Transit 02 polttoaineongelma

Transit280

Moi!

Siskon perheellä on 2002 vuoden transit 280. Auto meinaa lähteä käyntiin käynnistyssprayllä mutta dieselin kanssa ei edes lupaa vaikka polttoainesuodatin on täynnä dieseliä (kaadoimme dieseliä suoraan polttoainesuodattimeen). Osaisiko joku auttaa meitä ongelmassamme? Onko jollain teistä ollut samanlainen ongelma?

3

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkanpas

Veikataan että hehkutulpista se viimeinenkin on pimennyt eli halpoja ovat Transiittiin ja helppoja vaihtaa jos saat irti rikkomatta mitään=vie ennemmin huoltoon ellei suosista aukea,toki mittaa ne hehkut ensin ovatko ok/ei.
      On ollut sellainen ongelma että vauhti hiipui pikkuhiljaa,lopuksi enää 90kmh kaasu pohjassa mutta kävi ihan ok tyhjäkäyntiä.
      Sammutin kaupan pihaan eikä enää lähtenyt käyntiin,polttoainetta oli-tuli ja ilmattiinkin mutta hinausautohommia oli.
      Pajalla vikana levinnyt VP Bosch ruiskutuspumppu(huono malli Boschilta ja käytössä monissa eri ha/pakuissa)ja hehkut rikki eli jompi kumpi tai kumpikin lopetti matkanteon.
      Auto oli 160tkm ajettu-03 Transit.

• lopultalähtee

no ei hehkujen paskana olo kokonaan estä käynnistymistä saa vaan jonkin aikaa sahata.

• Pumppu2kertaa160tkm

Voipi se joskus tihkaista niinkin paljon että jää peli käynnistymättä,varsinkin jos kylmä kone.
      Starttipilotti jos lähes herättää moottorin on hyvä vikki että joko ainakin hehkuissa vikaa,ilmaa päässyt järjestelmään eli liekö näköjään juuri vaihdettu polttoainesuodin ,jäänyt löysälle tai lorotettu vedenerottimesta vettä(siis sieltä suodattimen alapuolelta)jolloin tahtoo päästä ilmaa systeemiin joko vähän,paljon tai liikaa j=vaikeaa tuo käyntiinlähtö ellei ilmaa kuplia pois.
      Yhtäkkiä jos tuo vika tuli niin nuo mainitsemani kannattaa tarkistaa.
      Monesti voi olla usean vian summa kun yksi tekijä tulee liikaa tuohon yhtälöön muitten ongelmien lisäksi.
      Ruiskutuspumppuja noista mennyt paljon ja oireena monesti että ne "kusevat"alleen siihen startin seutuville pitkäänkin kunnes vuoto on lorotusta(haju kertoo jo kauan aiemmin ja lätäkkö auton P paikalla).
      Tyyppivika huono pumppumalli jota tosiaan käytetään monen monessa henkilö/pakettiautossa ja merkki on Bosch VP.
      Maine tunnetaan niin korjaamoilla,purkaamoilla(jossa ehjät hyvää myyntikamaa)kuin varaosaliikkeissä jossa myydään uusia tai tehdaskunnostettuja pumppuja.
      Tehdaskunnostettu n1500-1600e asennettuna Transitiin Ford huollossa 1v osa-työtakuulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7231
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      27
      6842
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      100
      3515
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      60
      3197
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      562
      3007
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      69
      2790
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      35
      2392
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      2244
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1953
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1491
    Aihe