Hoitoalan

ongelmat

Miksi hoitoalan naiset ovat NATSEJA???

22

2725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopa juu

      Entäs ne laumasielut. Tuskin on typerämpää kuin lyöttäytyä porukalla yhtä vastaan ja tehdä hänestä koko talon roskakori tai likaviemäri jonne kaikki pahat olot kaadetaan likaämpärin tavoin. Tässä mietittävää joulun pyhiksi. Hyvää joulua niin kaikille kiusatuille kuin kiusaajille.

      • siipirikko

        Kiitos hyvän joulun toivotuksista!!


    • faktaakin on

      Varmaankin vallanhaluiset jotka eivät kumminkaan pääse/pysty kouluttautumaan korkeammalle He hakeutuvat juuri hoitoalalle. Onhan se niitä harvoja ammatteja jossa pienelläkin koulutuksella pääsee pätemään
      ( vallankäyttöä asiakkaisiin ,etenkin vanhuksiin) Olen huomannut että ne "koulukiusaajat" yleensä hakeutuu hoitoalalle.. Olen seurannut sivusta ja kuunnellut lasteni juttuja, samat nuoret nyt hoitamassa vanhuksia jotkä syleksivät heikompien päälle ja tekivä kiusaa . nyt ne työkaverina ja on tosi törkeetä ja alistavaa hoitoa..sama kiusaaminen jatkuu työelämässäkin .. valittettavasti.

      • Anonyymi

        varsinkin pohjanmaalla koulukiusatut tekevät sen saman mikä heille itselleen on tehty, elikkä kostavat puolustuskyvyttömille vanhuksillekin, saatanaa pitkään palvoneissa kristityissä paljon sellaisia, varsinkin syntinsä ahneuksissaan tunnustaneissa lahkolaisissa vanhakehno voimallisesti toimi lopussa, ahneissa, ja täysin ymmärtämättömissä uuteen testamenttiin uskovissa pakanoissa, n-haploryhmään kuuluneilta ahneilta pohjalaisilta venäjägeenisiltä nilviäisiltä niilonpojilta voi muuta odottaakaan, heidän elintasoporttonsa kuitenkin pahinta lajia, jopa hapankaaliaan syövät sakemannit tajusivat jo toista maailmansotaa ennen että se häpykarvoituksen poistuminen tarkoitti havupuuston poistumista pohjoisessamaassa, alushäpykarvoitusta korpuustentien geton katajissa jää, kaikenelämänantaja ihmistä halua vahingoittaa


    • itsekin hoitoalalla

      Hoitoalan naiset ovat käytännön tyyppejä, jotka eivät kykene abstraktiin, tunneälyiseen, empaattiseen ajatteluun. Näitä ajattelun muotoja tarvitaan sivistyneessä sosiaalisessa käyttäytymisessä ja siksi hoitoalan työyhteisöt huonoja. Lisäksi sairaalayhteisöt keräävät joustamatonta pilkunviilaajaporukkaa, jotka eivät hyväksy mitään erilaisuutta, varsinkaan suurpiirteisyyttä. Kaikki asiat on mentävä sääntöjen mukaan!

      • utelias

        "Hoitoalan naiset ovat käytännön tyyppejä, jotka eivät kykene abstraktiin, tunneälyiseen, empaattiseen ajatteluun."

        Voitko perustella väitteesi?


      • itsekin hoitoalalla
        utelias kirjoitti:

        "Hoitoalan naiset ovat käytännön tyyppejä, jotka eivät kykene abstraktiin, tunneälyiseen, empaattiseen ajatteluun."

        Voitko perustella väitteesi?

        Niin kauhealta kuin tämä kuulostaakin,
        hoitoalan työn luonteeseen kuuluu pikkutarkkuus ja käytäntö, ja sen vuoksi se kerää ihmisiä jotka ovat pikkutarkkoja ja joiden älykkyys perustuu käytäntöön ja ns. teknisyyteen. Olen itse ns. empaattinen tunneälykkö ja minä suorastaan kärsin hoitoalan työyhteisöissä. Siellä ei erilaiselle hoitajalle ole sijaa. Naputetaan pikkuasioista, pidetään oma pää ja koko ajan ollaan hyökkäyslinjalla. Potilaita ja omaisia haukutaan ja kaikki asiat ovat huonosti. En haluaisi tätä itsekään myöntää, mutta niin se on ja se on totuus. Suvaitsevaisuus ja toisen ihmisen huomioon ottaminen ovat hoitoalalta kadonneet. Olen tehnyt myös muun alan hommia ja en ole koskaan vastaavaa huomannut. Ja onhan tutkimustenkin mukaan hoitoalalla eniten työpaikkakiusaamista. Että se siitä henkisestä älykkyydestä.


      • Gee
        itsekin hoitoalalla kirjoitti:

        Niin kauhealta kuin tämä kuulostaakin,
        hoitoalan työn luonteeseen kuuluu pikkutarkkuus ja käytäntö, ja sen vuoksi se kerää ihmisiä jotka ovat pikkutarkkoja ja joiden älykkyys perustuu käytäntöön ja ns. teknisyyteen. Olen itse ns. empaattinen tunneälykkö ja minä suorastaan kärsin hoitoalan työyhteisöissä. Siellä ei erilaiselle hoitajalle ole sijaa. Naputetaan pikkuasioista, pidetään oma pää ja koko ajan ollaan hyökkäyslinjalla. Potilaita ja omaisia haukutaan ja kaikki asiat ovat huonosti. En haluaisi tätä itsekään myöntää, mutta niin se on ja se on totuus. Suvaitsevaisuus ja toisen ihmisen huomioon ottaminen ovat hoitoalalta kadonneet. Olen tehnyt myös muun alan hommia ja en ole koskaan vastaavaa huomannut. Ja onhan tutkimustenkin mukaan hoitoalalla eniten työpaikkakiusaamista. Että se siitä henkisestä älykkyydestä.

        Minun mielestäni joka alalla työskentelee kaikenlaisia ihmisiä. Ei pidä liikaa yksinkertaistaa ja yleistää asioita.


      • itsekin alalla
        Gee kirjoitti:

        Minun mielestäni joka alalla työskentelee kaikenlaisia ihmisiä. Ei pidä liikaa yksinkertaistaa ja yleistää asioita.

        Oletko itse hoitoalalla? Mene ja kokeile. Sitäpaitsi tilastot näyttävät että nimenomaan hoitoalalla on eniten ongelmia ja työpaikkakiusaamista. Minunkin mielestäni olisi hienoa ajatella että joka alalla on kaikentyyppisiä ihmisiä, mutta valitettavasti asia on minun mielestäni näin.
        Jos olet jo hoitoalalla, en tietenkään tarkoittanut loukata juuri sinua enkä tarkoittanut että juuri sinä olet sellainen. Ja hoitoalakin on tosi laaja käsite. Tietysti hoitajien vähäinen määrä suhteessa potilaisiin ja työn raskaus, ym tekevät myös tehtävänsä.


      • Anonyymi
        itsekin hoitoalalla kirjoitti:

        Niin kauhealta kuin tämä kuulostaakin,
        hoitoalan työn luonteeseen kuuluu pikkutarkkuus ja käytäntö, ja sen vuoksi se kerää ihmisiä jotka ovat pikkutarkkoja ja joiden älykkyys perustuu käytäntöön ja ns. teknisyyteen. Olen itse ns. empaattinen tunneälykkö ja minä suorastaan kärsin hoitoalan työyhteisöissä. Siellä ei erilaiselle hoitajalle ole sijaa. Naputetaan pikkuasioista, pidetään oma pää ja koko ajan ollaan hyökkäyslinjalla. Potilaita ja omaisia haukutaan ja kaikki asiat ovat huonosti. En haluaisi tätä itsekään myöntää, mutta niin se on ja se on totuus. Suvaitsevaisuus ja toisen ihmisen huomioon ottaminen ovat hoitoalalta kadonneet. Olen tehnyt myös muun alan hommia ja en ole koskaan vastaavaa huomannut. Ja onhan tutkimustenkin mukaan hoitoalalla eniten työpaikkakiusaamista. Että se siitä henkisestä älykkyydestä.

        hoitoalalle päätyneet psykopaatit pärjänneet parhaiten, ne jotka eivät välitä kuin itsestään


      • Anonyymi
        Gee kirjoitti:

        Minun mielestäni joka alalla työskentelee kaikenlaisia ihmisiä. Ei pidä liikaa yksinkertaistaa ja yleistää asioita.

        Hoitoalalle on valintakoe, joka ilmeisesti suosii tietynlaisia hakijoita. Potilaan sekä omaisen näkökulmasta jotain noissa valinnoissa on pahasti pielessä.


    • AKKOJA!!!

      Lisäksi NIMENOMAAN hoitoalan akat kestävät vähiten SAIRAITA ihmisiä!

    • juu

      Joo, omaltakin luokaltani tyhmin sakki suuntasi juuri hoitoalalle. Siellä oli jos jonkinlaista juoruakkelia... Onneksi olen itse täysin eri alalla:)

    • siellä on

      se iänikuinen ja kaikkivoipa hierarkkisuus. Pikkupomo pomottaa toista. Se taas, että ollaan pilkunviilaajia, liittyy kyllä jo työnluonteeseen - eihän esim. hoitotoimenpiteitä tai lääkkeidenjakoa voi hutaisten tehdä - mutta ihmissuhteissa voisi vähän käyttää ymmärrystä ja joustavuutta. Oikeassa olette kyllä, että tietyn tyyppiset ihmiset siellä pärjää - eli alistuvat ja pomotettavat. Jokainen on niin pirun tarkka siitä asemastaan. Ja kunnilla on muutenkin se meininki, että kaikki otetaan henkilökohtaisesti. Jos hetken kiukussasi esim. arvostelet ääneen käyttöön otettua tietokoneohjelmaa, niin se on loukkaus kaikkia ylempiäsi kohtaan.

      • Anonyymi

        Pohjanmaallakin, Seinäjoen pohjoisen alueen kotihoidon sisällä on toiminut jo pitkään tappajahoitajia, osa heidän vartijoistaan turvaa heidän toimintansa, Suomen valtio on tarjonnut tapporahaa tietynlaisille hoitajille jo pitkään, pelkästään yhdellä hoitajalla yli tuhat tappoa tilillään jo parikolmekymmentä vuotta sitten, ja se, ja sen jälkeenkin tehdyt tapot jätetty tarkoituksella tutkimatta Suomen valtion vaatimuksesta, ystävällisin terveisin kaikenelämänantajalta


    • emppispommpis vaihtoi jo

      itse en päässyt ekassa psykologin haastattelussa sisään ko. kouluun- kysyin syytä- sanottiin että olet liian empaattinen- palat loppuun heti!

      en uskonut hain uudelleen ja vastailin hiukan erilailla. pääsin . paska homma! tosi sosiaalinen! ja ihmisrakasta touhua!

      • savustettu

        No eipä ole sitten ihme vaikka hoitoalalla paljon työpaikka kiusaamista. Itsekin olin tosi huvittavassa ja toisaalta kamalassa tilaanteessa aikoinaan erään nuoren neidin kanssa.

        olin tekemässä ilta päivystys kierrosta johon kuului myöskin palvelutalo.

        Palvelutalon varsinainen hoitaja/johtaja oli lomalla joten homaa hoiti talon johtajan tytär, joka opiskeli lähihoitajaksi(huom ! se mafia.. hommmaan olisi varmaan ollut päteviäkin hoitaja)

        No kun saavuin erään mamman luo kuului ulos asti jo itkua . Mammalla oli ollut silmä kipeä koko päivän ja oli pyytänyt apua sitä saamatta.
        soitin terveyskeskukseesn josta pyysivät että mamma käytettäis siellä.
        Koska päivystys aikaan meillä ei ole aikaa lähteä ketään viemään minnekkään, soitin tälle johtavalle hoitajalle kotiin että mitä teen... hän lupasi hoitaa asian .

        Jutusta nostettiin jälkeenpäin kamala meteli,kun varsinainen johtaja (lähihoitaja) palasi. Että miten olen voinut mennä häiritseen neiti "johtajaa" vapaa-ajalla.

        Lomani meni pilalle kun asiaa puitiin ja minut kutsutiin vanhusneuvoston puhj.joht juttusille jossa tämä nuori tyttö seisoi "tädin "takana ja näytii keskisormea ja irvisteli kun täti piti minulle ikävää puhuttelua (huutaamista ja räyhäämistä).

        Talon asukaat häädettiin vihaisellä äänellä asuntoihinsa aulasta jossa puhuttelu pidetiin..loukkaavaa...


    • Anonyymi

      pohjanmaalla hoitajat olivat kuin suoraan navetasta hoitoalalle tulleita, ja sitä he pääasiassa ovatkin

      • Anonyymi

        En ole hoitoalalla, mutta naisvaltaisessa asiakaspalvelutyössä kuitenkin. Jos tällä elämänkokemuksella varustettuna olisin nuori ja valitsemassa ammattia, en pitäisi navettahommia lainkaan huonona vaihtoehtona.


    • Anonyymi

      Kun kyse kiusaamisesta,natseista en tiedä.Olin alalla jo 80luvusta, välillä tein muutakin..palasin olisko 06 takas,Työkok.huikea .Ennen työ kuin toinen koti,hyvä olla.Kivat työkaverit.Asiakkaathan aina niin ihania.Mutta nyt oli jokin muuttunut,eräs nainen ja siihen toinen,miten sen sanoisi ihan kuin narsisti. Käytös.Onneksi määräaik.lopoui,en vastannut enää työnantajan puheluun ,olisi pyytänyt kenties takaisin .Niin ja eräs Joutsi koitti minut lavastaa lääkevarkaaksi.Luulen itse otti lääkkeet,selkäkipuunsa ,Hän sai porttikielto ja asiakkaille kukin,mikä aika kummaa.Älä ikinä mene pätemään asiakkaalle mistään,sinä hoitajana olet hänen alainen.Mulle riitti,lopetin 2010sen alan lopullisesti.Vielä olin muualla.En halua nähdäkkään heistä enää ketään.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, että me suomalaiset olemme vielä rasistisia ulkomaalaisia kohtaan. Vuonna 3000 meitä kotikutoisia suomalaisia on enää yksi suomalainen sataa ulkomaalaista kohti eli 1/100. Ja viimeinen suomalainen syntyy 2067. Syntyvyys laskee suomalaisten keskuudessa. Me tarvitsemme maahanmuuttajia tekemään hoitotyötä jatkossakin. Terv. entinen hoitsu vuosimallia 52. Tein hoitajan työtä 68 v asti. PMl.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä Superin puheenjohtaja Paavolan kanssa, että hoitoalalle aikoville sovelletustestit, niinkuin aikoinaan oli 1970 ja 1980 luvulla. Maksoimme itse testauksemme. Onko kyse rahoituksesta, kuka maksaa kulut?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe