Mitä mieltä olette?
Vaikuttaako työttömyys, rahahuolet ja muut asiat parisuhteeseen?
Me erosimme naisystävän kanssa. Tutustuttiin ja muutettiin todella pian yhteen.
Itse olin ollut työttömänä yli vuoden, ja kun muutettiin yhteen exän kanssa, jouduin sitten karenssiin (en exän vuoksi), ja siitä alkoihin pitkä alamäki rahallisesti.
Oltiin siis tunnettu n. 2kk ja muttettu yhteen kun jouduin karenssiin. En siis saanut rahaa mistään, naisystäväni oli myös työtön eikä hänellä ollut edes opiskelupaikkaa.
Syötiin pelkkää hernekeittoa ja makaronilaatikkoa vuorotellen noin 3kk:n ajan kunnes karenssini vihdoinkin loppui.
Mutta olen yllättynyt kuinka kauan olimme kuitenkin yhdessä. Kun rahahuolet ja työttömyys on pidemmällekin parisuhteelle todella iso ja hankala juttu selvitä.
Niin se että olimme tunteneet vasta 2kk kun huolet alkoivat ja pysyimme silti yhdessä melkein 10kk niin on mielestäni aika hyvin.
Kai se vaikutti kun molemmat istuu 24/7 pienessä kämpässä ja ei ole varaa käydä edes kaupassa. Ottihan se kovilla, naisystävänikään ei saanut opiskelupaikkaa ja huomasin kuinka hänenkin iloisuutensa alkoi pikkuhiljaa laantua.
Ei käynyt edes aurinkoisinä päivinä ulkona. Ja myönnän ettei se minullekaan helppoa ollut, olin kokoajan hurjan stressaantunut ja kuten me kaikki tiedämme, ei ihminen ole ylistressaantuneena ihan parhaimmillaan...
Ehkäpä naisystäväni oli oikeassa että vaikka sopisimmekin aika hyvin yhteen. Ei aika ollut nyt oikea. Hän oli myös nuori ja halusi opiskella ja lähtikin n. 500km päähän opiskelemaan. Eipä se etäsuhdekaan varmaan olisi toiminut kovinkaan hyvin.
Työttömyys, rahahuolet ja avoero
6
119
Vastaukset
- cho-
Vaikuttaa, ikävä kyllä. Itse saan voimaa jaksaa siitä, että tiedän ettei tämä (työttömyys ja sen tuomat rahahuolet) ole pysyvää. Samaa mieltä on miekkoseni. Tosin yhteistä taivalta on jo takana yli 5v enemmän kuin teillä..
- KoettuOn
Kyllähän nuo kaikki valitettavasti vaikuttaa väleihin.
Vielä, jos molemmat ovat työttömänä, niin kyllä se toisen naamakin alkaa vituttamaan kaikkien muiden murheiden lisäksi, mikä tuo lisää kitkaa arkeen. Vaikka kuinka tykkäisi toisesta ja näin..:/ Vaikka kyllähän se toimii niinkin päin, jos molemmat on samassa paikkaa töissä. Tulee tämä hyvä naamakin kuluu-ilmiö.
Ja taasen jos toinen on työtön ja toinen töissä, niin tämä työssäkäyvä kyllä saattaa ainakin työttömyyden pitkittyessä purkaa mieltään kotonaolevaan negatiivisesti.
Ja nämä kaikki nostaa kyllä sitä eron riskiä huomattavastikin.
Mutta ei kai tuossa tilanteessa oikein voi muutakaan kuin edetä sitkeästi kohti uutta huomista. - Ajattelin-vaan
Jos on karenssi niin sossusta saa rahaa.
- vehnäjauhokilo
Kaksi uusavutonta jotka eivät osanneet muuta kuin istua apaattisina kerrostaloyksiössä kauniin kesän alusta loppuun. Eivät osaa tehdä mitään muuta kuin kuluttaa rahaa kaljotteluun, shoppailuun ja valmisruokaan, ja kun ei ole rahaa niin ollaan kuin Duracellpuput joista on patteri poistettu.
Minun ikäpolveni osaa mm. kävellä, juosta, vaeltaa luonnossa, ottaa aurinkoa, uida, kerätä tyhjiä tölkkejä ja pulloja, poimia marjoja ja sieniä, jos tiukkaa tekisi niin vaikka dyykata rikkaampien roskiksia.
Ei ihme että tuolla ruokavaliolla pirteyskin hävisi. Koskaan kuullut vitamiineista?
Työttömien yhdistyksistä saa ilmaista tai halpaa lämmintä ruokaa. Kun kauniisti pyytää lähikauppiaalta, olisitte ehkä saaneet viimeisen myyntipäivän ohittaneita ruokia.
Nyt kun saat päivärahaa, osta omega 3-valmisteita, tutkitusti aikuisen aivotkin voivat korjaantua kun puutostila loppuu. - dumdelidum
Mitä??? Mistä arvaat kaiken?
- 9654213
Itse en usko että vastoinkäymiset vaikuttavat väleihin jos todella välittää toisesta. Teillä ei ollut niitä tunteita tosianne kohtaan mitä tarvitaan parisuhteessa. Olitte vielä niin alkuvaiheessa. Ihastusta ehkä. Olen nähnyt monia pariskuntia joilla suhde on vain vahvistunu vaikeuksien tultua. Niin on käynyt omallekkin avioliitolle. Vai onko niin että avoliitossa ei sitouduta huolehtimaan toisesta ja yhteisestä elämästä sattuipa mitä hyväänsä niin kuin me naimissa olevat olemme tehneet. Ja miksipä sitä rupeaa toista elättämäänkään jos ei ole naimisissakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472