Tylsää, joten

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaisurunoilija

      Leikkaa sen ellipsin poikki yhdestä kohtaa ja mittaa mitalla tai laserilla

      • Ja kun kyseessä on kiertorata, niin leikkaamme sen poikki......


      • scrg
        buddy-love kirjoitti:

        Ja kun kyseessä on kiertorata, niin leikkaamme sen poikki......

        Galaktisella sankarilla oletetaan olevan sellaiset lasersakset, että niillä voi leikata vaikka avaruuden kahtia ja suoristaa kiertoradat. "use the force" tai jotain.


      • scrg kirjoitti:

        Galaktisella sankarilla oletetaan olevan sellaiset lasersakset, että niillä voi leikata vaikka avaruuden kahtia ja suoristaa kiertoradat. "use the force" tai jotain.

        Ok, no koska kyseessä on hypoteettinen linja, jolla ei ole fyysistä olomuotoa, niin kohotan olemattomuuksissaan terävättömmyyttään loistavattoman galaktisen peitsettömyyteni ja silpaisemattomuuksissani olen jättämättä tuota olemattomuuta ehjäksi. Nyt kun se on selvästi päättömyyksissään kaksipäiseksi päätetty, niin omaa massaani pullien ja suklaan avulla lisäämällä kaareutan avaruuden siten, että tuo olematon linja suoristuu avaruuden kaareutuessa oman valtavuuteni vaikuttamana.
        Nyt sitten vain mittaan sen asettelemalla suklaalevyjä perätysten.


      • scrg
        buddy-love kirjoitti:

        Ok, no koska kyseessä on hypoteettinen linja, jolla ei ole fyysistä olomuotoa, niin kohotan olemattomuuksissaan terävättömmyyttään loistavattoman galaktisen peitsettömyyteni ja silpaisemattomuuksissani olen jättämättä tuota olemattomuuta ehjäksi. Nyt kun se on selvästi päättömyyksissään kaksipäiseksi päätetty, niin omaa massaani pullien ja suklaan avulla lisäämällä kaareutan avaruuden siten, että tuo olematon linja suoristuu avaruuden kaareutuessa oman valtavuuteni vaikuttamana.
        Nyt sitten vain mittaan sen asettelemalla suklaalevyjä perätysten.

        Yritän hyvin rajallisella matematiikan ymmärryksellä keksiä käytännön sovelluksen; kun ellipsin polttopisteet on yhtä suuria, niin kehä on pii ja jos toinen polttopiste on nolla, eli täysin litteä ellipsi, niin kehä on 2. Noiden välillä voidaan yhdellä polttopisteiden suhdeluvulla määritellä ellipsi, jonka kehä x on jotain väliltä 2 ja pii. Tuon kehän likiarvon ännännen desimaalin laskemiseen voidaan arvioida kuluvan tietyn tehoisella koneella määrätty aika. Piin desimaaleja on laskenut vaikka kuka valmiiksi, mutta määrätyn muotoisesta ellipsistä voi louhia uusia "bitcoineja" tai vaikka suunnilleen määrätyssä ajassa murrettavia salausavaimia.

        Arkkimedeen ruuvin malli muuten tuli tavasta jolla vaimonsa pullapitko oli muotoiltu. Pythagoraan lempisuklaalevyssä oli 3x4 palaa ja se aina haaveili levystä jossa olisi edes 5 kantillaan. Siitä sekin idea lähti.


    • scrg

      Eihän ympyrän kehän laskemiseenkaan ole helppoa kaavaa. Arkkimedes ja Pythogoras pohtivat asiaa aikanaan eikä keksineet muuta kuin että se on niin saatanan vaikea laskea, että parasta unohtaa koko hankala osa ja kutsua sitä piiksi.

      • Minulla sattuu olemaan juuri jotain tekeillä tuolla alueella, mutta luultavasti olen ihan väärillä jäljillä (tosin suunta, jolle olen eksymässä on mielenkiintoinen).


    • myy__

      (x^2 y^2-1)^3-x^2*y^3=0

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe