Tauko parisuhteessa - Kannattaako?

taukopari

Eli olen nyt seurustellut tyttöystäväni kanssa 2 vuotta joista viimeinen vuosi samassa osoitteessa. Jatkuva yhdessäolo on saanut intohimoa laantumaan, silti rakkaus senkuin syvenee ja ainakin minulla on oikein ihanaa. Tyttöystäväni oli tavatessamme neitsyt ja täysin kokematon miehistä. Tytyn kaverit ovat nyt alkaneet eroilemaan 'pitkistä' 1v suhteistaan ja ruvenneet villeiksi. Yksi alkoi tosin seurustella samantien jonkin ranskalaisen vaihtarin kanssa kun oli eronnut.

Itselläni on naisseikkailuja useita, kuitenkin vain 5 eri muijaa olen pannut. Koskaan ennen en ole seurustellut. Tyttöystävä on nämä tarkkaan haastatellut minulta ja olen tietysti kertonut totuuden kaikesta mistä hän on kysynyt.

No perkele:
>Tyttöystävä ollut viimeaikoina monesti tyytymätön suhteeseemme, emme kuulemma etene
>Sanoo että olemme urautuneet(arki samanlaista yleensä)
>Sanoo etten osoita rakkauttani tarpeeksi(spontaanisti silloin tällöin sanon rakastavani ja yllätän esim kukilla)

Tyttöystävä sanoo että hänestä tuntuu että häneltä on jäänyt jotain välistä. Että hän menettää jotain jos sitoutuu näin nuorena. Olen sanonut että juu irtoseksi ei ole avain onneen ja että seksi rakkaan kanssa parasta. Hän kuitenkin sanoo ettei voi uskoa sitä ennen kuin kokeilee.

Noh tänään olimme sitten ravintolassa syömässä. Tyty alkoi kertoa miten joskus kun olemme illanvietoissa (meillä on 100% yhteinen kaveripiiri) ja siellä on paljon miehiä, jotka ovat hänen tyyppiään hän joutuu kovasti taistelemaan itseään vastaan ettei suutelisi heitä. Hän on useamminkin sanonut että häntä ahdistaa että hän joutuu vahtimaan itseään. Minulle itseni vahtiminen on helppoa, koska tiedän missä menee rajat.
Tyttö on myös suunnitellut vaihtoon lähtöä piakkoin. Hän sanoo että pelkää pettävänsä minua, koska on impulsiivinen ja että hän ei ole varma mitä hän tahtoo elämältään tai parisuhteeltaan.
>Tyty kysyy että voisimmeko vapauttaa suutelun siten, että saa suudella ketä hyvänsä
>Sanon suoraan että en suostu sellaisiin vaan että sitten meidän on mentävä tauolle(huom! olen mustasukkaisuuteen taipuva)
>Tyttöystävä sanoo ettei halua koska hän ei voi tietää ottaisinko häntä enää takaisin jos hän satuttaa minua tauon aikana
>Sanoin että ei tarvitse kertoa mistään mitä tauon aikana tapahtuu yms.

ja:
>Menemme tauolle minun aloitteestani muutamaksi kuukaudeksi kunhan minulle löytyy uusi asunto

Nyt kuitenkin vituttaa. Olen helvetin omistushaluinen enkä tahdo ajatella miten muut koskevat häneen. Tytyä ei haittaa vaikka panisin muita, hän olisi valmis jopa siihen, että sänkyymme tulisi toinen nainen. Minulla ei ole itsellä ainakaan aikaa eikä kiinnostusta tapailla ketään uusia, koska opinnot painaa päälle. Rakastan tyttöystävääni yli kaiken. Olemme puhuneet yli vuoden lasten hankinnasta ja miten muuttaisimme ulkomaille yhdessä.

Seksi toimii välillämme hyvin, se on hyvää ja sitä on runsaasti. Kokeilemme uusiakin juttuja aina kun toinen niin haluaa. Olemme siis 23 vuotiaina yliopisto-opiskelijoita jos se painaa tässä.

Mitä tässä nyt tulisi tehdä? Minusta tuntuu että olen varalla jos menemme tauolle ja vaikka en olisikaan varalla niin en tiedä olisiko rakkauteni samanlaista kuin ennen.

11

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroedessäteillä

Et voi mitään enään, tyttösi on päättänyt jo että vierasta munaa on saatava, tulee panemaan heti kun tauolle pääsee..tuon ikäine ei välttämättä halua vielä sitoutua eikä tiedä mitä haluaa. Ja voin jo lukemani perusteella todeta ettei rakasta sinua. Tauko yleensä ensi askel kohti eroa nätisti sanottuna kun toinen ei enään kiinnosta.

• en.käsitä.naisia

Perusnainen siis, haluaa ajella kullikarusellissa siihen 30v ikään asti kunnes vasta voi sitoutua kun on kokenut tarpeeksi kulleja.
      Huhheijaa näitä nykypäivän naisia, miten ihmeessä voi pitää sitoutumista negatiivisena asiana..

• Minä en koskaan ole ymmärtänyt taukoilua. Siinähän yhdistyy seurustelun ja sinkkuilun huonot puolet. Parempi kuin eroatte ja ainahan voi palata yhteen, jos molemmista siltä tuntuu.

Ratkaisu on ilmiselvästi tyttöystäväsi, eikä sinulla ole siihen sanan sijaa. Hän ei selväsitkään välitä sinusta ja suhteestanne yhtä paljon kuin sinä. Kysymys siis kuuluu, miksi sinä haluat sellaisen ihmisen kanssa olla? Olin joskus nuorena samassa tilanteessa. Asian tajutessani en suinkaan pidätellyt, vaan annoin mimmille vauhtia. Minulla oli mielestäni oikeus parempaan.

• Stellaria

Ymmärrän teitä molempia. Vaikka olisikin oikeassa jossakin asiassa, sitä ajatusta ei voi toisen päähän istuttaa, vaan asiat on kunkin käytävä läpi ja päätökset tehtävä itse. Olisikohan kyse myös nuoren neidon epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta, halusta olla ihailtu ja haluttu?

Mielestäni tauko on nyt paras vaihtoehto. Suhteenne ei voi jatkua entisellään, piditte taukoa tai ette. Voi olla, että rakkautesi muuttuu, mutta sinun on vain hyväksyttävä, että elämässä tapahtuu muutoksia, joihin et voi vaikuttaa. Pidä omat rajasi.

Olen itse sitoutunut nuorena ja käynyt läpi samoja ajatuksia kuin tyttöystäväsi. Loppujen lopuksi kyse oli tietoisesta päätöksestä antaa suhteelle mahdollisuus. Samaan aikaan ei voi kävellä kahta tietä. Joku toinen olisi voinut valita toisen, hänelle yhtä oikean tien. Voisi sanoa, etten silloin vielä rakastanut tosissani, kun kerran ajattelin vaihtoehtoja, mutta kasvoin rakastamaan. Aivan olennaista oli oppia rakastamaan ja arvostamaan itseäni.

• En ymmärrä taukoja minäkään. Mikä siinä on se idea? Saa olla muiden kanssa mutta sitten on luvattu palata nykyiseen suhteeseen xx.xx. alkaen?

Tyttö on nuori ja haluaa kokea. Ymmärrän täysin ja on hyvä, että hän haluaa kokea nyt eikä vasta sitten kun on lapsi tai kaksi.

• dfdsfasffasf

Pirullinen paikka, mutta minkäs tuossa tekee. Nuorena sitä on joskus juostava, ettei vanhemmiten iske päälle. Ainakin tyttösi on avoin suunnitelmistaan, eikä toimi selkäsi takana. Toivottavasti. Ei tunnu kyllä hänen puoleltaan olevan enää rakkaus tapissaan, kun alkaa karuselli kiinnostaa. Ei mitään taukoja kannata värkkäillä, siinä vain huijaatte itseänne. Tytölle on tehtävä selväksi että kakkua ei voi sekä säilyttää että syödä yhtäaikaa, toinen on valittava. Henkilökohtaisesti en tuollaisen tytyn kanssa enää mihinkään alkaisi, vaikka se on tietysti rakastuneena vaikea nähdä sillä tavalla. Älä ainakaan jää roikkumaan varasijalle, kadut sitä myöhemmin jos heität ylpeytesi katuun eikä tytykään sinua luultavasti enää kunnioita sen jälkeen.

• Stellaria

Jäin miettimään tätä taukoasiaa - ehkä ennemminkin pitäisi todella puhua erosta. Se voi jäädä lopulliseksi tai sitten ei.

Ratikkakuski kysyi aivan perustellusti, miksi haluaisi olla ihmisen kanssa, joka ei välitä yhtä paljon kuin itse välittää. Syynä voi olla rakkaus, tai parempien vaihtoehtojen puute. Omalla kohdallani mies jäi onneksi odottamaan, kunnes tein päätökseni. En sano, että suhteemme alku olisi ollut helppo tai että olisimme toimineet oikein (itseämme kohtaan?), mutta hyvä siitä silti tuli. Ei ole tarvinnut vanhemmitenkaan juosta.

Tosin minulle kysymys ei niinkään ollut seksistä vaan ylipäätään siitä, mitä elämällä on tarjota. Mutta myös hyvin paljon siitä, mitä itse koin voivani antaa. Riitänkö toiselle, kun en tuntunut riittäväni itsellenikään.

• kattiiii

Ymmärrän tilanteesti täysin.
      Hyvin monelle naiselle tulee tuo vaihe, että on saatava kokeilla asioita.
      Tyttösi on tosi rehellinen ja reilu, kun kertoo suoraan eikä vehkaile salaa tai tee "vahingossa" asioita. Se on todella kunnioittavaa ja siitä kannattaa sinunkin hänelle mainita. Rehellisyys suhteessa on hyvin tärkeää ja on upeaa, että hän voi puhua sinulle noin suoraan. Tarve tuskin menee ohi (puhun kokemuksesta, sekä omasta että muiden). Sinä ymmärrät, että se kokeilu ei tuo onnea, mutta se kuuluu elämään. Etenkin naisilla. Mielestäni teillä on kaksi vaihtoehtoa:
      a) annat tytön mennä kokeilemaan siipiään
      b) otatte kolmannen pyörän tai annat tytön tehdä luvalla mitä haluaa, jos et itse halua mukaan.. toki sitten sinäkin halutessasi saat samat oikeudet
      En usko, että tauko toimii. Ennemmin uskon siihen, mihin edellä viitattiin myös eli siihen, että palaatte myöhemmin yhteen, jos niinkseen on tarkoitettu.

• Tyttelistyy

Anna mennä. Älä katkerana vaan kiitollisena yhteisestä ajasta. Et voi kahlita. Tauko on itsensä pettämistä. Oikea ero. Palaatte yhteen, jos niin on tarkoitettu. Kuulostat olevasi hyvin perillä omista tunteistasi ja tyttökin vaikuttaa rehelliseltä. Nyt vain rehellisyyttä omalle itselle. Tekee kipeää, mutta kannattaa.

• reiluhomma

Eroaminen tuntuu aina ikävältä, mutta on aika paljon helpompi juttu, kun ei ole vielä lapsia. Jos toinen haluaa kokea vielä muuta tai ei ole varma sinusta on parempi erota.

• ghdfgbgf

Mielestäni sinun tulee jättää naisesi, ennen pitkään hän tulee pettämään sinua ja sitten sydämmesi murtuu kyllä todella pahasti. Olen itse ollut pettämisen kohde kerran ja siitä jäi ikuiset arvet juuri sen takia että itse olen juuri niin kuin sinä uskollinen yhdelle henkilölle kerrallaan.

Olen itse 23 vuotias, ja tiedän myös useita parisuhteita jotka ovat kestäneet teini-iästä tähänkin asti. Niissä suhteissa molemmat rakastavat ja tahtovat todella olla toisen kanssa, ei kenenkään muun. Sinun naisesi ei arvosta enään suhdetta tai sinua, jätä hänet. Tarvitset naisen joka arvostaa niin sinua kuin suhdettasikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe