miten saada toinen lähtemään

vaikeitaasioita

Olemme väsyneitä, ärsytämme toisiamme, en enää usko suhteeseen ja olen sen kertonut.
Puolisoni vain ei tajua lähteä, vaikka olen pyytänyt ja käskenytkin. Asunto on minun, enkä itse voi lähteä.
Välillä on viikko rauhallisempaa, kun en jaksa enää tapella ja pakkohan minunkin on nukkua, kun olen raskaissa vuorotöissä.
Puoliso puhuu vieläkin, että tekisimme lapsen niin hän tulisi onnelliseksi, itse en tähän usko.
Hänellä ei ole juuri kavereita ja perhekään ei oikein jaksa, lisäksi he ovat satojen kilometrien päässä ja hän on vain masentuneena kotonani työttömänä.
Itse olen hyvätahtoinen ihminen, enkä tiedä mitä tähdä.
Nytkin olenme riidelleet kaksi vuorokautta ja olen puhunut paljon erosta. Hän taas tänäänkin puhui jostain häistä ja lapsista, sairasta...
Mitä teen ennen kuin tämä päättyy johonkin fyysisyyteen. Elämä on todella raskasta, ahdistavaa ja murheellista.

8

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuonelanmies

      Oletko puhunut hänelle, että hän hakisi apua? Ensin vaan Tk-lääkäriiin ja sitä kautta lähete mielenterveystoimistoon/psyk. Polille. Ilmeisesti puolisosi ei tajua nyt realiteetteja että masennus voi pahentua synnytyksen jälkeen ja lastenhoito voi olla todella rankkaa masentuneelle. Tietysti sinä olisit kuvioissa, mutta et sinäkään kaikkea jaksais. Usko pois, mulla on itsellä 3 lasta.

      Masennus on myös myrkkyä läheisille, etenkin kumppanille. Se salakavalasti vaikuttaa ilmapiirissä matalapaineen tavoin ja sitä negatiivisuutta ei nyt ainakaan jaksa.

      Jos et saa häntä hoitoon niin sun pitää pelastaa itsesi eroamalla. Julmaa kyllä mutta hän vetäisi sinut mukanaa. Ja se sun pitää muistaa että et ole hänestä vastuussa vaikka miten hän voisi uhkailla tekevänsä itsellee jotain.

      Hakekaa apua.

    • vaikeitaasioita

      Jos menen edes sanomaan, että hän tarvisi apua, hän sekoaa täysin.
      Onhan tässä välillä tietysti hyviäkin hetkiä, mutta tuntuu kyllä, että suhde on ohi. En minä häntä voi uloskaan heittää ja en kehtaisi kolmekymppisestä ihmisestä vanhemmillekaan soittaa, vaikka on varmaan pakko.
      Kaikki ihmissuhteet minun perheeseen ja sukulaisiin hän on jo tuhonnut. Itse olen ollut kuin puun ja kuoren välissä.
      Ahdistaa mennä kotiinkin niin nykyään, kun tämä sota alkaa pian. Heittelemme tavaroita ja kostoksi rikomme toistemme tavaroita riidellessä.
      Kaikki paheni,kun muutimme ja hän ei saanutkaan töitä.

    • tylsistynytemäntä

      Mä olen lähestulkoon vastaavassa tilanteessa,paitsi että minä sairastuin vakavasti ja jouduin jäämään eläkkeelle aikamoisen nuorena,ollaan siis molemmat kotona.Mies on laiskuri,tykkää makoilusta,on peliriippuvainen,alkoholi on onneksi jäänýt pois kokonaan.En tahdo jaksaa katella häntä,vie voimat ja elämisen halut tuollainen,jatkuva tv katselu,aamulla ei halua herätä,haastaa riitaa ja huutaa mulle.Osuutensa maksaa asumismenoista vaikkei paljon saakkaan rahaa.Elämä on tylsää,riitelyä,missään ei käydä...ollaan oltu yhdessä jo 15v.Kait liikaa totuttu toisiimme..ihan niinkuin hänen vanhemmat..huutavat vain toisilleen...pakonomaista yhteiselämää!

      • uskomatonta

        Muuta pois...


    • kassuliini

      Riittääkö sinulla ymmärrystä hänelle, hänhän on työtön, jo sekin stressaa hirveästi. Ja miksi oma perhe ei jaksa?
      Siis kaikki ovat hylkäämässä hänet. Hänellä ei kohta ole enää asuntoa, ei ystäviä, ei puolisoa, ei työtä, ja lapsuudenperhekään ''ei jaksa''. Ei ihme, että hän on paniikissa ja keksii mielessään ulospääsyä hirveästä tilanteesta: Kauniit häät, hän on morsian, ja sitten hankitaan ihana vauva ja sitten kaikki on hyvin. Ja hän on turvassa, ei mitään vaaraa enää siitä että hänet jätetään heitteille.
      Hänelle on hankittava apua, ja jos haluat erota, häntä olisi autettava itsenäistymään.
      Kuinka paljon tuo, että hän on työtön ja vain makailee asunnossasi, rasittaa sinua?
      Ketään ei voi pakottaa elämään liitossa väkisin. Mutta olisiko niin, että hänen perheensä pitäisimyös tulla apuun, hän ei varmaan ymmärrä omaa tilannettaan.

    • Päiväpaistaavielä

      Jos asunto on sinun omistuksessasi ja et saa kumppaniasi häädetyksi, niin ota ulosottoviranomainen avuksi ja kysy siis viranomaiselta neuvoa miten tulisi menetellä. Eikä se lapsenteko auta hänen onnellisuutensa tai sinunkaan laisinkaan, koska lapsellehan tulisi olla toimiva onnellinen parisuhde pohjana, että hän tulisi kasvamaan hyvissä olosuhteissa. Muutos lähtee siis sinusta itsestäsi ja ehkä tarvitset eroosi myös muutakin apua kuten henkistä tukea, jos olet väsynyt siihen kaikkeen.

    • lellu_567

      Tässä käytännön ohjeita. Sinun tulee selvästi kertoa hänelle, että haluat lopettaa suhteen. Sen jälkeen annat hänelle kuukauden aikaa muuttaa pois. Jos hän ei sinä aikana muuta, haet hänelle käräjäoikeudesta häädön yhteiselämän loppumisen vuoksi. Häädön saaminen kestää useamman kuukauden.

    • Oppeliini1

      Sinun ON otettava yhteys hänen vanhempiinsa. He todennäköisimmin kuin kukaan muu ottavat hänet kotiinsa asumaan.

      Teidän yhteinen liito on täysin kariutunut, puolisosi tarvitsee apua johon sinä et ole koulutettu aikä sinulla ole taitoa. Pitäessäsi häntä luonasi ja jatkuvasti riidellessänne on VIIMEINEN asia jotaHÄN tarvitsee!
      Hän tarvitsee rauhallisen ympäristön, kodin ja henkistä tukea parantuakseen masennuksesta/ kootakseen itsensä kasan päästäkseen jaloilleen ja omilleen.

      Sinä et sitä pysty antamaan, eikä kotinne luo enä rakkauden eikä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Se rikkoo puolisoi henkistä puolta ajaen hänet yhä syvemmälle kuilun pohjalle!

      Tee teille kummalekin valtava palvelus ja laske puolisosi menemään. Hän on jo hyvää vauhtia tekemässä sinustakin täydellisen ihmisraunion.

      Lapsi tuohon sotkuun olisi jo lainvastaista ja lähes rikollista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe