Mikä mielestäsi on pahinta erossa?

Reilu_meininki

Joillekin ero on helpotus, joillekin katastrofi.
Itselleni ero ei alkujärkytyksen jälkeen lopulta (pidemmän päälle) ollut pahin asia, vaan pahinta oli se, että kun toinen pettää ja lähtee uuden mukaan, hän saa automaattisesti viedä myös lapset mukanaan.
Näin lyödään lyötyä.

7

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ti-ti-tyy-tyy

Pahinta itselleni tässä erossa on ollut unelmien ja suunnitelmien murskautuminen...taloudellinen menetys, uuden kodin löytämisen hankaluus...käytännön asioiden järjestäminen, kaiken hoitaminen yksin.

Meillä tuli ero exän pettämisen vuoksi, sitä ihmistä en kaipaa, eikä hänen menettämisensä ihmisenä ole pahinta erossa.

Tunnetasolla korpeaa pahiten, että ystäväni haluavat edelleen pitää yhteyttä exääni (ovat lapsuudenystäviäni, minä olen tutustuttanut exäni heihin!) ja exäni kertoo heille valheellista versiota eromme syystä. Tunnen, että ystäväni ovat epälojaaleja, eikä kukaan ole minun puolellani, vaikka minua petettiin. Itse olin uskollinen kaikki 10 vuotta.

• dumdelidum

Eivät he ole ystäviäsi vaan PÖNTTÖJÄ!

• sönkbjerbnjk

Mulle oli erossa pahinta se että menetin samalla parhaan ystäväni ja luottamukseni ihmiseen joka oli elämäni turvasatama. Mutta erokipua karvaampi oli huomata, ettäoman surutyön kestäessä pari vuotta, entinen kumppanini ei näyttänyt surreen asiaa kuin viikon ja aloitti onnellisena uuden elämän. Ikään kuin 20 vuotiesn yhteiselämän päättyminen ei olisi tuntunut missään.

• Karavaani-kulkee

Pahinta erossa? Helpotushan se oli, mutta jos jotain pitää mainita niin se, että ex alkoi kaveerata siskoni kanssa ja yhdessä puhuivat minusta pahaa ja levittivät juttuja jotka olivat suorastaan valheita.
      En ymmärrä miksi siskoni lähti tuohon mukaan,mitään suhdetta heillä ei siis ollut, ihan "juoruämmä"-pohjalla toimivat!
      Ukko oli katkera kuin sitruuna,sen tajuan, mutta sisko?
      Mutta olkoot.Kumpikin menneen talven lumia.

• Näinkävitaasmulle

Luopuminen, eron hyväksyminen ja niiden omien ikävän ja kiintymyksen tunteiden kuolettaminen, kun on tullut jätetyksi. Kyllähän se sille jättävälle osapuolelle on helpompaa, sillä hän on jo sänkynsä pedannut valmiiksi, kun sillä toisella on se vasta alkutekijöissä.

• Reilu_meininki

Ja pahinta vielä lasten menetys. Eihän lapsia kokonaan menetä, mutta kyllähän lapset käytännössä aina muuttavat äidin mukana.

• Jondeis

Pahinta oli, kun toinen petti, valehteli ja jäi siitä vielä kiinni. Eipä surrut yhteistä 13 vuoden taivalta. Uuteen suhteeseen vaan, niin voi unohtaa kaiken muun takana. Uusi muija menee jopa omien lasten edelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe