Vain laastari

Scar_tissue

Eipä ole kovin mahtavat fiilikset, kun tajusin vain olevani naiselle laastari. Jälkeenpäin mietittynä merkit oli selvät, mutta eipä sitä rakastunut halua nähdä. Tulevaisuuden suunnitelmat pelkkää bullshittiä. Seksi kyllä kelpasi ja moni muukin asia ja tiesi kyllä minun tunteet häntä kohtaan. Miten ihminen voi olla niin itsekäs? Toivottavasti voin vielä luottaa ja uskoa, että jonkun naisen kohtaisin ilman, että olen vain väliaikainen hyödyke. Ei pitäisi olla liian kiltti ja hyväuskoinen :( Mutta ei minusta ole pelimieheksi. Laastarin hakijat ansaitsee saada sellaisen. Eipähän kukaan loukkaantuisi!

11

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaataitaaollatäälläkin

      Tuttu fiilis. Mitkä merkit huomasit vai miten laastarius ilmeni?
      Useinhan sen huomaa vasta liian myöhään.. :-(

    • Sympatiaajatsemppiä

      No ei ainakaan kannata haksahtaa eroamassa olevaan tai vastaeronneeseen. Jos eronnut puhuu vaan koko ajan menneestä suhteestaan ja on vielä itku herkässä, niin pakene kauas tai oikeastaan kerro kohteliaasti ettei kyseinen hlö ole vielä valmis uuteen suhteeseen, jollaista itse haet. Sellainen on ikävää, kun eroamassa olevat tai vastaeronneet haluavat sitä kainaloa, ymmärtäjää, tukea ja lohdukkeeksi seksiä. Itsekään en ymmärrä miksi vielä jakaa itseään tai hajottaa entisestään, jos on jo ihan rikki. Se on myös laastarina olevan ymmärrettävä ettei tuo hajalla oleva ihminen käy täysillä ja vasta eheänä hän ymmärtää, mitä haluaa, eikä se olekaan välttämättä heti se parisuhde, kun kuitenkin on edellisestä päässyt irti. Kaikista ihanteellistahan olisi, että jokainen kävisi surunsa läpi muita hyväksikäyttämättä, mutta kun kaikista ihmisistä ei ole kaikkeen.

    • Scar_tissue

      Tajusin merkit vasta siinä vaiheessa, kun hän alkoi ottaa yhtäkkiä etäisyyttä ilman sen kummempaa selitystä, tai sitten jos jotain sanoikin, ei ollut johdonmukainen ja keksi selkeästi tekosyitä.

      Kai niitä merkkejä oli sitten ne, että läheisyydestä ja tunteista hän ei halunnut puhua "oikeilla nimillä". Kuten alkuperäisessä viestissä sanoin, seksiä kyllä oli ja enimmäkseen hänen aloitteestaan. Minulla se vaatii aina tunneyhteyden kumppaniin, mutta hänelle se ei varmaan ollut niinkään pointti niissä hommissa. En nyt ala erittelemään ja perustelemaan sen tarkemmin, mutta sanotaan nyt vaikka näin, kun "oli saanut omansa".

      Loppuaikoina käytiin keskustelua, että miten kumpanenkin toimii/toimisi, jos suhde päättyy. Hän sanoi aika suoraan, että järjestäisi ainakin fyysisen puolen kuntoon, eikä se eromainen olisi lopulta niin iso juttu hänelle. Omasta avioerostani on jo useampi vuosi aikaa, mutta hänellä se on vähän lähempänä. Ei nyt ihan tänä vuonna, mutta kuitenkin. Välillä hän ajatteli ääneen, että olisiko kuitenkin voinut jättää eroamatta exästään ja pitää perheen kasassa. Valitteli, ettei kukaan koskaan ole hänen kanssaan halunnut keskustella ja selvittää ongelmia puhumalla. Minun kanssa hän ei sitten joko halunnut tai osannut.

      Eron ottaneella voi olla vauhti päällä, kun saa vapauden tunteen. Tai ainakin jos kokee olleensa sidottuna suhteessaan. Minä kelpasin hänelle alkuun hyvinkin kiihkeästi ja järjestinkin omalta puoleltani hänelle mahd. paljon aikaa, peruin vähemmän tärkeitä menojani jne. Hän taas perui meidän yhteisiä suunnitelmia, jos jotain kissanristiäisiä oli tarjolla. Menojalkaa siis vipatti. Jos minä olin jossakin reissussa vaikkapa viikonlopun ja hänellä oli tylsää, viestiä pukkasi ja puhelimessa oltiin. Kun hän puolestaan oli reissussa, ei juurikaan vastaillut viesteihin, eikä ollut minuun päin aktiivinen. Sitten taas kun oltiin yhdessä, oli kaikki aivan mahtavaa. Mikäpä siinä ollessa, kun kokee olevansa haluttu. Otin hänen jatkuvan kontrolloinninkin enemmän positiivisena. Mutta se olikin vain itsekkäitä tarkoituksia varten, eikä yhteisiä.

      Lopulta alkoi etäisyyden otto ja hermoaminen jos mistä asioista. Aloin itsekin hermostua tilanteeseen ja päästelin sitten sammakoita suusta humalassa. Ei olisi pitänyt. Olisi pitänyt olla vain hiljaa ja pitää kaikki asiat sisällä, etäisyyden ottaminen, jatkuva kontrollointi, hänen totuuksien laukominen esim. minun lapsista jne. En puollustele asiaa humalatilalla, mutta eipä nuista voinut muutenkaan puhua. Mielestäni hän yritti ärsyttää minua loppuajasta, että saisi tekosyyn viheltää pelin poikki. Ja taisi onnistuakkin siinä. Minä olen potenut syyllisyyttä kaikesta, mutta tajusin, että ei minun kuulu vastata, kuin omista sanomisista. Olen pyytänyt asiaa anteeksi ja halunnut sen selvittää. Hän ei ole tullut yhdessäkään asiassa puolitiehen vastaan ja pitää kaikkia sanomisiaan, pikku raivareitaan (mielestäni tyhjästä) jne. perusteltuina. Yhtään kertaa en ole hänen kuullut pyytävän yhtään mitään anteeksi.

      Olimme tauolla jo kerran aikaisemmin ja siinäkin välissä kerkesi laastaroida itseään. Halusi palata yhteen, kun ei mukamas saanut ajatuksia minusta pois. Monesta lukijasta varmasti tuntuu, ettei hän olisi minua laastarina pitänyt, mutta itse olen koko ajan enemmän vakuuttunut siitä. Suhde alkoi muuttua vakavammaksi ja siihen alkoi liittyä pikkuhiljaa tulevaisuuden suunnitelmia. Hänellä taisi tulla aika vaihtaa laastaria. Ei muuta, kuin onnea matkaan!

      • Sympatiaajatsemppiä

        Ihmetyttää sellainen, että hänelle tuntuu se seksuaalinen puoli olevan niin tärkeä. Eiköhän tuon seurustelun pitäisi muista lähtökodista ensin lähteä kuin siitä. Tiedä häntä miten on edellinen suhde päättynyt, onko esim. tullut petetyksi vai onko kenties pettänyt itse ja silloin sellainen luottamuspuoli on koetuksella.Vaikuttaa siltä ettei ole käsitellyt eroaan, koska vielä miettii edellistä suhdettaan ja sitä ettei ongelmista ole kyetty puhumaan. Itsekin aikanaan olen tullut petetyksi ja sellainen on jättänyt jonkilaisen trauman ettei toiseen noin vain voi luottaa ja miettii tarkkaan hänen sanojaan ja käytöstään. Jos toinen ei puhu tai pysy sanoissaan/laistaa lupauksistaan, eikä anna mitään hyvää selitystä, niin kyllä sellainen pistää hälytyskellot soimaan herkästi. Itselleni on ehdottoman tärkeää, että ollaan avoimia ja pystytään puhumaan asioista etten tekisi vääriä päätelmiä suhteesta tai vetäytyisi siihen omaan suojakuoreen. Puhumattomuuskin on yksi parisuhteen ongelmista, jos se ei pelitä, niin eihän suhde ole toimiva.


      • Scar_tissue

        Tottakai meillä oli paljon muutakin, kuin seksuaalista kanssakäymistä. Mutta loppujenlopuksi lähes ainoastaan hänen ehdoillaan. Toki hän on ihan alusta asti ollut seksin suhteen aktiivinen ja ottanut aikalailla itseensä, jos en ole itse ollut joka kerta innokas. Jostakin luin, että tuollainen voi olla sitten tapa purkaa jotain käsittelemättömiä asioita ja saada hyväksyntää, jos ei muilla tavoin kykene/uskalla tunteita osoittaa. Jos olisin kokenut suhteen häneen enimmäkseen huonona tai tyydyttämättömänä, tuskin olisin tässä kirjoittamassa sydänsuruissani. Yritän tässä nyt vain selvittää itselleni, että rakastinko vain mielikuvaa hänestä, vai oikeasti häntä itseään.

        Hänen puheiden mukaan kolmansia osapuolia ei ole exänsä kanssa ollut. Tyytymättömyyttä vain. Itse tulin petetyksi ja päälle jätetyksi, mutta sen asian olen jo aikaa sitten pureskellut. En mielestäni avaa sydäntäni kovin helposti romanttisessa mielessä tuon kokemuksen jälkeen ja tämä olikin ensimmäinen kerta eroni jälkeen, kun annoin itselleni luvan rakastua. Laastareita en ole käytellyt.

        Avoimuus ja rehellisyys on minullekin ehdottoman tärkeää. Ne on niitä harvoja asioita, mitkä on ainakin omalta puoleltani itsestäänselvyyksiä. Ihan alussa, kun hänen kanssaan aloin yhteyttä pitämään, tein selväksi, että haluaisin löytää itselleni elämänkumppanin. Siitä ei ole ollut epäselvää. Hänkin sanoi, että haluaa joskus löytää itsensä vakaasta parisuhteesta. Voi olla, etten vain ole hänelle se oikea, mutta ei sekään asia selviä välttelemällä ja pakenemalla.


    • starttaile

      Nuo ovat ihan höpönpöpöä nuo laastarijutut! Kukahan viisas senkin on keksinyt? Toiset vaan ovat epäkypsiä niin suhteessa kuin se loputtua, eivätkä aikuistu kai koskaan. Mitäpä tuota enää jälkeenpäin miettimään, antaa sellaisen mennä joka on menollaan. Ei sellainen ihminen pysty sitoutumaan, ainoastaan tuottamaan kipua toiselle. Hyvä kun pääsit eroon!

    • avohaava

      Suhteenne ei tainnut olla balanssissa, oli se sitten laastari tai ei.
      Jos tunnepuoli on vahva molemminpuolin ja kemiat toimii, ei siinä ole venkoiluja, suhde katkolla-tilanteita.
      Nainen taisi haikailla vielä aikaisempaa elämäänsä, että laastari taisit olla.
      Mutta, ehkä niitä tunteitakaan ei niin paljoa ollut kuin aidossa rakkaussuhteessa on. Teillä kummallakaan.

      Nyt ei ole tietenkään mikään hyvä olo, mutta kuten klassinen lause kuuluu, mikä ei tapa niin se vahvistaa.

      • Scar_tissue

        Ei se varmaan balanssissa ollut, kun tilanne ajautui tällaiseksi. Enimmäkseen kuitenkin koin, että sitä kemiaa oli ja tunteita molemmin puolin. Toki osa tunteista oli ihastumista ja alkuhuumaa, mutta kuten aiemmin kirjoitin, oli suhde katkolla aikasemminkin puolisen vuotta. Eli tämä uusi yritys ei tullut siinä mielessä uutena juttuna.

        En tiedä haikailiko hän varsinaisesti paluuta entiseen elämään, vai oliko se vain syyllisyyden tunnetta perheen rikkomisesta.

        Olet mielestäni tavallaan oikeassa "aidosta rakkaussuhteesta" siinä mielessä, että se ei ollut aitoa, koska ilmeisesti se ei ollut molemminpuolista. Omista tunteistani olin ja olen 100% varma. Rakastin häntä ja rakastan edelleen.

        "Mikä ei tapa, niin se vahvistaa". Tiedän sen. Olen yhden avioeron joutunut kokemaan, petetyksi tulemisen myötä. Itse halusin perheen pitää kasassa ja käydä asian läpi. Exällä kuitenkin täytyi päästä toisen miehen mukaan. Tuossa erossa kuten tässäkin välirikossa en ole roikkuja, enkä haluakkaan roikkua väkisin missään. Mutta en myöskään halua olla helpolla luovuttaja. Osaan kyllä antaa tilaa, jos toinen sitä tarvitsee. Niin teen nyttenkin. Syvällä sisässä toivon, että oletukseni laastariksi tulemisesta on väärä ja hän tarvitsee vain hieman aikaa miettiä. Mutta järjellä valmistaudun kuitenkin luopumaan hänestä. Jos en rakastaisi, ei tämä tuntuisi näin pahalta.


    • tunnevie

      Mikset puhu suoraan. haudot huolella loukkaantumisen tunnetta ja oletuksia. Vielä kun vähän keität soppaa ja jätät puhumatta ja haudot lisää, niin kyllä. Saat sen mitä haet. Mieti tarkkaan mitä haet ja miten. Omaa loukkaantumistasi vaalit enemmän kuin suhdetta.

      • Scar_tissue

        Paha siinä on vaalia suhdetta, jos toinen on ottanut etäisyyttä. Ja jos ei oikein ole halukas keskustelemaan, niin menee helposti vain omiksi ajatuksiksi. On meillä onneksi jonkinlainen yhteys olemassa ja mahdollisuus (ehkä) vielä päästä keskustelemaan asiasta. Nyt tuntuu, että minulle riittää, kunhan kertoo mistä oikeasti on kysymys. Jos haluaa juosta karkuun, niin juoskoon. En kai voita siinä mitään, että juoksen ihmisen perässä, joka on haluton/kyvytön selvittelemään ongelmia (mikäli sellaisia edes oikeasti on). "Sen edestään löytää, minkä taakseen jättää".


    • Scar_tissue

      Enää ei vain tunnu siltä, vaan myönsi itsekin, että olin laastari. Tai ei ole käsitellyt vanhoja juttuja (ajalta ennen minua) läpi. Toisaalta ei myöskään anna periksi niistä "tekosyistä", mikä johti tähän tilanteeseen. Mutta ehkäpä tämä oli sitten lopulta helpotus, kun sai edes jotain vastauksia. Onneksi ei ollut mitään riitaa tms. ja välit kunnossa, vaikkei missään yhteyksissä ollakaan enää.

      Tarinan opetus itselle on se, että olla jatkossa tarkempana, ettei laastariksi ajaudu. Ehkä osaan nyt tulkita merkkejä paremmin. Toivottavasti tämä nyt ei johda mihinkään ylivarovaisuuteen, minkä toinen osapuoli tulkitsee sitoutumiskammona tms. Rakkaus vain teki minut sokeaksi, mutta etäisyys näkeväksi. Rakkauden tunteesta häntä kohtaan en ole vieläkään päässyt irti. Minä näen hänessä kuitenkin asioita ja tunteita, mitä hän yrittää peitellä. Myöntää itsekin sen ja sanoikin olevan minun edessä "aseeton" peittelemään niitä. Mutta päätöksensä on tehnyt ja pitää siitä kiinni. Kaikkien kannaltaan kuitenkin parempi, että selvittää oman avioeronsa ja jotain muitakin asioita selväksi.

      Sen vain haluan vielä sanoa laastarin tarvitsijoille, että älkää sellaista valitko, joka haluaa suhteelta enemmän. Toki laastarisuhdekin voi muuttua "oikeaksi" suhteeksi, mutta jos toinen lähtökohtaisesti haluaa kumppanin ja parisuhteen, niin on vain typerää ja julmaa käyttää sellaista ihmistä hyväkseen. Pelimiehet/naiset on sitä varten, jos kaipaa vain läheisyyttä ilman mitään sitoomuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe