mietin tässä sitä, miten on yleensäkään mahdollista että ellipsin kehän laskeminen on niin epätäsmällistä.
https://www.mathsisfun.com/geometry/ellipse-perimeter.html
Voisi kuvitella, että tuohon olisi jo saatu jokin parempi ja yksinkertaisempi kaava.
Tylsää, joten
9
<50
Vastaukset
- ratkaisurunoilija
Leikkaa sen ellipsin poikki yhdestä kohtaa ja mittaa mitalla tai laserilla
- scrg
buddy-love kirjoitti:
Ja kun kyseessä on kiertorata, niin leikkaamme sen poikki......
Galaktisella sankarilla oletetaan olevan sellaiset lasersakset, että niillä voi leikata vaikka avaruuden kahtia ja suoristaa kiertoradat. "use the force" tai jotain.
scrg kirjoitti:
Galaktisella sankarilla oletetaan olevan sellaiset lasersakset, että niillä voi leikata vaikka avaruuden kahtia ja suoristaa kiertoradat. "use the force" tai jotain.
Ok, no koska kyseessä on hypoteettinen linja, jolla ei ole fyysistä olomuotoa, niin kohotan olemattomuuksissaan terävättömmyyttään loistavattoman galaktisen peitsettömyyteni ja silpaisemattomuuksissani olen jättämättä tuota olemattomuuta ehjäksi. Nyt kun se on selvästi päättömyyksissään kaksipäiseksi päätetty, niin omaa massaani pullien ja suklaan avulla lisäämällä kaareutan avaruuden siten, että tuo olematon linja suoristuu avaruuden kaareutuessa oman valtavuuteni vaikuttamana.
Nyt sitten vain mittaan sen asettelemalla suklaalevyjä perätysten.- scrg
buddy-love kirjoitti:
Ok, no koska kyseessä on hypoteettinen linja, jolla ei ole fyysistä olomuotoa, niin kohotan olemattomuuksissaan terävättömmyyttään loistavattoman galaktisen peitsettömyyteni ja silpaisemattomuuksissani olen jättämättä tuota olemattomuuta ehjäksi. Nyt kun se on selvästi päättömyyksissään kaksipäiseksi päätetty, niin omaa massaani pullien ja suklaan avulla lisäämällä kaareutan avaruuden siten, että tuo olematon linja suoristuu avaruuden kaareutuessa oman valtavuuteni vaikuttamana.
Nyt sitten vain mittaan sen asettelemalla suklaalevyjä perätysten.Yritän hyvin rajallisella matematiikan ymmärryksellä keksiä käytännön sovelluksen; kun ellipsin polttopisteet on yhtä suuria, niin kehä on pii ja jos toinen polttopiste on nolla, eli täysin litteä ellipsi, niin kehä on 2. Noiden välillä voidaan yhdellä polttopisteiden suhdeluvulla määritellä ellipsi, jonka kehä x on jotain väliltä 2 ja pii. Tuon kehän likiarvon ännännen desimaalin laskemiseen voidaan arvioida kuluvan tietyn tehoisella koneella määrätty aika. Piin desimaaleja on laskenut vaikka kuka valmiiksi, mutta määrätyn muotoisesta ellipsistä voi louhia uusia "bitcoineja" tai vaikka suunnilleen määrätyssä ajassa murrettavia salausavaimia.
Arkkimedeen ruuvin malli muuten tuli tavasta jolla vaimonsa pullapitko oli muotoiltu. Pythagoraan lempisuklaalevyssä oli 3x4 palaa ja se aina haaveili levystä jossa olisi edes 5 kantillaan. Siitä sekin idea lähti.
- scrg
Eihän ympyrän kehän laskemiseenkaan ole helppoa kaavaa. Arkkimedes ja Pythogoras pohtivat asiaa aikanaan eikä keksineet muuta kuin että se on niin saatanan vaikea laskea, että parasta unohtaa koko hankala osa ja kutsua sitä piiksi.
Minulla sattuu olemaan juuri jotain tekeillä tuolla alueella, mutta luultavasti olen ihan väärillä jäljillä (tosin suunta, jolle olen eksymässä on mielenkiintoinen).
- myy__
(x^2 y^2-1)^3-x^2*y^3=0
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483