Anoppi helvetistä

Eijaksaisi

Miten pitäisi suhtautua anoppiin joka ilmoitti että emme sovi yhteen hänen poikansa kanssa ja meidän pitäisi erota. Meillä on lapsi. Anoppi esittää välillä kivaa minulle mutta heti kulman takana kuiskimassa pojalleen jatkuvasti sanomisiani, yrittää vääntää negatiivista niistä. Jos meillä on joku riita on ensimmäisenä sanomassa pojalleen et erotkaa jne..

Pitäisikö jatkossa olla vaan hiljaa hänen seurassaan? Vaikea olla normaalisti hänen kanssaan kun haukkunut minut mielenvikaiseksi ja muuta paskaa. Tätäkö tämä on aina?

24

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anopinpalli

      Tätä se on. Mukavat anopit ovat harvinaisuuksia. Yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä, mutta anopista ei kukaan. Samaisesta mukavasta tyttärestä tulee aikanaan äiti, sitten anoppi. Miksiköhän asiat ajan myötä muuttuvat?

      • Eijaksaisi

        Joo mutta jännä kun minun äiti osaa käyttäytyä, ei hauku miestäni vaikka on riita, ei ole ikinä puhumassa eroamisesta. Hän kuuntelee ja ymmärtää, antaa omia neuvojaan,mielipiteitä jos kysyn. On siis normaali.


      • 9652
        Eijaksaisi kirjoitti:

        Joo mutta jännä kun minun äiti osaa käyttäytyä, ei hauku miestäni vaikka on riita, ei ole ikinä puhumassa eroamisesta. Hän kuuntelee ja ymmärtää, antaa omia neuvojaan,mielipiteitä jos kysyn. On siis normaali.

        No olisko äitisi kiitollinen kun joku huoli sinut. Ja arvelee että muutat kotiin lapsen kanssa jos sinut jätetään.
        Jokainen äiti haluaa lapselleen hyvän kumppanin. Ja on varmaan pettymys jos sellaista ei lapsi saakkaan.
        Kummastelen miksi riitelet appivanhempien ollessa paikalla. Miksi et selvitä asioita kun olette kahdestaan. Näin et antasi itsestäsi huonoa kuvaa. Nyt kylvät itse pensaa liekkeihin mesuamalla appivanhempien kuullen.


    • TotuusEsiiin

      No. Sano sille päin naamaa että yrittää
      rikkoa teidän välit ja käske sen painua omaan kotiin.
      Luu kurkkuun vaan , niin loppuu vahtaaminen!
      Älä suostu kärsimään sen takia.
      Kerto miehellesi mitä ajattelet.

    • Eroa.anopista

      Miehesi pitäisi sanoa äidilleen, että nyt riittää.

    • tavallinenmummoko

      Kyllä minäkin ihmettelisin miniän mielen laatua jos meidän paikalla ollessa alkasi riitelemään puolisonsa kanssa. Likapyykit pestään kahdestaan ja neljän seinän sisällä. Ei se hänestä hyvää kuvaa antasi.

      • epätavismummi

        No haloo!sinäkö heti ihmettelisit miniän mielenlaatua kun riitelee puolison kans,kyllä siihen riitaan aina kaks tarvitaan.Ei sellasta parisuhdetta olekaan jossa ei joskus riidellä.Itse kunnioitan lasteni puolisoita ja haluan lasteni olevan onnellisia,ei tulis mieleenkää ilkeillä miniälle on kuin oma tytär.Ap sinun ei tarvi sietää asiattomuuksia anopiltasi miehesi kanssa pistätte rajat,voimia!


      • Etsittenymmärtänyt
        epätavismummi kirjoitti:

        No haloo!sinäkö heti ihmettelisit miniän mielenlaatua kun riitelee puolison kans,kyllä siihen riitaan aina kaks tarvitaan.Ei sellasta parisuhdetta olekaan jossa ei joskus riidellä.Itse kunnioitan lasteni puolisoita ja haluan lasteni olevan onnellisia,ei tulis mieleenkää ilkeillä miniälle on kuin oma tytär.Ap sinun ei tarvi sietää asiattomuuksia anopiltasi miehesi kanssa pistätte rajat,voimia!

        Ollenkaan lukemaasi, edellinen jolle kommentoi ihmetteli sitä miksi he riitelevät MUIDEN AIKANA, ei riitaa yleisesti.
        Jos ymmärrys tai lukutaito on noin heikoissa kantimissa niin anna olla kommentoimatta ollenkaan. Heh heh. Voi Luoja näitä.


    • amelien

      Kyllä oli törkeä loukkaus haukkua mielenvikaiseksi miten anoppis kehtaakin,puolusta itsees ja miehesi varsinki pitää puolustaa sua.Eipä tarvi lapsen kans mummolaan mennä jos mummo toivoo että vanhemmat eroaa.

      • Eijaksaisi

        No kaiken takia lapsi näkee tätä anoppia vähemmän kuin jos olisi hyvät välit. En vie hoitoon, ellei ole pakko jos menemme miehen kanssa ulos.


    • Sekoseikku

      Asuuko sunkin anoppi Rauhassa?

    • tiistaina2015

      Vastauksena ihan viimeiseen kysymykseesi: kyllä, tätä se tulee olemaan aina. Nimim. kokemusta on. Sen tunnustaminen itselle on ollut terapeuttista, sekä minulle että miehelleni.

      Ihmisluonne ei muutu, jos sitä ei henkilö itse muuta. Jos vaan toistaa vanhoja juttuja ja tekee kaiken samalla tavalla, vaikka sisimmässään tietää, että pitäisi muuttua, mutta vaan marmattaa, niin mikään ei tule muuttumaan. Sellainen ihminen tulee vaan entistä katkerammaksi ja vihaiseksi.

      Mun anoppi ei ole vaatinut poikaansa eroamaan, mutta mitä hän on vaatinut, että tämä ostaa tietynlaatuisia juttuja äitinsä ja isänsä koirille, koska koiransa ovat näille tärkeitä. Kyllä, koirat ovat olleet aina tärkeimpiä kuin poikansa heille. Olemme vieneet häntä teattereihin, koska anoppi ei saa miestään sen verran ylös sohvasta, että tämä veisi vaimonsa sinne. Siksi me olemme vieneet, emme tosin enää vie. Tämän vuoden teatterireissu jäi tekemättä, ja jää ensi vuonna, ja sitä seuraavana, ja...

      Tunnustin itselleni, taas viimeisen viestin jälkeen, että mun anoppi ei tule ikinä muuttumaan. Mieheni äiti ei tule ikinä muuttumaan, eikä tämän mies. Anoppi on aina ollut tuollainen negatiivinen luonne, joka -sille päälle sattuessaan- singahtelee puhelimessa ja huutaa jälkeenpäin pahaa oloaan tekstareissa. Ominaispiirteensä vaan pahenevat iän myötä. Miehensä on tyytyväinen, kun ei huuda tälle, vaan purkaa oloaan pojalleen.

      No, erehtyy siinä, että se vaikuttaisi jollakin huonolla tavalla minun ja mieheni suhteeseen. Onpahan enemmän aikaa viettää yhdessä ja viikonloput vapaat, kun ei tarvitse suunnitella keikkaa tämän vanhempien luo.



      Mistä anoppi muuten saa tietää, että teillä kahdella on ollut riita? Me saadaan siinä vaiheessa tietää, että anoppi ja appi on taas tapellut, kun tule vihaviesti mieheni kännykkään tai huutopuhelu.

      Mieheni ei ole enää äitinsä terapeutti.

    • mummelis

      Miksi lähiomaisten pitää haukkua toisiaan ja syyllistää. Pitäs kunnioittaa ja hyväksyä ihminen vikoineen päivineen omana itsenään. Istua pöydän ääreen silmätysten ja puhua rakentavasti asiat halki. Mutta itsekkyys ja ylimielisyys , estää ei kestä totuutta ja että itsessäkin on vikaa. Parempi paeta ja juosta karkuun ja jättää asiat selvittämättä. Se kertoo syyllisyys painaa lopun elämää.Kaikkien kans ei tarvi olla sydänystävä , vaan tulla toimeen.Mummot ja vaarit on tärkeitä lasten lapsille! Se on paha ihminen, joka erottaa lapsilta isovanhemmat.

      • husisuka

        Ei, kyllä se on niinpäin että SE on PAHA ihminen joka koettaa erottaa lasten vanhemmat, eli tässätapauksessa Anoppi..


      • tulensanomaanKaiken

        Anoppi ei ole mikään mun lähiomainen. En ole mitään sukua hänelle. Mieheni viimeisimpien sanojen mukaan äitinsä on ilkeä, pahansuopainen nainen, joka ei ole koskaan arvostanut häntä. Isänsä taas on laiska paska, joka lykkää hommat aina poikansa tehtäväksi.

        Minä olen mieheni lähiomainen, koska olen tämän vaimo. Me teemme tässä taloudessa päätökset, ja niin kuuluu, keitä tapaamme. Äidillään ei ole mitään varattua kiintiöaikaa, tapaamisaikaa, johon hän on oikeutettu.

        Äiti ja isä eivät ole koskaan tukeneet poikaansa missään asiassa.

        En pidä anopista. En tosiaan halua keskustella tuon naisen kanssa enää mistään asiasta. Siitä teeskentelystä ei ole mitään hyötyä.

        Mummelis, mitä käytännössä tarkoittaa "tulla toimeen"? Mennä kahville anopin luo ja tekohymyillä suu kipeäksi? Olla hiljaa, kun hän arvostelee poikaansa, Minun Miestäni?

        Mummelis, Mieheni on aina ollut äidilleen se paha ihminen, joka ei ole äitinsä mielestä osannut koskaan tehdä mitään oikein. Joten ei tule yllätyksenä, että haukkuminen jatkuu vielä yli 40-vuotiaana.

        Jos näen anopin kadulla, niin en ole hiljaa enää. Annan tulla kaikki patoutumat ulos. Siinä ei enää keskustella, vaan annan tulla samalla lailla kuin anoppini on miehelleni tehnyt ja minulle. Kutsun anoppia tämän oikealla nimellä, ja aloitan niistä pahimmista loukkauksista, mitä hän teki ja antoi tehdä pojalleen. Mihin loppuu? Siihen, kun minä lähden tilanteesta pois, kun olen vihdoin sanonut sanottavani.


    • asiakkaitaon

      Vie anoppisi ilotaloon!

    • sushukkanenko

      AP, ota etäisyyttä ja kerro anopillesi siihen myös syy. Riitoja tulee ja menee, jokainen riita yleensä kantautuu jotakin kautta sukulaistenkin tietoon.. välinne miehen kanssa selviävät mutta anopille kylmästi vaan luu kurkkuun. Ei muu auta.. Yritetty on..

    • piparminttuli

      Syitä on varmaan jokaisessa. Ehkä teidän jokaisen on mietittävä miten käyttäytyä. En ymmärrä miksi pitää riidellä muiden kuulleen varsinkaan vanhempiensa. Jokainen pesköön pyykkinsä kotonaan. Kieltämättä meitä on moneen junaan. Mutta omalla käytöksellään voi vaikuttaa pitkälti miten toiset suhtautuvat meihin.
      Ihmissuhteet ei ole mikään helppo juttu. Mutta harjoittelu tekee mestarin. Siinä vain on pakko joustaa ja lakata ajattelemasta vain itseään.

      • Sukuunnaitu

        "Syitä on varmaan jokaisessa".
        En käsitä, miksi aina laimennetaan ihmisen oikeus tuntea loukkaantumista. Moni ihminen voi ihan oikein käsi sydämellä sanoa, ettei ole koskaan sanonut anopille tai kenellekään muullekaan pahaa sanaa, puhumattakaan että olisi haukkunut häntä tai puhunut selän takana.
        Ihan oikeasti sellaisia ihmisiä on!
        Jos ja kun he joutuvat jonkun hyökkäyksen kohteeksi, heillä on oikeus loukkaantua, heillä on oikeus olla tapaamatta tätä ihmistä, heillä on oikeus sanoa muulle suvulle, että eivät halua olla samassa paikassa tuon huutajan kanssa.
        Siinä on ihan turhaa tulla sanomaan, että riitaan tarvitaan kaksi, koska usein loukattu ei edes ajattele olevansa riitatilanteessa.
        On tietysti mahdollista, että kaksi ihmistä ajattelee jostakin asiasta eri tavoin ja toimii toisin kuin toinen oletti, mutta silloin pitää ajatella myönteisesti. Jos korjattavaa on, se on korjattava. Huutamalla ja haukkumalla asiat eivät korjaannu, pahenevat.


    • anoppikaipaaonnea

      Vie anoppisi tangoon ja puristele ja hyväile sitä joka paikasta. Ja suutele lopuksi pitkä kielisuudelma ja käsikädessä taluta hänet appesi luo!

    • susihukassako

      Hanki sille aviomies, rakastaja tms tai uusi harrastus niin ei ehdi tunkea isoa nenäänsä asioihinne..

    • jhyytrf

      Mitä jos kohtelisit häntä kuin hän oisi äitisi. vie kukkia, ole ystävällinen..

    • enviekukkia

      Ihmisellä on vain 1 äiti.

      En vie kukkia anopille, enkä ole ystävällinen hänelle, jos kohdataan. Tässä vastaus sinulle.

    • "Anoppi on kuin olut, parhaimmillaan kylmänä ja avattuna" Taitaa anopilla jäädä hissi välikerroksiin, myrkyttää lapsen mielen siinä samalla, ennemmin tai myöhemmin ja yrittää käännyttää sua vastaan. Luuta alle ja takaisin vuorille, näin ilmoitti siskoni anopilleen kun tuli mitta täyteen, eikä anoppia ole sittemmin näkynyt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe