Tyhmän tuntuinen kysymys, mutta olen ollut tämän pulman kanssa pitkään. Yritän ja yritän ja petyn. Mies lupailee, mutta mikään ei muutu. Miehen mielestä meillä on kaikki hyvin. Minusta taas elämän pitäisi mennä aivan eri suuntaan ja muuttua todella paljon, nousta krokeuksiin. Mies ei halua tosissaan keskustella koko eroasiasta.
Mutta minulle tämä ei riitä. Mies lupaa yrittää ja tehdä työtä sen eteen, että elämästä tulee uusi, mutta ei hän yritä, ei muista, ei jaksa.
Minä petyn ja hermostun päivä toisensa jälkeen, viikko ja kuukausi toisensa jälkeen. Ja olen ollut hullu ja uskonut ja yrittänyt taas.
Mutta asiat eivät muutu. Ja minä en jaksa. Yksin olisin täysin vastuussa omasta elämästä. Se olisi parempi.
Mutta kuinka olette saanut tehtyä eropäätöksen pitkän liiton jälkeen? Kaikki käytännön asiatkin tuntuvat niin hankalilta. Molemmille asunto? Kuinka sen saa alulle. Minulla on paljon positiivisia tunteita, rakkauttakin miestäni kohtaan. Haluaisin vain hyvää hänelle, ja tukea häntä jatkossakin elämässään. Mutta miten tämä tilanne kulkee. Kuinka se kaikki laitetaan liikkeelle?
Kuinka eroaminen onnistuu?
76
75
Vastaukset
- Vaikeuksien.kautta
Pulmasi ei ratkea asiaa pyörittämällä vaan toimimalla. Sinä kelpaat miehellesi mutta miehesi ei kelpaa sinulle. Kuinka sinä niin täydellinen olet? Ihmisiltä puuttuu halua tulla toisen ihmisen tueksi, vain oma hyvä elämä on tärkeintä. Ei olla valmiita auttamaan toista, ei edes kauan suhteessa pysynyttä puolisoa. Kumpi muuttui, sinä vai hän? Valinta on sinun mitä omalla elämälläsi teet. Keskustelkaa.
- yksikolmeplusyksi
Niin, ei se asia nyt ihan ole noinkaan.Sinun vastauksesi kuulostaa enemmän eroa pelkäävän kuin rohkeasti totuutta silmiin katsovan ja toteavan "Tämä ei toimi ja tästä pitää päästä pois!"
Tietysti, on totta että ihmisten tulee yrittää tosissaan mutta jos toinen osapuoli höpöttää samoja koru lauseita eikä toimi oikeasti asioiden eteen, on tilanne silloin tilanne mahdoton ja on ihan hyvä miettiä olisiko yksin todellakin onnellisempi. - opiskele
yksikolmeplusyksi kirjoitti:
Niin, ei se asia nyt ihan ole noinkaan.Sinun vastauksesi kuulostaa enemmän eroa pelkäävän kuin rohkeasti totuutta silmiin katsovan ja toteavan "Tämä ei toimi ja tästä pitää päästä pois!"
Tietysti, on totta että ihmisten tulee yrittää tosissaan mutta jos toinen osapuoli höpöttää samoja koru lauseita eikä toimi oikeasti asioiden eteen, on tilanne silloin tilanne mahdoton ja on ihan hyvä miettiä olisiko yksin todellakin onnellisempi.Koru on koru ja lause on lause. Mutta korulause on yhdyssana!
- ajatelkaaITSEihmiset
Näitä riitaa kylväviä ja tyhmiä manipuloivia keskustelun aloituksia sitten riitää. Totaalisesti henkisesti kieroutunut ihminen suoltaa tällaista potaskaa tänne.
- ylösulos
Saat uuden pikku asunnon hankinnan alkuun jos todella haluat. Kysy vaikka joltakulta eronneelta ystävältäsi apua.
Tuo että mies lupaa ja lupaa ja mikään ei muutu. Pidätte perhedemokratiaistunnon, pitkän rakentavan keskustelun vaikkapa jossakin kodin ulkopuolella. Molemmat istuvat saman pöydän ääressä kunnes kaikki hiertävä on juteltu auki. Yhdessä laaditte ja allekirjoitatte jonkin kymmenen kohdan ohjelman, mitä konkreettista täytyy tapahtua (käytännöllisesti ilmaistaan kuka tekee toisin kuin tähän asti, miten ja milloin/mihin mennessä). Ehkä osa asioista on miehesi toiveita, miten sinun on muututtava. No jos ei kymmentä, niin ainakin viisi kehityskohdetta. Ja deadline esim. 31.12. tätä vuotta. Lista jääkaapin oveen, uudenvuodenpäivänä käyt(te) listan läpi, jos edelleen suurin osa/kaikki tärkeäksi kokemistasi asioista on hoitamatta---> mies on erotettu puolison toimestaan. Hankit sen asunnon vatkutuksen ja jäkätyksen sijaan.
Jos teillä on alaikäisiä lapsia ja/tai muuten ero on materiaaliselta kannalta raskas asia talonmyynteineen, niin kyllä aikuinen ihminen voi elävöittää elämäänsä ihan itekin. Jos olet tuloksetta viisi vuotta yrittänyt pakottaa miestä esperanton kurssille, niin mitäpä jos menisit itse ilman häntä. Sama matkojen, kuntoilun jne kanssa. Tee itse elämästäsi omannäköistä ja mieleistäsi, mies joko tulee perässä pikkuhiljaa tai ei tule. Kai sulla omia ystäviäkin on? Jos ei ole, se on oma ongelmasi, otapa yhteyttä vuosien takaisiin kavereihin tai hanki uusia piirejä harrastuksista. Vapaaehtoistyö SPR:llä on ajankohtaisempaa kuin tuhannetta kertaa saman rutinan pito aviomiehelle siitä, kuinka "meillä on tylsää".- ajatusheräsimyös
Tämä oli aika hyvä ylöulos. Niin tutunoloista, vaikka apuakin haettu ja tiedetään ongelmista niin toinen lupaa ja lupaa, uskot ja taaskaan ei sitten lupauksia pidetä. Kyllähän sen jokainen tietää, että ajanmyötä tuollainen ennenpitkää katkeaa ja lähtö tulee, mutta millaisissa väleissä sitten. Mutta tuo aikarajan laittaminen voi olla hyvä idea, kunhan ei liian hätiköidysti, mutta ei liikaakaan aikaa.
Ja kyllä lapsetkin nämä asiat vaistoavat ja varsinkin vanhemmat lapset voivat jopa jo toivoa mielessään eroa. - ulkonakuinlumiukko
Et ap aivan tarkkaan kertonut mitkä ne ongelmat teidän suhteessanne ovat, joten täällä kaikki nyt neuvovat miten sattuu. Minulla tuli kuitenkin tuosta ylösulos kommentista mieleen, että se erillään tekeminen monessa asiassa ei aina ole se paras ratkaisu. Jos liitossa ei muita ongelmia ole niin kyllä pari haluaa yleensä ainakin joitakin asioita tehdä yhdessä. Liiallinen yhdessäolo on mielestäni ahdistavaa, mutta tässäkin asiassa on erilailla miettiviä ja tuntevia ihmisiä. Mutta, jos toisen täytyy huonon parisuhteen aiheuttamia tunteita tasatakseen, häivyttääkseen alkaa tehdä paljon omia juttuja niin kyllähän se poistaa pahaa oloa, mutta kyse ei enää ole parisuhteesta ja minä tiedän mistä puhun. Jos toisen kanssa ei tahdo tehdä asioita vaan mielummin muita juttuja. Voihan niinkin toimia, mutta ennenpitkää sitä ihminen saattaa vaikkapa alitajuisesti kaivata vierelleen toista ihmistä ja rakkaus uuteen ihmiseen saattaa leimahtaa ja siitä ei monella enää paluuta ole, sillä parisuhdetta on hoidettu liian pitkään huonosti eikä kukaan pysty pakottamaan tunteita ketään kohtaan. Parisuhdeterapeuttien mielestä suomalaiset hakevat apua parisuhdeongelmiin keskimäärin 7-vuotta liian myöhään. Eli pitkään jaksetaan kärvistellä. Yleensä se toinen osapuoli ei ota todesta, kun toinen kertoo suhteen ongelmista ja haluaa korjata asioita. Sitten syytellään sitä, joka kertoi ongelmista, turtui ja vaikeni ja löysi uuden rakkauden miksi. Miksi, vaikka moni eroa hakeva tuntee syyllisyyttä myös sen toisen puolesta, joka aikanaan ei apua halunnut edes hakea.
- pianeronnut
Avioeropaperit on helppoa saada käräjäoikeuteen. Netistä löytyy valmis paperi. Itse yritin puhua aikani ja sen jälkeen kun laitoin avioeropaperit menemään, mies vasta heräsi tapahtumaan. Ongelmana on se, että olen itse jo mennyt sen pisteen ohi, että olisin valmis enää paisuhdeterapiaan ja haluan jatkaa omaa elämääni. Minulla on ollut ihania ystäviä, joiden kanssa olen käynyt asiaa läpi ja siinä vaiheessa, kun laitoin paperit menemään niin olin jo pitkällä henkisesti avioeroprosessissa.
Asunnon saanti sen jälkeen kun avioero on vireillä oli itselläni helppo ja yllättävänkin nopea prosessi. Epävarmuus omasta taloudellisesta pärjäämisestä on ehkä se mitä käyn tällä hetkellä läpi, mutta prosessin aloitettua olen kyllä varmistunut päätöksen oikeellisuudesta.
Kipein asia on ollut kertominen läheisimmille ihmisille, mutta onnekseni sain paljon ymmärrystä osakseni ja myöskin he olivat nähneet tilanteen vaikeuden osaltani. Asa vaatii vahvaa uskoa siihen, että on tekemässä oikeaa ratkaisua. Mieheni mielestä olen itsekäs, mutta en voi enää ajatella uhrautuvani sukulaisten vuoksi vaan minun on yritettävä tehdä elämästäni minulle sopiva. Olen myöskin ottanut riskin etten koskaan löydä itselleni uutta läheistä ihmistä, mutta mielummin olen yksin kuin epätyydyttävässä parisuhteessa.
Onnea sinulle siihen prosessiin, jos päädyt tähän ratkaisuun. Et voi ikuisuuksiin jatkaa tuntien itsesi onnettomaksi . Sinulla on vain yksi elämä. Kukaan muu ei voi tietää mikä on paras ratkaisu sinulle, mutta kuuntele sydämesi ääntä.- Liianmyöhään
Kuulostaa niin tutulta. Mies herää vasta, kun on jo niin myöhäistä. Yritin jutella yhteisistä asioista kymmeniä kertoja. Kerroin kolme kertaa, että menen katsomaan itselleni asuntoa. Siitä huolimatta lähtöni tuli täydellisenä yllätyksenä.
- Lähtijä
Hassu juttu, täälläkin kävi näin. Jos ihmiselle vuosia hokee, että ei ole onnellinen ja pyytää muutosta tiettyihin asioihin ja yrittää keskustella asioista eikä toisella ole mitään halua muuttua tai edes keskustella asioista, kuitenkin itse lähtö on suuri Yllätys. Ja sitten alkoi hätä ja vakuuttelut siitä, kuinka voi vielä muuttua. Mutta, kun meni jo.
- turhaansittenvalittaa
On muuten todella hassu juttu. Aika yleistä varmaan, että niin hassu juttu kuin ero ylipäätään. Ja miehellekin sitten varmaan tosi hassu juttu, mutta on tainnut tilata hassunjutun.
- ap-x
Lue Kimmo Takanen: Tunne sydämesi, se on opas eroamiseen, siitä on oikeasti apua!
- NäinYksinkertaista
Eroaminen on helppoa. Laita erohakemus käräjäoikeuteen, sitten kun sieltä tulee päätös harkinta-ajasta, merkkaat kalenteriin millon puoli vuotta tulee täyteen ja puolen vuoden päästä laitat toisen erohakemuksen = ero on sillä selvä.
- exrva52
Tuo on se eron varmaan ainoa helppo osuus varsinkin pitkä yhteinen taival takana tavarat tilit vakuutukset jne jne, , pitkä prosessi mutta itse jo voiton puolella.
- tyhmyydenkukoistus
Olet varmaan ihan tyhmä. Laitat erohakemuksen. Jos et itse pysty, haet vaikka oikeusavustajan apua. Harkinta-ajan jälkeen haet eroa. Sovitte lasten huoltajuudesta lastenvalvojan luona. Elatussopimus (lasten) samalla. Harkinta-aikana etsit asunnon vaikka kunnan kautta vuokra-asunnoista. Muutat sinne. Sitten pitää tehdä ositus avioliiton päättyessä. Palaat sinne oikeusavustajan luo, paitsi jos sulla on pätäkkää, niin hankit asianajan, jo alussa. Sanalla avioero löytyy google täynnä ohjeita.
Jos omaisuus on yhteisomistuksessa, siitä saa osituksessa ikaan mahtavan riidan, jos haluaa.
Mutta ohjeena, ei ikinä kannata mollata entistä aviopuolisoa lapsille. Ja jos on tunteita, niin ei kuitenkaan kannata antaa hänen viedä kaikkea ja sanella kaikkea.
Siis edelleen taidat olla aika tyhmä- tsemppiäaplle
Eroava tarvitsee juuri noin kannustavia ja fiksuja kommentteja älykkäiltä ihmisiltä kuten tyhmyydenkukoistus! Motivointi ja toisen neuvominen haukkumalla on oiva keino auttaa häntä. Opettajakin saa oppilaissa parempia tuloksia aikaan haukkumalla nämä ensin tyhmiksi ja laiskoiksi.
Ero voi olla hyvinkin pelottava ja lamauttava kokemus ja ihmiset reagoivat asioihin eri tavoin. Tyhmyydenkukoistukselta tuli joitakin ihan hyviä neuvoja. Itse neuvoisin eroamaan sopuisasti on varmasti mukavampi tulevaisuutesikin kannalta ja suuri osa eroaa sopuisasti. Ystäviltä tai tuttavilta voit ap myös tarpeen mukaan apua pyytää, mutta tiedän että tällaisista asioista on vaikea puhua muille, sillä erohan on tietynlainen epäonnistuminen ja eroava kantaa asiasta monesti syyllisyyttä. Ja kannattaa myös varautua siihen, että ystävä määrä supistuu, sillä osa ystävistä valitsee puolensa ja osa alkaa vain muuten kartella eroavia, no onko ne sitten todellisia ystäviä, on toinen juttu, mutta voimia ap. Tiedän tunteesi käyn samankaltiaisis asioita läpi.
- kosminensulho
eikö se ole kosimisen päinvastainen tapahtuma.
- onneajatkoon
Asuntoja saa yksityisiltä tai kaupungilta/kunnalta hommaa asunto muuta ota yhteys oikeusaputoimistoon käy laittamas ero vireille he lähettävät miehellesi paperin allekirjoitettavaksi sen jälkeen käräjäoikeus ilmoittaa puolen vuoden harkintaajan alkamisesta viikkoa ennen harkintaajan loppua uusi paperi jolloin käräjäoikus ilmoittaa eron selväksi.Oikeus avustaja neuvoo osituksesta mitä kumpikin saa itselleen
- hakija8765
Noh. Ero lähtee liikkeelle erohakemuksesta. Eli se käräjäoikeuteen. Ellei mies halua erota, eikä allekirjoita hakemusta, niin teet sen yksin.
Sitten asuntoa etsimään. Ja taas sama juttu: etsit itsellesi. Mies päättää itse jääkö nykyiseen asuntoon, olettaen että se on vuokra-asunto. Jos näin on, ilmoitat vuokranantajalle sanovasi irti vuokrasopimuksen. Jos taas teillä on omistusasunto, joka kuuluu avio-oikeuden piiriin, tarvitset oikeusavustajan, jotta ositus saadaan tehtyä.
Itsekin mietin eroa pitkään ja hartaasti. Kun sitä viimein hain, tunsin oloni aivan fantastisen helpottuneeksi. - extempore
Ihminen vain "palaa" loppuun, eikä löydä ulospääsyä. Näin on tapahtunut miehellesi ja sitä kautta myös sinulle. Tarvitsette väliaikaista erillään asumista(mitä suosittelisin) vaikkapa kuukausi tai pari nähdäksenne, onko suhteenne jatkaminen kannattavaa. Silloin tiedätte, miten siitä eteenpäin toimitte.
- Kannatetaan
Suosittelisin tätä ajatusta otettavan tosissaan, koska avioerosta ei ole paluuta. Ja jos Te todellakin olette yliväsyneitä, niin kannattaisi hakea apua myös perheneuvolan puolelta ja kun asutte erillään ja katsotte, olisiko sittenkin jotain pelastettavissa ennen tuota avioero asiaa.
- örinäää
Aloittaja ei kerro mitä miehen olisi pitänyt tehdä, miten olisi pitänyt muuttua, mille korkeudelle nousta ja miksi ??
Olisiko mahdollista, että nainen on ura-ohjus ja mies tavis. Jos mies on tavis ja tyytyy vähempään ( esim: pieni talo/asunto ja normaalit tulot ), niin pihalle vaan.
Hyvin yksipuolinen avaus ja vain yhdestä näkökulmasta.
Vastaus kysymykseesi: kyllä tyhmä kymymys niillä tiedoilla mitä annoit. - nojopataasoli
Minkä takia vain sun miehesi pitäisi muuttua että liittonne jatkuisi? Mitä itse olet valmis tekemään parantaaksesi suhdettanne? Kukaan ihminen ei muutu, ei muuta tapojaan, mielipiteitään eikä käytöstään kenenkään toisen ihmisen vuoksi. Vain oman itsensä hyvän olon takia. Kellään ei ole oikeutta vaatia toista muuttumaan sen takia, että miellyttäisi toista enemmän.
Samaa mieltä edellisen kanssa: tyhmä kysymys noilla tiedoilla. Kai sä osaat itse vaikka googlata, miten avioero etenee ja mitä pitää tehdä. - N70
Minulla ex ei suostunut avioeroon tai edes keskustelemaan siitä, joten laitoin yksin avioeron vireille ja hankin uuden väliaikaisen asunnon ja häivyin. Haastemies oli sitten käynyt viemässä papereita ex-miehelleni. Hän jäi yhteiseen asuntoomme ja myöhemmin kävin sieltä hakemassa omia tavaroitani isäni ja tuttavani kanssa. Repäiset vain itsesi irti siitä vanhasta kuviosta ja aloitat uuden elämän. Meillä oli se hyvä puoli, että lapsia ei ollut, joten ero oli helppo. Lapset tekisivät asian miljoona kertaa monimutkaisemmaksi.
- N70
Lisään vielä tuohon omaan tilanteeseeni (menneeseen), että vaikka mies ei suostunut eroon, oli suhteemme jo aivan loppu. Nukuimme kaksiossa eri huoneissa eli elimme enemmän kavereina kuin avioparina. Hänellä vain tuntui olevan ikuinen pakkomielle, että kyllä tämä tästä vielä paremmaksi muuttuu. Mutta olimme kaksi erilaista ihmistä joilla ei loppujen lopuksi kuuden yhteisen vuoden jälkeen ollut todellakaan mitään muuta yhteistä kuin se asunto jonka jaoimme.
- TotinenPaikka
Voi kun olisikin noin helppoa repäistä itsensä irti kuolleesta liitosta.
Lapset aikuisia, mutta vanhana kotiäitinä ja kodinhengettärenä on vaikea irtautua.
Taloudellinen pärjääminen on lähes mahdotonta.
Kuka huolii yli viisikymppisen kouluttamattoman töihin??? - mekkk
TotinenPaikka kirjoitti:
Voi kun olisikin noin helppoa repäistä itsensä irti kuolleesta liitosta.
Lapset aikuisia, mutta vanhana kotiäitinä ja kodinhengettärenä on vaikea irtautua.
Taloudellinen pärjääminen on lähes mahdotonta.
Kuka huolii yli viisikymppisen kouluttamattoman töihin???Tuossa se riski onkin olllut että ole jäänyt kotiin lapsia hoitamaan ja ainoa keino on keksiä millä saisit liittonne kuntoon ettei kituuttaa väkisin tarvitse ja aina pitää töissä olla vaikka perhettäkin ja se riski tulee siinä että milläs elät jos ero tulee.
- TotinenPaikka
Päätös kotiin jäämisestä oli aikoinaan yhteinen ja paras ratkaisu.
Ensin hoidettiin lapset maailmalle ja sitten jatkettiin omien vanhempien auttamista.
Oli kädet täynnä töitä ja rakkauskin kukoisti siinä ohessa.
Vaan vuodetpa toivat yllättäviä ongelmia, jotka nyt tuntuvat ylipääsemättömiltä ja päivä päivältä vaikeammilta selättää.
Nyt, kokemuksista viisastuneena, valitsisin ehdottomasti toisin, eihän kotiäitiys pitkälle kanna, mutta valitettavasti menneitä ei voi muuttaa, elettyä elämää ei takaisin saa.
- mekkk
Miehenä joskus ohmettelen näitä juttuja ja miksi ei voi vain olla tässä ja nyt eikä haaveilla jostain mitä ei voi saavuttaa. Miksi aina pitöisi mennä jotenkin eteenpäin ja itselle riittä' naiseni kanssa se että on seksiä, matkustelua ja muitakin hauskaa ja pitäähän sitä töissäkin käydä ja hararstaakkin siinä sivussa.
- ehkäoletitsekäs
No avioero hakemus on ensimmäinen. Mutta ei sun miehes sun elämää voi muuttaa, se lähtee sinusta ei toisesta. Eli sinä aloitat muutoksen.
- Anne8844
Non niin. Tässä on kysymys henkimaailman asioista. Kun näyttää siltä, että järkisyyt edellyttävät eroa niin silloin on alettava toimia. Se tapahtuu itsesuggestion avulla: unohdat kaikki tunteet. Sanot vain, että nyt on niin, että me erotaan. Haen asuntoa ja kehoitan sinuakin tekemään niin. Sanot irti asuntonne tai laitat myyntiin. Asunnonvälittäjä (jos myytte) on askel eteenpäin: juna joka ei pysähdy. Jos lapsia niin varaat ajan lastenvalojalle.Sinne sitten vain. Käytännön asiat kun rulluuaa niin en auttavat tyuöntamään tunteet syrjään. Siis summa summarum: unoda tunteet ja ala toimiaan. Ei mitään säälikeskusteluja ja sääliseksejä.
- Käytännössämiten
Miten asunto laitetaan myyntiin? Omistamme asunnon puoliksi, lainaa pankille on vielä. (käsiraha maksettiin minun rahoista mutta paperilla on puoliksi) Olemme avoliitossa, alaikäisiä lapsia on. Talon myynnissä ongelma tämä: en usko miehen oikeasti haluavan myydä taloa. Tai vuokraavan tms. Jokapaikka on sotkussa täynnä miehen kamoja, joihin minä en saa koskea, tai nousee hirveä meteli (siivota) joten milläs tälläistä myy. Voinko laittaa muka talon yksin myyntiin, jos mies ei halua myydä, kun omistamme talon kumpikin? Mikä valta pankilla on tilanteessa, kun olemme kuitenkin velkaa pankille talosta? Mulla ei ole ystäviä tai sukulaisia joille kokisin voivani kertoa tilanteesta, tai joiden nurkkiin voisin muuttaa edes muutamaksi päiväksi, jos päättäisin erota. Kuukauden parin loma miehestä tekis ainakin hyvää, en jaksa sitä ainaista riitaa. Ja minun pitäisi jaksaa sillä miehellä ei ole ollut vuosiin tuloja eli minun pitää pitää itseni koossa, käydä töissä ja maksaa kaikki laskut. Ei mulla ole varaa lähteä kun joka penni menee pakollisiin laskuihin ja perheen elättämiseen, milläs rahoilla sen asunnon hommaisin itelleni. Telttaanko muutan metikköön? Samalla pitäs maksaa kuiteki omakotitalommekin lainan lyhennykset, mies jäis varmaan siihen asumaan lasten kanssa. Meillä on takana jonkinlainen selätetty lievä väkivaltaongelma, mutta millaiseenkohan kukkaan se ongelma sitten puhkeaisi jos muuttaisin: en tosiaankaan haluaisi miestä uuden talon oven taakse keskustelemaan/riitelemään/riehumaan. Mies on hyvä isä lapsille. Jos joudun maksamaan omakotitalon lainoja jotenkin oman vuokrakämpän yhteydessä, niin mulla on varaa vaan niin pieneen kämppään että ei sinne nykyinen lastensuojelu lapsia laske. Haluisin ne kuitenkin sinne joskus yöksikin, silloin kun en ole töissä yötä päivää. Tai tietysti jos heittäs ton ukon pihalle tästä talosta, mutta ei kai sitä voi heittää pihalle kun se omistaa puolet?
- mekkk
Käytännössämiten kirjoitti:
Miten asunto laitetaan myyntiin? Omistamme asunnon puoliksi, lainaa pankille on vielä. (käsiraha maksettiin minun rahoista mutta paperilla on puoliksi) Olemme avoliitossa, alaikäisiä lapsia on. Talon myynnissä ongelma tämä: en usko miehen oikeasti haluavan myydä taloa. Tai vuokraavan tms. Jokapaikka on sotkussa täynnä miehen kamoja, joihin minä en saa koskea, tai nousee hirveä meteli (siivota) joten milläs tälläistä myy. Voinko laittaa muka talon yksin myyntiin, jos mies ei halua myydä, kun omistamme talon kumpikin? Mikä valta pankilla on tilanteessa, kun olemme kuitenkin velkaa pankille talosta? Mulla ei ole ystäviä tai sukulaisia joille kokisin voivani kertoa tilanteesta, tai joiden nurkkiin voisin muuttaa edes muutamaksi päiväksi, jos päättäisin erota. Kuukauden parin loma miehestä tekis ainakin hyvää, en jaksa sitä ainaista riitaa. Ja minun pitäisi jaksaa sillä miehellä ei ole ollut vuosiin tuloja eli minun pitää pitää itseni koossa, käydä töissä ja maksaa kaikki laskut. Ei mulla ole varaa lähteä kun joka penni menee pakollisiin laskuihin ja perheen elättämiseen, milläs rahoilla sen asunnon hommaisin itelleni. Telttaanko muutan metikköön? Samalla pitäs maksaa kuiteki omakotitalommekin lainan lyhennykset, mies jäis varmaan siihen asumaan lasten kanssa. Meillä on takana jonkinlainen selätetty lievä väkivaltaongelma, mutta millaiseenkohan kukkaan se ongelma sitten puhkeaisi jos muuttaisin: en tosiaankaan haluaisi miestä uuden talon oven taakse keskustelemaan/riitelemään/riehumaan. Mies on hyvä isä lapsille. Jos joudun maksamaan omakotitalon lainoja jotenkin oman vuokrakämpän yhteydessä, niin mulla on varaa vaan niin pieneen kämppään että ei sinne nykyinen lastensuojelu lapsia laske. Haluisin ne kuitenkin sinne joskus yöksikin, silloin kun en ole töissä yötä päivää. Tai tietysti jos heittäs ton ukon pihalle tästä talosta, mutta ei kai sitä voi heittää pihalle kun se omistaa puolet?
AVoliitossa on se hyvä puoli että ei ole mitään avo-oikeutta toisen omaisuuteen ja jos pystyt näyttämään toteen että olet maksanut talosta enemmän niin myös saat enemmän kun talo myydään. Esim jos talon arvo 150000€ ja lainaa 100000€ niin nettovarallisuus on 50 tonnia ja maksat miehelle 25 tonnia ja hommaat sille häädän niin saat talon omaksi ja se siitä. Voit maksaa teitenkin vähemmän jos olet maksanutkin enemmän lainoja ja vaikka sen käsirahan ja jos vielä kuitit maksusta jäljellä niin olet vahvoilla.
- alittlebittoosloworfast
Käytännössämiten kirjoitti:
"Ja minun pitäisi jaksaa sillä miehellä ei ole ollut vuosiin tuloja eli minun pitää pitää itseni koossa, käydä töissä ja maksaa kaikki laskut"
"en usko miehen oikeasti haluavan myydä taloa"
Täh? Ihan oikeasti hei. Ilmankos mies ei halua erota, kun elatus pelaa ja voi siipeillä. Tuossa ei auta mikään muu kuin että muutatte erilleen heti, eli eroatte oikeasti. Otat yhteyttä pankkiin, ja teet miehelle selväksi, että talo myydään ja osuudet jaetaan siinä suhteessa missä omistuskin. Miehellä on X aikaa hinata romunsa minne lystää. Pesänjakaja (joo, avoliitossa myös) auttaa viimekädessä, mutta siitä ei hyödy teistä kumpainenkaan. Parempi päästä omaisuudesta sovintoon keskenään.
Lapsista pitää elatussopimus, yhteys lastenvalvojaan. Sovitte asumisen ja maksut. Erityisesti mieti sitä, haluatko jättää lapset miehelle vain talon vuoksi. Minkä ikäisiä lapset ovat, miten pärjäisivät ilman äitiään? Voit kuvitella tilanteen mieluusti niin, että mies hoitaa ja lapset tykkäävät, koska itse pääsisit eroon ikävästä tilanteesta, ja saisit erosta ikään kuin "synnin päästön" lasten avulla.
Tosiasiassa joudutte kumpainenkin muuttamaan, vaikka se on ikävää. Hoitaako mies lapsia eronkin jälkeen, vai alkaako kiukutella tai heittäytyy muuten hankalaksi. Sekä sinulle että lapsille. Mitä lapset tuumaavat, jos joutuvat asumaan isänsä tavaroiden keskellä? Minunkin ex oli himohamstraaja - yritti valloittaa mahdollisimman paljon tilaa kaikenmoiselle roinalle kotoamme. Myös lapset kärsivät isänsä "keräilystä", en vain minä. Ja täytyy sanoa, että minä kuitenkin hillitsin tavaramäärää todella paljon. Nyt ex asuu yksiössä, joka on pullollaan tavaraa, pieniä polkuja eri pisteille. Lapset, kaikki jo täysi-ikäisiä eivät ole käyneet koskaan isänsä luona, koska ahdistuvat romumäärästä ja sekasotkusta. En voi heitä moittia. - alittlebittoosloworfast
Jos et olekaan ap niin tuo sekasotku osuus on omistettu hänelle.
- Tietäjäikuinen
mekkk kirjoitti:
AVoliitossa on se hyvä puoli että ei ole mitään avo-oikeutta toisen omaisuuteen ja jos pystyt näyttämään toteen että olet maksanut talosta enemmän niin myös saat enemmän kun talo myydään. Esim jos talon arvo 150000€ ja lainaa 100000€ niin nettovarallisuus on 50 tonnia ja maksat miehelle 25 tonnia ja hommaat sille häädän niin saat talon omaksi ja se siitä. Voit maksaa teitenkin vähemmän jos olet maksanutkin enemmän lainoja ja vaikka sen käsirahan ja jos vielä kuitit maksusta jäljellä niin olet vahvoilla.
Ei ihan. Nimiperiaatteen kukaan se omistaa kenen nimissä talo on, riippumatta siitä kuka sitä on maksanut. Avoliitossa on sekin huono puoli, ettei voi erota ja vaatia ositusta, vaan on vaan toivottava että pääsee sopimukseen toisen osapuolen kanssa. Voimia vaan.
- Älä_eroa
2/3-osassa eroissa aloite tulee naiselta. Mies pitäisi saada muuttumaan halutuksi, jotta voi hyväksyä. Ei se vaihtamalla parane, taas menee ehkä vuosia toipumiseen ja uuden etsintään. Ei näin.
- alittlebittoosloworfast
Vaihtamalla paranee, ehdottomasti.
- Lähtijä
Mistä se johtuu, että naiset saavat tarpeekseen ja lähtevät? Mies ei muutu naisen kuvittelemaksi idylliseksi aviomieheksi? Luulenpa, että aika monet naiset kyllästyvät keskustelemaan yksin. Ise ainakin huusin ja itkin monesti mieheni selälle, kun hän ei viitsinyt edes kääntyä ympäri, kun halusin puhua. Miksi? Koska oli kuullut saman litanian niin monta kertaa aiemminkin. Ja miksi oli kuullut? Koska mikään ei koskaan muuttunut. Miksi hoin samaa monta vuotta? Ehkä olen tyhmä, ehkä naiset koulutetaan kulttuurisesti alistumaan parisuhteessa. En tiedä. Kaikkein ikävintä erossa oli se, että koska olen lisääntynyt tämän ihmisen kanssa, on minun sovittava hänen kanssaan kaikesta lapsiin liittyvästä. On ihanaa, ettei sen miehen kanssa tarvitse enää elää, mutta olisi ihanampaa, jos hänen kanssaan ei olisi pakko sopia enää mitään.
- ihmisenlakia
Suoraan niin, eihän tuohon tarvita täyttä paskalakkiakiaan. Sinänsä aika ehkä näyttäisi jopa siltä, ettei useimmilla ihmisillä ole edes itsetuntoakaan. Itsesuggestioon törmäsin ensikerran murkkuiässä. Ei ihan iskenyt,- taisi olla joku velho.
- eiainavaihtoa
vaihtamalla ei tarvii parantua, vaan jos mies väkivaltainen, siitä haluaa erota lopulta...
- Eroajosmietitsitä
Kaikkein vaikein on takana, kun saat itsesi liikkeelle ja konkreettisiin toimiin. Ero vireille, jos olette naimisissa. Kun saat itsesi liikkeelle, päässäsi on tapahtunut jo monta ratkaisevaa asiaa. Jäljellä on enemmän käytännön toteuttamista. Onko sinulla ystävää, joka tsemppaisi sinua toimimaan vaikeana hetkenä? Käytännön asiat voivat tuntua työläiltä ja niitä on paljon, mutta kyllä niistä selviää - tuhannet muutkin ovat selvinneet, miksi et sinä?
Vaikka tekisitte listan, mikä pitää muuttua käytännön tasolla ja vaikka kumpikin tekisi ne, voi silti olla, että ette ole onnellisia. Yhteensopimattomuuden syyt ovat syvemmällä eikä sitä välttämättä ratkaista säännöillä. Parisuhde on vaativat ja sen eteen on tehtävä töitä, mutta osattava myös päästää irti, jos siihen ei ole eväitä. Tietty haikeus kuuluu asiaan. Sekin, että toinen saattaa joku hetki tuntua niin rakkaalta, että ei halua erota. Omalla itsellä on kuitenkin vastuu, ettei hukkaa elämäänsä eikä toisen. Toisen on vaan oltava vahvempi. Ja kumpikaan ei kuole, on mahdollista aloittaa alusta myöhemmin, jos siltä tuntuu.
Vuosikausia kerjäsin eroa mieheltä, sillä halusin, että se olisi yhteinen päätös, ei sitä, että ilmoitan vaan lopusta. Hän uhkaili lapsen hylkäämisellä. Uskoin, koska niin hän oli tehnyt edellisestä liitostakin oleville lapsille. En halunnut, että lapseni jää ilman isää ja kestin vuosikymmenen. Sitten ymmärsin, että perheen sairas ilmapiiri ei ole lapsen etu. Sitä paitsi lapsi oli jo niin iso, että kykenisi esittämään isälle kiperiä kysymyksiä, jos isä häipyy hänen elämästään. Yhden riitaisan keskustelun jälkeen mies vihdoin jossain sivulauseessa totesi, että kai tästä joskus ero tulee. Jäin harkitsemaan vielä muutamaksi kuukaudeksi - joulukin oli tulossa ja en halunnut aiheuttaa muutoksia juuri ennen perheen tärkeäksi kokemaa joulunaikaa. Sitten joulun jälkeen ilmoitin, että nyt on loppu. Mies totesi, että selvä. Ei ollut erokeskustelu montakaan lausetta. Erosta tuli loppujen lopuksi siisti. Kykenimme normaaliin ystävälliseen kanssakäymiseen ja sopimaan lapsen asioista. Eikä hän lasta hylännyt, vaan alkoi heti eropäätöksen jälkeen olla enemmän hänen kanssaan. - farangkhiinok
En lukenut yhtään vastausta mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että ei tuo nyt niin vaikea prosessi ole. Olen eronnut kahdesta avioliitosta. Toinen kesti maagiset seitsämän vuotta toinen neljä vuotta. Nyt ollaan nykyisen vaimoni kanssa oltu naimisissa kohta viisitoista vuotta ja hyvin menee.
Avioerohan on nykypäivänä helppo prosessi. Paperit käräjäoikeuden kansliaan joko yhdessä tai yksin ja odottamaan tuomiota joko yhdessä tai yksin. Lusikat jakoon sopivassa vaiheessa ja uutta asuntoa alle. Ei se nyt mitenkään vaikea prosessi ole. Toisen eroni jälkeen vaihdoin vaimoni itämaiseen ja se oli täysi napakymppi. Nyt olemme muuttaneet vaimoni kotipaikkakunnalle lämpöiseen jo muutama vuosi sitten ja talon myös laitoimme tänne. Nykypäivänä kaikki on mahdollista kun sen oivaltaa ja maailma on pieni paikka jossa jokainen voi oman onnensa löytää. Lainatakseni erästä kirjailijaa niin nyt minä olen onnellinen mies. - tässäolisivaihtoehtoja
Huomasin ap, että sinulla on pieniä lapsia, joka tietysti hieman vaikeuttaa tuotaa eroa. Eroaminenhan on aina rehellisempää kun lapsia ei ole ja toisaalta sama pätee suhteessa pysymiseen. Itsekin kun tuon eroasian kanssa painiskelen niin ei siinä kaikki niin mutkattomalta tunnu. Olen nyt niin paljon kuullut eronneilta tuttaviltani ja kavereiltani juttua erosta ja miten lasten kanssa käy, että huh huh. Kyllä näyttää monella käyneen niin, että entisen puolison kanssa on saatu näitä lapsikiistoja vääntää todella ankarasti, mikään ei ole mennyt hyvin ja sujunut kunnolla. Näyttää, että enemmistö taistelee lapsista erossa eikä suinkaan niin kuin väitetään, että erotaan sovussa ja ajatellaan lasten parasta eron jälkeen. Että kyllä melkein siltä näyttää, että moni joutuu oikeuteen asti menemään. Mietinkin ap, että jos luonteeltasi olet yhtään sellainen, että hankkisit siihen rinnalle jonkun elämän sulostuttajan niin sillähän saisit sitten vähän rakkautta ja sisältöä siihen elämääsi. Eihän se varmaan sinulta paljoa pois olisi, jos muutenkin aiot erota, saisivat lapset pitää siinä isukin ja äitylin ja sinäkin voisit jaksaa arkea paremmin. Vai olisiko sittenkin parempi erota, lapset saavat nauttia hyväntuulisista vanhemmista (vaikkakin erillään) ja sitten siinä voisit hankkia sellaisen salskean panokaverin, muutahan eronneet eivät tunnu hankkivan, muutakuin jotkut poikkeustapaukset. Kaikkihan täälläkin neuvovat, että kasvata ensin lapsesi aikuiseksi (kun kerran olet lapsia tehnyt) ja ajattele sitten vasta omaa elämääsi ja mahdollista parisuhdetta, jos vielä olet elossa.
- Itseansaittu
Jätä se sika. Olet ansainnut prinssin ja jos et sitä saa älä alennu mihinkään tavalliseen jannuun. Sinä olet prinsessa ja saat kaiken mitä haluat ja elämän murheet eivät koske sinua.
- TotuuttaToitottava
ALOITTAJA on juurikin näitä, tälle ajalle tyypillisiä, itsekeskeisiä tapauksia joille mikään ei riitä ja tavallisessa arjessa eläminen on mahdoton ajatus.
Kun ihminen on luonteeltaan tuon kaltainen, ei elämässään ole luvassa mitään hyvää ... eikä tällaisen kanssa hänen lapsillaankaan ... harmillista mutta totta.
Elämässä pitää osata ottaa ne vähemmän miellyttävätkin asiat järkevästi vastaan, eikä aina olla luopumassa heti niiden vastoinkäymisten vastaantullessa, jota elämässä riittää.
Aloittajalle: OLET VAIN ITSELLESI JA MUILLE VAIKEUKSIA AIHEUTTAVA NARSISTI. Meillä vaimo haluaisi eron. Mutta ei osaa asua yksin. Ei ole koskaan asunut yksin.
- arkipäivää
samaa mieltä siinä että nyky ihmisille normaali arki ei kelpaa. lieko jo lapsena saatu malli jossa vanhenmat hyysää ympärillä lapsen toiveiden mukaan sitten aikuisena tunnetaan itsensä yksinäiseksi pari suhteessa kun elämys peräinen elämä muuttuu tasa paksuun arkee jossa toinenkin pitäisi huomioida että saa itsekin huomioita.
- tällaisiataas
Ehei, ei se ihan näin mene arkipäivää. Luitko ketjun kaikkia kirjotuksia siellä oli aika hyviä kirjoituksia ja aika monissa toistui sama asia! Nyt joku viisas ja ajtteleva aviokumppani, jolla suhteessa ei ole vielä pahempia ongelmia voi ottaa onkeensa ja välttää tuon kaltaiset omasta mielestäni hyvin vähän vaivaakin vaativat virheet. No, ap:n kirjoitus oli provosoiva ja vaikutti lapselliselta, mutta hyvä, että tuollaisiakin provoja saadaan, sillä mielestäni niillä on saatu hyvä keskustelu aikaiseksi. Tosin monen ylläolevan kirjoittajan mielipiteeseen yhtyneenä voin todeta, että joidenkin ihmisten kanssa ei vaan kannata keskustella ja mielestäni tuolla ylempänä muutamassa kommentissa tuli eteen tuo ajatus, jossa puolisolle oli mukamas yllätyksenä ero tullut, vaikka toinen ole yrittänyt keskustella ties kuinka kauan. Tiedättekös, että jos toinen on eroprosessia jo tarpeeksi mielessään käsitellyt, yrittänyt keskustella niin ei siinä enää siinä vaiheessa keskustella, kun toinen on saanut jo helkkaristi asian kanssa kipuilla ja tuntenut irrottamisen tuskan.
Mitä tulee tuohon arkipäivää esittäneen kommenttiin, että kyllä moni on vanhemmiltaan saanut mallin huonosta avioliitosta. Siis sillä tavalla, että yhdessä pysytään, vaikka elämä ei hyvää olisikaan.
- sieLUU
Kirjoitin juuri Tonille;
tahdon että sinut murskataan täycdellisesti
s4e on vaan mitä olen näiden tapahtumien jälkeen että nussit siellä
kun minua raiskattu kuusi vuotta
vaikak olen kristinuskon p3erustaja
et tahtonut olla siitä ylpeä
MAJAKAN SYTYTYSVIDEON TYYLIIN antaa kunnioitusta
( huolehtia tunteistani
aloit hyysätä sitä pimua
minusta ei ole välittänyt kukaanj
( vaikak käytätte Kristisuskon rikkautta menestymiseksenn
Autot, sähköt, tv. ( onko cd levy muslimien tai hindulaisten keksintö??
aurot sähköt patterit mistä olette eläneet ovat Kristittyj3en keksintöjä olleet
mina kristinuskon perustaja
Pyhät ovat kokoajan vainottuna olleet
Minusta tehtiin ruma
Ei annettu kehittyä henkisesti
Tunne elämä, sielun
Terv. St Salome 2000 v sitten
Sebedeelle joka Toni "W 2000 v sitten
KALASTAJA,
JONKA POJAT JEESUS TEKI OPETUSLAPISKSEEN
odotamme, että Toni aitseään kAJOTAAN SUKUPUOLIELIMIIN
lukemattomat kerrat päivässä, murskataan tuhansia vuosia kehittynyt sielu,
koska hän antoi tehdä sen Salomelle
Olen aina ollut pyhä, siveä siveellisyydessä tunteiss AJA HERKJKYYDESSÄ KEHITTYNYT
MUTTA TONI VÄLITTI VAIN ETTÄ EN OLLU56T KAUNIS TÄÄLLÄ TMS
hÄN TEKI MITÄ SAATANA PYYSI
hän on sivewetön Jannika oli portto joak esiintyy kireissä trikoissa
hän on läpimätä, se tyttö hän ei tajua mitä sanoin
Minua raiskattiin kuusi vuotta samana aikAAN KUN HÄN NUSSii siellä
hän nussii Sebedeusta,
saint maria salomen ollessa asunnottomana ja vailla yhtäkään ihmissuhdetta
Koko elämän aikan ei yhtäkään
Hän menee rangaistavaksi joka hetkestä
Hän käyttää minun kristiuskoa, sen keksintöjä
ja sielunsa sivistystä Raamatun ja Jeesuksen opin
Vanhan j a Uuden testamentin ja minulla ei ole mitään,
koska olen poainettu alas, olenkolmanness aHuoneessa Aurinko ja Venus
kuten monetkin Jeesus suojellut meitä ehkä siten, että tehnyt vanhoista ja vainotuista
sellaisia jotka EIVÄT vastaa tämän mailman teoista ydinvoimaloista yms
Yleensä julkisuudess aolevat ovat moraalittomia,l siveettömiä
he eivät muuten olisi päässeet julki
He ovat pahoja oll3eet kokoajan Toni
ismo Alanko joka oli aviomieheni 1700 ja 1800
Rakastin heitä vain ja he vastasivat pahuudella
En ymmärtänyt että he ova6t pahoja
he eivät suojelleet minua, vaikak miten kerroin ja pyysin eivät auttaneet
Heidän sielu muodostuu pahuudesta
Joka hetki, he valitsevat nytkin he eivät kutsu minua luokseen, tarjoa minulle ruokaa, suojaa,
elä kanssani ( siksi sieluni tunteet ovat lamaantunee6t täysin
en edes ymmärrä sitä
Jannika on törkeä joka käyttää hyväksi että Toni hyysää
hän ei välitä että St Salomella ei ole mitään
ai hänellä oli pippeli osoittaa Jannika
että sen pitää ruikkia jonnekin
Olisiko Mia sitten ollut jonka kanssa pysyä
että Toinin pippelillä on ruikittava
( Blondi on hirviö, jolla ei ole tunteita
Blondin ei koskaan kannata olla julkisuudessa
koska he haluavat vain olla alhaisia
"kaaduimme polvillemmee..
emme kultaa olleetkaan.. nenäämme maahan painetaan.."
Toni tahtoo olla alhainen
hän mielistelee saatanaa
hänen tekonsa ovat saatanasta
he "saivat" mennä naimisiin koska se loukkasi ja vaurioitti Pyhää
( Zepedeen vaimoa, 2000 vuoden takaa
en voinut sanoa mitään koska ei minulla ole
voimia tuhansille ati miöljoonille tytöille ja naisille yksinäni
Kuten äitini sanoi, että "ei voi kapustalla vaatia kun on lusikalla annettu"
en jaksaisi sanoa enkä puuttua
en enää tahdo olla Tonin kanssa
( kerronvain, että joka hetkestä Toni rangaistaan
Ovat lait, Jumala
paholainen antoi ensin sen Mian, että Toni ei huolehtinut minusta
7 vuotta kului, ettäå minua kidutettiin
On muitakin alaspainettuja ehkä pyhimpiä
ehkä se näkyy ensi elämässä tai sadan vuoden kuluttua
niin, kerron, Toni sielusi kidutetaan, rangaistaan
Kirjoitin juuri Tonille;,,,,,
jokaoli Zepedee, St Salomen aviomies
ja siitä eteenpäin, tuhannet vuodet minusta huolehdittiin
OlinPrinsessa 1400 luvulla,
olin Hovissa 1000 luvulla,
olin Aurinkokuninkaan rakastettu 1600
( ja lähdin lopuksi elämää Luostariin
Olen nunna
Olin herkimpiä ihmisiä maailmassa
( Louise de la Vallierenakin
tai lady sarah ina Herttiattaren ja Paronittaren siskona
olin kaikki tuhannet vuodet
( 1200 luvyulla Margaret Huivipäinen kuningatar Skotlannissa..
olin nöyrä en Kruunuakaan muotokuvassa
Nöyrä , miestäni tukeva
en ole ihminen joka oikeasti jaksaisin vaatia "oikeuksia"
vaan tahtoiisnvain olla hiljaa
mutta kerron vain,
että, oikeasti sinua Toni rangaistaan joka hetkestä
oikeudentajuni
en voi tuntea, tama sielu ei voi vaurioituu
kun halvennat minua ja pidät kunniassa röyhkeää alhaista tyttöä
s9inä eroat hänestä.
Kristinuskon kunniaksi, jonka avulla olet julkisuuteen mennyt.
Ei hindulaisuudessa, Muslimimaissa ole rocktähtiä
olisit voinut pasta Bollywood elokuvaan
muuta sinulla ei ole Intiassa
Käytit h6yväksi, että olet Kuningas
( Minä olin se Kuningatar
( 1200 luvulla - sieLUU
Jos joku välittää, voi kirjoittaa [email protected]
Voin jutella mielelläni
Jeesus suojamme!!! ja Kiitos Jumalalle! - sieLUU
Anteeksi kirjoitin liian pitkään
kun en mina pidä itsestäni
Ismo ei toni ei valinneet sieluani
tuhansia vuosia kehittynyttä säilyttää ja suojella
Mitäs kivaa nyt tehtäis?? - sieLUU
Olin edellisessä elämässä Warszawassa se on minusta kiinnostavampaa.
( minä en ole tahtonut olla paha )
Nii Toni olis Bollywood elokuvassa saada huomiota
Kristinuskolla on puolensa
meillä pitäisi olla se henkinen elämä
Kuka se s9ittehn on jonka kanss aolen luotu kuulumaan yhteen?
että joka saisi tuntemaan rakkautta
voi kirjoittaa [email protected]
Olen vaan jotenkin täysin masentunut ja tunteeton
Voiko Jeesus auttaa? mistä se johtuu?
Teetä? Ei saisi juoda kahvia vai? onko s enyt tärkeä asia
miksi ihmiset saa tehdä pahaa kun on ol9i tunteet,
nyt Ismon vaimo ilmaantui mieleeni näkynä hänellä oli tunteet
( minun pitäisi voida kommunikoida? jos ymmärrän
siis kontakti olla Ihminen jonka näkee ja kuule evoi herättää tunteen, ymmä'rryksen
Kuka on se!!! Jolla sopivat aspektit !
että on ylhäällä ja alhaalla
( siis ismon vaimo tahtoi ilmestyä kehumaan että tuntete
ja minun pitäisi olla atyytyväoinen että hän alha9isempi kuin mina
( jo se reagointi oli alhainen min7u pitäis pitää siitä
mutta minulal oli tunteet jotka terveet
( niin... Ismo otti vaimon joka porton, ja
portto koetta akokoajan tuntea enemmän kuin minä?
( mina välitän ihmisistä usein kuten eilen
kun tajusin he katselee televisiota
että se kauheaa mut eisekäännyt just herätä fiilistä'
Liekö ne Syyrialaiset vetää alas tunne tilaa...
Luki 200 päivässä? heitä Rovaniemelle
Pitäiskö minun matkusta asinne!! kenen luona voisi Rovaniemellä asua?
Tulen puolustamaan Suomea! Tulen tekemään selväksi
että tama naisen muotoinen maa on St Salomen
ja Jeesuksen ( Ismo ja Toni vielä sekoittaa
Mutta he oli paholaisia.
Voisinko tajuta, he oli vain paholaisia.
Luukas ja Zepedee saatanan vallassa
kauniita nais8ia mutta ei heistä ollut mihinkään
7 vuoden seurustelu Mian kanssa
sama on jannikan kanssa
se tytsä on häipynyt vaan
vaikak koetti manata laulunsanoihin alhaisesti
että olisi vaikak vuos8isatoja eteenpäin
Se on yhtä valheellista kuin Tonin Nukuttaja laulu, jollekin pimulle joka häipyi - sieLUU
Anteeksi Ismon vaimoa ei saa loukata
Tarkoitin että hän o0li Porton maailmassa sääriä esitellessä tai rintoja näkyvästi
minä en ole Minulal on TRO periAATE
ODOTAN SITÄ OIKEAA
ODOTIN POIKEAA
ISMOON RAKASTUIN
MUTTA HÄN OLI NAIMISISSA
EN 15 VUOTEEN AJATELLUT KETÄÄN MUUTA KUIN ISMOA
hän oli aviomieheni 1700 ja 1800.
( enhän minä nyt loukannut hänen vaimoa. ?
keskustelupalstoille ei sa akirjoitta aihmisiä loukkaavia asioita.
Pyydän anteeksi.
Ajatukseni oli että
sellainen joak esittele esääriä ja rintoja ei pysty tuntemaan
normaalisti
Hänellä ei ole terve sydän ja pää
mutta minä en jaksa, yksinäni kerto asitä miljoonilel tytöille tai naisille - sieLUU
( olin rakastunut erääseen toimittajaan! kakais vuotta
kaksi vuotta ( olin kirjoittaa virheellisesti. )
että ajattelin vain ismoa eHKÄ 15 VUOTEEN EI OLLUT KETÄÄN MUUTA
mUTTA OLI SE TOIMITTAJA JOTA RAKASTIN 2 VUOTTA
ENKÄ TAVANNUT KOSKAAN.
Kuuntelinvaan joka ohjelman.
ja sitten itkin vuosi amyöhemmin, että hän oli niin kaunis
En tiennyt ulkonäköään
Näin valokuvan
Ismon vaimo on kiltti, kun on psykologi
( ei ole hätää... En ole pskoosissa
enkä tule koskaan olemaan. )
( heidän naiset sekoittaa
mutta unohdetaan heidät
en enää koskaan sano heistä mitään,
päätän tässä.
( Jos ei se jostain syystä ole tarpeen. )
Anteeksi, terapeutti hän oli.. ei psykolog9i.
Mutta hyvä ihminen varmasti. - sieLUU
Rovaniemelle jos tulen, menen,
miten minunsielu vaikuttaa Rovaniemellä?
Ismosta tuli käärme, näkyy näkynä
Käärmeen silmät
Minä vaan olen se St salome,
ja valaistunutkin olen.
Kuljen vaan siellä yksinäni..
maailma selviää jos en kiroa sitä
Jos kiroan minun Kristinuskoa hyväksi käyttävät
( olen kuolleeksi hyväksi käytetty..
Päässä ja sydämessä ei ole mitään
varjosta näen
( minua ei inspiroi enää ne Ismo ja Toni
( tahdon vaan että heitä rangaistaan
( seuraavassa elämässä jne
Tuhansien vuosien edestä. - sieLUU
Jumala on hyvä
Ajatellaan Jumalaa - sieLUU
Jumalan kanssa selviää
Tajusin kahvia voi juoda
ja siivota kassin, ja laittaa kompostin kasvimaalle
Ja te vois seelvitä ihmissuhde ongelmista
Ismo ja Toni paholaisina esti että me
olisi selvitty Jumalan kanssa
he ovat saATANA!
kOETTAKAA TE SELVITÄ
( MINÄ UHRAUDUN
mINUA EI TARVITSE KUNNIOITTAA EIKÄ PIDÄ
OLEN LIIANVAURIOITUNUT
JUMALAA KUNNIOITTAA
Uhraudun että teillä ihmissuhteita jos voi olla
Rakkautta
( en teidä onko kellään
vai auttaako se? Ett kerron että ei ehkä ole rakkautta
Mutta yhdesä pitää elää - sieLUU
Otan vastaan rahaa! tajusin suklaata syödessä
että joskus rakastin oikeasti Toni a tai ismoa
niinkuin nyt suklaa he olivat täydellinen
ja kitaraa soitin! Tuntei6tta, mutta hyvin
Sit6ten ( näen Tonin kiristeleväbhampaitaa koska teen sen paremmin kuin hän
puhumattakaan jannikan alkeellisista iskelmistä
joita enjaksa m8inuuttiakana kuunnella
( en o yhtäkäänlaulua kuunnellut )
Kysyin mieheltä, joka ollut pornolehdessä töissä
( sattui tielleni ) jaksoin puhua hänelle!?
että kun voisi heti lähteä Ja ihmettelin että mistä niitä tyttöjä löytyi?
tavallisista maalaiskouluista? kaupunkikouluista ?
Hän varmasti katu7u sellaista nuoruutta
Sitten minusta tuntui että voisin ottaa vastaan apua
Siis rahallista Tms - sieLUU
Eli kaikki ovat yhdistyneet kehittymättömimpien energioihin ( jalkovälin tason )
Minä sitehn että en hyväksy niitä
( Olen myös valmis auttamaan, Pyhänä
mutta ismo ja Toni yhdistyi ( ne erotetaan meistä
ollen myönteisiä tai Ismo "seksi seksi seksi internet " ei ottanut kanta apuolesta tai vastaan? "Pornografiaa" lauloi
ai.. hän asettui sen jälkeen "Pisaroi" laulussa
mielistelemään niitä
se laulu oli ällöttävyys
Nöyryydellä, Kuningattarenne, Margaret Plantagenet,
Ann of York , 1400 - sieLUU
Valkoiset Ruusut
- sieLUU
juuri lukee Iltasanomissa superpari Beyonse ja jay
ja kuvassa puol alaston huora asultaan puna8isella matolla manhattanilla
Eihän kukaan oikeasti usko että he olisi superpari ?
Nuoret tytöt? Minä entiedä mitä ihmiset ajattelee kun Ismo tai Toni tms ei päästäneet elämään
( syrjäyttivät
En hyväksy Krist9inuskossani
en Jeesuksen opin, Raamatun kanssa
että kristillisissä maissa ( Amerikka )
olisivat missään kunniassa ( "superpari " !
Kaikki ymmärtävät että he ovat alhaisia Likaisia
Ja on myöhäistä En tiedä miten heitä rangaistaan mutta se on edessä
En pysty paljoon? täältä Kolmos huoneesta
kukaan ei ole vielä kirjoittanut m8inulle - sieLUU
Toni voi, tavata minut, kohteliaasti.
koska hänellä ei ole tähän mennessä ollut tunne älyä
reagoida oikeinj.
jannika aen tahdo tavata, koska sellaisella hutsulla ei ole koskaan pää ja sydän oikeanlainen
ja olen vaurioitunut, en jaksa
Tarvitsen itse saada olla ehjä
Parantua, sitten voi olal voimia
Mutta ensin tulee Pyhä, ja sitten vasta hutsut - sieLUU
Katsoin Krishnan kuvaa ( joka antanut Kristuksen ?
ja kysyin missä rakkaudessa voin Kolmos Huoneessa elää????
( kun me oltiin Maria Antoineten kanssa (
ystäväni nuoruudesta
Ed elämässä hairahtuneita ( olin 2. Huoneessa! venus ja aurinko.
että olimme jossain tai hän oli
ja mina kunnioituksesta hanta kohtaan
luulin se on hyväksyttävää? tai en muista miten ajattelin
Hän oli Plume päinen Päähine sulkia violetteja
metrin pituisia
se oli varmaankinmitä ymmärsimme
että Krruunu ?
ja olimme tanssijoita En ollut Cabareessa
En hyväksynyt alastomia
Olin siveellinen
Valkoiseen pukeutuva
nyt hän loi lantaa elämänsä,
hevostallilla ( puhtaassa elämässä
ja oli kunnioitettu, sieluna
Hän ehkä lähti? Heroiinin takia?
Minä kannatan heng3ellisyyttä... Luke aRaamattua
perustan Luostarin
Pyytäiisn jotakuta joka osaa laula aja soittaa
Mutat en jaksa edes sitä
Eikö kellään ole mittään rakkautta?
meillä on tämmöinenvaihe.
säälikää nyt Maria Antoinettea
joka syntyy7 uudestaan
Äitini syntyi Israeliin
( sielläkin on käs9ittämättömän hutsun näköisiä tyttöjä!
Minun pitas jaksaa
olla 14 vuotiaalle äidilleni "äiti"
( taas ei ole fiilistä ett miten jaksan niitänuoria tyttöjä Israelissa
vaatia kunnioittamaan Jeesusta
siis miten he voi olal hutsun näköisiä siellä?
( Olalla hutsun näköisiä..
heitä on kuollut? hutsuina?
Meidän pitäis alka aevankelioida
( Pian he tippuu takaisin maan päälle..
jos he lähtivät ei hengellisinä ?
ehkä viisi vuotat leijuvat siellä ja syntyvät uudestaan
taivaaseen ei voi jo0s ei ole ymmärrystäkään taivaasta??
ja tehokkaasti, Toni ja Ismo koettavat tuhota tältä joka jo vuostuhansia sitten hurmiossa yms
rakkaudessa Prinsessana kehittynyt
Jumala e8i salli sitä
emme voi heroiinilla olla onnellisia - sieLUU
En usko että hindulaisuus olisi ratkaisu
Muistutan Krishna liike tullut pahojen henkien kanssa Kristillisiin maihin
He vastoin 10 Käskyä palvovat patsaita
Krishna on varmaan pulassa sen kanssa
että hänen lapset ei ymmärrä
en pidä intialaisesta musiikista..
Selvää Kristinuskon kehitys , historia, klASSINEN MUSIIKKI IHANA
JA ROCK MUSIIKKI NYKYÄÄN
ESIM AMMAN TILAISUUDESSA..
VÄSYI INTiALaiSEEN
NIIN JEESUS on annettu
JEESUSKIN ON OLLUT INTIALaiNEN GURU
Jeesus
Krishnan liikeestä on kokemus,. että olivat hyviä Hengen ja Tiedon messuilla ( nöyriä, asiallisia
Kunnioittavia
mutta omiss A TILOISSAAN HE HERKEÄVÄÅT VALLANHALUISIKSI, KOSKA HE OVAT EPÄ ÄLYLLISIÄ PIENIÄ POIKIA.
ne Krishna Bhaktit
ja heidän Presidenttikin Temppeli presidentti loukkasi minua.
( hän lähetti Ystävälliseen viestiin
vastauksen Lopeta niiden typerien viestien lähettäminen
( saatuaan Kartanon )
Krishnaliikeessä taas, minut heitettiin ulos
( runnottiin ja rebvittiin
( ja Bhakta miehet ( koska sanoin lauseen
"Jeesus pelastaa" tutulle, tuttavalle ohimennessä
se epäälyllinen Krishna poika ei 6tajunnut että en ole käännyttäjä joka alkaa jankuttaa idioottimaisena kaikille ja kaiken aikaa että Jeesus Jeesus
he käänsivät selkä'nsä, kun joku yleisöstä suomALAINEN NÄKI TILAISUUDEN TULLEN SAADA TOTEUTTAA SITÄ
ETTÄ HÄN O0SAA OLLA FYYSISESTI VÄK8IVALTAINEN tytölle( RIKOSILMOITUKS3EN OLISI VOINUT TEHDÄ )
He ovat alhaisia, ne pojaty siellä
He EIvät saa perus6taa mitään pikku Intiaa
Suomen valtio0n sisälle.
tÄÄLLÄ ON 10 kÄSKYÄ, eI SA A PALVOA PATSAITA,
EI RAKENTA A NIITÄ
( kOLME KÄSKYISTÄ
kyllä Jumala huolehtii niistä Bhakteistaankin
mutta se ei menesty
että tekivät tänne 50 ravintolaa
ja maatilaa ja saiva5t pahat henget? kristittyjen kimppuun
ja vaikka kristityillä ei ole yhtäkään
yhteisöä
maatilaa ( eikä minulla taas ole voimia suurille määrille ihmisiä
suurille joukoille fiilistä
( Krishna liike myös valheellinen siinä,
että HEIDän Bhagavad Gitassa lukee "Niinkuin se on!"
Vaikak se on täynnä heidän lisäyksiä.
Teosofisessa Kirjastossa on Bhagavad Gita joka on niin
alkuperäinen, ilman lisäyksiä ja selosteita
( joku sanoi juuri,... että meidän pitää olla "Jeesuksen kädet ja jalat" täällä maan päällä
kun hän taivaassa
Nuo kahvia tarjoavat kristityt..
ja tomaatteja pussillisen!
Krishna liikkeen näkemyksestä avioerosta en tiedä.
Raamattu opettaa että ei saisi erota
( koska se on hengenvaarallistakin )
siinä voi saada kimppuunsa pahat henget jotka vievät terveyden
jos ei pysty positiivisissa energioissa
kuten esim mina ehkä uhraudun että Toni saa naida jannikaa
vaikak hän ei uhraudu eikä välitä lainkaanmiten vpoin edes
saatan istua rappukäytävässä asunnottomana ja Toni naiJannikaa kotonaan
enkä mina usuta saatanaa heitä surmaamaan
En tosin suojAAKAAN RUKOILE
SITTEN HÄN KEHUSKELEE POJALLAAN, LAPSELLAAMN
KOhta sitä pitäis rakastaa koko Kansan, kuinPrinssiä tai prinsessaa, ja mina istun asunnottomana? rappukäytävässä?
Toni on mätä pikkupoika
jonka ( en oikeasti tiedä koska olen jopa kiinnostunut, koska se Prinssi syntyy?
mitä kuuluu?
Miten minun pitäisi suhtautua?
Jaksanko rakastaa jotain jos menen vaikak pesemäänheidän vessoja nunnana? Mitä Jeesus tahtoo minulta???
Ketä mina voin rakastaa???
Miten siihen Prinssiin pitää suhtautua?
olen tottunut välittäåmään kansakuntaan syntyvistä ?
tottunut olemaan rakastava??
me rakastimme julkkiksia , julkisuutta
Miksi he oli pahoja meille?
Hän luuli, että Maria Antoinette on oikeASTI
tallityttö hÄN VAIN ELI PUHTAANA sen puolesta
Kunnioitimme hevosia, jotka ylväitä
Rakastimme koiria jotka viattomia
Nehän olivat aatelisempia kuin ihmiset - vredsfsdfsdfsd
Asiallista juu on olla asiallinen ja tilata kaikille 4 ilmaista Akun näytenumeroa :) Http://tinyurl.com/4akuankkaa
- sieLUU
ANTEEKSI!!! Kirjoitin taas liikaa!!
Koska tunteeni ei toimi Näenmihin olisi pitänyt lopeetaa
Älkää kuolko!
Jumala suojelee!!!! En voi olal tunne suhteessa teihin
tuntemattomiin
satunnaisiin
Voikakak hyvin! Ju,mala suojelee
Kansaa, jossa JEESUS
vaikak ismo ja Toni
naituaan,
mikä heille on "taivas"
paholaista joka ei kunniota Pyhää
( hän on aina vain röyhkeä
se avioliitto on röyhkeä
( se on sellaiselle josta tehty alennettu itsekkääksi
( Tonillahan oli 8 vuotiaan pojan käsiala siinä music videolla kunkirjoittaa
( se laivassa myrsky )
Hän on ehkä 8 vuotiaan tasolla?
ei he voi kokea mitään "taivasta " annettuaan raiskata Pyhää, Neitsyttä
en osaa muuta sanoa
Ei hän edes yritä
olisiko sitten joku fiksumpi jota voisin ajatella kuin Zepedee
( en pysty tuntemaan? kun hän "nostanut" sen pimun
vaikak ei minulel antanut mitään apua
se on minun kristinusko..
joss amyös Ruotsi loukkaa kja häpäisee m9inua ja Jeesusta
ja Jumalaa ( muslimien oppi taas on
kuten luin heidän kirjasta, että he ovat myös Adaminja Eevan poikia
ja Jeesus heidänkin profeetta
Ruotsi ei saanut ottaa huoraa,
pornokuvassa esiintynyttä
saastuttamaan kristillistä
Kuningaskuntaa Kuninkaallisten pitää olla puhtaita
minul ei ole mitään tunjteita
koska olen jossakin 3. Huoneessa
ei minulla ole koskaan mitään tunteita täällä
mutt älä yritä viedä sitä hutsua 10 huoneeseen
muuta kuin alimpana otuksena
koska tama on MINun Kristinusko
ja mina olen kunniassa eikä teidän röyhkeät na9iset
eikä kyse vain Kristinuskosta
vaan olen myös valaistunut
Jumalan antama - rock_n_roll_mama
Lähtijä:
"Mies ei muutu naisen kuvittelemaksi idylliseksi aviomieheksi? "
Aika harvoin noin. Vaan niin, että mies juuri MUUTTUU ikäväksi, laiskaksi, passiiviseksi, apaattiseksi, masentuneeksi, jne (ehkäpä omaksi entiseksi vastakohdakseen). Millään ei ole mitään merkitystä. Perheelläkin vain siihen asti, ettei kukaan puutu hänen erillisyyteensä/eristyneisyyteensä. Jos puuttuu, perhe on hankala. Mutta parempi kuitenkin kuin yksinäisyys: silloin joutuisi ottamaan itsestään vastuun.- javähänkövituttaa
Siis minä olen niin vittuuntunut ja korostan vittuuntunut siitä, että mies ei oikeasti tee asioiden muuttamiseksi mitään! Ja kyse ei todellakaan ole mistään tuntuu nyt vähän siltiä, että ei ole intohimoa tai palavaa rakkautta. Meillä suurimpia syitä on myös miehen suhde lapsiin siis toimimaton suhde lapsiin tai siis kyllä se hauskasti osaa niiden kanssa olla, mutta sitten on se varjopuoli. Lapsetkin tietyllä tavalla toivoo, mutta ehkä toisaalta pelkää eroa. Apua on haettu joo ja puhua mies kyllä osaa, mutta siihen jää. No välillä tsemppaa ja minä tymä uskon sen ja minä tyhmä halusin pitää perheen kasassa ja minä tyhmä tässä saan pettyä kerta kerran jälkeen ja tuntea huonoa omaatuntoa siitä että miksi vitussa en ole jo lähtenyt kävelemään ja miksi vitussa pitää edes olla isän tuollainen omille lapsille ja toisaalta huonoa omaatuntoa lasten elämästä. Kaipa tätä jotenkin jaksaa on se vaan niin mukavaa. Mutta niin jättähän on paskoja ja omaa etua ajattelevia, mutta toisaalta ei ole todellakaan tarvetta tehdä eroa toiselle helpoksi.
- rock_n_roll_mama
"suurimpia syitä on myös miehen suhde lapsiin siis toimimaton suhde lapsiin "
Millä tavalla toimimaton? Ilkeileekö lapsille ja/tai muuten harrastaa henkistä(tai fyysistä), kuten omien lasteni isä aikanaan teki? Eron jälkeen minulta, rauhan ihmiseltä, meinasi palaa pinna totaalisesti, kun lapset (vanhin jo lähes aikuinen) uskalsivat alkaa tilittää isänsä tekoja. Se vahvisti käsitystäni siitä, että kannattaa tehdä juuri niin miltä TUNTUU. Vaikka kaikki NÄYTTÄISI ja vaikuttaisi olevan aika ok, se ei välttämättä pidä paikkaansa ollenkaan. Ainoastaan tuo miltä tuntuu pitää, vaikkei tiedä hönkäsen pölkämää siitä mistä tunne tulee. - javähänkövituttaa
Millainen on elämäsi nykyisin sinä rock_n_roll_mama? Olisi kiva tietää, jos pystyt tänne laittamaan.
- rock_n_roll_mama
javähänkövituttaa
Elämäni on ollut lähes aina yhtä tasapainottelua, kuten se monesti on. Kuten Hanoi Rocksin biisissä "tragedy" kerrotaan:
".. life reminds me bout a symphony i heard today,
first a little bit to fast then a little bit much to slow for me"
Naimisiin mennessäni ikiajat sitten, pidin sitä elämäni käännekohtana, aivan ihanana asiana. Erotessani ajattelin aika lailla samoin. Hieman itsekseni tosin mietin, miten paljon ihminen voi muuttua (eli tässä tapauksessa ex), miten paljon vuodet nakertaa. Eikä sille kukaan muu voi tehdä yhtään mitään. Tietysti minäkin yritin puhua, enimmäkseen hyvällä, välillä rankemminkin. Ei vaikutusta mihinkään. Ei siinä auttanut kuin ero. Kaikissa ihmissuhdeoppaissakin kehotetaan pysymään kaukana ihmisistä, jotka tavalla tai toisella levittävät negatiivista energiaa. On tavaton helpotus, kun pääsee haitallisesta ihmissuhteesta eroon. Vaikka olihan ero iso ponnistus, ei siinä mitään. Lapseni sanoi kerran jollekin "äiti pärjää aina, tapahtui mitä tapahtui". Tästä sain älyttömästi voimaa.- javähänkövituttaa
Olipa kauniisti sanottu lapseltasi rock_n_roll_mama. Viestisi antavat hyvin ajateltavaa ja voin osin samaistua niihin. Välillä tuntuu, että omasta sinnikkyydestani on vain haittaa oli sitten asia kuin asia kyseessä. Mutta ehkä minun täytyy hyväksyä se, että minä käyn tätä tuskaisaa eroprosessia jo tässä läpi ja helpotun ehkä sitten kun asia saa lopullisen niitin. Yksi parhaista ystävistäni sanoi osuvasti, että tiedät sen kun viimeinen hetki on tullut. Muuten ihmettelen, että vaikka monikin kavereistani, joista osalle olen suhteestani puhunutkin ei asiasta halua mitenkään kanssani keskustella ja en tietenkään itse viitsi keskustella, jos toinen ei mitenkään ilmaise että voisi kuunnella ja jutella. (olisi kyllä tuo nimimerkki pitänyt valita kivemmin, tosin edelleenkin vituttaa ainakin jollain tasolla)
- rock_n_roll_mama
javähänkövituttaa kirjoitti:
Olipa kauniisti sanottu lapseltasi rock_n_roll_mama. Viestisi antavat hyvin ajateltavaa ja voin osin samaistua niihin. Välillä tuntuu, että omasta sinnikkyydestani on vain haittaa oli sitten asia kuin asia kyseessä. Mutta ehkä minun täytyy hyväksyä se, että minä käyn tätä tuskaisaa eroprosessia jo tässä läpi ja helpotun ehkä sitten kun asia saa lopullisen niitin. Yksi parhaista ystävistäni sanoi osuvasti, että tiedät sen kun viimeinen hetki on tullut. Muuten ihmettelen, että vaikka monikin kavereistani, joista osalle olen suhteestani puhunutkin ei asiasta halua mitenkään kanssani keskustella ja en tietenkään itse viitsi keskustella, jos toinen ei mitenkään ilmaise että voisi kuunnella ja jutella. (olisi kyllä tuo nimimerkki pitänyt valita kivemmin, tosin edelleenkin vituttaa ainakin jollain tasolla)
Sinnikkyytesi on verrattavissa "lapsen uskooni". Uskoin viimeiseen asti tai oikeastaan ylikin, että kyllä kaikki vielä järjestyy. Mies löytää oman , mukavan, toisia huomioivan itsensä uudelleen. Vietämme aikaa yhdessä kahdestaan ja lasten kanssa, teemme kaikkea kivaa.
Kun vanhin lapsi oli 14v, ja olin käynyt ammattiauttajan juttusilla yli vuoden, aloin tajuta, että kaikki kyllä järjestyy, muttei yhdessä miehen kanssa. Eroni järjestyi etanan vauhdilla, kärsivällisyys oli lujilla. Ystäväsi on varmasti oikeassa siinä, tiedät varmasti, koska viimeinen hetki on tullut. Itse odotin "merkkiä". Joka tosiaan tuli viimeisen hetken jälkeen, mutta oli todella huojentava. Ihan kuin raskas paino olisi pudonnut pois harteilta (ja joka paikasta :D). Silloin myös ymmärsin konkreettisesti mitä tarkoittaa sanonta "kantaa surua". Lasteni ystävät olivat sanoneet, että näytän säteilevältä eron jälkeen. Ei mikään ihme, tunsin heränneeni eloon. Muutama vuosi vierähti kuin muumiona... - vähänkövituttaa
Kiitos rock_n_roll mama vastauksestasi. Ajatuksesi tuntuvat kovin tutuilta, noita asioita varmasti monikin tuossa tilanteessa miettii. Joskus nämä ajatukset tahmaavat kovasti. Ei jaksa nyt enempiä.
- naisenpaikka
Tulevaisuudessa avioero ei onnistukaan. Islam ideologia ei helpota ko. asiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1141868Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541332Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551287- 491012
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126962Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75926- 52834
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36827Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62812- 56781