Tätä nykyä yhä useampi Jt-lahkossa on alkanut epäille lahkon alati muuttuvaa sekavaa oppirakennelman ja lahkon toimintatapojen oikeellisuutta. Jos on kauankin ollut Jt-propagandan vaikutuspiirissä ja alkaa siitä irtaantua, on suuri riski, että Jt-aivopesu on vaikuttanut niin, että luulee, että jos J.todistajat olivatkin väärässä ei jäljelle jää enää kuin tyhjyys, vain maailmankaikkeus ilman Jumalaa, vain ateismi.
Ei kannata kuitenkaan langeta tähän ansaan. Maailmankaikkeuden Luoja, Raamatun välityksellä itsensä ilmoittanut Jumala, on olemassa ja Hän haluaa vetää meitä puoleensa. J.todistajat ovat Raamatun Väärän profeetan tuntomerkit täyttävä lahko ja he ovat antaneet hyvin vääristellyn kuvan Raamatusta (myös väärennetty oma käännös) ja klassisesta kristinuskosta.
Ei kannata jäädä siihen harhaluuloon ja kuvakulmaan, jonka Jt-liike on välittänyt kristityistä. Maailmassa on toki paljon nimi-kristittyjä, jotka eivät edes pyri toimimaan Raamatun mukaan, mutta on myös vehnää rikkaruohojen seassa eli Jeesuksen seuraajia eri kristillisissä kirkkokunnissa. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa kirkkokuntaa, vaan vehnänkaltaisia yksilöitä on lukuisissa eri kristillisissä kirkkokunnissa. Kuten Jeesus ennusti vehnä ja rikkaruohot kasvavat rinnakkain loppuun asti. On myös eksytyslahkoja kuten Jehovan todistajat ja mormonit, joista kannattaa pysyä kaukana tai erota, jos niihin on eksynyt. Myös lähes kaiken salliva liberaaliteologia on aikamme ennustettuja vitsuksia ja ansa, johon ei myöskään kannata joutua.
Jumalan olemassaololle ateismia vastaan on paljon hyvää materiaalia löydettävissä. Kannattaa aluksi tutustua esim seuraavaan sivustoon.
http://www.apowiki.fi/wiki/Etusivu
Olen itsekin käynyt kovan ja henkisesti raskaan tien Jt-lahkon eksytyksen keskeltä (kaikkien ystävien menettämisen yms läpikäyden) uuteen elämään, jossa olen Jeesusta seuraava kristitty. Mitä menetätkin jättämällä Jt-lahkon, voit löytää paljon parempaa tilalle! Tsemppiä teille irtaantumistilassa ponnisteleville! Rukoilen puolestannne kuten tuhannet ehkäpä miljoonat kristityt ympäri maailman. Tunnelin päässä on valoa. Jumala on olemassa, vaikka Jt-lahko on väärässä ja eksyttänyt ja alistanut miljoonia. Jokaisella on mahdollisuus vapautua sieltä, vaikka se ei ole helppoa. Yhteys Jumalaan on löydettävissä eksytysten keskeltäkin!
Yritän tulevaisuudessa alkaa kirjoittelemaan täällä itsekin enemmän Jt-taustaisille haasteellisista Raamatun teemoista. Kiitos kaikille teille, jotka jaksatte keskustella täällä Raamatun teemoista, joista on erityisesti hyötyä Jehovan todistajille.
J.todistajista irtaantuville Jumalasta ja uskosta
10
<50
Vastaukset
- mnaat
Olen samaa mieltä kanssasi.
Itsekin olen entinen jehovantodistaja.Jouduin sen opin pauloihin jo 5 vuotiaana ja irtaantumista pohdiskelin m.m. 1972,1975 ja 1990.Lopulta irtaantuminen onnistui 1996.
Aluksi "pallo oli hukassa" ja olin lähinnä agnostikko.Silloin ei ollut mitään vertaistukia ja itse piti rakentaa elämä uudestaan.
Vuosien saatossa Jumala Poikansa kautta kutsui minua yhteyteensä yhä uudestaan ja uudestaan, kunnes lopulta koin uudestisyntymisen riemun.
Kaikki asiat alkoivat loksahtaa kohdalleen ja tätä pelastuksen ja pyhityksen tietä saan jatkaa edelleen toivottavasti elämäni loppuun asti.
Olen ennenkin täällä kirjoittanut,että ei ole Jeesuksen ja Jumalan vika että on olemassa harhaoppi nimeltä jehovantodistajat.- voivoivaiapowiki
Lukijoille kerrottakoon, että palstalla majailee tapavalehtelevia uskovaisia. Eräältä heistä odotetaan edelleen jotain väitteidensä tueksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13753552/dokumentteja-joissa-aikalaiset-ovat
Kannattaa katsoa millaiseen seuraan liittyy. - tarkkanakuporkkana
Niin ja tällä palstalla on myös niitä joihin sopii hyvin diaknoosit F 20-F 29.
- Theist
Hei mnaat, olipa hienoa lukea kokemuksesi! Mahtavaa, että pääsit sekä pois Jt-lahkosta ja mikä tärkeintä pelastuksen tielle! Tuokin oli lohduttavaa lukea, että agnostikkovaiheenkin jälkeen monelle voi kuitenkin avautua usko Jumalaan.
Tuntuu usein niin surulliselta, kun moni jt-lahkosta vapautunut, jää lillumaan agnostimin tilaan tai intoutuu jopa ateistiksi.Silloin tuntuu, että Jt-lahkosta vapautuminen on heillä jäänyt puolitiehen. Kaikki se Jt-lahkon kristinuskon haukkuminen ja mustamaalaus ja Raamatun sanoman vääristely (ja jopa vääristelty UM-Raamattuväännös) jää monella jylläämään takaraivoon niin, että he ajattelevat, että sitten ei ole mitään oikeaa jäljellä, kun se ei ollutkaan tämä Jt-juttu.
Hyvin sanottu, eihän se tosiaankaan ole Jeesuksen eikä Jumalan vika, että harhaoppi-liike nimeltä Jehovan todistajat on olemassa.
Ja eiväthän Jumala ja Jeesus sillä katoa olemassaolosta, että huomaa kuuluneensa harhaoppiseen lahkoon. Tosin lahko hämää ja eksyttää niin paljon, että sen vaikutus lopulta vie monelta uskon Jumalan olemassaoloonkin, mutta onneksi Hänet on kuitenkin mahdollista löytää.
Yksi kristinuskon löytänyt ja Jt-liikkeen vääryydet havainnut ihminen auttoi minua huomaamaan asioitten oikean tolan ja se auttoi minut pois lahkosta ja uskon tielle. Ja minä olin tosi syvällä siinä liikkeessä alunperin. Kaikki on mahdollista Jumalan avulla, kun Hän vetää meitä puoleensa. :) - heheheee
Theist kirjoitti:
Hei mnaat, olipa hienoa lukea kokemuksesi! Mahtavaa, että pääsit sekä pois Jt-lahkosta ja mikä tärkeintä pelastuksen tielle! Tuokin oli lohduttavaa lukea, että agnostikkovaiheenkin jälkeen monelle voi kuitenkin avautua usko Jumalaan.
Tuntuu usein niin surulliselta, kun moni jt-lahkosta vapautunut, jää lillumaan agnostimin tilaan tai intoutuu jopa ateistiksi.Silloin tuntuu, että Jt-lahkosta vapautuminen on heillä jäänyt puolitiehen. Kaikki se Jt-lahkon kristinuskon haukkuminen ja mustamaalaus ja Raamatun sanoman vääristely (ja jopa vääristelty UM-Raamattuväännös) jää monella jylläämään takaraivoon niin, että he ajattelevat, että sitten ei ole mitään oikeaa jäljellä, kun se ei ollutkaan tämä Jt-juttu.
Hyvin sanottu, eihän se tosiaankaan ole Jeesuksen eikä Jumalan vika, että harhaoppi-liike nimeltä Jehovan todistajat on olemassa.
Ja eiväthän Jumala ja Jeesus sillä katoa olemassaolosta, että huomaa kuuluneensa harhaoppiseen lahkoon. Tosin lahko hämää ja eksyttää niin paljon, että sen vaikutus lopulta vie monelta uskon Jumalan olemassaoloonkin, mutta onneksi Hänet on kuitenkin mahdollista löytää.
Yksi kristinuskon löytänyt ja Jt-liikkeen vääryydet havainnut ihminen auttoi minua huomaamaan asioitten oikean tolan ja se auttoi minut pois lahkosta ja uskon tielle. Ja minä olin tosi syvällä siinä liikkeessä alunperin. Kaikki on mahdollista Jumalan avulla, kun Hän vetää meitä puoleensa. :)Ei kannata vaihtaa harhaopista toiseen. Siis mnaatin oppi ei ole sen kummempi kuin joku toinen ja heppuhan joutuu piilottelemaan valehteluaan ad-hominemilla. Ihan seko tyyppi.
Lisäksi mnaat vastailee itse itselleen kun kukaan muu ei vastaa ;)
theist=mnaat - Theist
heheheee kirjoitti:
Ei kannata vaihtaa harhaopista toiseen. Siis mnaatin oppi ei ole sen kummempi kuin joku toinen ja heppuhan joutuu piilottelemaan valehteluaan ad-hominemilla. Ihan seko tyyppi.
Lisäksi mnaat vastailee itse itselleen kun kukaan muu ei vastaa ;)
theist=mnaatVoi kuinka ikävän kuuloista turhaa panettelua. En tunne mnaatia, mutta ilahduin kovasti hänen kommentistaan ja jo kohta jonkun piti taas tulla jotain sekoilemaan väliin.
Joskus masentaa, kun täällä ei voi keskustella rauhassa ilman joutavia välijorinoita, joille ei ole mitään pohjaa. Minä olen eri henkilö kuin mnaat! Mitä järkeä minulla olisi keskustella itseni kanssa tässä ketjussa ja minusta ei olisi kristillistäkään valehdella siitä miten tulin uskovaiseksi tai yleensäkään valehdella. Vaikka kukaan muu ei näkisi, Jumalaa näkee kaiken ja toisaalta valehtelusta ei tulisi hyvä omatuntokaan.
Mutta tosiaan ei näille välijorinoille oikein voi mitään... teki nyt edes tämän kerran mieli kertoa suoraan, etten tosiaankaan ole itse tuo mnaat. Voipi olla, että vasta en jaksa moisiin syytöksiin edes vastailla, se tuntuu niin turhauttavalta ja turhaltakin. Pitäisi ihmisten tajuta muutenkin, että on olemassa myös rehellisiä ihmisiä. Raamatun mukaan meidän kristittyjen tulee pyrkiä rehellisyyteen ja kannatan sitä periaatetta täysillä. - voivoitaas
Theist kirjoitti:
Voi kuinka ikävän kuuloista turhaa panettelua. En tunne mnaatia, mutta ilahduin kovasti hänen kommentistaan ja jo kohta jonkun piti taas tulla jotain sekoilemaan väliin.
Joskus masentaa, kun täällä ei voi keskustella rauhassa ilman joutavia välijorinoita, joille ei ole mitään pohjaa. Minä olen eri henkilö kuin mnaat! Mitä järkeä minulla olisi keskustella itseni kanssa tässä ketjussa ja minusta ei olisi kristillistäkään valehdella siitä miten tulin uskovaiseksi tai yleensäkään valehdella. Vaikka kukaan muu ei näkisi, Jumalaa näkee kaiken ja toisaalta valehtelusta ei tulisi hyvä omatuntokaan.
Mutta tosiaan ei näille välijorinoille oikein voi mitään... teki nyt edes tämän kerran mieli kertoa suoraan, etten tosiaankaan ole itse tuo mnaat. Voipi olla, että vasta en jaksa moisiin syytöksiin edes vastailla, se tuntuu niin turhauttavalta ja turhaltakin. Pitäisi ihmisten tajuta muutenkin, että on olemassa myös rehellisiä ihmisiä. Raamatun mukaan meidän kristittyjen tulee pyrkiä rehellisyyteen ja kannatan sitä periaatetta täysillä.Valitettavasti tämä palsta on osoittanut uskovaisten tämän ns. rehellisyyden sangen hyvin.
Apowiki on kovin huono peruste millekään. - Theist
voivoitaas kirjoitti:
Valitettavasti tämä palsta on osoittanut uskovaisten tämän ns. rehellisyyden sangen hyvin.
Apowiki on kovin huono peruste millekään.Kaikenlaisia aatteita ja uskontoja kannattavissa ihmisissä on tietenkin sekä rehellisiä että epärehellisiä. Ateistit kuitenkin luulevat että ovat vastuussa vain itselleen ja jonkin verran virkavallalle ehkä. Jumalaan uskovat ajattelevat olevansa teoistaan vastuussa ja tilivelvollisia myös Luojalleen ja Raamatun oppien mukaan rehellisyys on yksi piirre, jota Jumala odottaa meiltä ihmisiltä. Niinpä voisi ainakin kuvitella, että moni uskova pyrkii rehellisyyteen.ja näin itse olen havainnut ainakin olevan.
Jehovan todistajat tosin luulevat palvovansa Raamatun Jumalaa, vaikka eivät Häntä tunne monestakaan syystä, josta ei nyt tässä sen enempää. J.todistajien tiedottaja Veikko Leinonen on tunnettu epärehellisyydestään ja J.todistajien johtoluokka on mm piilotellut lahkon sisäistä pedofiiliongelmaa viranomaisilta. Eli J.todistajat lahkona eivät kyllä ole rehellisiä, vaikka Raamattuun väittävätkin uskovansa. (tosin Raamattunsakin on väärennetty)Yksilöissä on varmasti paljonkin rehellisiä.
Kristityissäkin on tietysti sekä rehellisiä että epärehellisiä, mutta ne , jotka eivät ole nimikristittyjä vaan tosissaan, varmastikin ainakin pyrkivät rehellisyyteen.
Apowikissä on paljon tasokasta perustelua Jumalan olemassaolon puolesta. - kissapöydälle
Theist kirjoitti:
Kaikenlaisia aatteita ja uskontoja kannattavissa ihmisissä on tietenkin sekä rehellisiä että epärehellisiä. Ateistit kuitenkin luulevat että ovat vastuussa vain itselleen ja jonkin verran virkavallalle ehkä. Jumalaan uskovat ajattelevat olevansa teoistaan vastuussa ja tilivelvollisia myös Luojalleen ja Raamatun oppien mukaan rehellisyys on yksi piirre, jota Jumala odottaa meiltä ihmisiltä. Niinpä voisi ainakin kuvitella, että moni uskova pyrkii rehellisyyteen.ja näin itse olen havainnut ainakin olevan.
Jehovan todistajat tosin luulevat palvovansa Raamatun Jumalaa, vaikka eivät Häntä tunne monestakaan syystä, josta ei nyt tässä sen enempää. J.todistajien tiedottaja Veikko Leinonen on tunnettu epärehellisyydestään ja J.todistajien johtoluokka on mm piilotellut lahkon sisäistä pedofiiliongelmaa viranomaisilta. Eli J.todistajat lahkona eivät kyllä ole rehellisiä, vaikka Raamattuun väittävätkin uskovansa. (tosin Raamattunsakin on väärennetty)Yksilöissä on varmasti paljonkin rehellisiä.
Kristityissäkin on tietysti sekä rehellisiä että epärehellisiä, mutta ne , jotka eivät ole nimikristittyjä vaan tosissaan, varmastikin ainakin pyrkivät rehellisyyteen.
Apowikissä on paljon tasokasta perustelua Jumalan olemassaolon puolesta." rehellisyys on yksi piirre, jota Jumala odottaa meiltä ihmisiltä. Niinpä voisi ainakin kuvitella, että moni uskova pyrkii rehellisyyteen.ja näin itse olen havainnut ainakin olevan."
Siinä tapauksessa monet tällä palstalla olevat uskovaiset eivät ole uskovaisia. Monet ateistit ovat paljon rehellisempiä kuin uskovaiset. Toisaalta tämän ymmärtää, koska uskovaiset elävät muutenkin valheessa, he ovat siihen tottuneet.
"Jehovan todistajat tosin luulevat palvovansa Raamatun Jumalaa"
Monet uskovaiset luulevat tuntevansa Jeesuksen ja jumalan, vaikka se on vain luuloa.
" Eli J.todistajat lahkona eivät kyllä ole rehellisiä, vaikka Raamattuun väittävätkin uskovansa. (tosin Raamattunsakin on väärennetty)Yksilöissä on varmasti paljonkin rehellisiä. "
Yksikään uskonto, mukaan lukien valtakristillisyys ei ole rehellinen lahkona. Yksilöissä on varmasti rehellisiä henkilöitä.
" jotka eivät ole nimikristittyjä vaan tosissaan, varmastikin ainakin pyrkivät rehellisyyteen."
No sinäpä nyt annoit sitten hyvän määritelmän tämän palstan "totuuden"-julistajille.
"Apowikissä on paljon tasokasta perustelua Jumalan olemassaolon puolesta."
Köh... tuolla on aiheesta keskustelua ja varmasti löytyy muualtakin
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13760117/palstalla-kun-mainostetaan-apowikia
- hengenhedelmät
Yksi ongelmallisuus on se, että noiden jumalallisten totuuksien totuuksina julistajat eivät kykene antamaan loogisia, tyydyttäviä ja tyhjentäviä vastauksia kristinuskon ongelmallisuuksiin ja moraalisiinkin ristiriitaisuukksiin, jotka alkavat jo kertomuksen aivan alkulehdiltä.
- http://keskustelu.suomi24.fi/t/13742906/miksi-jehova-teki-nain
Ihmisten _henkilökohtaisessa_ uskovudessa itsessään ei ole ongelmaa vaan siinä, että niitä julistellaan totuuksian joihin muidenkin tulisi uskoa ja jos ei, niin silloin oitis herää se "aito kristillinen rakkaus" (keskiajan hengen jatkumona) eri tavoin ajattelevien halveksintoineen ja vihasävyisine kirjoitteluineen ... jossa myös toistuvat henkilöön käymiset ovat osa tuota "aitoa uudestisyntyneiden & Co" kristillistä rakkauden ilmaisua ja omimaansa arvomaailmaa ... hienoja esimerkkejä siitä miten Jumalan miesten ja naisten tulee elää ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?982038- 981488
- 1121187
- 771085
- 1211072
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51887
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58846- 36822
- 33733