Vauvakuume, miten ottaa asia esille?

ohbaby

Luulen että minulla on jonkin asteinen vauvakuume, olen 32 vuotias, joten ihan hirveästi tässä ei ole aikaa asiaa pähkäillä. Olen ollut pitkään sitä mieltä, että en halua lapsia ja tämän myös avomiehelleni sanonut, hän on ollut asiassa samoilla linjoilla. Tiedän, että jos hän asiaa kovasti vastustaa, niin siinä tapauksessa minulle jää vain vaihtoehdot lähteä tai elää tässä suhteessa ilman lapsia. En tiedä miten ottaa asia esille.

10

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967x

      Sanot vaan yksinkertaisesti että haluat lapsen/lapsia ja nyt on korkea aika alkaa toteuttamaan asiaa. Ellei mies halua niin olet väärän miehen seurassa. That's it.

    • Mammalll

      Sanot että sinulla on asiaa joka liittyy aiheeseen vauvat. =) kerrot että olet tullut toiseen aatokseen että haluatkin lapsen. Ja nyt on sen aika ja kysyt mitä mieltä mies on. Kerro myös että sinua kaduttaa jos vanhana sinulla ei ole lasta. Toivottavasti mieskin muuttaa kantaansa.

      Voin kertoa että minä sai lapsen yllätyksenä miehen kanssa joka ei koskaan halunnut lapsia, näin oli aina ajatellut. Kumminkin kun huomattiin että olen posahtanyt paksuksi, molemmat olimme innoissaan lapsesta vaikka pelotti se kaikki uusi ja mitä tuo tullessaan, nyt meidän piltti on tuossa ja olemme onnellisia hänestä, kumpikaan ei voisi elää ilman, hän on tuonut äärettömästi iloa elämäämme =)

      • oikeus.päättää.itse

        Noin käy jollekin, mutta moni valitettavasti luulee että niin käy automaattisesti kaikille. Ei voi eikä kannata luottaa siihen että kun lapsi tulee, niin sitten ollaan automaattisesti siitä iloisia ja onnen huipulla. Monelle se lapsi on ihan oikeasti epätoivottu, eikä lapsi tee yhtään onnelliseksi. Ketään ei saisi pakottaa vanhemmaksi vastoin tahtoaan.

        Minusta ap:n pitää nyt vaan keskustella asiasta miehen kanssa. Jos mies ei halua lasta, niin sitten pitää miettiä että kuinka tärkeää se lapsen saaminen naiselle on. Jos luulet että asia jäisi vaivaamaan ja syyttäisit miestä lapsettomuudestasi, niin kannattaa ennemmin erota. Jos alussa on sanottu miehelle että lapsia ei hankita ja mies on ollut samaa mieltä, niin ei silloin voi miestä syyllistää siitä ettei muuta mielipidettään heti kun nainen niin tekee.


    • keddu

      Tuossa iässä tosiaan ei ole hirveästi enää aikaa jahkailla, kun joka vuosi riskit kasvaa tulla sairas lapsi jos enää kohta tulee ollenkaan. Sanot vaan että ajatukset on hiljalleen muuttuneet ja voisit haluta sittenkin saada lapsen, että mitäs mieltä olet siippaseni?

    • 1116

      Jos käytät e-pillereitä niin aivan ensimmäiseksi lopetat ne. Sen jälkeen odottelet mutamia kuukausia tai puoli vuotta että se usva jossa elät haihtuu. Ja kun se on haihtunut, pohdit hiljaa mielessäsi haluatko vieläkin lapsia.

      Jos haluat, niin sanot miehellesi reippaasti että:"Nyt on harjoitteltu tarpeeksi, nyt tehdään lapsia".

      Silloin kun ihminen oikeasti haluaa lapsia, niiden mukanaan tuoman rasituksen kestää niin henkisesti kun fyysisestikkin. Jos lapset ovat vain yksi suuniteltu etappi elämässä, niin se voi olla raskas kokemus. Siksi, jos siltä tuntuu että haluat lapsia, ne kannattaa tehdä juuri silloin.

      Ja vaikka olisit yksin, niin silti se on erittäin antoisaa aikaa.

    • asteinen

      Sano miehelle ”Luulen että minulla on jonkin asteinen vauvakuume”

    • Jdjsl

      On se kumma kun täälläkin niin moni ei puhu puolisonsa kanssa asioista. Miten ottaa asia esille? No hohhoijaa.

      Pikku vinkki. Jos ei tällaista uskalla sanoa, suosittelen eroamista.

    • mua.kinost.tää

      Kuinka monta naisen peräaukkoa on maailmassa?

    • aivantyhjää

      Kuin luulet politiikassa käyvän..

    • kerrokerro

      Kannattaa ottaa asia puheeksi heti. Jos miehesi on ehdottomasti ajatusta vastaan, niin ehdit vielä etsiä uuden puolison. Itsekin kuvittelin pitkään, että en halua lapsia. Ensimmäinen ja ainoaksi jäänyt tytär syntyi, kun olin 28 v. Ja mitään en ole katunut yhtä paljon, kuin sitä, että en aloittanut aikaisemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe