkuugh:n pitäisi perehtyä evoluutioon, ennen kuin tulee tänne päästelemään aivopierujansa. Voihan se olla niinkin, että evoluution ymmärtäminen on aivan liian vaikea asia ymmärrettäväksi tälle henkilölle.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio
        https://www.google.fi/search?q=evoluutio&biw=1335&bih=827&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CDkQ7AlqFQoTCOaxxd3P3McCFUYFLAodImQIPQ&dpr=1

        Miksi teitä uskovaisia pitää aina paimentaa?


      • Kaustisen.Hokkaaja

        --- Miten se on voiko evosadusta parantua? ----
        - Uskovaisten äly ei riitä evoluution ymmärtämiseen. Uskovaiset ovat nääs tyhmiä.


      • onkaikenlaistaelättiä
        Kaustisen.Hokkaaja kirjoitti:

        --- Miten se on voiko evosadusta parantua? ----
        - Uskovaisten äly ei riitä evoluution ymmärtämiseen. Uskovaiset ovat nääs tyhmiä.

        me ne nyt sinne kankhalle ja pidä läpes kiinni pöljäke!

        vinguta sitä viuluas siellä ja nostele itteäs tukastha se on viishasta.


      • huulluudenmaximi
        Hohhoijaa-a kirjoitti:

        ughughvilkkuugh:n pitäisi perehtyä evoluutioon, ennen kuin tulee tänne päästelemään aivopierujansa. Voihan se olla niinkin, että evoluution ymmärtäminen on aivan liian vaikea asia ymmärrettäväksi tälle henkilölle.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio
        https://www.google.fi/search?q=evoluutio&biw=1335&bih=827&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CDkQ7AlqFQoTCOaxxd3P3McCFUYFLAodImQIPQ&dpr=1

        Miksi teitä uskovaisia pitää aina paimentaa?

        evoluutio on pallon päällinen suurin mahdollinen hulluus joka on pässyt itämään typerysten vintillä!

        Missä ne on puoliksi ihmiset ja keltaiset klöntit, kertokaa osoite, vai kaikkiko ne yhdessä yössä tipahti puusta ja heti huonenna autokouluun hah voi pasca mitä roskaa!


      • Näin44556677

      • Timo.Seiväs
        onkaikenlaistaelättiä kirjoitti:

        me ne nyt sinne kankhalle ja pidä läpes kiinni pöljäke!

        vinguta sitä viuluas siellä ja nostele itteäs tukastha se on viishasta.

        Evoluutio on uskovaisille aivan liian vaikea pala ymmärrettäväksi. Säälin näitä vähä-älyisiä uskovaisia.

        Ps. Tutkimusten mukaan ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset.


    • Tammi32

      Sana ristä hulluutta niille jota kadotukseen joutuvat meille jotka uskomme se on jumalan voima.

      • uskonhullutus

        Aaaameeen!!!!! Vaikkakaan tuo nyt ei yhtäkään atskua saisikaan uskomaan,mutta tämä on tosi-ei ole montaa jalosukuista,ei montaa viisasta...jne. Jumala on n'hnyt hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa maailman,koska maailma ei oppinut tuntemaan Jumalaa viisauden kautta. Kreikkalaiset etsivät viisautta,juutalaiset tunnustekoja,mutta sanoma rististä,kaiken kattavasta armosta Jeesuksessa Kristuksessa,on ainoa tie,totuus ja elämä :)


    • Penuela

      Olen päästäni sekaisin. Juup.
      Voi olla..Olen onnellinen.. hyvä!!minä kuolen .. jes!!: Uskossa Vahvana! Minä en häviä mitään..Sinä häviät kyllä.Sinä häviät sielusi.

      • Sielua.Ei.Ole

        Sielu on satua ja höpötystä.


      • Imma

        Jeesus sanoo sielusta näin;"Sillä mitä se hyödyttää ihmistä ,vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman ,mutta saisi vahingon sielullensa?"Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa kunnaksi?"Mark.8:36,37Jeesus rakastaa sinua.


    • uskonsakullakin

      Joka tapauksessa, kun minä olen uskossaan tyytyväinen, se tuo sieluni ja henkeen tasapainoa ja autuutta omalla käsittämättömästä tavallaan, niin miksi minä en saisi uskoa yhteen kaiken näkyvien ja näkymättömän luojan, kaiken olevien alkuun. Miksi ateistit ja evoluution kannattajat ovat olevinaan oikeassa, mutta jatkuvista ongelmissa väittänyt milloin mitäkin. Minä väitän vain, että Jumala loi minut äitini kohtuun solusta ja olen tyytyväinen ja omalla tavallaan onnellinen, kun olen uskossa. Miksi siis en saisi uskoa. Onko joku ateisti parempi kuin uskova, vai joku evoluution kannattaja. Jos minä uskon kin, että Jumala loi kaiken ja sitten tapahtui kehitystä lisää ja Jumala luo edelleen kaikkea, niin entä sitten. Uskoni Ko minut tekee mielestänne hulluksi vai erilainen elämän katsomassa. Te uskotte kehitysteoriaan, minä uskon Jumalaan, kaikkeuden alkuvoimaan ja luojan. Tulkaa toki uskollanne autuaaksi.

      • Nyt.meni.yli

        Mikä se sielu on oikein?


    • Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta.
      Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin

      • riviseurakuntalainen

        Hyvin kirjoitettu!
        Ei mitään lisättävää.


      • ItsensäPettämisenTaito

        Lohdullista runoutta heille, jotka muutoin olisivat katkeria jostakin jota ilman he ovat jääneet. Katkeruus on vaihdettu ikuisesti jatkuvaan odotukseen tulevasta hyvityksestä "sitten joskus" kunhan jumala suo.

        Mikäs siinä, meneehän se elämä tuollakin tavalla. Eikä tarvitse edes pettyä. Kuoleman jälkeen kun tarpeemme ovat lopullisesti ohitse.


      • ItsensäPettämisenTaito kirjoitti:

        Lohdullista runoutta heille, jotka muutoin olisivat katkeria jostakin jota ilman he ovat jääneet. Katkeruus on vaihdettu ikuisesti jatkuvaan odotukseen tulevasta hyvityksestä "sitten joskus" kunhan jumala suo.

        Mikäs siinä, meneehän se elämä tuollakin tavalla. Eikä tarvitse edes pettyä. Kuoleman jälkeen kun tarpeemme ovat lopullisesti ohitse.

        Eipä ole ikuista odotust,päätty siihen kun pakanain luku on täyttynyt,toinen paluu tapahtuu silloin,voi niitä jotka jäävät ulkopuolelle silloin.


    • 1totuus

      perinnöllinen aivovamma uskonto aiheuttaa kaikki ongelmat

    • Risti-riita

      Raamatun paikat tökkii. Matt.13:1. Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle. Biblia. Mutta sinä päivänä läksi Jesus huoneesta ja istui meren tykönä. Matt.8:20. Niin Jeesus sanoi hänelle: Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaa.

      • seepaotti

        Tämän jälkeen Jesse nautti palan Jumalallista sientä, joitten ominaisuudet hän tunsi parhaiten.
        Hänelle kasvoi suihkumoottori selkään ja sen avulla hän lenteli ympäri Universumia.
        Ei kuitenkaan huomannut, että Maapallo on pyöreä.


      • Jep-jep

        Siellä se piru lukee Raamattua


      • ihmejuttumissäoppi
        Jep-jep kirjoitti:

        Siellä se piru lukee Raamattua

        ihanko osaa lukea se karvamaha!?


      • yksinkertaisuus

        Ei ollenkaan ristiriitaa. Kyseessä olevalla järvellä monta nimeä: Genesaretin järvi, Kinneret, Galilean meri.
        Muutenkin nämä kirjoittelijat tuskin eskaria läpi käyneet.


    • selaaoikeakohta

      Piru on niin fiksu, ettei lue satukirjaa... no ehkä pyyhkii p:nsä...

    • "uskoo tuohon satukirjaan huh huh. Heikkoja ja tyhmiä ihmisiä!"

      Kommenttisi on täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa. Siellä sanotaan:
      "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1.Kor.1:18)

    • Näin.on

      Vain hullu sanoo jumalan olevan.

    • Hottentotten.45

      Jumala loi maan pannukakuksi. Milloin tämä littana pannukakku muuttui palloksi?

      • Pieru-Pallo

        "Milloin tämä littana pannukakku muuttui palloksi?"

        Pierulla, erityisesti aivopierulla, on suuri voima idioottien uskovaisten keskellä.


      • Jumalauta

        Pizzataikinasta tehdään aina ensin pallo. Olemme siis kaikki turkkilaisia.


    • pääasia

      Ylpeinä ollaan päästään sekaisin ja lopussa päästään sinne, minne ihmisen on määrä päästä kerran. Pidä huoli, että pääset matkaan.

    • kirkastunut

      Kuinka moni teistä, jotka tuomitsette hullutukseksi Jumalaan uskovat, on itse lukenut raamatun! Ja vaikka joku sen olisikin "selannut" läpi, tulkoon selväksi ettei sitä ymmärrä, jollei ole annettu Pyhää Henkeä. Älkääkä sekoittako Jumalaan uskovia kirkkoihin ym. ihmiskätten luomuksiin uskoviin. Jumala on luottamus joka ymmärtämällä saavutetaan, ei kokoontumalla joukoiksi (siellä tyhmyys tiivistyy). Ja onhan kirjoitettu; " Oikeat uskovaiset tulee maailma tuomitsemaan hulluiksi". Mitä merkitystä on siis näillä arkumenteilla, joilla maailma meidät tuomitsee. Otan ilolla sen hulluuden vastaan! Menkää itseenne, ja ammentakaa syvistä vesistä!

    • Simiti

      Kirjaimellisesti kuolin onnettomuudessa. Lääkärit kuitenkin saivat minut henkiin.

      Ei ollut kirkasta valoa, tunneleita, taivasta tai helvettiä. Se oli ihan kuin olisi mennyt nukkumaan. Olo oli aivojen erittämän "huumeen" takia erittäin levollinen ja rauhallinen.

      Luulen, että siitä johtuu ns. Jumalkokemukset ja muu höpöhöpöhomma.

    • näin_ohimennen

      Jos sinut on kasvatettu uskomaan jotain, miksi ei.
      Ja usko siihen että elämällä on tarkoitus & kuoleman jälkeen on elämää ja tapaa rakkaansa on. . . niin kiva ajatus.
      Pajon parempi kun että olemme sattumalta tulleet olemaan, voimme tuhoutua milloin tahansa jos tarpeeksi isi astroidi sattuu pääsemään ilmakehäämme, koska kukaan ei katos peräämme. Kuoleman jälkeen on ikuinen olemattomuus, pimeys, eikä rakkaistasi jää muita kuin muisto, joka sekin on vain oman muistisi varassa.
      Plus uskonto ollut pirun kätevä moralien opetuksessa ennen vanhaan. Nykyään koulu ja vanhemmat sais kyllä senkin hoitaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe