Töistä soitetaan 7 aamulla...

Kvshdidlebdjk

Mulla ois ollut tänään vapaapäivä, mutta ihan hyvää hyvyyttäni eilen lupaudun mennä tänään töihin klo.12 >
Töistö soitetaan jo vähän ennen seitsemää ja vaaditaan tulemaan töihin jo klo 9.... "Sulla ei oo nyt vaihtoehtoja" jankutti ainakin 5minuuttia. En todellakaan jaksanut mennä. Olin nukkunut 5h soittoon asti. Onko mun nyt kuunneltava jotain helvetin huutoa ja valitusta työpaikalla kun en jaksanut mennä??? Ei ole mun vika/vastuulla jonkun aamuvuoron saikutus.
Enkä saa mitään korvausta siitä että mut herätetään todella usein jo ennen seitsemää, jopa vapaapäivinä. Saako ne edes tehdä noin????

2

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simplex

Ei mitään huutoa tarvii kuunnella.
      Sulla on vaihtoehto...pistä puhelin äänettömälle, pistä puhelin pois päältä.

• PidäPuolesi

Ei saa tehdä noin, eli sulla oli ihan laillinenkin oikeus kieltäytyä.
      Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan työvuorojen ja -aikojen muutoksista pitävästi mahdollisimman aikaisin, kuitenkin viimeistään edellispäivänä. Eikä noin, että soitetaan ja määrätään tulemaan töihin max. 1-2 tunnin varoajalla.
      Tee selväksi jatkossa, että sua on ihan turha tuolla tavoin yrittää töihin, jos ei ole edellispäivään mennessä tajunnut ilmoittaa seuraavan päivän töistä, niin perään on turha soitella samana aamunakaan. Ja jos ei tajua, niin puhelin kiinni heräämiseen asti. Niin luulisi oppivan, jos ei ole ihan täysi mätäpää. Ja potkuja tms palautetta ei kieltäytymisestä voi antaa.
      Ja jos pomosi alkaa oikein riesaksi tuollaisella käytöksellä, niin ainahan on liitto tai sit työkkärin tahot(jos ei kuulu liittoon) joiden puoleen voi kääntyä.
      Itsekin olen ollut tuon tasoisten pomojen ikeen alla aikanaan, joten olen kyllä aika hyvin perillä asiasta.
      Toki joustoakin täytyy olla molemmin puolin, mutta tosiaan, yleinen käytäntö on se, että sovitusta pidetään kiinni. Ja jos jotain poikkeuksellista tulee, niin kyllä pomon pitää itse pystyä tuuraamaan tuollaiset 2-3 tunnin poissaolon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3083
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      42
      2719
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1523
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1261
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      41
      1026
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      126
      922
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      839
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      673
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      60
      631
    Aihe