Kalliit rakennekynnet vs. halvat rakennekynnet

vittukukaikkijokäytössä

Olen huomannut, että joka paikassa herjataan näitä vietnamilaisomistuksessa olevia kynsipaikkoja. Olen nyt viiden vuoden ajan käynyt laittamassa kynsiä sekä vietnamilaismestassa että suomalaisessa paikassa. Tässä arviot:

Suomalainen:
-hinta aina yli 80 euroa
-aina vähintään yksi kynsistä tippunut ennen seuraavaa huoltoa
- huoltoon menee aikaa aina pyöreät kaksi tuntia

Vietnamilainen:
- rahaa menee maksimissaan 50 euroa
- kaikki kynnet on joka kerta pysyneet hyvin kiinni
- aikaa menee vain tunti


Joten miksi näitä vietnamilaispaikkoja haukutaan? Itse en ainakaan suostu menemään enää muualle. Laatu on aivan yhtä hyvää, ellei parempaa kuin suomalaisella. Ja kahden tunnin istumisen sijasta joudun istumaan vain yhden tunnin.

6

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfjsjhdfhsfh

      Jos sä haluat säästä,niin sinne vaan... Etkä mieti sitä,mitä laatua sä saat ja onko edes hygienia kunnossa. Mä on näitä vitnamilaiskynsiä korjanut vaikka kuinka ja usein jopa suositellut asiakasta valitta kuluttajasuojaan,koska luonnon kynnet ihan järkytävässä kunnossa... Ja hyvin näkee, mistä se kunto johtu.
      Jos sun on ihan sama, mitä sulla on käsissä ja kuinka näyttää, niin toki se on sinun valinta. Harmittaa,että et ole joutunut oikeisiin käsiin koskaan, että näkisit,mikä on oikeasti laatu...

    • EiMulMuuta

      On taitavia suomalaisiakin tekijöitä joilla ei tartte ylimtuntia istua. Mutta tuskin tekevät alle 50€ verotus suomessa pitää huolen ettei hintoja voi pitää halpoina. Alv kynsiin 24%, tekijän oma vero toiset noin 20-24% siinä jo puolet hinnasta, sitten aineet , vuokrat, gramexit/ teostot( kyllä suomessa 2eri laskua jos radio hoitolassa), vakuutukset tekemiseen, tekijälle sekä tekovälineille ja tilalle. Vuokra, puhelin, nettivaraus, kotisivut, sähköt, vesi, kahvit ym tarjoilut, työvälineet ja kalusteet, mainokset, loma- ja sairaslomakulut, ja mitä vielä... Aini jotain pitäs jäädä siittä tekemisestäkin tekevälle jos sais vaikka asuntolainaa lyhennettyä, voita leivälle tai lapselle vaatteita tms..
      Kysymys kuuluu että paljonko itse olisitte valmiita saamaan vähemmän palkkaa jos asiakas ilmoittaa olevansa opiskelija ja resurssit maksamiseen pienemmät. Niimpä..

    • VoiTietämättömyys

      Halpa hienojakoinen akrylaatti joka on niin pienpartikkelista että imeytyy ihan vereen saakka on maailmalla halpaa. Koko Eu alueella on kielletyt nämä ainet mutta silti tekijöitä löytyy koska ebay myy kaikkea kaikkialle.
      Haisee pahalle poisviilatessa ja pysyy kuin tauti. Silti riski suuri hyötyihin nähden joten todettu vaaralliseksi aineeksi.
      Pääkaupunkiseutu ja Turun alue hyvin katettu tällä potaska aineella tekevistä kotitekijäistä. Kannatta mietti mistä maksat.

      Suomalainen koulutettu ja osaava kynsitekijä ei tee näillä tuotteilla ja maksaa laadukkaista tuotteistaan myös kalliimman hinnan. Siksi näkyy hinnassa.

      • kauhistuttaa_ajatuskin

        Juuri näin!


    • AndAlso

      Ulkomaalaiset yrittäjät saa suomessa tehdä ilman alv maksuja. Eli bäm -24% hinnasta. Tekevät sein pimeästi eli bäm. Toiset -24% hinnasta. Ja hups muutaman vuoden päästä firma konkkaan ja serkku aloittaa uuden ja taas rullataan samaa työtä ilman veroja. Suomalaiselle yrittäjälle ei ole helpotuksia verotukseen. Näkyy hinnassa.

    • Gkvxh

      Moni asia vaikuttaa.

      Ihan esimerkiksi kaiken ihan perusjuttujen lisäksi jatkuva kouluttautuminen. Jatkuva oman työn kehittäminen ja sen ylläpitäminen maksaa keskimäärin 200€/kerta ja näitä käydään yleensä useita per vuosi jopa ulkomaita myöten.

      Ei siinä jos ei kynsillä oo niin väliä, kunhan on joku halpa muovi siihen päälle heitetty niin ok mutta oikea laatu maksaa. Alalla kuin alalla. Et saa Mersuakaan Ladan hinnalla vaikka molemmilla voi kulkea paikasta a paikkaan b.

      Lisäksi myöskään pelkkä hinta tai kynsien tekoon käytetty aika ei kerro kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      972
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      644
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe