Kamala riita auttakaa!;(

Yhyyy

Eli olen 14.v tyttö,
Olen juuri vaihtanut koulua ja koska en ole erityisen sosiaalinen, kavereiden saanti on vähän hankalaa mutta nyt on kuitenkin ruvennut jo sujumaan.(:
Tää on kuitenkin aiheuttanu stressiä ja kun äiti ehdotti että lähtisimme mökille, ei innostus ollut valtava... (En kuitenkaan kunnolla vastustanut ja lopussa olin jopa ihan motivoitunut)
No, äidille oli kuitenkin sattunut töissä jotain ja oli pahalla tuulella. Meidän piti lähteä ajoissa mutta siskoni teki jotain mikä viivytti lähtöä ja emme kerinneetkään lähteä. Ja siitä tää myrsky alkoi.
Huuto ja murjotus. Ei suostunut puhumaan herkemmälle siskolleni yhtään ja minulle tiuski. No, illalla vaikutti jo leppynemmältä mutta aamu oli vielä pahempi. Yritti nimittäin lähteä yksin. No ehdotin siihen jotain ja suuttui niin paljon että oksat pois, enkä mielestäni ole edes mitään tehnyt. Olen yrittänyt puhua mutta ei tunnu onnistuvan. Mitähän pitäisi tehdä? Jos puhua niin mitä sanoisin? Jos antaa vain olla niin kuinka kauan? Mä vaan itken ja ahdistun täällä itsekseni. AUTTAKAA!!!!!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koitajaksella

      siis äiti vai siskoko tiuskii ja murjottaa?

      Jos sisko niin normaalia teininä. Jos äiti niin varmaan ollut sen verran rankka viikko että väsyttää ja ärsyttää kun asiat ei aina mene hänen mieliksi, joka sekin on hieman lapsellista mutta jolle ei mahda mitään jos on luonteeltaan sellainen. Kohta olet jo täysi-ikäinen ja omillasi, eikä sitten enää tarvitse lähteä pakolla minnekään jos ei tahdo.

    • Hei.

      Onpa kurja, että kivaksi aiottu mökkiloma meni noin mönkään. Joskus asiat lähtevät rullaamaan 'alamäkeä' siten, että pienistäkin pulmista kertyy lopulta iso lumipallo jossa kaikki ovat pahoittaneet mielensä.

      Kerrot olevasi ahdistunut tilanteesta. Onko riiteleminen teillä harvinaista? Koetko, että nyt on asiat tosi pahasti tolaltaan kun tuli riitaa? Miten olette aikaisemmin selvittäneet riitojanne ja erimielisyyksiänne? Yleisesti ottaen voidaan sanoa ohjeeksi, että kannattaa odottaa, että pahin tunnemyrsky on ohi, mutta kuitenkin mahdollsimman pian ruveta selvittelemään ja keskustelemaan tilanteesta. Mitä kauemmin poikkeustilanne, pattitilanne ja riitainen olo jatkuvat, sitä enemmän ihmiset siitä kärsivät. Sinänsä riitanne aihe kuulostaa minusta normaalilta elämään kuuluvalta, mutta se, ettei asiasta puhuta on pahentanut tilannetta.

      Miltä tämä kuulostaisi: jos sanoisit äidille illalla kun tulette töistä ja koulusta, että sinulla on mökkiasiasta paha mieli, ja toivoisit, että saisitte aikaan sovinnon. Älä tulkitse kenenkään mieltä, vaan kerro vain omista fiiliksistäni, että sinua ahdistaa päälle jäänyt tilanne etkä tiedä, miten tästä selvitään. Uskoisin, että noin avoin lähestyminen koetaan 'aseistariisuvana' ja on mahdollista keskustella hyvään pyrkien.

      Kaikkea hyvää perheenne arkeen!
      Merja, diakoni

      • saa.keli

        Palatkaa papit takaisin kommentoimaan kommentteja kommenteistanne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe