Tällainen on ns. nettitrolli!!

Naisasialooseri1

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288741316234.html

Internet-keskusteluhäiriköt eli nettitrollit ovat useimmille nettikäyttäjälle tuttu ilmiö.

Tiedemiehet etsivät yhteyksiä niin sanottuun persoonallisuuden neljään pimeään osaan (dark tetrad of personality): narsismiin, psykopatiaan, sadismiin sekä machiavellismiin eli päämääriin pyrkimiseen moraaliperiaatteista välittämättä.

Tutkijoiden löytämät yhteydet trollaamisen ja pimeiden persoonallisuuspiirteiden välillä olivat poikkeuksellisen vahvoja

Yhteydet sadismin ja trollauksen välillä ovat niin voimakkaita, että nettitrollien voidaan sanoa olevan arkipäivän sadistien prototyyppejä.

– Sekä trollit että sadistit tuntevat sadistista riemua toisten ahdistuksesta. Sadistit haluavat vain huvitella... ja internet on heidän leikkikenttänsä.

nettitrollit ovat tasapainottomia ihmisiä ja koska paha olosi tuo heille nautintoa, heistä on paras olla välittämättä.

Kuullostaako tutulta? Onko tällä palstalla kuvatunlaisia ihmisiä?

21

2657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virtualreality

Mä kyllä väitän, että tällä palstalla suurin osa trollaa ihan yksinäisyyttään, tekemisen puutettaan, turhautumistaan ja avuttomuudentunnettaan. Varmaan aika monella on myös alkoholin käyttö reippaanpuoleista.

Olen mäkin tällä palstalla trollaillut (vähän liikaakin), mutta en ole kyllä tuntenut ikinä mitään vihamielisyyttä niitä ihmisiä kohtaan, jotka tunnen "oikeassa elämässä", enkä ole toivonut heille mitään pahaa.

• ökmöklm

Kuvaa hyvin palstan multinikkejä trolleja, kieltämättä tuo sadismi.
      Yleensähän trollit pyrkivät hauskuuttamaan, mutta nämä eivät.

• dfghj

nyt on käsitteet sekaisin. häirikkö haluaa häiritä keskustelua ja haluaa jonkun aiheen käsittelyn loppuvan tai häiriköi sadismillaan

trolli haluaa keskustelua ja mahdollisimman paljon ihmisten viestejä omille topiikeilleen. se että trolli saattaa ärsyttää liiallisesti totuuteen osuvin sanakääntein ei ole häiriköintiä

• 1340

Tällä palstalla trollaamista harrastetaan roolihahmoilla, keksityillä totuuksilla ja pidetään hauskaa niiden kustannuksella, jotka tosissaan erehtyvät keskustelemaan asioista.
        Lisäksi Nallilla sivuhahmoineen on oma synkempi agendansa.

• plaxfhv

Tällä palstalla on sadistista trolluausta. Toimivat kuten kerroit.

• 1340 kirjoitti:

Tällä palstalla trollaamista harrastetaan roolihahmoilla, keksityillä totuuksilla ja pidetään hauskaa niiden kustannuksella, jotka tosissaan erehtyvät keskustelemaan asioista.
        Lisäksi Nallilla sivuhahmoineen on oma synkempi agendansa.

Jeps, Nallin agenda on aika synkkä, mutta tuo kaiken leimaaminen "keksityiksi totuuksiksi" on kyllä sitten taas aika ala-arvoista.....noh, silläkin on tietenkin oma agendansa, koska eipä tuo asioista asioina puhuminen tunnu luonnistuvan myöskään läheskään kaikilta niiltäkään, ketkä luulevat siihen pystyvänsä.

Moni kuvittelee olevansa oikeassa ja pystyvänsä kertomaan totuuksia, sekä yleistämään kaiken ja olevansa itse sellainen kuin kaikki muutkin, sekä nostavat itseään jalustalle, kun tärkeämpää olisi pystyä tutkimaan itseään avoimen rehellisesti, sekä kertomaan tunteistaan, ajatuksistaan, pohdinnoistaan ja miten ympäristönsä näkee yms.

Olenkin miettinyt missä palstalla voisi oikeasti keskustella asioista asioina, sekä missä olisi onnistuttu jollain tavalla rajoittamaan trollausta/provoilua/multinickkejä, mutta eipä sellaisia varmasti ole olemassakaan, vaikka annat ymmärtää, että sellaisia ehkä olisikin, jos on niin vinkkaa ihmeessä.

Irl elämässä on se hyvä puoli, että multinickeily ei onnistu, mutta toisaalta taas sielläkin on omat haasteensa, mutta myös asioita jotka helpottavat kuvan muodostamisesta siitä mitä mieltä ketäkin oikeasti on eri asioista..........kuten esim, sanojen ja tekojen yhteensopivuus yms. asiat.

• Kyrsämakkara
        MGTOW kirjoitti:

Jeps, Nallin agenda on aika synkkä, mutta tuo kaiken leimaaminen "keksityiksi totuuksiksi" on kyllä sitten taas aika ala-arvoista.....noh, silläkin on tietenkin oma agendansa, koska eipä tuo asioista asioina puhuminen tunnu luonnistuvan myöskään läheskään kaikilta niiltäkään, ketkä luulevat siihen pystyvänsä.

Moni kuvittelee olevansa oikeassa ja pystyvänsä kertomaan totuuksia, sekä yleistämään kaiken ja olevansa itse sellainen kuin kaikki muutkin, sekä nostavat itseään jalustalle, kun tärkeämpää olisi pystyä tutkimaan itseään avoimen rehellisesti, sekä kertomaan tunteistaan, ajatuksistaan, pohdinnoistaan ja miten ympäristönsä näkee yms.

Olenkin miettinyt missä palstalla voisi oikeasti keskustella asioista asioina, sekä missä olisi onnistuttu jollain tavalla rajoittamaan trollausta/provoilua/multinickkejä, mutta eipä sellaisia varmasti ole olemassakaan, vaikka annat ymmärtää, että sellaisia ehkä olisikin, jos on niin vinkkaa ihmeessä.

Irl elämässä on se hyvä puoli, että multinickeily ei onnistu, mutta toisaalta taas sielläkin on omat haasteensa, mutta myös asioita jotka helpottavat kuvan muodostamisesta siitä mitä mieltä ketäkin oikeasti on eri asioista..........kuten esim, sanojen ja tekojen yhteensopivuus yms. asiat.

Kun kerran jauhaa paskaa, on ihan oikeutettua suhtautua siten että mahdollisesti aina jauhaa paskaa.

• Kyrsämakkara kirjoitti:

Kun kerran jauhaa paskaa, on ihan oikeutettua suhtautua siten että mahdollisesti aina jauhaa paskaa.

Minun vastaukseni oli "1340" nimimerkille, eli on ottanut nyt kantaa Nallin juttuihin muuta kuin totesin saman kuin hän, eli että Nallin jutuissa on monesti synkkä agenda......

Loppu oli vastaus hänen väitteisiinsä palstasta, kysymyksien kera.

Minunkin mielipiteissä on varmasti monen mielestä monesti "jaskaa" ja joidenkin mielestä jopa ne voivat olla aina "jaskaa", joskus jopa ne voidaan tajuta väärin kuin olen tarkoittanut, sekä tietenkin niissä voi olla jotain vivahde eroja aina välillä riippuen olotilasta ja kas kummaa ne eivät ole kaikki täysin muuttumattomia, kun joskus voi mielipiteissäkin tapahtua muutoksia enemmän tai vähemmän......

Aina jonkun mielestä joku jauhaa "jaskaa" ja samaan aikaan joku taas on täysin samaa mieltä, Eiks Ookki Hassua?! ;D

• Kyrsämakkara
        MGTOW kirjoitti:

Minun vastaukseni oli "1340" nimimerkille, eli on ottanut nyt kantaa Nallin juttuihin muuta kuin totesin saman kuin hän, eli että Nallin jutuissa on monesti synkkä agenda......

Loppu oli vastaus hänen väitteisiinsä palstasta, kysymyksien kera.

Minunkin mielipiteissä on varmasti monen mielestä monesti "jaskaa" ja joidenkin mielestä jopa ne voivat olla aina "jaskaa", joskus jopa ne voidaan tajuta väärin kuin olen tarkoittanut, sekä tietenkin niissä voi olla jotain vivahde eroja aina välillä riippuen olotilasta ja kas kummaa ne eivät ole kaikki täysin muuttumattomia, kun joskus voi mielipiteissäkin tapahtua muutoksia enemmän tai vähemmän......

Aina jonkun mielestä joku jauhaa "jaskaa" ja samaan aikaan joku taas on täysin samaa mieltä, Eiks Ookki Hassua?! ;D

Valehteleminen siis on silkkaa paskaa, mielipiteet taas mielipiteitä.
        1340 on ihan oikeassa.

• Kyrsämakkara kirjoitti:

Valehteleminen siis on silkkaa paskaa, mielipiteet taas mielipiteitä.
        1340 on ihan oikeassa.

Valehteleminen on aina "jaskaa" ja mielipiteet mielipiteitä, mitäpä itsestään selvyyksiä kertomaan??

1340 on varmasti osittain oikeassa ja osittain väärässä.......eli joskus on ihan aitoa ajatustenvaihtoa, mutta sitten taas sitä puolin ja toisin heitettyä kuraa ihan liikaa....

Siksipä täytyy miettiä, onko tästä alustasta siihen mitä siltä toivoo vai onko vaan parempi pysyä pois ja miettiä parempia vaihtoehtoja tiettyihin juttuihin.......

• ValehtelijaOnValehtelija
        MGTOW kirjoitti:

Valehteleminen on aina "jaskaa" ja mielipiteet mielipiteitä, mitäpä itsestään selvyyksiä kertomaan??

1340 on varmasti osittain oikeassa ja osittain väärässä.......eli joskus on ihan aitoa ajatustenvaihtoa, mutta sitten taas sitä puolin ja toisin heitettyä kuraa ihan liikaa....

Siksipä täytyy miettiä, onko tästä alustasta siihen mitä siltä toivoo vai onko vaan parempi pysyä pois ja miettiä parempia vaihtoehtoja tiettyihin juttuihin.......

Niino, mitäs tässä yhden trollin kanssa lisää jutustelemaamn kuin nyt sen verta, että mitä ihmettä siitä voi irti saada kun keskustelee valehtelijan kanssa? Mistä tiedät milloin valehtelee ja milloin ei.. ilman raakaa rehellisyyttä ei ole antoisaa keskustelua.

• ValehtelijaOnValehtelija kirjoitti:

Niino, mitäs tässä yhden trollin kanssa lisää jutustelemaamn kuin nyt sen verta, että mitä ihmettä siitä voi irti saada kun keskustelee valehtelijan kanssa? Mistä tiedät milloin valehtelee ja milloin ei.. ilman raakaa rehellisyyttä ei ole antoisaa keskustelua.

Jeps, eli olen trolli ja valehtelija mielestäsi, jos nyt oikein ymmärsin?- ainakin siltä tuntuu, että kohdistat nämä syytökset jostain syystä minuun?

Mistähän sinäkin olet niin mielesi pahoittanut???

Minä olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä nimimerkillä siitä asti kuin sen tein, jos ei oteta alkuaikojen "kilttiä" trollaamista, jonka tarkoitus oli hieman puhdistaa palstaa......

En koe valehdelleeni missään vaiheessa, joten mistä moinen syytös???

Anonyymi palstalla en kyllä ala kaikesta puhumaan ja kaikista henkilökohtaisista asioista, eihän täällä tiedä ketkä ovat aitoja ja ketkä ei, kuka vaan voi näytellä olevansa ihan mitä haluaa.........en usko, että kovin moni muukaan niin tekisi, varsinkin jos käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä ihan oikeasti, syitä ei tarvitse varmasti selittää.....

"ilman raakaa rehellisyyttä ei ole antoisaa keskustelua."

Väite pitää täysin paikkaansa, kuten myös se, että jos päättää johonkin vastata, niin vastaa itse asiaan, eikä vastaa mitä sattuu jne....jne...onhan niitä juttuja vaikka kuinka paljon, mistä se sujuva ja antoisa keskustelu muodostuu.

Sinulla on oikeus pitää minua trollina ja valehtelijana - se kun ei ole minulta pois, eikä myöskään sinulta, minun "trolli valheet" pystyy todella helposti ohittamaan, koska jos kommentoin, niin teen sen aina käyttäen tätä samaa nimimerkkiä, eli kun näet tämän nimimerkin kommentoineen, niin ohita se, Helppoa Kuin Heinänteko, Eiks Jep?!

Harmikseni täytyy todeta, että minähän en samaan pysty, koska sinä et samoin toimi, vaan vaihtelet nimimerkkiä mielesi mukaan, jolloin voi käydä niin, että kommentoin vahingossa johonkin sinun kommentiin ja sitten sinä taas mielesi pahoitat.......

Kun kerran muuten kohdistit noin tuimasti tuollaisia syytöksiä, niin hassua tässä on se, että sinähän se siinä vaihtelet nimimerkkiä (=trollaat), jolloin sinua ei voi tunnistaa, eikä kommentteja kohdistaa tiettyyn nimimerkkiin......sitten vielä jauhetaan muille trollaamisesta ja raa`asta rehellisyydestä., Niimpä! 8-0

• Nimimerkkkki
        MGTOW kirjoitti:

Jeps, eli olen trolli ja valehtelija mielestäsi, jos nyt oikein ymmärsin?- ainakin siltä tuntuu, että kohdistat nämä syytökset jostain syystä minuun?

Mistähän sinäkin olet niin mielesi pahoittanut???

Minä olen kirjoittanut vain ja ainoastaan tällä nimimerkillä siitä asti kuin sen tein, jos ei oteta alkuaikojen "kilttiä" trollaamista, jonka tarkoitus oli hieman puhdistaa palstaa......

En koe valehdelleeni missään vaiheessa, joten mistä moinen syytös???

Anonyymi palstalla en kyllä ala kaikesta puhumaan ja kaikista henkilökohtaisista asioista, eihän täällä tiedä ketkä ovat aitoja ja ketkä ei, kuka vaan voi näytellä olevansa ihan mitä haluaa.........en usko, että kovin moni muukaan niin tekisi, varsinkin jos käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä ihan oikeasti, syitä ei tarvitse varmasti selittää.....

"ilman raakaa rehellisyyttä ei ole antoisaa keskustelua."

Väite pitää täysin paikkaansa, kuten myös se, että jos päättää johonkin vastata, niin vastaa itse asiaan, eikä vastaa mitä sattuu jne....jne...onhan niitä juttuja vaikka kuinka paljon, mistä se sujuva ja antoisa keskustelu muodostuu.

Sinulla on oikeus pitää minua trollina ja valehtelijana - se kun ei ole minulta pois, eikä myöskään sinulta, minun "trolli valheet" pystyy todella helposti ohittamaan, koska jos kommentoin, niin teen sen aina käyttäen tätä samaa nimimerkkiä, eli kun näet tämän nimimerkin kommentoineen, niin ohita se, Helppoa Kuin Heinänteko, Eiks Jep?!

Harmikseni täytyy todeta, että minähän en samaan pysty, koska sinä et samoin toimi, vaan vaihtelet nimimerkkiä mielesi mukaan, jolloin voi käydä niin, että kommentoin vahingossa johonkin sinun kommentiin ja sitten sinä taas mielesi pahoitat.......

Kun kerran muuten kohdistit noin tuimasti tuollaisia syytöksiä, niin hassua tässä on se, että sinähän se siinä vaihtelet nimimerkkiä (=trollaat), jolloin sinua ei voi tunnistaa, eikä kommentteja kohdistaa tiettyyn nimimerkkiin......sitten vielä jauhetaan muille trollaamisesta ja raa`asta rehellisyydestä., Niimpä! 8-0

Nimimerkki ei ole olennainen, asia on. Ja asiaahan ei ole paskan jauhaminen ja kusetus, mitkä menevät kirjoissani trollaamiseksi.

• Nimimerkkkki kirjoitti:

Nimimerkki ei ole olennainen, asia on. Ja asiaahan ei ole paskan jauhaminen ja kusetus, mitkä menevät kirjoissani trollaamiseksi.

Tähänkin jo molemmat otimme kantaa aiemmin ja molempien aiemmat kommentit näyttävän kadonneen....hmmm...?

En tiedä kuka on syönyt sun nallekarkkeja tai tehnyt tarpeensa sun muroihin, oletkohan se ollut sinä ihan itse?

Noh, kerroin jo näkökantani, joten jos sinulla on minua kohtaan jotain erityis syytöksiä tai palautetta, niin kerro niistä toki, mutta toivon että pyrit ilmaisemaan itseäsi selkeästi ja selkein sanoin.....

Toivottavasti paha olosi ja kiukkusi on hieman edes laantunut....- toivon myös hyvää päivänjatkoa sinulle ja parempia kohtaamisia!

• Vaikea uskoa, että kukaan ahdistuisi näistä jutuista.

• Rumapurilainen

Minä ahdistun kun en saa pillua! Tämä palsta vahvistaa sen ja nyt tiedän olevani ätmi! Sitä en ennen tiennyt. Ajattelin vain olevani ruma mies.

• Flkslkdlkdslkfdsdsf

Psykologisaation kukkasia. Viimeaikojen trendeissä narsistikortin arvo on tippunut -35%, rasistikortin arvo lisääntynyt 2%, trollikortin arvo lisääntynyt 22%.

Todennäköisyys uuden sosiaalisen pelikortin julkaisulle seuraavan 3kk aikana on noin 88%.

• gjjknlonb

Profiloitu df-runkkutrolli ;)

• Selvä_tapaus_

joita on siis vain 1 kpl tällä palstalla?

• Minä olen trollannut vuosikausia täällä sinkut-palstalla ja toisinaan myös tiettyjen automerkkien palstoilla Suomi24:ssä. Kaikki mitä kirjoitan tällä tunnuksella, pitää paikkansa, mutta monesti kirjoitan tarkoituksella provosoivasti ja olen luonut myös rinnakkaisnimimerkkejä.

Eräs nautinnollinen, mutta täysin harmiton ja laillinen arkipäivän huvittelumuoto on se että kauppaan mennessä yrittää löytää irrallisen ostoskärryn mutta lähtiessään kiinnittää sen ihan kiusallaan edellä olevaan kärryyn kiinni ja tekee sen saman muille irrallisille kärryille. Harrastan tätä aika usein.

Uimalaseja minulla on neljät, mutta yhtään niistä en ole ostanut. Toisinaan kun näen, että uimahallissa on siivoojana nuori nainen, pissaan tarkoituksella wc-pöntön taakse ja revin päälle paperia, samalla katsoen itseäni peilistä ja hymyilen vittumaisesti.

Eli kyllä minä ainakin tunnistan itseni tuosta artikkelista. Tottakai ihmisten silmissä olen kunnollisen miehen perikuva eikä juuri kukaan tiedä tai voisi edes kuvitella mitä kaikkea olen nettiin kirjoittanut.

• Miesasialooseri

Hakeudu hoitoon. Vaikka samaan pehmustettuun koppiin nallin, pullan ja ätmelin kanssa. Kranaatti peräänne ja ovi lukkoon niin päästään neljästä hullusta eroon kertarysäyksellä. Me like-y!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3345
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    3. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2374
    4. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1707
    5. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    6. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1301
    7. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1275
    8. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1223
    9. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      37
      1133
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      258
      1080
    Aihe