Töistä soitetaan 7 aamulla...

Kvshdidlebdjk

Mulla ois ollut tänään vapaapäivä, mutta ihan hyvää hyvyyttäni eilen lupaudun mennä tänään töihin klo.12 >
Töistö soitetaan jo vähän ennen seitsemää ja vaaditaan tulemaan töihin jo klo 9.... "Sulla ei oo nyt vaihtoehtoja" jankutti ainakin 5minuuttia. En todellakaan jaksanut mennä. Olin nukkunut 5h soittoon asti. Onko mun nyt kuunneltava jotain helvetin huutoa ja valitusta työpaikalla kun en jaksanut mennä??? Ei ole mun vika/vastuulla jonkun aamuvuoron saikutus.
Enkä saa mitään korvausta siitä että mut herätetään todella usein jo ennen seitsemää, jopa vapaapäivinä. Saako ne edes tehdä noin????

2

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simplex

Ei mitään huutoa tarvii kuunnella.
      Sulla on vaihtoehto...pistä puhelin äänettömälle, pistä puhelin pois päältä.

• PidäPuolesi

Ei saa tehdä noin, eli sulla oli ihan laillinenkin oikeus kieltäytyä.
      Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan työvuorojen ja -aikojen muutoksista pitävästi mahdollisimman aikaisin, kuitenkin viimeistään edellispäivänä. Eikä noin, että soitetaan ja määrätään tulemaan töihin max. 1-2 tunnin varoajalla.
      Tee selväksi jatkossa, että sua on ihan turha tuolla tavoin yrittää töihin, jos ei ole edellispäivään mennessä tajunnut ilmoittaa seuraavan päivän töistä, niin perään on turha soitella samana aamunakaan. Ja jos ei tajua, niin puhelin kiinni heräämiseen asti. Niin luulisi oppivan, jos ei ole ihan täysi mätäpää. Ja potkuja tms palautetta ei kieltäytymisestä voi antaa.
      Ja jos pomosi alkaa oikein riesaksi tuollaisella käytöksellä, niin ainahan on liitto tai sit työkkärin tahot(jos ei kuulu liittoon) joiden puoleen voi kääntyä.
      Itsekin olen ollut tuon tasoisten pomojen ikeen alla aikanaan, joten olen kyllä aika hyvin perillä asiasta.
      Toki joustoakin täytyy olla molemmin puolin, mutta tosiaan, yleinen käytäntö on se, että sovitusta pidetään kiinni. Ja jos jotain poikkeuksellista tulee, niin kyllä pomon pitää itse pystyä tuuraamaan tuollaiset 2-3 tunnin poissaolon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      261
      3904
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      140
      2793
    3. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      16
      2282
    4. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      2051
    5. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      228
      1954
    6. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1548
    7. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      49
      1466
    8. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      79
      1211
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      103
      1197
    10. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      111
      1170
    Aihe