Onko henkiä...?

Whattodo2359

Onko henkiä oikeasti olemassa?
Olen 18 tyttö ja minulla on ongelma.

Jos olen kotona 1sin (vanhemmat ovat jossain ja tulevat kyllä takaisin) Niin minulla on kaikki hyvin.
Jos sovimme vanhempien kanssa että jään 1sin kotiin ja he menevät vaikka mökille niin sitten..

Päivisin uskallan kävellä kotona. Pieni pelko on silti että henkiä on talossa.
Iltaisin en uskalla liikua yhtään joten olen huoneessa.
Välillä tuntuu kuin henki/henget tietäisivät että pelkään joten he koittavat kiusata. (tekevät ääniä yms.)
Kuulen välillä outoja ääniä ja joskus näen varjoja.

-Asun rivitalossa ja on ohuet seinät niin se selittää jotkut äänet-

Kun aloin tätä kirjoittamaan..enne sitä olin tulossa portaita ylös ja näin niin kuin varjo olisi yläkerrasta tullut vierestäni ja kävellyt alas.

Minua pikkasen pelottaa/ahdistaa aina kun olen 1sin kotona. Silti aina haluan olla 1sin monesti kotona vaikka minun on täällä vaikea olla/liikua.
-Koska tykkään kun saa omaa rauhaa-

**Vanhoja muistoja**
Muistan 1 jutun mitä en saa jostain syystä unohdettua.

Olin kävellyt alakertaan.. Ylhäällä valot ja alhaalla pimeää koska äitini nukkui siellä.
Kävelin jääkaapille ja laitoin leipää.
Kuulin kun yläkerran käytävällä käveli joku ees taas. Kuulin sen ihan selvästi.
Jouduin paniikiin että siellä on selvästi joku ja se kävelee.
Mutta silti jouduin menemään käytävän kautta kun juoksin huoneeseeni.
Minua ahdisti ja en voinut syödä koska tuntui niin kuin joku olisi tuijottanut minua selkäni takana kun istuin koneella.
Pääsin loppujen lopuksi Äidin viereen nukkumaan (Olin nuori!)
mutta en silti nukkunut koko yönä ja olin paniikissa että kuulen lisää ääniä.

Jos on joskus tullut aiheeksi haamut taikka henget vitsillä yms. silloin olen äidilleni asiasta maininnut joten hän vain nauraa eikä usko.

En vieläkään keksi jotain järkevää selitystä mikä voisi auttaa ymmärtämään että ei siellä ollut ketään/vai oliko siellä joku.
jotta voisin unohtaa asian.
En ole tästä kellekään puhunut (paitsi äidille)

En tiedä kelle tästä voisin puhua..(Että pelkään henkiä, Näen varjoja, Kuvittelen/Kuulen ääniä) Joten päätin avautua tänne.

Tämä on vaikuttanut liikaa elämääni.
*En uskalla olla 1sin kotona.
*pelkään että näen varjoja/kuulen ääniä.
*Olen vain huoneessani.
*Vaikea alkaa nukkumaan.
Yms...

Oon tässä aatellu että vois joskus muutaa jo omaan kämppään.. mutta miten se onnistuu?
Asuisin 1sin.. Öisin on pimeää..
(Ellei olisi kämppis)
Voisin alkaa kuvitella ääniä..varjoja yms..

Olen ajatellut jos menisin istumaan keskelle talon lattiaa kun ole 1sin ja kuutelen kuulenko ääniä ja katson näenkö varjoja. Eli koitan kohdata ongelman.
Mutta alkaa ajatus ahdistaa liikaa.
Voisin koittaa Spiritismiä mutta en uskalla jos se toimiikin.

Tämä kaikki on niin hullua..haluasin vain elää normaalisti ilman pelkoja..
Olenko tulossa hulluksi?

68

4571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whattodo2359

      PS. Kukaan perheessäni ei tiedä tästä.. että pelkään, kuulen ääniä, näen varjoja.

      • Hei125e

        Demonit esittävät haamuja, niitä ei muuten ole olemassa. Usko vain Kristukseen


      • Hämmentynytkjhg

        Kumpia? Demoneita vai haamuja? Entä Kristusta? :D


      • ryuolong
        Hei125e kirjoitti:

        Demonit esittävät haamuja, niitä ei muuten ole olemassa. Usko vain Kristukseen

        Demonit! Ärsyttää nämä uskovaisten kommenti! Kun ihmiset niin sanotusti kuolevat tästä mailmasta he jatkavat elämää toisella tasolla. Jos ihminen on ilkeä eläessään täällä hän on sitä myös kuoleman jälkeen,ei hän mikään demoni ole..Eivät he voi meitä vahingoittaa,kiusaa voivat tietenkin tehdä


      • minäkin.uskon
        ryuolong kirjoitti:

        Demonit! Ärsyttää nämä uskovaisten kommenti! Kun ihmiset niin sanotusti kuolevat tästä mailmasta he jatkavat elämää toisella tasolla. Jos ihminen on ilkeä eläessään täällä hän on sitä myös kuoleman jälkeen,ei hän mikään demoni ole..Eivät he voi meitä vahingoittaa,kiusaa voivat tietenkin tehdä

        Sori vaan mutta uskovaiset todella uskovat asiaansa, harmitti se sinua ai ei.


      • Anonyymi

    • UnlimitedBliss
      • Älä puhu paskaa, pliis, vaikka tuoaloittaja olisi provo, ei sulla ole oikeutta aiheuttaa lisää taikauskoa.


      • Siismeeniinkhimaas

        Hei Daaaaaa! :DD Rajakokemuksista on aika monta eri dokumentointia, tutkimusta, kirjaa, elokuvaa jne. :P


    • sieluton_

      Ihmisen psyyke on niin voimakas asia, että se voi luoda hyvin todentuntuisia asioita... kuten tummat varjot, valoilmiöt, liike- ja ääniharhoja jne. Ja lisäksi myös fyysisesti tuntuvia asioita, kuten ihon kihelmöinti, kuumotus, tahdostariippumattomat liikkeet, rakkuloita, ihon värimuutoksia jne. Meidän mielikuvitus sekä usko yliluonnolliseen on vielä senverran voimakasta, että kaikkia asioita on edes turha yrittää järjellä selittää.

      Kun olet yksin ja pimeässä, silloin alkaa tulla pinnalle kaikki mitä olet kummittelusta, aaveista, hengistä yms. oppinut. Kun jossain kuuluu ääni, jonka lähdettä tai aiheuttajaa et pysty sanomaan, kohdistat tähän herkästi yliluonnollisia asioita ja sitten ollaan iho kananlihalla. Tämä sama ilmiö tapahtui jo ihmisten alkuaikoina. Ihminen ei osannut selittää mikä pelottava valoviiva räsähtää pilvestä ja jyrähtäen sytyttää puun palamaan. Ihminen loi mielessään päätelmän, että sen on oltava jokin elävä. Sama pätee pelottavaksi koettuihin ääniin, joita ei pysty selittämään. Ne koetaan jonkun elävän aiheuttamaksi.

      Henkimaailma on muinaista perua oleva uskomus, joka kymmenien tuhansien vuosien aikana kehittynyt ja paisunut. Katso nyt itseäsi, miten taikauskoinen olet:)

      • Unisiepparit

        Hyviä ohjeita! On ihan totta, että ihmisellä on vieläkin vaistoja joita tarvittiin luonnossa selviytymiseen. Juurikin noita asioita mitä sieluton_ mainitsee, joten loogisesti pelko, sekä "taistele tai pakene" vaihde kytkeytyy päälle.

        Muista myös miten elokuvat, yleiset uskomukset ja muiden ihmisten (yleensä uskovaisten) pelottelut hengistä ovat muokanneet käsitystäsi "kummituksista". Mm. että ne ovat aina pahoja ja haluavat tai tekevät pahaa. Onko niitä edes loppujen lopuksi teidän kotona? Miksi ne haluaisivat ottaa sinuun kontaktia? Mitä pahaa ne muka voisivat sinulle tehdä jos niitä on? Elokuvat yms. ovat aika paljon värittäneet ja kasvattaneet turhaa pelkoa, sekä vääristäneet faktoja...

        Voit kuitenkin sanoa mielessäsi tai sitten ihan ääneen, tilanteen tullen, "Mene pois! En halua, että olet täällä, en voi auttaa sinua." yms. Kyllä ne tottelee ;) Sinun ei tarvitse pelätä.


      • Whattodo2359

        @sieluton_ Kiitos kommentistasi ja sanoistasi.
        <3
        (''Elokuvat'' en kyllä paljoa kato elokuvia)


      • Whattodo2359
        Unisiepparit kirjoitti:

        Hyviä ohjeita! On ihan totta, että ihmisellä on vieläkin vaistoja joita tarvittiin luonnossa selviytymiseen. Juurikin noita asioita mitä sieluton_ mainitsee, joten loogisesti pelko, sekä "taistele tai pakene" vaihde kytkeytyy päälle.

        Muista myös miten elokuvat, yleiset uskomukset ja muiden ihmisten (yleensä uskovaisten) pelottelut hengistä ovat muokanneet käsitystäsi "kummituksista". Mm. että ne ovat aina pahoja ja haluavat tai tekevät pahaa. Onko niitä edes loppujen lopuksi teidän kotona? Miksi ne haluaisivat ottaa sinuun kontaktia? Mitä pahaa ne muka voisivat sinulle tehdä jos niitä on? Elokuvat yms. ovat aika paljon värittäneet ja kasvattaneet turhaa pelkoa, sekä vääristäneet faktoja...

        Voit kuitenkin sanoa mielessäsi tai sitten ihan ääneen, tilanteen tullen, "Mene pois! En halua, että olet täällä, en voi auttaa sinua." yms. Kyllä ne tottelee ;) Sinun ei tarvitse pelätä.

        @unisiepparit Kiitos kommentistasi ja sanoistasi :) !
        ,"Mene pois! En halua, että olet täällä, en voi auttaa sinua." Mutta jos he haluavatkin olla täällä kiusaamassa..


      • Unisiepparit

        No sano silti "menkää pois"? Usko mitä haluat, mutta tiedosta se miten paljon olet omaksunut ja saanut käsityksiä kummitus kulttuureista (Kirjat, elokuvat jne.) ja uskovaisten pelotteluista.


      • jos.haluat.tietää
        Unisiepparit kirjoitti:

        No sano silti "menkää pois"? Usko mitä haluat, mutta tiedosta se miten paljon olet omaksunut ja saanut käsityksiä kummitus kulttuureista (Kirjat, elokuvat jne.) ja uskovaisten pelotteluista.

        Minä olen ateistisesta perheestä jossa pilkattiin ja aliarvostettiin uskovia, ja nyt olen ollut itse uskova jo yli kymmenen vuotta, ja matka vaan jatkuu...!


    • kokemustaon

      Sinulle tulee yleensä öisin nuita tuntemuksia, voi olla siis vain mielikuvitusta (ainakinn osa) . Voisit kokeilla jonkun kaverin tai äidin kanssa, että näkeekö hänkin niitä.

      Kun sinua pelottaa että joku on läsnä niin kannattaa laittaa valkoiseen suolakippoon kynttilä palamaan, se on ainakin minulla henget karkoittanut. ja sitten kannattaa alottaa pikku hiljaa ongelman kohtaaminen. esim. jos tuntuu että joku on läsnä niin kävelee ees taas sängyn vierellä.

      SPIRITISMIÄ EI TODELLAKAAN KANNATA KOKEILLA! Voin nimittäin kertoa että minulla pelissä ei käynyt hyvin....

      Ei huolta luultavasti et ole tulossa hulluksi, minullakin oli joskus samoja epäilyksiä... Testäilet sen äitisikanssa että näkeekö hänkin varjoja, jos näkee niin olet täysin terve. (älä huolestu jos hän ei näe, henget ovat ovelia) Jos epäilet mielenterveyttäsi kuitenkin liikaa niin voit jutella asiasta jonkun luotettavan kanssa.

      Muista että suola karkoittaa henget! voit vaikka suolata oven ja ikkunan karmit yöksi niin aaveeet ei pääse makuuhuoneeseesi:)

      Tsemppiä:)

      • Unisiepparit

        "Testäilet sen äitisikanssa että näkeekö hänkin varjoja, jos näkee niin olet täysin terve. (älä huolestu jos hän ei näe, henget ovat ovelia)"

        Kokemustaon, miten perustelet tätä väitettä? Ovat ovelia? Ja miksi? Miksi ne vaivautuisivat oveluuteen kuin piiloon juoksevat keppostelijat? Tuo sana on melkeinpä jo loukkaava sieluja kohtaan. Samanlaisia ihmisiä he ovat olleet kuin mekin.

        Tuo kommentti myös korostaa, että jos muut eivät näe niin olet käytännössä hullu... Näin suoraan sanoen. Auttaako se tätä tyttöä? Miettisit vähän!

        Whattodo2359... Sinä voit olla herkempi aistimaan korkeampia taajuuksia juurikin sellaisia missä voi saada yhteyksiä edesmenneisiin yms. Toiset eivät ole yhtä herkkiä, joten eivät siksi aisti mitään. Ihmiset ovat erilaisia. Sinussa ei ole mitään vikaa! Olet vain muita tarkkaavaisempi.
        Jos asia pelottaa tai ahdistaa sitä kykyä ei tarvitse kehittää eteenpäin ja tarkemmaksi. Mikään ei velvoita sinua sellaiseen. Sanot niille vaan suoraan ettet halua olla yhteydessä. Niin monta kertaa kuin itsestäsi tuntuu, että olet taas yksin. Eivätkä ne palaa, vaan siirtyvät hakemaan apua muualta. Voit myös sulkea itsesi. Kuvittele, että kasvatat ympärillesi esim. suuren kuplan, joka suojaa sinua kaikelta. Nämä keinot toimivat! Unohda kliseiset elokuvat ja mystiikka! Ihan turhaa teatteria.


      • Whattodo2359

        @kokemustaon Tulee myös päivisin tuntemuksia. Koitan tuota suola juttua :)
        Varmaan pitäisi äidille mainita..
        Kiitos kommentistasi :)


      • Whattodo2359
        Unisiepparit kirjoitti:

        "Testäilet sen äitisikanssa että näkeekö hänkin varjoja, jos näkee niin olet täysin terve. (älä huolestu jos hän ei näe, henget ovat ovelia)"

        Kokemustaon, miten perustelet tätä väitettä? Ovat ovelia? Ja miksi? Miksi ne vaivautuisivat oveluuteen kuin piiloon juoksevat keppostelijat? Tuo sana on melkeinpä jo loukkaava sieluja kohtaan. Samanlaisia ihmisiä he ovat olleet kuin mekin.

        Tuo kommentti myös korostaa, että jos muut eivät näe niin olet käytännössä hullu... Näin suoraan sanoen. Auttaako se tätä tyttöä? Miettisit vähän!

        Whattodo2359... Sinä voit olla herkempi aistimaan korkeampia taajuuksia juurikin sellaisia missä voi saada yhteyksiä edesmenneisiin yms. Toiset eivät ole yhtä herkkiä, joten eivät siksi aisti mitään. Ihmiset ovat erilaisia. Sinussa ei ole mitään vikaa! Olet vain muita tarkkaavaisempi.
        Jos asia pelottaa tai ahdistaa sitä kykyä ei tarvitse kehittää eteenpäin ja tarkemmaksi. Mikään ei velvoita sinua sellaiseen. Sanot niille vaan suoraan ettet halua olla yhteydessä. Niin monta kertaa kuin itsestäsi tuntuu, että olet taas yksin. Eivätkä ne palaa, vaan siirtyvät hakemaan apua muualta. Voit myös sulkea itsesi. Kuvittele, että kasvatat ympärillesi esim. suuren kuplan, joka suojaa sinua kaikelta. Nämä keinot toimivat! Unohda kliseiset elokuvat ja mystiikka! Ihan turhaa teatteria.

        @kokemustaon En tiedä uskallanko kohdata asiaa.. ''Ja sitten kannattaa alottaa pikku hiljaa ongelman kohtaaminen.''


      • Whattodo2359
        Unisiepparit kirjoitti:

        "Testäilet sen äitisikanssa että näkeekö hänkin varjoja, jos näkee niin olet täysin terve. (älä huolestu jos hän ei näe, henget ovat ovelia)"

        Kokemustaon, miten perustelet tätä väitettä? Ovat ovelia? Ja miksi? Miksi ne vaivautuisivat oveluuteen kuin piiloon juoksevat keppostelijat? Tuo sana on melkeinpä jo loukkaava sieluja kohtaan. Samanlaisia ihmisiä he ovat olleet kuin mekin.

        Tuo kommentti myös korostaa, että jos muut eivät näe niin olet käytännössä hullu... Näin suoraan sanoen. Auttaako se tätä tyttöä? Miettisit vähän!

        Whattodo2359... Sinä voit olla herkempi aistimaan korkeampia taajuuksia juurikin sellaisia missä voi saada yhteyksiä edesmenneisiin yms. Toiset eivät ole yhtä herkkiä, joten eivät siksi aisti mitään. Ihmiset ovat erilaisia. Sinussa ei ole mitään vikaa! Olet vain muita tarkkaavaisempi.
        Jos asia pelottaa tai ahdistaa sitä kykyä ei tarvitse kehittää eteenpäin ja tarkemmaksi. Mikään ei velvoita sinua sellaiseen. Sanot niille vaan suoraan ettet halua olla yhteydessä. Niin monta kertaa kuin itsestäsi tuntuu, että olet taas yksin. Eivätkä ne palaa, vaan siirtyvät hakemaan apua muualta. Voit myös sulkea itsesi. Kuvittele, että kasvatat ympärillesi esim. suuren kuplan, joka suojaa sinua kaikelta. Nämä keinot toimivat! Unohda kliseiset elokuvat ja mystiikka! Ihan turhaa teatteria.

        @Unisiepparit Kiitos kommenteistasi.


    • parasapuauskossa

      Henkimaailma on totta, mutta jos pelkää niin kuulee ja näkee vaikka vallan mitä. Myös henkimaailma (pahat henget) käyttävät hyväkseen pelkäävää,
      Paras keino vapautua peloista on tulla uskoon, antaa elämä kokonaan Jumalan käsiin Jeesuksen Kristuksen kautta. Silloin ei tarvitse pelätä mitään ja on myös iankaikkisesti turvassa.

      • Unisiepparit

        "Myös henkimaailma (pahat henget) käyttävät hyväkseen pelkäävää,"

        Kiitos tästäkin yleistyksestä...


      • Whattodo2359

        @parasapuauskossa En oikein usko Jumalaan ... :/


      • minä.kuitenkin.uskon
        Whattodo2359 kirjoitti:

        @parasapuauskossa En oikein usko Jumalaan ... :/

        Mutta minäpäs uskon!


    • ElävälleTielle

      Jumalan Pyhä Henki avatkoon:

      Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.

      • Huomaistteko

      • Whattodo2359

        @ElävälleTielle En oikein usko Jumalaan.. :/


      • ybyi

        pahakin uskoo jeesukseen mutta pelastuuko paha?


      • mikäValitaan

        Voisko Allahiin uskova pelastua ?


    • NäkyyhänNoitaJoskus

      henkiä on.hyviä ja pahoja.sait jo hyviä neuvoja.usko Jeesukseen auttaa.itse olen jo vanha mutta luen joka ilta iltarukouksen ja jos pelottaa niin ristin vielä käteni.henkiä voi käskeä poistumaan.ei niitä kannata alkaa sen enempää pelkäämään.itse olen nähnyt kummituksen siis niin selvästi ettei sitä ees valveuni selitä.mutta ei se pystynyt mua vahingoittamaan,kuhan pelotteli.katosi myös. Tsemppiä!!!!

      • Whattodo2359

        @NäkyyhänNoitaJoskus En usko Jumalaan mutta välillä pidän ripiltä saatuani ristiä kaulassa ja purstan kädessä ristiä ja rukoilen.


    • Kake80

      Paska puhetta että henkimaailman kuvittelu on psyykkistä! Henkimaailma on todellista.itse oon kokenut yliluonnollisia asioita.tuttavapiirissä on tapahtunut myös outoja asioita. Välillä ihmetyttää kun jotkut ei usko yliluonnolliseen. On paljon tapauksia esim, kirjat lentelee pois korjahyllystä itsestään,huonekalut liikkuu itsestään,askelia asunnossa missä on yksin,leijuvia esineitä yms.....miten muuten tällaiset asiat voi selittää kuin että on olemassa henkimaailma? Uskon että kun ei anna pelolle valtaa niin henkimaailma ei voi satuttaa ihmistä.jeesus ei auta yhtään näissä asioissa! Täytyy vaan itse pysyä vahvana eikä antaa pelolle valtaa. Henkimaailma on ihan normaali juttu.se on täällä meidän keskuudessamme.

      • älkääeksykö

        Kake, uskot henkimaailmaan. Se on olemassa ja Raamattu puhuu paljon demoneista ja näkymättömästä maailmasta, myös enkeleistä.
        Miten Kake voit tehdä tyhjäksi Raamatun ilmoituksen. Sinulla ei ole itselläsi mitään faktaa mistä nuo henget ja ilmiöt ovat peräisin.
        Jeesus on voittanut Golgatan ristillä, kuolemalla ja ylösnousemuksella kaikki pahan ja vallan. Jumalan aika ei ole vielä ollut laittaa saatanaa ja pahoja henkiä ruotuun. Tuomio on jo, mutta sitä ei ole laitettu vielä kokonaan täytäntöön. Se aika tulee!!!


      • Unisiepparit

        Huom. Raamattu puhuu! Ja kuka kirjoitti raamatun? Ihmiset... Kirjeitä ja muistiinpanoja on todistetusti aika monta, eri ihmisiltä, eri paikoista ja eri aikoihin.

        älkääeksykö... Onko sinulla parempaa faktaa kuin raamattu? Tietoa kyllä löytyy näistä asioista jos sinulla vain olisi kiinnostusta etsiä. Aloita vaikka Henkinenkehitys.fi sivuilta.

        Jospa laitetaan sinut ristille? Voisit pelastaa meidät kaikki ja kuolla syntiemme tähden. Eikö? Miksei?


      • ihan-tiedoksesi.vain
        Unisiepparit kirjoitti:

        Huom. Raamattu puhuu! Ja kuka kirjoitti raamatun? Ihmiset... Kirjeitä ja muistiinpanoja on todistetusti aika monta, eri ihmisiltä, eri paikoista ja eri aikoihin.

        älkääeksykö... Onko sinulla parempaa faktaa kuin raamattu? Tietoa kyllä löytyy näistä asioista jos sinulla vain olisi kiinnostusta etsiä. Aloita vaikka Henkinenkehitys.fi sivuilta.

        Jospa laitetaan sinut ristille? Voisit pelastaa meidät kaikki ja kuolla syntiemme tähden. Eikö? Miksei?

        Raamatussa on totuus, ja mitään "Parempaa faktaa" en viitsi alkaa miettimään koska ei se sinulle kelpaisi.


      • haluatko-tietää-tämän
        Unisiepparit kirjoitti:

        Huom. Raamattu puhuu! Ja kuka kirjoitti raamatun? Ihmiset... Kirjeitä ja muistiinpanoja on todistetusti aika monta, eri ihmisiltä, eri paikoista ja eri aikoihin.

        älkääeksykö... Onko sinulla parempaa faktaa kuin raamattu? Tietoa kyllä löytyy näistä asioista jos sinulla vain olisi kiinnostusta etsiä. Aloita vaikka Henkinenkehitys.fi sivuilta.

        Jospa laitetaan sinut ristille? Voisit pelastaa meidät kaikki ja kuolla syntiemme tähden. Eikö? Miksei?

        Siksi koska Jeesus kuoli syntiemme tähden.


    • Kake80

      Itse uskonnollisessa perheessä eläneenä kyllä raamattua paljon lukenut ja tutkinut.nyt jo muutamia vuosia oon elänyt omaa elämää enkä tarvi siihen mitään uskontoa.raamattukin täynnä ristiriitaisuuksia yms... Mutta demonit,enkelit yms ovat kyllä totta! Ja niihin pitää suhtautua kunnioittavasti!

      • minulla-on-toisin

        Minulle itselleni kävi toisinpäin, ja olen turvautunut ja tulen turvautumaan Jeesukseen.


    • oma-kokemus-opettaa

      just niin "raamattu on aivo pesu" kirjoittelua!!! henki mailma on ja pysyy!!! ilman aivo pesu "kristin uskoa"...!!!

      • et.vaan.tajua

        Höpsista sulle!


    • Kyllä henkiä on olemassa jos todella uskot niihin, mutta vain pääsi sisällä.

    • Himokas-homokas

      Anna pilluu!

      • oletpas-outo

        PUtosko sulta sun omasi tielle? Mene lääkäriin siitä.


    • Meditoi

      Meditoi

    • Hengetönmies

      On. Ne ovat niitä henkiä jotka ruumistamme poistuvat kuollessamme.

    • Empathy

      Jos asia sinua ahdistaa niin, että se haittaa jokapäiväistä elämääsi, hae apua mielenterveystoimistosta. Unohda nuo huuhaavastaukset!

    • köynnös

      Vajoaminen takaisin pakanuuteen tarkoittaa sitä että riivaus-tapaukset lisääntyvät kaikissa ikäluokissa.Oletteko muuten huomanneet kuinka esim .TATUOINNIT ovat muuttuneet arkipäiväisiksi;ehkä mummot "tikkaavat"kasvonsa aivankuin sisarensa sademetsissä.

      • M.Ulkeros

        Entä jos hommaa sellaisen Jeesus & Maria tatskan niin lisääntyykö riivaukset? Onko paavi tatska parempi vai Jeesus tatska?


      • ei-lisäänny
        M.Ulkeros kirjoitti:

        Entä jos hommaa sellaisen Jeesus & Maria tatskan niin lisääntyykö riivaukset? Onko paavi tatska parempi vai Jeesus tatska?

        Tuskinpa kuules nyt vaan.


    • nepsuka

      Mä en usko kummituksin\ henkiolentoihin

    • ArthanX

      Jos AP vielä seuraat tätä palstaa niin minulla on asiaa. Minullakin on ollut elämäni aikana vähän samanlaisia pelkoja... Olisiko talossamme haamuja yms... Olen nähnyt selviä merkkejä siitä, että ilmassa liikkuu jotain/ tai edessä on kävellyt joku. Se että on katsonut paranormaaleja asioita netistä. Lisää pelkoa henkimaailmaan eli jos näkee jotain haamuja... Jos ei ajattele asiaa niin pelko pienenee.. Mutta kerran kun olin keittiössä läppärillä, niin yht' äkkiä joku koputti keittiönpöydän jalkaa (sellainen iso jalka siinä siis, jota voisi kopauttaa). Koputus oli senlainen, ettei sitä tosta vain saisi kuulumaan, eli aika kovaa koputti. Olin ihmeissäni, mutta n. 10 minuuttia kului ja koputus kuului taas. Pelottavaa ja outoa. n. kahden viikon jälkeen kun olin valvonut yön... aamulla menen sitten hetkeksi sohvalle. (TEEN MIELESSÄNI ITSELLENI SELVÄKSI, ETTÄ EN SAA NUKAHTAA! MUTTA MITÄ KÄYKÄÄN....? OLEN NUKAHTAMASSA KUNNES JOKU KOPUTTAA OLOHUONEEN SEINÄÄ!!!!! Herään heti ja säpsähdän istuma-asentoon.... Vittu en enää uskalla helposti nukkua yötä olohuoneessa... Tavallaan outoa sinänsä, että lukiko haamu ajatukseni? Auttoiko hän minua vai onko hän pahaluonteinen.

      Elämäni varrella on kuitenkin käynyt loppujen lopuksi, niin että en pelkää enää mitään.... muuta kuin pimeyttä.
      Olen siis 17v.

      Mitä tulee spiritismi kysymykseesi, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KOKEILE!
      Tutullani ilmestyi jossain vaiheessa elämäänsä semmosten kutsujen jälkeen nainen aamutakissa haamu taloon.. Seuraa joka paikkaan. suihku, jääkaappi yms wc "aina kun kuuntelen musiikkia. se tanssii mukana" Hän on 5vuoden aikana jo tottunut...

    • Näkökulmaa

      Pikkupoikana ollessa pelottelin sisariani,ja pelkäsin sitten itse omia juttujani öisin.
      Mummoni sanoi silloin viisaasti,että jos oikein kuvittelee asioita,niin niitä voi myös nähdä.
      Pelkosi saattaa iän myötä kadota kokonaan.
      Eri asia on jos olet pelannut vaikka spiritismiä,tai käynyt meedion juttusilla,silloin tarvitset manaajan.

    • dgwegwegweg

      kyllähän noita on tullu tutkittua ihan lapsesta asti ja muutaman kerran itsekkin kokenu paranormaaleja ilmiöitä mm. omassa kodissa asu ihan perus henki joka läsnäolon lähes kaikki mun kaverit aisti. yritin ottaa yhteyden isääni spiritismin kautta mutta luojan kiitos en onnistunu,eikä kotihenkikään ollu juttutuulella :) kyllä siellä tavaroita liikku itsestään ja jopa kaksi paria silmiä näki saman poltergeist ilmiön,jossa kahvikuppi alko leijumaan ihan meijän silmien edessä ilman että kukaan on lähelläkään sitä kuppia :) ihan vesiselviä kumpikin...

      Alottajalle sellanen vinkki et älä turhaan pelkää,jos se haluis sulle pahaa niin sä kyllä tietäisit sen,sun kotihenkes vaikuttaa vain levottomalta sielulta. älä yritä ottaa kontaktia,se ei ole kokemattomalle kovin viisasta koska on olemassa myös paha maailma jota ei kannata päästää elämääsi . Spiritismi on ainoastaa niille ihmisille jotka hallitsee tunteensa/pelkonsa ja tietää todella mitä tekee.

      https://www.youtube.com/user/ArloPunkgirl todella mielenkiintosia kokemuksia,voi avata monien silmiä vähäsen.

      • vaaranPaikalla

        "Alottajalle sellanen vinkki et älä turhaan pelkää,jos se haluis sulle pahaa niin sä kyllä tietäisit sen,sun kotihenkes vaikuttaa vain levottomalta sielulta. "

        Mikään edesmenneen se henki ei ole. Vaan pimeyden henkivaltoja. Ja sikäli se ei aio sinulle välitöntä pahaa, että se tunnustelee, voisiko sinut saada enemmänkin valjastettua henkivaltojen käyttöön. Joskus ne henget heittäytyvät tosi pahoiksi siinä vaiheessa kun tekee selväksi, ettei pelaa niitten pelejä. Muulla tavalla pahoista hengistä ei pääse eroon kuin Jeesuksen nimen voimalla. Pitää olla näitä asioita ymmärtävä uskovainen komentamassa.


      • ovatvajaakykyisiä
        vaaranPaikalla kirjoitti:

        "Alottajalle sellanen vinkki et älä turhaan pelkää,jos se haluis sulle pahaa niin sä kyllä tietäisit sen,sun kotihenkes vaikuttaa vain levottomalta sielulta. "

        Mikään edesmenneen se henki ei ole. Vaan pimeyden henkivaltoja. Ja sikäli se ei aio sinulle välitöntä pahaa, että se tunnustelee, voisiko sinut saada enemmänkin valjastettua henkivaltojen käyttöön. Joskus ne henget heittäytyvät tosi pahoiksi siinä vaiheessa kun tekee selväksi, ettei pelaa niitten pelejä. Muulla tavalla pahoista hengistä ei pääse eroon kuin Jeesuksen nimen voimalla. Pitää olla näitä asioita ymmärtävä uskovainen komentamassa.

        Onneksi on niin, että pahanteossakin normaalin kummitteluilmiön pahoilla hengillä on aika rajoitetut kyvyt. Muutamia merkillisiä ilmiöitä saavat aikaan, mutta harvoin mitään muuta. Koettavat herättää huomiota. Ihmistä yrittävät kietoa avukseen juuri siksi, että ihmisellä on kroppa, jolla saa asioita aikaan.


      • dgwegwegweg
        vaaranPaikalla kirjoitti:

        "Alottajalle sellanen vinkki et älä turhaan pelkää,jos se haluis sulle pahaa niin sä kyllä tietäisit sen,sun kotihenkes vaikuttaa vain levottomalta sielulta. "

        Mikään edesmenneen se henki ei ole. Vaan pimeyden henkivaltoja. Ja sikäli se ei aio sinulle välitöntä pahaa, että se tunnustelee, voisiko sinut saada enemmänkin valjastettua henkivaltojen käyttöön. Joskus ne henget heittäytyvät tosi pahoiksi siinä vaiheessa kun tekee selväksi, ettei pelaa niitten pelejä. Muulla tavalla pahoista hengistä ei pääse eroon kuin Jeesuksen nimen voimalla. Pitää olla näitä asioita ymmärtävä uskovainen komentamassa.

        Kysyn että onko sulla omakohtasia kokemuksia noista "pimeyden hengistä" ku kerran niin varma oot asiastas?

        Mä uskon vakaasti että oon itse pari kertaa nähny ja kokenu tämmösen demonin joka ei siis ollu ihmisen henki vaan jotain paljon synkempää,se tarttu mun mukaan jollakin tavalla ja seuras mua kotiin kun lähdin kaverilta jota siis on lapsuudesta asti kiusannu paha henki/demoni ja kaveri on vakuuttunu et se on demoni. 2 muutakin ihmistä on huomannu saman että kaveria todella kiusaa jokin paha.


    • Monet elleivät jopa useimmat pelkää yksin pimeässä. Pelkoihin löytyy yleensä syy omasta epävarmuudesta. Varsinkin pimeässä olemme ikään kuin aineettomia ja vailla oman kehomme suojaa. Emme myöskään kykene luottamaan omiiin aisteihimme, koska käytämme valtaosin näköaistiamme ympäristömme havainnoimiseen. Kun pääasiassa käyttämämme ympäristön havaintokeino on suljettu pois, saa mielikuvitus ja siellä pesivät uhat vallan.

      Jos olet iässä ja aikeissa lähteä pois kotoa, saattaa aiheeseen liittyä turvattomuutta ja muuta sellaista. Nämä tunteet saattavat helposti esiintyä yksinäisyyteen ja eristäytymiseen liittyvänä ahdistuksena. Tällöin niitä voidaan kokea vaikkapa kummituspelkona.

      Asiaa ei välttämättä kannata lähestyä itsetutkiskelun kautta vaan kokeilemalla. Tarkkaile ympäristössäsi tapahtuvia outouksia ja kirjaa ne ylös. Tutki äänien lähteet ja tarkkaile esineiden liikkumista. Tee asioita pimeässä ja yksin vaikkei tarvitsisikaan. Saatat pian huomata, että maailma on sama niin pimeässä ja yksinään kuin valoisassa ja hyvässä seurassakin.

    • Psutygj

      Anteeksi.

      Luin sinun kertomustasi, ja kun luin sitä niin ajattelin että sen on kirjoittanut 9-vuotias. Sinun käsiala on aika perseestä.

      Miksi sinä olet niin vainoharhainen? Kuten sanoit niin menit isäsi ja äitisi sänkyyn koska pelkäät niin paljon. Opettele oikeasti ajattelemaan. Olet sinun ikäiseksesi hiukan jäljessä. Minä itse saan vainoharhaisuudet pois tekemällä jotakin muuta kuin itkemällä sängyssä.

    • vältäpahaa

      Mulla kavereita meni pelaamaan spiritismiä ja ihmeellisiä tapahtui , mutta kaikki heistä elämänsä pilasi, eli ei hyvää. Yksi kaverini kertoi , kun oli hänen enonsa kotona Porissa jouluna joulukuusi alkanut heilua yms. ja uskomaton mies oli kuitenkin tajunnut kutsua papin ja oli Matti Vuolanne ja ajoi pahan pois ja siunasi kodin Jeesuksen Kristuksen nimeen ja loppui polterskait . Tämän kertoi kaverini , jonka enon koti oli ja sai rauhan koti eikä ollut kaverini uskossa joka kertoi, ...............

    • En usko, että on. Rohkaistu ja lakkaa kuvittelemasta turhia.
      Näkemiset ja kuulemiset ovat vain oman mielikuvitsen tuottamia harhoja kun alkaa pelätä.

    • Anonyymi

      Ne henget ovat Demoneitä pimeältä puolelta he pelkäävät Jeesusta Jumalan poikaa.
      Pyydä elämääsi Jeesuksen suojaa.

    • Anonyymi

      Yksi asia voi olla (varmaan koska olet vielä nuori) että olet vaan tullut paljon ajatulleeksi tuollaisia asioita (tai katsonut tietynlaisia elokuvia?) ja sitten mielikuvituksesi laukkaa sen takia(?)

      Mutta jos sinulla on näistä asioista ongelmia, yksi asia mitä voit tehdä on että rukoilet Jumalalta, Jehovalta, apua siihen että nämä asiat loppuisivat.

      Kun olin nuorempi mun vanhemmilla oli kotona joitain vanhoja tavaroita isän puolelta perhettä ja he lopulta polttivat nämä koska kotona sattui sellaisia kummia asioita. Isäni isoisä oli ollut jonkin sortin kylän poppamies ja ne tavarat olivat jäänteitä häneltä.

      Joten jotkut tavarat saattavat aiheuttaa ongelmia.

      Toisekseen, Raamatun mukaan kuolleet ovat tiedottomia. Joten jos alat spiritismin kanssa touhuamaan, ne joihin saatat saada yhteyden eivät ole kuolleita ihmisiä vaan demoneja.

      Saarnaajan kirjan 9. luvun jakeissa 5 ja 6 lukee esimerkiksi näin:

      "Elävät tietävät kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä yhtään mitään, eikä heitä enää palkita, sillä heitä ei enää muisteta. Myös heidän rakkautensa, vihansa ja kiihkeytensä ovat jo kadonneet, eikä heillä ole enää mitään osaa siinä, mitä tehdään auringon alla."

      Huom. toi kohta tuossa lopussa että "heillä ole enää mitään osaa siinä, mitä tehdään auringon alla"

      Siis tuollaiset tapahtumat eivät ole kuolleiden ihmisten tekemisiä. Sama ajatus on myös Saarnaajan kirjan 9. luvun jakeessa 10, jossa lukee

      "Mitä tahansa voitkin tehdä, tee se kaikin voimin, sillä ei ole työtä, suunnittelua, tietoa eikä viisautta haudassa, jonne olet menossa."

      Ja Psalmissa 146, jakeissa 3 ja 4 sanotaan samoin:

      "Älkää panko luottamustanne vallassa oleviin älkääkä ihmiseen, joka ei voi pelastaa. Hänen henkensä lähtee, hän palaa maahan. Sinä päivänä hänen ajatuksensa häviävät."

      No mitä sitten taas ovat demonit, ja mitä toivoa on, Raamatun mukaan, kuolleilla ihmisillä? Raamattuun perustuvat vastaukset näihin kysymyksiin voit löytää vaikkapa tästä lehtisestä:

      https://www.jw.org/finder?wtlocale=FI&pub=sp&srcid=share

    • Anonyymi

      mua joskus ahistaa olla yksin kotona,vaikka mä hyvin tiedän että olen vaan yksin eikä kotona ole kukaan mutta silti aina tuntuu siltä että joku on minun kanssa,kerran kun olin kotona eli joskus kun olin 9v tai 10v olin silloin mun vanhassa kodissa yhessä kerrostalossa,siinä kerros talossa tapahtui kaikkee outoo varsinkin meijän kämpässä,mun huoneen komeron-ovi ei mennyt kiinni koska sen kahva oli rikki,mut myös mun huoneen ovikin oli sattumoisin rikki,yöllä mä näin silmän oven raosta joka tarkkaili kello oli tähän aikaan noin 3:00 yöllä ku se silmä siihen ilmestyi,mä olin ihan paikoillaan ja yritin katsoa muualle esim seinään,mutta mun katse jatkuvasti kiinnittyi siihen silmään,sitten siihen helkkarin oven rakoon ilmestyi toinen silmä ja se oli pitkän näköinen ihminen,ja mä aloin huutoitkemään, ja sitten mun vanhemmat onneksi tuli mun huoneeseen ja sain mennä mun isän ja äidin huoneeseen nukkumaan,tää tarina tai siis mun muisto mun omista kokemuksista jäi vieläkin ihmetyttämään,mut sen mä ainakin tiedän että siihen taloon mä en mun jalalla astu en nyt en koskaan!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla on todella saman lainen ongelma.

    • Anonyymi

      Olen 11 vuotias poika. Isäni oli töissä ja Äiti oli kaupassa itse olin katsomassa telvisiota. Pian kun olin avannut telvision niin sen näyttöön ilmestyi valkoinen iso piste
      menin katsomaan lähempää mutta samaan aikaan keittiöstä kuului hirveän kova
      huuto. menin katsommaan niin kattila lensi ympäri keittiötä ja lusikat lensivät laatikoistaan luulin että se oli kepponen mutta. mutta ei siinä vielä kaikki. Yhtenä yönä näin hahmon tulevan ovesta sisälle ja luulin että se oli äitini mutta se katosi heti kun panin valot päälle. Kerran heräsin siihen että jokin veti minua jalasta ja ulos huoneestani. Se on vieläkin yöllä mielessäni vaikka mmuutimme pois talosta ja isäni vakuutti minulle että se ei toistu.

    • Anonyymi

      "Riivaajiako – kenessä?

      Jumalasta vieraantuneessa ihmiskunnassa on ollut suurta epätietoisuutta kysymyksestä, voiko ihmisissä vielä nykyaiakana olla riivaajia? Kysymys aiheuttaa luonnollisesti myös pelkoa. Sen tähden tähden kaikki eivät tahdo uskoa asian todenperäisyyteen."

      www.jeesus-on-herra.com/demonit/

    • Anonyymi

      Olen itse vasta 11v mutta en ymmärrä ku olen ollut nyt iskällä ja kun jotain pelaan jotain yms nii ihanku näkisin peilin kautta jonku mustassa mekossa olevan vanhan naisen tiskaamassa astioita😋Hän näyttää mielestäni mukavalta mutta silti vhä creepy💀💀 et pitäskö huolestuu eilenkin tuntu et ku olin yksin kotona ku iskä oli konsertissa nii joku ihan varmasti yritti sisään takaovesta🫶🏻🫶🏻

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe