Ehkä ainoa 'ihme' joka minulle on sattunut

HierosGamos

Olin tällöin aloittamassa noin vuoden kestävää raskasta työprojektia jossa vastuuni oli suuri, myös työntekijöideni osalta, ja homman aloittaminen pelotti minua aika paljon. Muistan, miten istuuduin työhuoneeni tyhjän työpöydän ääreen peloissani rukoilemaan. Rukoilin ihan normaalin rukoukseni, kuten aina ennen töiden aloittamista, mutta tein sen tällä kertaa suurella hartaudella ja pyynnöllä. Kun lopetin, ja avasin silmäni, edessäni, tyhjän työpöydän päällä, siihen silmieni eteen oli ilmestynyt pieni, valkoinen höyhen. Se oli noin sentin pituinen, ja noin puolen sentin levyinen. Sillä samalla hetkellä Pyhä henki ilmoitti minulle : "Sinulla on näin paljon itselläsi Pyhää henkeä". Purskahdin itkuun siinä paikassa. Tilanne oli jotenkin naurettava mutta niin todellinen, sillä tiesin ilmoituksen olevan minun kohdalla totta. Mutta tämä tieto riitti minulle. Katsoin tietenkin ympärilleni ja ylös, oliko se pieni höyhen tipahtanut jostain ylhäällä olevasta piilossa olevasta linnunpesästä, tai omasta tyynystäni jonka ilmavirta olisi lennättänyt sitten pöydälle, mutta vaikka näin olisi käynyt, tosiasia oli kuitenkin se että juuri sillä hetkellä kun rukoilin, ilmavirta jostain lennätti juuri sopivasti rukoukseni päätyttyä minun työpöydälleni tämän pikkuriikkisen pienen valkoisen höyhenen, ja siinä se pienenä killotti edessäni, todistuksena siitä että Jumala ja Jumalan henki elää ja on olemassa ja suojelee minua. Olen muutenkin hyvin tarkka aina työpöydästäni. Työpöydän pitää olla aina täysin tyhjä, kun aloitan uuden työn.

Tämä riittikin minulle todistukseksi ja rauhoituksekseni koko seuraavan vuoden ajaksi kun tein tätä vaativaa työtäni puurtaen työntekijöitteni kanssa, ja se onnistui hyvin, oikeastaan ihan kiitettävästi. Ja kun viimeisenä työpäivänä sitten tein tarvittavat lopputyöt valmistautuen lopettamaan sen suuren projektin, soi puhelin. Sairaalasta ilmoitettiin, että nyt on aika. Äitini oli ollut huonossa kunnossa jo pitkän aikaa. Ja kun ajoin sairaalaan, ei mennyt kuin muutama tunti, niin hän nukkui pois. En tiedä, miten olisin jaksanut tehdä tämän vaativan työni loppuun saakka, jos olisin joutunut hoitamaan äitini hautajaisasioita ja kaikkea siihen liittyvää. Hän oli lisäksi toiminut minulla muutenkin aina aikamoisena veturina ja promoottorina ja neuvonantajana ja kriitikkona töitteni suhteen. Mutta Jumala tiesi tämänkin asian, ja ajoitti äitini kuoleman juuri sopivaan aikaan, päivälleen, ja melkeinpä tunnilleen. Miten sen oli hyvä mennä. Palaset loksahtelivat paikoilleen.

Linkitän tähän lopuksi Lisa Hanniganin, ihanan irlantilaisen laulajan muutaman laulun, Lisa muistuttaa edesmennyttä äitiäni, äitini oli nuorena samanlainen hymyilevä iloinen kaunotar. Ensimmäisessä kappaleessa Venn Diagram Lisa maalaa juuri samanlaisella pienellä höyhenellä taivaanrantaa, olipas hassu yhteensattuma :
https://www.youtube.com/watch?v=a1MbK-befg4

Lisa Hannigan - Venn Diagram / Braille Live @ Royal Festival Hall London
https://www.youtube.com/watch?v=U0Q5BtvtUt8&index

Lisa Hannigan - Sea Song
https://www.youtube.com/watch?v=NRF_KoXhJsg&index=3

Keep It All
https://www.youtube.com/watch?v=S-HY4vmD5bY&list=PLB27AB326867E513B&

Hieros<3Gamos

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä tulin heitetyksi Saatanalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe