Ok, miten ravintolasta saa seuraa?

Ujo, mutta kunnon mies

Tätä palstaa lukemalla selviää että ravintoloista ja baareista saa seuraa. Olen käynyt, en ole saanut. En ole ruma, tyhmä, lihava, likainen, ylimielinen, sovinisti tai mitään muutakaan selkeästi vastenmielistä.

Pitääkö nojailla baaritiskiin ja odottaa?
Mennä tanssilattialle ja heilua jonkun lähellä?
Harva nainen on yksin, miten isoja tyttöporukoita lähestytään? Kysytäänkö kiinnostaisiko jotain lähteä tanssimaan vai pitääkö kysymys kohdistaa yhdelle ihmiselle porukasta? Miten tanssiessa voi edes tutustua kun musiikki on niin kovalla ettei kuule edes huutoa? Onko tylsää jo kysyy ensimmäiseksi saanko tarjota drinkin? Tätä hyväksikäytetään nykyään paljon. Nainen sanoo joo, ottaa juoman ja häipyy. Miten voi lähestyä näyttämättä siltä että on yksinäinen (=heikkouden merkki ilmeisesti)? Miten ravintolassa käyttäydytään kun haetaan seuraa?

25

5355

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

tussua vonkaamaan, yhtä paljon niitä panettaa kuin sua

• mut jos.................

etsit jotain muutakin niin et käyttäydy tuolla tavoin!!!!!!!!!!!!!!!mut tuskin sä muusta mitään ymmärtäisitkään.

• suoraan

useimmat joustaa, tapin toivossa naiset kuppilassa kärkkyy !!!

• ujo, mutta kunnon mies

Kiitos vastauksista, mutta hakusessa ei oikeastaan ole mikään yhden illan juttu. Etsin vakavampaa seuraa joten olisi hyvä päästä vähän tutustumaan ihmiseen.

• ei löydy................
        ujo, mutta kunnon mies kirjoitti:

Kiitos vastauksista, mutta hakusessa ei oikeastaan ole mikään yhden illan juttu. Etsin vakavampaa seuraa joten olisi hyvä päästä vähän tutustumaan ihmiseen.

baarista,mut mistä sitten.
        Voisin kysyä samaa näin naispuolisena,et mistä löytyis mies joka haluaa muukin kuin seksiä,heti ja kohta???
        Olen ollut valppaana joka paikassa,mut ei nappaa niin ei nappaa.Olen jo ajatellut et unohdan koko asian et mä ja parisuhde et kuulu samaan lauseeseen edes.

• m79
        ei löydy................ kirjoitti:

Voisin kysyä samaa näin naispuolisena,et mistä löytyis mies joka haluaa muukin kuin seksiä,heti ja kohta???
        Olen ollut valppaana joka paikassa,mut ei nappaa niin ei nappaa.Olen jo ajatellut et unohdan koko asian et mä ja parisuhde et kuulu samaan lauseeseen edes.

mä en varmaan mahdu samaan lauseeseen parisuhde sanan kanssa, mutta toivottavasti kuitenkin joskus mahdun samaan lauseeseen jonkun tytön kanssa.

• poika
        ei löydy................ kirjoitti:

Mies, joka ei heti halua seksiä ja näkee naisessa muutakin kuin pillun = nössö. Ei semmoset miehet teitä naisia kiinnosta...

• tavisjannu
        poika kirjoitti:

Mies, joka ei heti halua seksiä ja näkee naisessa muutakin kuin pillun = nössö. Ei semmoset miehet teitä naisia kiinnosta...

Juuri siltä se usein tuntuu. Jos et vonkaa persettä et ole tosimies. Naiset jotka osaavat arvostaa kelpo miehiä ovat oppineet sen huonoissa suhteissa kantapään kautta. Ensimmäistä vakavaa kumppania etsivää miestä ei taas valitettavasti kiinnosta paljon merja 35v yh 80kg, jonka ex-mies käy potkimassa ovea aina kun pääsee vankilasta lomalle.

• miesse
        tavisjannu kirjoitti:

Juuri siltä se usein tuntuu. Jos et vonkaa persettä et ole tosimies. Naiset jotka osaavat arvostaa kelpo miehiä ovat oppineet sen huonoissa suhteissa kantapään kautta. Ensimmäistä vakavaa kumppania etsivää miestä ei taas valitettavasti kiinnosta paljon merja 35v yh 80kg, jonka ex-mies käy potkimassa ovea aina kun pääsee vankilasta lomalle.

Naisten syyttäminen teidän omasta saamattomuudestanne on erittäin säälittävää. Ja vaikka olisitkin oikeassa, niin et sä pysty kaikkia naisia millään muuttamaan. Joten ainoa keino on tehdä itselles jotain, tai unohtaa koko juttu.

• totuus
        miesse kirjoitti:

Naisten syyttäminen teidän omasta saamattomuudestanne on erittäin säälittävää. Ja vaikka olisitkin oikeassa, niin et sä pysty kaikkia naisia millään muuttamaan. Joten ainoa keino on tehdä itselles jotain, tai unohtaa koko juttu.

olet oikeassa ettei naisten syyttämisellä saavuta mitään. mutta totuuden sanominen sentään purkaa paineita. naiset valittavat ettei kunnon miehiä ole mutta valinnan mahdollisuus on usein heillä ja naiset ovat liian sokeita valitakseen oikein. näyttävin, röyhkein ja päällekäyvin uros vie naaraan kuten eläinmaailmassakin.

• uussinkku
        tavisjannu kirjoitti:

Kokemusta on ja sinkkuuden aikana on lähes joka toinen viikko löytynyt seuraa baarista, joskus on vaihdettu vain numeroita, joskus ollut seksiä. Haluan vain sanoa että ensinnäkään en halua miestä,joka vonkaa PERSETTÄ, niille on ihan omat paikat niinkuin dtm. Toiseksikin kaikki eronneet tai 35-vuotiaat ei ole yksinhuoltajia tai ressukoita tai ylipainoisia, meitä on paljon vetäviä mutta vain huono-onnisia. Kolmanneksi, ja tämä myös alkuperäiselle kysyjälle; kunnioita naista, niin hänkin kunnioittaa sinua.

• pohjanmaa

Aivan kuin olis itse kirjoittanut, mutta joku rohkeempi kerkes ennen mua!! Nämä kysymykset ovat minuakin ihmetyttäneet. En voi muuta kuin toivottaa hyvää joulua ja uutta vuotta allekirjoittaneelle ja muille lukioille. PS:vastaukset kiinnostaa

• ujo, mutta kunnon mies

Tuntui tyhmältä joutua kysymään tällaista asiaa joka tuntuu kaikille niin itsestään selvältä. Kiva huomata etten ole sentään ainut. Toivotaan että saadaan kunnon vastauksia. Hyvää joulua sinullekin, pohjanmaa.

• essi
        ujo, mutta kunnon mies kirjoitti:

Tuntui tyhmältä joutua kysymään tällaista asiaa joka tuntuu kaikille niin itsestään selvältä. Kiva huomata etten ole sentään ainut. Toivotaan että saadaan kunnon vastauksia. Hyvää joulua sinullekin, pohjanmaa.

Niin,no mä olen tuota miettinyt myöskin,koska niitä vonkaajia on aika paljon,mut harvaa pyytää ees treffeille tms. elikkä aluksi voi heittää jotain huolentonta juttua siinä tilantessa missä olet,voihan sitä tietty "lavastaa" tilanteita jolla pääsee sanomaan jotain esim. pieni tönäisy muka vahingossa,ja siitä sitten juttua heittämään. juomaa voi tarjota kohteliaasti mutta ei heti ja yleensä juoman perässä juoksevat naiset lähtevät vähän ajan päästä livohkaan jos et tarjoa heille heti. jos nainen itse alkaa ehdotella,että tarjoappas niin silloin ei kannata,koska on todellakin vaan sen juoman perässä. hmm,elikkä pientä juttua,hakua vaikka hitaalle tai sitten istumaan johonkin rauhallisempaan paikkaan ja sitten koko iltaaa jumittamatta pyydät numeroa/annat käyntikortin tms. voi toimia..korostan ei saa jämähtää koko illaksi samaan seuraan,koska se että haluat tehdä baarissa muutakin on selvä osoitus siitä,että et ole epätoivonen vaan viihdyt muutenkin.

• Ujo

Mistä sut löytäis?

• Ujo, mutta kunnon mies

Minut löytää parhaiten sähköpostiosoitteesta aamu_usvaa@(poista_tämä)city.fi kun poistaa osoitteesta sulut ja kaiken niiden välistä. Huomaa että nimimerkin keskellä on alaviiva, ei yhdysviiva.

• pikkusormi

"Pitääkö nojailla baaritiskiin ja odottaa?"

Itsellä tuo toimii. Mutta voinee vaatia "persoonallisuutta" ja sisäistä itsetuntoa ettei näytä 'surkimukselta' tai maailmanmurjomalta tai 'hylätyltä'. No, varmaan löysit mun pointin ;)

"Mennä tanssilattialle ja heilua jonkun lähellä? "

Ei, en suosittele. Tanssilattialla *tannsitaan*, hae korkeintaan a) lyhyt katsekontakti, vilkaisunomainen, mutta tarkkaan osuva - mikä tarkoittaa sitä että kasvojesi lihaksiston täytyy olla erilaisessa tilassa kun silloin kun selailet päivän lehden ruokatavaramainoksia. b) tämän vilkaisukatseen jälkeen voit seurata (suoraan päin katsomatta) jos nainen sattuu vilkaisemaan sinua. Tällöin jos kerkeät, voit kääntää katseesi hänen silmiin ja hymyillä. Jos saat takaisin jotain mukavaa niin sitten voisit myöhemmin koittaa vaikka tutustua (tarkkaile tilannetta baarissa ollessasi). JOS tilanne tuntuu menevän siihen että tanssitte siinä maailman loppuun asti toisianne katsellen niin sitten voi/pitää käyttää hyvin hienovaraisesti henkistä miehistä voimaa jolla saat naisen tulemaan luoksesi. Voit vaikka sormella vinkata naisen luoksesi ja nopeasti kysyä jos tyttö haluaisi välillä vaikka keskustella kanssasi. ÄLÄ tee sitä ylimielisesti, vaan alennu naisen valtaan, mutta päätä silti miten asiat menee. Hymyile itsellesi ja työlle, ole aavistuksen hölmö, mutta älä hölmisty.

"Harva nainen on yksin, miten isoja tyttöporukoita lähestytään? "

Riippuu tilanteesta. Paras on jos tyttöporukka on 2-3 henkilöä. Isompi porukka saattaa olla ns. tyttöjen kesken liikkeellä, eli miesvapaa reissu. Toki mukana se sinkkukin saattaa olla ja usein onkin, jos saat häneen em. tanssilattiatyyppisen katsekontaktin, niin voit ilmeilläsi kysyä jos yksi kappaletta miestä mahtuisi juttelemaan juuri hänen kanssa.

"Kysytäänkö kiinnostaisiko jotain lähteä tanssimaan vai pitääkö kysymys kohdistaa yhdelle ihmiselle porukasta? Miten tanssiessa voi edes tutustua kun musiikki on niin kovalla ettei kuule edes huutoa? "

Tanssiessa ei tutustuta, silloin tanssitaan. Tanssiessa nautitaan olotilasta, ja 'maistellaan' josko tanssipartneri on osa tuota olotilaa. Nainen toki haluaa olotilan jatkuvan
      *jos on haku päällä*. Ja jos näytät nauttivan *tanssimisesta* naisen kanssa, on mahdollista että nainen yhdistää olotilan sinuun jolloin todennäköisesti keskusteleminen naisen kanssa on todennäköistä. Älä tee sellaista mistä ei ole "sovittu" (sovittu on tanssimisesta), sopimuksia on mahdollista laajentaa myöhemmin nopeastikin, mutta sopimuksen rikkoja on "rikollinen".

"Onko tylsää jo kysyy ensimmäiseksi saanko tarjota drinkin? Tätä hyväksikäytetään nykyään paljon. Nainen sanoo joo, ottaa juoman ja häipyy."

Saattaa toimia jos nainen on juoppo, hyväksikäyttäjä, tai haluaa panon. Poikkeuksia on, mutta harvoin. Drinkin tarjoaminen toimii parhaiten silloin kun olette jo tutustuneet, mieluummin enemmän kuin hiukan. Tällöin nainen tuntee, että sinä haluat tarjota hänelle, etkä "jollekin-jolta-voi-saada-seksiä". Jos olet rohkea, niin voipa kysyä naselta, että "saisinko hakea myös sinulle juotavaa, ihan vaan siksi ettet vaan pääse karkuun (tässä pilke silmäkulmaan).

"Miten voi lähestyä näyttämättä siltä että on yksinäinen (=heikkouden merkki ilmeisesti)? Miten ravintolassa käyttäydytään kun haetaan seuraa?"

Joo'o, sanoisin että "jos ei voi voittaa vihollista, on liityttävä heihin". Eli kääntää yksinäisyys eduksi. On ihan suotavaa mennä keskustelemaan, tai tehdä tuttavuutta sillä verukkeella että on hiukan yksinäinen. Tämän voi sanoa vaikka heti. Tästä seuraa se, että nainen arvostaa sinua koska et ole yksinäisyyteesi vetäytyvä, vaan haluat ja pystyt tekemään asialle jotain. Jos sattuu kipinääkin olemaan niin pisteet on taas sinun, koska nainen ajattelee että valitsit juuri hänet. Motiivisi on myös mitä mainioin, verrattuna esimerkiksi siihen että haluaisit esimerkiksi panna.

Tärkeä on se, että ei ole KÄNNISSÄ. Humalassa vähän saa olla, mutta mutta MUTTA! Juopottelu ja nainen ei oikein sovi samaan miehen kuvioon keskimääräisesti. On oltava sillä asenteella, kuin olisi saunassa. Täällä ollaan rentoutumassa. Juodaan muutama saunakalja, ehkä yksi terävä. Jos tuntuu että humallut liikaa, niin sen voi sanoa naiselle ja *anteeksi pyytelemättä* pyytää anteeksi. Miehen tulee myös olla teoistansa vastuussa. Tässä vaiheessa otetaan jäävesilasi!!! Nainen arvostaa sitä, että huomaat tilanteesi olevan hiukan epäilyttävä, ja teet asialle myös jotain.

OLE KOHTELIAS, *ÄLÄ LIMAISEN* KOHTELIAS. Äläkä pokkuroi naiselle, vaan ole mies. AINA kuitenkin nainen huomioon ensimmäisenä. Paras, paras, paras (!!!) *harjoitus* tähän on opetella ajamaan autoa siten, että sisälläsi ei liikahda mitään aggressiivisia tunnekuohuja jos a) muut ohittelevat sinua vasemmalta ja oikealta b) olet ruuhkassa hitain c) ruuhkassa ja kiireessä ajat tärkeän risteyksen ohi.

No joo. Nää on nyt mun mielipiteitä/ajatuksia, ja ei varmasti kaikkiin tapauksiin päde. Aika iso osa naisista arvostaa kuitenkin em. kaltaista pääsääntöistä toimintaa. Jotkut naiset on tanssilattialla minuutissa valmiita aikamoisiin intiimiseikkailuihin. Osa mukavista ihmisistä on sitä mieltä että mies tarjoaa. Yllättävistä tilanteista saa yllättyä ja niista voi nauttia.

• Ujo, mutta kunnon mies

Todella hienoa että vaivauduit kirjoittamaan noin tarkasti ja rehellisesti. Aika paljon oli sellaista mitä olin aavistellutkin, mutta hieno saada varmuus. Ja oli aivan uusiakin asioita. Parasta kuitenkin oli että neuvosi eivät olleet mitään mahdottomia toteuttaa, vaan osaan kyllä toimia noin. (Eikä ärräpäät lentele koskaan liikenteessä.) Kiitos.

• Yks sinkkumies

Sinähän nyt melkoisen stessin aiheen olet ihan vapaaehtoisesti itsellesi kehitellyt. Ei kannata.

• Kannattaa aloittaa paljon keskusteluja. Ihan pysäytät anteeksi neiti ja jatkat esim oisko hetki aikaa. Yleensä on. Se on sitten vaan intuitiosta loput. Puhu paljon, kysele helposti vastattavia kevyitä ja kuuntele. Heitä pikku kehu neidistä sivulauseeseen jne.. sellainen mikä on helppo ohittaa, mutta kyllä sellainen huomataankin..

Määrä ja laatu oikeaan suhteeseen. Turha odotella ja jännitellä. Katselet hieman ketkä on vapaita, pysäyttelet ja katsot sitten missä ollaan. Tärkeintä ettet mieti vaan teet. =)

• uussinkku

Itse vietän mielelläni aikaa sellaisen kanssa joka juttelee reilusti mukavia, ja vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta minusta persoonana. Jutun voi aloittaa vaikka katsekontaktilla ja pienellä hymyllä, ja tulemalla rohkeasti luo. Myös tanssimaan lähden jos pyydetään, mutta porukasta huom! pitää valita yksi jota pyytää, muutenhan annat kuvan että kuka tahansa kelpaa. Vaikka olisi tyttökaverin kanssa liikenteessä niin tyttöjen koodi on usein (jos siis ovat sinkkuja ja tosimielellä)että ymmärretään kyllä jos kiva kundi vie juttukaverin hetkeksi. Ja naisen itsetuntoa hivelee jos juuri hänet valitaan tyttöporukasta. Pieni ujous on ihan sööttiä, ällöttävintä onkin sellainen itsetietoisuus joka ei ole suhteessa tyypin muihin ominaisuuksiin (siis tarkoitan esim. rehvakkaasti käyttäytyvää humalaista, kovaäänistä öykkäröijää joka vaikkapa heittää rivoja juttuja ja nauraa räkäisesti päälle...). Pienessä saa olla mutta ei kännissä. En itsekään ihan vesiselvänä yleensä ole. Jos siltä tuntuu, saatan lähteä mukaan ja SILTI hakea vakavampaa suhdetta, ei nää asiat oo välttämättä toisiaan poissulkevia. Tärkeämpää on asenne. Kunnioita naista niin hänkin kunnioittaa sinua (jos on arvoisesi). Sitten vielä yksi juttu, toiset ravintolat on parempia kuin toiset. itsellä on esim. Teatterissa flaksi käynyt (siis pyörin Hesassa). Parhaita on paikat jossa käy monen ikäisiä, ne on musta jotenkin rennompia kuin puhtaat teinien diivailupaikat kuten studio 51.

• tsäpä

jees.. sakki heittää hyviä neuvoja, varmasti pelittää kun jotakin noista muistaa MUTTA....
        oon huomannu, ei kannata ees yrittää! jos lähet esim. baariin, älä korostan ÄLÄ missään tapaukses mene hakemaan seuraa/mitään muutakaan... ei onnaa/turhaa pelleilyä/ajanhukkaa... helpommalla selviit kun pidät vaan kavereiden kans hauskaa :)

• Härnääjä

Lähdetäänpä ihan perusteista:
      1. Et tarjoa mimmille drinksuja (ja jos se semmosta röyhkeästi pyytää, niin kysy miksi se ois sen arvoinen tai sivuuta kysymys kokonaan).

2. Kun löydät jonkun kiinnostavan kohteen niin tee tai kysy jotain joka saa sen pasmat todellakin ihan sekaisin. Haasta se mimmi. Härnää.

3. Ole aito. Vapauta itsesi kuvittelemistasi normeista. Puhu suoraan sydämestäsi. (No, älä nyt kuitenkaan rupea vannomaan rakkautta heti ekalle tytölle joka jaksaa sun kanssa jutella yli 10 sekuntia).

4. Miksi sinä jahtaisit tyttöä? Jahdatkoon tyttö sinua. Härnää tyttöä. "Et kai sä vaan kuvittele saavas mua sänkyyn? Hei, mä en ole NOIN helppo tapaus." (ROOLIT TOISINPÄIN)

Vonkaajia tytöille riittää vaikka kuinka ja ne kaikki käyttäytyvät ihan samalla tavalla. Tarjoavat drinksuja jne paskaa.

MIKSI SINÄ KÄYTTÄYTYISIT KUIN TUHAT MUUTA MIESTÄ?

• tyttönen

Minun mielestäni parasta on tulla suoraan juttelemaan pöytään, vaikka istuisikin kavereiden kanssa. Katso vain ensiksi kenet näistä tytöistä haluaisit. Tai sitten juttelet vain yleisesti kaikkien kanssa. Suosittelen kuitenkin että valitset jonkun. (on tietysti eri asia jos niitä on 2-3)

Mutta ku aloitat puhumaan jonku kanssa, niin ole fiksu!!! Totesin itse viimeksi baarissa ollessani törmääväni kaikenlaisiin idiootteihin jotka tulivat selittämään jotain ihan älytöntä istuessani kavereiden kanssa pöydässä.. Tosin asiaan saattoi vaikuttaa sekin että olin selvinpäin.

Itseäni ainakin häiritsee kaikenlainen kehuminen/lässyttäminen. En tarkoita ettet voisi sanoa että tyttö on kaunis, mutta älä toistele sitä koko aikaa ja tuijota niin että tulee tosi vaivautunut olo.

Minuun ainakin vetoaa tavalliset fiksut jutut, ja muista ettet itse ole liian kännissä.

Tietysti nämä ovat vain minun mielipiteitäni, mutta en myöskään halua että minulle tarjotaan. Ainakaan heti. Tietysti jos on juteltu koko ilta, niin sitten asia on hieman eri.

Niin ja älä ala ehdottelemaan mitään tai lääppimään jos etsit vakavampaa seuraa. Tottakai voit pitää kädestä, pussata ym. mutta ei mitään enempää..

Ja ole oma itsesi ja reilu tyttöä kohtaan. Kyllä sinä huomaat jos tyttö on kiinnostunut, silloin hän haluaa myös jutella sinun kanssasi eikä katsele muualle ja juttele kavereiden kanssa.

Voithan tietysti myös pyytää jotain tyttöä joka menee ohi niin juttelemaan kanssasi. Tai missä vain baarissa näetkin jonkun, niin mene juttelemaan vaikka tanssiessa tanssit hetken tytön lähellä ja sen jälkeen pyydät vaikka istumaan johonkin. Ei sillä oikeastaan ole muuta väliä kuin se ettet juttele tyhmiä!!

Onnea vain!

• Naisnäkökulma

Mene ensin tanssikurssille, naiset on ihan myytyjä jos mies osaa viedä. Ei haittaa jos käytkin vain discoissa, siellä puree sama "lähellä-tanssiminen".
      Toiseksi, pysyttele suht selvinpäin ja katsele ravintolassa tyttöjä kaikessa rauhassa.
      Hae kohteliaasti tanssimaan, vaihda muutama sana, saata tyttö takas parin tanssin jälkeen paikalleen. Kylläpä ihmettelevät jos et heti vonkaa. Muista ettet vahingossakaan näytä epätoivoiselta. Itsevarmuus on poikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4383
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1713
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe