Kauanko repaleisella autolla?

Kuiturepale

Autostani hajosi takapuskuri, valo , vasen helma ym. Ajoin ojaan kääntäessäni mökkitiellä. Kasko korvaa mutta korjaamo epäilee saako noita uusia osia enää mistään ja jos saa kestää useita kuukausia. Kyseessä matkailuauto ja osat Italiasta. Olin juuri vaihtamassa autoa ja saanut jo jokunen viikko sitten tarjouksenkin joka olisi kiinnostanut, mutta nyt on takaosan helma ja puskuri riekaleina ja paloja puuttuu. Ei voi vaihtaa ennen kuin saa kuntoon ja siihen saattaa kuulemma mennä useampi kuukausi. Kauanko on järkevää odottaa ja mitä voisi asialle tehdä??

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewtwet

      Jos odotat niin pakkohan se on odottaa niin kauan kunnes saat osan. Vaikka puoli vuotta tai vuoden. Ole tyytyväinen jos se osa edes löytyy, sekin on monesti noihin muovikorisiin kiven alla. Tulee väärä osa, se rikkoutuu jo rahtikuljetuksessa matkalla tms.

      Tai sitten myyt rikkinäisenä pois. Tai viet johonkin muovikorjaamoon ja pyydät heitä tekemään uuden osan siihen, jos suostuvat.
      Vai keksitkö itse jonkun muun tavan??

      Ja vastaisuudessa osta vain autoja joita myydään paljon myös meillä. Ja jossa osat eivät ole erimallisia harva se vuosi.

      • Kuiturepale

        Olen maksanut kallista kaskovakuutusta vuosia, en suinkaan sen takia että itse korjaisin tai etsisin osia. Risana sitä ei kukaan osta ainakaan järjellisellä hinnalla. Mielestäni jäljelle jäänyt vaihtoehto olisi että vakuutusyhtiö lunastaisi auton käypään hintaan, jos on mahdollista?


      • vakuutuskamreeri

        Niinhän se voisi olla jos ehdot täyttyvät. Vakuutuksessasi on säännöt ja ehdot joiden mukaan lunastaminen tapahtuu. Lue sieltä. Lunastus menee niiden ehtojen mukaan jotka ottamassasi kaskovakuutuksessa on.

        Useimmiten vakuutusyhtiö edellyttää että vaurio on niin iso suhteessa auton käypään arvoon että korjaus ei kannata. Esimerkiksi puolet käyvästä arvosta.

        Homma toimii siis siten että jos vakuutusyhtiö on todennut puskurin yms. palikoiden korjaamisen autossasi maksavan esim. 3500 euroa, niin kerrot vakuutusyhtiölle että autosi käypä arvo on vain 5000 euroa. Oikean luvun pitää tietysti olla suhteessa vakuutusyhtiön laskemaan vaurion korjaushintaan. Sitten vaan pyydät lunastusta ja jos yhtiö hyväksyy esittämäsi summan, tässä esimerkissä 5000 euroa, niin se lunastaa autosi siihen hintaan.

        Näin se menee ihan vakuutusehtojen mukaan.


      • Kuiturepale

        Maksaako vakuutusyhtiö seisontarahaa tältä ajalta kun odotan sitä korjaamista.
        Mielestäni kuuluisi, tai sitten hommata siksi ajaksi ehjä auto ajettavaksi ?


      • heiheihaloo

        Katso vakuutuksesi ehdot. Maksaa korvauksia/ sijaisauton jos olet ottanut sellaisen vakuutuksen. Muuten tietenkään ei maksa.


    • junnu671

      Minä jouduin ajeleen repaleisella autolla kaksi kuukautta kun karavaanari tämäytti perään kahdeksan tonnin lommon.Autosi on käsittääkseni ajokuntoinen tai siitä saadaan helposti ajokuntoinen niin et saa seisontakorvausta.Seisontakorvauksessakin on takaraja joka on muistaakseni 1kk joten ei sitäkään maailman tappiin saa mutta jos vakuutuksessasi on keskeytysturva saat auton korjauksen ajaksi mikäli se on ajokelvoton.

      • Ihmejuttutuo

        Mitä minä teen ajokelvottomalla autolla korjauksen ajaksi? Miksi en saa ajokelpoista autoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe