Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Työttömyys, rahahuolet ja avoero

RahatonRakastaja

Mitä mieltä olette?

Vaikuttaako työttömyys, rahahuolet ja muut asiat parisuhteeseen?
Me erosimme naisystävän kanssa. Tutustuttiin ja muutettiin todella pian yhteen.
Itse olin ollut työttömänä yli vuoden, ja kun muutettiin yhteen exän kanssa, jouduin sitten karenssiin (en exän vuoksi), ja siitä alkoihin pitkä alamäki rahallisesti.

Oltiin siis tunnettu n. 2kk ja muttettu yhteen kun jouduin karenssiin. En siis saanut rahaa mistään, naisystäväni oli myös työtön eikä hänellä ollut edes opiskelupaikkaa.
Syötiin pelkkää hernekeittoa ja makaronilaatikkoa vuorotellen noin 3kk:n ajan kunnes karenssini vihdoinkin loppui.

Mutta olen yllättynyt kuinka kauan olimme kuitenkin yhdessä. Kun rahahuolet ja työttömyys on pidemmällekin parisuhteelle todella iso ja hankala juttu selvitä.
Niin se että olimme tunteneet vasta 2kk kun huolet alkoivat ja pysyimme silti yhdessä melkein 10kk niin on mielestäni aika hyvin.

Kai se vaikutti kun molemmat istuu 24/7 pienessä kämpässä ja ei ole varaa käydä edes kaupassa. Ottihan se kovilla, naisystävänikään ei saanut opiskelupaikkaa ja huomasin kuinka hänenkin iloisuutensa alkoi pikkuhiljaa laantua.

Ei käynyt edes aurinkoisinä päivinä ulkona. Ja myönnän ettei se minullekaan helppoa ollut, olin kokoajan hurjan stressaantunut ja kuten me kaikki tiedämme, ei ihminen ole ylistressaantuneena ihan parhaimmillaan...

Ehkäpä naisystäväni oli oikeassa että vaikka sopisimmekin aika hyvin yhteen. Ei aika ollut nyt oikea. Hän oli myös nuori ja halusi opiskella ja lähtikin n. 500km päähän opiskelemaan. Eipä se etäsuhdekaan varmaan olisi toiminut kovinkaan hyvin.

6

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cho-

      Vaikuttaa, ikävä kyllä. Itse saan voimaa jaksaa siitä, että tiedän ettei tämä (työttömyys ja sen tuomat rahahuolet) ole pysyvää. Samaa mieltä on miekkoseni. Tosin yhteistä taivalta on jo takana yli 5v enemmän kuin teillä..

    • KoettuOn

      Kyllähän nuo kaikki valitettavasti vaikuttaa väleihin.
      Vielä, jos molemmat ovat työttömänä, niin kyllä se toisen naamakin alkaa vituttamaan kaikkien muiden murheiden lisäksi, mikä tuo lisää kitkaa arkeen. Vaikka kuinka tykkäisi toisesta ja näin..:/ Vaikka kyllähän se toimii niinkin päin, jos molemmat on samassa paikkaa töissä. Tulee tämä hyvä naamakin kuluu-ilmiö.
      Ja taasen jos toinen on työtön ja toinen töissä, niin tämä työssäkäyvä kyllä saattaa ainakin työttömyyden pitkittyessä purkaa mieltään kotonaolevaan negatiivisesti.
      Ja nämä kaikki nostaa kyllä sitä eron riskiä huomattavastikin.
      Mutta ei kai tuossa tilanteessa oikein voi muutakaan kuin edetä sitkeästi kohti uutta huomista.

    • Ajattelin-vaan

      Jos on karenssi niin sossusta saa rahaa.

      • vehnäjauhokilo

        Kaksi uusavutonta jotka eivät osanneet muuta kuin istua apaattisina kerrostaloyksiössä kauniin kesän alusta loppuun. Eivät osaa tehdä mitään muuta kuin kuluttaa rahaa kaljotteluun, shoppailuun ja valmisruokaan, ja kun ei ole rahaa niin ollaan kuin Duracellpuput joista on patteri poistettu.
        Minun ikäpolveni osaa mm. kävellä, juosta, vaeltaa luonnossa, ottaa aurinkoa, uida, kerätä tyhjiä tölkkejä ja pulloja, poimia marjoja ja sieniä, jos tiukkaa tekisi niin vaikka dyykata rikkaampien roskiksia.
        Ei ihme että tuolla ruokavaliolla pirteyskin hävisi. Koskaan kuullut vitamiineista?
        Työttömien yhdistyksistä saa ilmaista tai halpaa lämmintä ruokaa. Kun kauniisti pyytää lähikauppiaalta, olisitte ehkä saaneet viimeisen myyntipäivän ohittaneita ruokia.
        Nyt kun saat päivärahaa, osta omega 3-valmisteita, tutkitusti aikuisen aivotkin voivat korjaantua kun puutostila loppuu.


      • dumdelidum

        Mitä??? Mistä arvaat kaiken?


    • 9654213

      Itse en usko että vastoinkäymiset vaikuttavat väleihin jos todella välittää toisesta. Teillä ei ollut niitä tunteita tosianne kohtaan mitä tarvitaan parisuhteessa. Olitte vielä niin alkuvaiheessa. Ihastusta ehkä. Olen nähnyt monia pariskuntia joilla suhde on vain vahvistunu vaikeuksien tultua. Niin on käynyt omallekkin avioliitolle. Vai onko niin että avoliitossa ei sitouduta huolehtimaan toisesta ja yhteisestä elämästä sattuipa mitä hyväänsä niin kuin me naimissa olevat olemme tehneet. Ja miksipä sitä rupeaa toista elättämäänkään jos ei ole naimisissakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe