Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Shokkiero ja paha olo

Gabriel666

Hei

Tilanne sietämätön, erosta aikaa 3kk ja vointini vaan huononee. Tilanne oli se että erosimme jo aiemmin kerran n, 4 vuotta kestäneestä suhteesta, joka oli minulle erittäin tärkeä, seurasi 1,5 vuoden jojottelu, josta tuli 4 kk:n täydellinen ero. Palasimme vuosi sitten keväällä yhteen, ja nyt pikkasien yli reilun vuoden yhdessä olon jälkeen tuli ero, juuri kesän kynnyksellä. Siitä saakka olen ollut aika sumussa, päihteiden käyttö on ihan vähäistä, unet ovat hävinneet ja siihen sekä mielialan laskuun on lääkitys joka auttaa vähän. Terapiaa tms, on vähän vaihtelevasti. Enemmän on seurattu mielenterveyspuolella tuota nukahtamista, omia tuntueita ei ole päässyt vielä oikein purkamaan siellä. Treenasin hulluna liikuntaa kesällä ahdistukseen ja siitä seurasi ylikunto joka meni toistaiseksi ohi, paino on pudonnut 10kg ja ruoka maistuu hyvin vaihtelevasti. Syön kaikki mahdolliset vitamiinit, ja koitan välttää epäterveellistä ruokaa univaje on valtava ja työssä jaksaminen alkaa olla välillä vaikeaa. Kavereita on mutta erosta on hankala heidän kanssa puhua, koska tätä jojottelua on kestänyt jo aika kauan.

FB:stä laitoin exän näkymättömiin, muutaman kerran ollaan puhuttu puhelimessa, ja sekin on erittäin raskasta, kun mulla taitaa olla vielä tunteita häntä kohtaan. Yhteisiä lapsia ei ole. Nyt on ollut pari päivää suunnaton raskas olo rinnassa, ja äsken piippasi puhelin, tuli viestiä " hei mitä kuuluu? :)" jotenkin kai ennustin/aavistin tulevaa.

Olen huolissani omasta jaksamisesta, olen työelämässä eikä pitkää sairaslomaa oikein huvittaisi ottaa/saada. Jotain laastari viritelmiä on ollut tässä kesällä matkan varrella, mutta seksi tuntuu pahalta, ja pidän etäisyyttä, en kestä läheisyyttä oikein hyvin. Laastaria siksi kun mut taas jätettiin ja ero tuli shokkina mulle. Itsetunto on ihan paskana ja sitä nosti / nostaa kun saa huomiota muualta. En ole daameille luvannut itsestäni mitään, joten en tunne heidän puolesta pahaa oloa tai ahdistusta

En jaksa nyt vielä kirjoittaa enempää, pakko oli avautua kun tuntuu että pää hajoaa ihan kohta. Välillä on ne tutut tunteet, ikävä, viha, rakkaus, kaipaus ja halveksunta. Seurustelukumppani oli erittäin rakas ja tärkeä mulle ja pääsi ihon alle, nyt on kaikki keinot käytössä että pääsisisn joskus jatkamaan tästä eteenpäin, en tiedä minne ja miten, tuntuu paskalta kun jäin tähän omaan elämääni jumiin, tuntuu kuin olisi palannut takaisin taas lähtöruutuun. Kavereita ja harrastuksia on, mutta oma jaksaminen on välillä äärirajoilla, tupakkaakin palaa aski päivässä. Ei vaan jaksa!!

3

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoiii

      Unohdat sen exän ja alat elää oma elämääs, keskity niihin asioihin mistä pidät. Ala tapailla muita vasta sitten sinulla on parempi olla. Nyt muiden kanssa sähläys näyttää vaan sotkevan päätäsi, sure aikasi menetettyä suhdetta, älä pidä yhteyttä exään, se ei ainakaan auta, jos roikkuu toisessa. Helpompi päästää irti kun ei vastaa mihkään viesteihin. Sinä ansaitset ihmisen joka arvostaa sinua eikä kohtele noin huonosti kuin exäsi, jotkut ihmiset vaan käyttävät toisia hyväkseen ja pelaavat. Voimia sinulle! Usko pois kun aika kuluu alat voida paremmin ja pian et muista koko exää.

    • Hei,

      Kuulostaa siltä, että olet todellakin aika lopussa. Ymmärsin viestistäsi, että olet käynyt myös mielenterveyspalveluissa. Se on hyvä.

      Ikävän, vihan ja rakkauden tunteet ovat normaaleja. Ei ole mikään ihme, että jos ero tulee yllättäen, tunteet ovat ristiriitaisia ja voimakkaita. Ja tietenkin tunteiden tasaantuminen vie aikaa, kun koko elämä on shokkitilassa.

      Jotain käytännön neuvoja tuli mieleeni:
      - Älä sorru alkoholiin tulevaisuudessakaan. Se ei auta.
      - Yritä luoda ja pitää kiinni rutiineista. Työ on tässä suhteessa hyvä asia. Saa muuta ajateltavaa. Mutta älä vedä överiksi.
      - Jos ylikunto on todella ohitse, harrasta liikuntaa. Mutta tähtää enemmän säännöllisyyteen kuin kovaan treeniin.
      - Rutiinit sekä liikunta auttavat myös nukkumiseen.
      - Löytyisikö kavereistasi joku, jolle voisit puhua? Olisi myös tärkeää, että et pidä kaikkea sisälläsi. Kutsu vaikka joku kaveri saunomaan tms. ja siinä voi samalla puhua. Jos ihmissuhteista tai omasta voinnista ei ole ollut tapana puhua kaverien kanssa, ymmärrän, että aihetta ei ole helppoa ottaa esiin. Siinä ikään kuin vie kaveruuden uudelle maaperälle. Mutta mun oma kokemukseni on, että kun ihmisille puhuu, he kyllä kuuntelevat ja ymmärtävät.

      Toivottavasti selviät eteenpäin.

      Vilppu H.
      pappi

    • Killedbydeath

      Mites Gabrielin asiat on nyt? Onko vointi yhtään kohentunut? Lueskelin näitä viestejä täällä terapiamielessä ja sun viesti oli kuin omasta elämästäni otettu. Lopullinen ero (?) jojoilun jälkeen avovaimosta 1 kk sitten. Olo on muuttunut vaan huonommaksi. Mielialalääkitys ja rauhoittavia. Silti unta korkeintaan 2-3 tuntia yössä. Töissä olen käynyt, vaikka sielläkin välillä vaikea olla. Tupakkia menee aski päivässä, vaikka aikaisemmin vain viihdepolttamista. Alkoa vähän, ei paljin uskalla nouden bentsojen kanssa ottaa, pari olutta rauhoittaa hetkellisesti, mutta seuraavana päivänä entistä paskempi olo.
      Ihmiset sanoo, että unohda vaan se muija ja että löydät paremman. Helpommin sanottu kuin tehty. Vaikea unohtaa, kun ajatukset pyörii kehää koko ajan ja sen vähän ajan minkä nukun niin tämä nainen tulee uniin. Toiset naiset ei kiinnosta pätkääkään. Kävin baarissa kerran ja lähdin yhden naisen matkaan yökylään. Seksi tuntui suorastaan vastenmieliseltä, vaikka olin humalassa ja nainenkin ihan kaunis. En tuntenut mitään, ajattelin vaan exää koko ajan.
      Pitäisi puhua ystäville..ei todellakaan ole helppoa miehelle. Terapiakaan ei oikein tunnu olevan mun juttu. Pari kertaa käynyt, mutta ei ole ollut apuja.
      Sekin ahdistaa ja v.tuttaa, että ajattelen koko ajan mitä exä tekee. Kuulin että sillä olisi uusi mies. Ihmettelen miten se noin nopeasti hyppäsi uuteen suhteeseen vaikka vannoi rakastavansa minua.
      Sanovat että aika parantaa. En tiedä. Urheilen paljon, mutta yhdistettynä univajeeseen ja siihen ettei ruoka maistu niin sekin on käynyt raskaaksi, eikä tuota normaalia mielihyvää. Itsarikin joskus käynyt mielessä, mutta en halua tehdä niin itsekästä ja raukkamaista ratkaisua läheisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe