Negatiivinen vai positiivinen elämänasenne paras?

Kumpaa-sinä-edustat

Amerikkalainen kirjailija ja bloggaaja Alexii Lardis kertoo, kuinka jatkuvan negatiivisen käytöksen muutos vaikutti.
Omien turhautumisten, surujen ja ahdistusten purkaminen on tärkeää, mutta amerikkalainen kirjailija ja bloggaaja halusi kiinnittää huomiota jatkuvaan negatiiviseen käytökseen.
Omien turhautumisten, surujen ja ahdistusten purkaminen on tärkeää, mutta amerikkalainen kirjailija ja bloggaaja halusi kiinnittää huomiota jatkuvaan negatiiviseen käytökseen. (MOSTPHOTOS)

Kukaan ei voi olla aina yltiöpositiivinen, mutta Huffington Post -lehteen kolumnia kirjoittava Alexii Lardis päätti kokeilla mitä tapahtuu, jos hän jättäisi tavalliseen arkeen kuuluvan ruikutuksen vähemmälle. Hän kirjoittaa, että "ensimmäisen maailman ongelmia" tuli purnattua jatkuvasti.

- Valitin, mutta mihin se johti? Ei kovin pitkälle.

Hän kiinnitti sanomisiinsa erityistä huomiota kahden viikon ajan ja kertoo havainneensa seuraavaa:

1. Yleisimmät valitukseni aiheet: Nälkä, uupumus ja väsymys. Ärsyynnyin joka aamu samasta asiasta, mutta voivatko jatkuvat negatiiviset ajatukset olla hyväksi pidemmän päälle? Olin vihainen itselleni siitä, että olin aina niin puhki. Tajusin, että yksinkertaisesti nukun liian vähän. Enkä oikeasti tiedä todellisesta nälästä yhtään mitään.

2. Riitely ja väittely: Saatan sanoa asioita ajattelematta niitä lainkaan, kiivastun poikaystävälleni pienistä asioista. Pohdin, kuinka monta typerää kiistelyä saatoin kehittää viikon aikana. Kun päätin vähentää valittamista, riitelin vähemmän.

3. Omat käytösmallit: Kokeilu sai minut pohtimaan omia käytösmallejani ja reaktioitani. Toki kaikkien täytyy saada joskus avautua ahdistuksistaan ja tuntemuksistaan, mutta joskus muita ihmisiä voi myös säästää niiltä. Yhtenä päivänä tulin kotiin aidosti uupuneena, myös henkisesti. Olisin voinut aloittaa keskustelun talossamme väliaikaisesti asuvan ystäväni kanssa, mutta en uskonut, että olisin sillä hetkellä kyennyt olemaan kovin positiivinen. Päätin mennä ajoissa nukkumaan, vähemmällä avautumisella.

4. Negatiivinen tunnelma: Kun lopetin jatkuvan, sisäisen valitusvirren, huomasin myös aiemmin toistaneeni samaa kaavaa: En tietenkään aina valittanut ääneen väsymyksestä tai nälästä, mutta jatkoin niiden ajattelua. Ymmärsin, että kielteiset puheet latistivat yhtä paljon, kuin omat negatiiviset ajatuksenikin.

- Tajusin jo päivässä, etteivät asiani ole kovin huonosti. Elämässä tulee huonoja ja hyviä päiviä, mutta totuus on, että kaikki riippuu ajattelutavasta, hän toteaa kirjoituksessaan.

Lähde: Huffington Post

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvääkinselvempiasia

      Yeap. Ajatukset ovat aivojen ruokaa, joten niitä voi joko kasvattaa hyvillä ja positiivisilla aiheilla tai surkastuttaa ja näivettää huonoilla ja negatiivisilla jutuilla.

      Pelottavinta tässä aihepiirissä on se, että ihminen voi ja pystyy manipuloimaan itsensä somaattisesti sairaaksi omilla väärillä ajatusmalleillaan, masennuksella esim.

    • pessimisti ei pety.

      • Päinvastoin

        Kyllä pettyy ja tunteensa on kipeämpi kuin positiivarin, joka on oppinut ajattelemaan jo lähtökohtaisesti, että elämään kuuluvat myös pettymykset eikä niitten tarkoitus ole lannistaa.


      • mutta onnistuminen onkin yllätys.


      • Katselekaikiltapuolilta

        Eikä ole, ainakaan aina. Sinnikkäät, kovasti työtä ja vaivaa jonkin aiheen eteen tekevät tietävät onnistuvansa. Tavalla tai toisella. Ja epäonnikin voi olla joskus askel, joka vie eteenpäin paremmin kuin onnen potku.


      • Jos ympäristö kateutta tukkii kaikki tiet?


      • halukkokin vietiin.


      • haulikko


      • täytyy tehdä itsesuojelullinen itsemurha, kun saatanan Soini ei ole aikuistumassa.


    • Minulle tuli sähköpostiin tämänvuoden tammikuun lopulla viesti Venäläiseksi naiseksi esittäytyvältä henkilöltä. Kertoi jotta olisimme tavanneet jossain internet palvelussa, vaikka näin ei ollut. Tahtoi tehdä tuttavuutta sähköpostin välityksellä. Rupesimme kirjoittelemaan toisillemme asioistamme. Ehkä jonkun kuukauden viestinnän jälkeen aloin havaitsemaan vainouksia, mitkä viittasivat tietoisuuteen tästä kirjeenvaihdosta. Aikani asiaa pyöriteltyä, kerroin tästä
      paikalliselle päihdetyöntekijälle. Kenen vastaanotolla tuolloin vielä käyskentelin. Hän vaikuttu järkyttyneeltä ja järjesti psykologin tapaamaan minua. Psykologi oli määräämässä, pakottamassa jatkamaan zypreksa nimisen lääkkeen syömisen jatkamista. Lopetin tälläisen käytön edellisenä syksynä. Lupauduin jatkamaan lääkkeen ottamista,
      vaikkei näin tarkoitus ollutkaan. Seuraavalla viikolla oli tapaaminen tälle päihdetyöntekijälle, tämä oli soittanut työnantajalleni asiasta ja työnantaja päivänpäätteksi tuli minua patistamaan, menenhän varmasti tapaamaan häntä.
      En ollut ottanut näitä lääkkeitä, enkä viitsinyt valehtelemaankaan ryhtyä. Jotenka menin suoraan kotiin, aika olisi ollut heti työpäivän jälkeen. Ajattelin pitää muutamanpäivän nk. omaa lomaa. Jos asia siitä jäisi. Kun tieto tästä menemättömyydestä oli menemässä kuitenkin työnantajalle, mikä olisi ollut puolittain käskyttämässä minua sinne. Ja tämä päihdetyöntekijä olisi ollut pakottamassa näiden lääkkeiden syöntiin.

      Seuraavana aamuna päihdetyöntekijä tulee kotiini ja on laittamassa psykiatriseen pakkohoitoon, uhkana poliisin kyyti jos ambulanssi ei käy. En ryhdy väittelemään, suostun ambulanssi kyytiin. Tämä soittaa ambulanssin paikalle. Ambulanssi tulee ja kerron kirjoittelustani, mikä johti vainoamisen tunteeseen. Toteavat jotta eteenpäin pitäisi lähteä viemään. Matkaamme ensin Viitasaarelle, missä tämä ambulanssihenkilökunta käy sairaalassa, minä makaan autossa. Hetken kuluttua lähdemme jatkamaan matkaa kohti Jyväskylää. Jyväskylässä ensiksi keskustelen ilmeisestikin yleislääkärin kanssa. Kerron tästä vainoamisen tunteesta ja kieltäytymisestä lääkkeisiin. Yrittää suostutella, mutta kieltäydyn. Tämän jälkeen odottelen muutamantunnin psykologin puheille pääsyä. Suurinpiirtein samat puheet, kyselee edellisestä vastentahtoani psykiatrisesta hoidosta. Olin ollut 2007 psykiatrisessa pakkohoidossa oudohkon tapahtumaketjun seurauksesta. Toteaa jotta minun pitäisi muutama päivä siellä olla. Pakkohoitomääräys käytännössä. Olen muutamanpäivän ja minulle kirjoitetaan resepti skitsofreanian hoitoon
      tarkoitettuun lääkkeeseen. Kaksi yötä, kahden lääkärin näkemys. Pakkohoitolaki määrää kolmen lääkärin lausunnon ja viisivuorokautta. Enkä tiedä sellaisesta skitsofreniasta juuri mitään.

      Painonnousu ongelmien takia en tahtonut näitä lääkkeitä syödä. Kotiuduttua jouduin viikoittain käymään tällä päihdetyöntekijällä. Kertoi jotta tätä lääkettä olisi pakko ottaa, muutoin se voitaisiin antaa pistoksena. Jotenka minun oli pakko valehdella syöväni tätä lääkettä. Kävin alkukesään saakka ja rupesin valehtelemaan kiireitä, sairastelua, jotta
      hänen luonaan ei tarvitsisi käydä. Elokuussa kerroin koko lääkkeenpyörityksen olleen valhetta ja lopetin hoitosuhteen. Hän oli myöntyväinen asiaan.

      Viimekeväänä, kai tuollaisesta seonneena ryhdyin hakemaan läheisempää seuraa internetin välityksellä. Kerron seuranhaku ilmoituksessa menneestä päihdekeskeisestä elämästäni. Työnijohtaja seuraavana aamuna tuimalla äänellä seinänläpi melkein huutaa 'mietippä sitä'. Haen suoraa seksiseuraa, työkaverit näyttelevät vihaista naamaa. Ovat kirjoituksia, mistä heidän ei pitäisi olla tietoisia, mutta tälläisestä käytöksestä sellainen kuva tulee. Joitain Venäläisiksi naisiksi esittäytyviä henkilöitä ottaa yhteyttä taas, esittävät tahtonsa tehdä lähempää tuttavuutta. Niinhän minä paremman puutteessa ryhdyn taas kirjailemaan. Lähes kaikki näistä ovat osoittautuneet kirjailuksi työpaikalleni. Minulta poltettiin alkukesän tienoilla talo, mistä lähetin kuvan yhdelle tälläiselle. Vastauksena tulee kysymys tulevaisuuden tahdostani tms. Kirjoitan ne "normaalin" miehen tahdot. Punainentupa, vaimo ja lapset. Seuraavana työpäivänä työnjohtajani marssii sisään työpaikalle, hän toteaa ensimmäisinä sanoinaan jotain 'saahan sitä yrittää' tyyppisen lausunnon. Kuukausi takaperin, kun oli kutakuinkin selvä kenelle kirjoitan, työnijohto esitti näitä Venäläisiä naisia. Kerroin jouksemisesta kipeytyneestä jalasta. Seuraavana päivänä työnjohtaja ensimmäisinä sanoinaan paikalle tullessaan toteaa 'ei pysty kävelemään.' Venyttelin muutamanpäivän, jos tämä tästä paranisi. Viikonlopun jälkeisenä maanantaina oikeajalka meinaa pettää alta. Seuraavana päivänä menen lääkäriin ja todetaan jonkinlainen tulehdus polvessa. Tälläinen mielestäni lähentelisi fyysistä pahoinpitelyä.

      Kaikenlisäksi keväällä työpaikalle tuli uusi työntekijä, mille on tuputettu vähän niitä näitä tahtoja kohtaani. Vaan on osoittautunut saamattomuudellani huvittamiseksi, tämäkin.

      • eihän minulla ole mahdollisuutta kunnon elämään suomessa.


      • armeijassa meinasin kuolla keuhkokuumeeseen.


    • kaikki olikin vain leikkiä.

    • tosielämä alkaa, kun on aivoverisuoni rikki.

    • johto lietsoo alkoholin käyttöäni.

    • kuoleman tuottamus kun tähän hyydyn.

      • on tapahtumassa toistamiseen.


    • tekivinään hyvää ja leikkivät mielenterveyskuntoutujalla.

    • sama tarina joka kansanedustajan laatikossa, kukaan ei välitä mitään.

    • vitun tärkeitä persreikiä.

    • yksi hailee.

      • ei ne perkeleet mitään välitä. kohta tippuu.


      • samivini kirjoitti:

        ei ne perkeleet mitään välitä. kohta tippuu.

        tapan työnjohtajani.


      • samivini kirjoitti:

        tapan työnjohtajani.

        vajaatajuinen akka yrittää tappaa minut.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • auta saatana!


    • Suhteellista

      Sehän on tutkittu nyt ja todistettu että rahalla saa onnea,eli jos olet rikas niin olet todennäköisesti positiivisempi ihmisenä kuin persaukinen kaljakassinsa kanssa torilla örisemässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe