Mistä saisin tietoa mikä malli on kyseessä.
Olen ostanut basson joskus 70 luvun lopussa.
Bassossa ei ole muuta merkintää kuin,lukee
Ibanez ja takana"made in japan".
Onkohan kyseessä aito vai kopio kitara.
Ibanez basso
5
535
Vastaukset
- aem
sivun alareunassa vasemmanpuoleinen näyttäisi
samallaiselta.
http://www.ouka.fi/kirjasto/musaoulu/rock/rockinoulu/kamat/kamat.htm- ibez
Kuvassa näyttäisi olevan Ibanezin malli 2365b, kopio Fenderin Jazz Bassosta pienillä muutoksilla. Jos omassa bassossasi on musta lapa kaulassa ja siinä on metallinen logo, se on luultavasti 60/70-lukujen vaihteesta ja printattu logo taas viittaa 70-luvun alkuvuosiin. Siihen aikaan Ibanezin soittimissa oli paljon laatuvaihtelua saman mallin yksilöiden välilläkin, mutta jos bassosi toimii hyvin vielä näin 30 vuoden jälkeenkin, niin hieno juttu.
- aem
ibez kirjoitti:
Kuvassa näyttäisi olevan Ibanezin malli 2365b, kopio Fenderin Jazz Bassosta pienillä muutoksilla. Jos omassa bassossasi on musta lapa kaulassa ja siinä on metallinen logo, se on luultavasti 60/70-lukujen vaihteesta ja printattu logo taas viittaa 70-luvun alkuvuosiin. Siihen aikaan Ibanezin soittimissa oli paljon laatuvaihtelua saman mallin yksilöiden välilläkin, mutta jos bassosi toimii hyvin vielä näin 30 vuoden jälkeenkin, niin hieno juttu.
Kiitos vastauksesa,googlella löysin jotain tietoa
tuosta mallista mutta täysin samallaista ei tullut vastaan.Basson toiminnasta ei ole tietoa
on ollut käyttämättömänä sitten 80 luvun alkupuolelta.Bassossa on tosiaankin musta lapa jossa on painettu Ibanez teksti mutta mitään sarja numeroa ei löydy.Ja noissa löytämissäni muissa kuvissa kielten yli menee metallinen
suoja jota minulla ei ole. - ibez
aem kirjoitti:
Kiitos vastauksesa,googlella löysin jotain tietoa
tuosta mallista mutta täysin samallaista ei tullut vastaan.Basson toiminnasta ei ole tietoa
on ollut käyttämättömänä sitten 80 luvun alkupuolelta.Bassossa on tosiaankin musta lapa jossa on painettu Ibanez teksti mutta mitään sarja numeroa ei löydy.Ja noissa löytämissäni muissa kuvissa kielten yli menee metallinen
suoja jota minulla ei ole.Tuo painettu logoteksti (ilmeisesti kullanvärinen) paljastikin jo bassosi iän - noin 30 vuotta. Tuon ajan Ibanezeissa ei ole sarjanumeroa, joten tuon tarkempaa ajoitusta ei voikaan tehdä.
Jos ruuvaat irti säätönuppien kiinnityslevyn ja katsot rungon sisään, paljastuu pari asiaa: kansi on luultavasti ohut viilu ja sisärunko on tehty eri puusta, monesti rimoista. Tämän takia Ibanezille naureskeltiin aikoinaan. Vaan eipä kannata nauraa enää, sillä runko on usein mahonkia ja nyt vuosien jälkeen taatusti kuivaa ja hyvin soivaa.
Monet keräävät vanhoja Ibanezeja. Kovin arvokkaita ne eivät kuitenkaan ole. Käyttösoitin, vaikka mikit ovat melko huonoja. - aem
ibez kirjoitti:
Tuo painettu logoteksti (ilmeisesti kullanvärinen) paljastikin jo bassosi iän - noin 30 vuotta. Tuon ajan Ibanezeissa ei ole sarjanumeroa, joten tuon tarkempaa ajoitusta ei voikaan tehdä.
Jos ruuvaat irti säätönuppien kiinnityslevyn ja katsot rungon sisään, paljastuu pari asiaa: kansi on luultavasti ohut viilu ja sisärunko on tehty eri puusta, monesti rimoista. Tämän takia Ibanezille naureskeltiin aikoinaan. Vaan eipä kannata nauraa enää, sillä runko on usein mahonkia ja nyt vuosien jälkeen taatusti kuivaa ja hyvin soivaa.
Monet keräävät vanhoja Ibanezeja. Kovin arvokkaita ne eivät kuitenkaan ole. Käyttösoitin, vaikka mikit ovat melko huonoja.Löysin samallaisen kun tarpeeksi hain
sanovat malliksi 2030
http://www.guitareelectrique.com/guit_basses.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965