Töistä soitetaan 7 aamulla...

Kvshdidlebdjk

Mulla ois ollut tänään vapaapäivä, mutta ihan hyvää hyvyyttäni eilen lupaudun mennä tänään töihin klo.12 >
Töistö soitetaan jo vähän ennen seitsemää ja vaaditaan tulemaan töihin jo klo 9.... "Sulla ei oo nyt vaihtoehtoja" jankutti ainakin 5minuuttia. En todellakaan jaksanut mennä. Olin nukkunut 5h soittoon asti. Onko mun nyt kuunneltava jotain helvetin huutoa ja valitusta työpaikalla kun en jaksanut mennä??? Ei ole mun vika/vastuulla jonkun aamuvuoron saikutus.
Enkä saa mitään korvausta siitä että mut herätetään todella usein jo ennen seitsemää, jopa vapaapäivinä. Saako ne edes tehdä noin????

2

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simplex

Ei mitään huutoa tarvii kuunnella.
      Sulla on vaihtoehto...pistä puhelin äänettömälle, pistä puhelin pois päältä.

• PidäPuolesi

Ei saa tehdä noin, eli sulla oli ihan laillinenkin oikeus kieltäytyä.
      Työnantaja on velvollinen ilmoittamaan työvuorojen ja -aikojen muutoksista pitävästi mahdollisimman aikaisin, kuitenkin viimeistään edellispäivänä. Eikä noin, että soitetaan ja määrätään tulemaan töihin max. 1-2 tunnin varoajalla.
      Tee selväksi jatkossa, että sua on ihan turha tuolla tavoin yrittää töihin, jos ei ole edellispäivään mennessä tajunnut ilmoittaa seuraavan päivän töistä, niin perään on turha soitella samana aamunakaan. Ja jos ei tajua, niin puhelin kiinni heräämiseen asti. Niin luulisi oppivan, jos ei ole ihan täysi mätäpää. Ja potkuja tms palautetta ei kieltäytymisestä voi antaa.
      Ja jos pomosi alkaa oikein riesaksi tuollaisella käytöksellä, niin ainahan on liitto tai sit työkkärin tahot(jos ei kuulu liittoon) joiden puoleen voi kääntyä.
      Itsekin olen ollut tuon tasoisten pomojen ikeen alla aikanaan, joten olen kyllä aika hyvin perillä asiasta.
      Toki joustoakin täytyy olla molemmin puolin, mutta tosiaan, yleinen käytäntö on se, että sovitusta pidetään kiinni. Ja jos jotain poikkeuksellista tulee, niin kyllä pomon pitää itse pystyä tuuraamaan tuollaiset 2-3 tunnin poissaolon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe