Töistä soitetaan 7 aamulla...

Kvshdidlebdjk

Mulla ois ollut tänään vapaapäivä, mutta ihan hyvää hyvyyttäni eilen lupaudun mennä tänään töihin klo.12 >
Töistö soitetaan jo vähän ennen seitsemää ja vaaditaan tulemaan töihin jo klo 9.... "Sulla ei oo nyt vaihtoehtoja" jankutti ainakin 5minuuttia. En todellakaan jaksanut mennä. Olin nukkunut 5h soittoon asti. Onko mun nyt kuunneltava jotain helvetin huutoa ja valitusta työpaikalla kun en jaksanut mennä??? Ei ole mun vika/vastuulla jonkun aamuvuoron saikutus.
Enkä saa mitään korvausta siitä että mut herätetään todella usein jo ennen seitsemää, jopa vapaapäivinä. Saako ne edes tehdä noin????

2

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simplex

      Ei mitään huutoa tarvii kuunnella.
      Sulla on vaihtoehto...pistä puhelin äänettömälle, pistä puhelin pois päältä.

    • PidäPuolesi

      Ei saa tehdä noin, eli sulla oli ihan laillinenkin oikeus kieltäytyä.
      Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan työvuorojen ja -aikojen muutoksista pitävästi mahdollisimman aikaisin, kuitenkin viimeistään edellispäivänä. Eikä noin, että soitetaan ja määrätään tulemaan töihin max. 1-2 tunnin varoajalla.
      Tee selväksi jatkossa, että sua on ihan turha tuolla tavoin yrittää töihin, jos ei ole edellispäivään mennessä tajunnut ilmoittaa seuraavan päivän töistä, niin perään on turha soitella samana aamunakaan. Ja jos ei tajua, niin puhelin kiinni heräämiseen asti. Niin luulisi oppivan, jos ei ole ihan täysi mätäpää. Ja potkuja tms palautetta ei kieltäytymisestä voi antaa.
      Ja jos pomosi alkaa oikein riesaksi tuollaisella käytöksellä, niin ainahan on liitto tai sit työkkärin tahot(jos ei kuulu liittoon) joiden puoleen voi kääntyä.
      Itsekin olen ollut tuon tasoisten pomojen ikeen alla aikanaan, joten olen kyllä aika hyvin perillä asiasta.
      Toki joustoakin täytyy olla molemmin puolin, mutta tosiaan, yleinen käytäntö on se, että sovitusta pidetään kiinni. Ja jos jotain poikkeuksellista tulee, niin kyllä pomon pitää itse pystyä tuuraamaan tuollaiset 2-3 tunnin poissaolon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe