Minulle tuli audin perään karavaanari valoissa kun ei saanut rohjoaan pysähtyyn, audiin reilun kymppitonnin remontti oli edessä ja auto korjaamolla viikkoja.Sain sijaisauton vastapuolen vakuutuksen piikkiin koska tarvin autoa työmakkoihin kun olen vuorotyössä ja julkisilla kulkeminen hyvin vaikeaa.Ilmoitin yhtiölle päivittäiseksi työmatkaksi edestakaisin 32km.Auto tuli kuntoon ja sijaisauto oli minulla tuon reilun kuukauden korjausajan ja ajelin sillä tietenkin samaan tapaan kuin omalla autollanikin työmatkojen lisäksi muitakin ajoja.Yllätys oli suuri kun sain 368€ laskun ylimenevistä kilometreistä koska olin ajellut muitakin kuin työmatkoja ja en tiennyt että sijaisautoa ei saa käyttää kuin sovittuihin matkoihin,vakuutuvirkailija ei tästä missään vaiheessa maininnut.
Sijaisauto korjauksen aikana
13
3659
Vastaukset
- niinpäniinjoopajoo
EVVK.
- tapiolassatälleen
No mulla vaimo yritti liimata audia parkkihallin betonitolppaan. Viisipäivää pajalla ja omastavakuutuksesta sijais auto. Yleisen käytännon mukaan C kategorian auto, joten tuli KIA seed farmari manuaali 1,4 = kamala kottikärry. No oli työreissua sen viikon ja tuli yli 1300 km eikä mulle kukaan oo mitään puhunu mistään km rajoista saatikka lähettänyt laskua perään. Kukaan ei myöskään kysellyt mitään siitä että pääseekö julkisilla tms. Vuokraamosta soittivat vaan että koska- ja kuinkapitkäksiajaksi tarvitaan ja mihin sen saa tuoda. Pörhöllä odotti ma aamuna kasilta ja pe iltapäivänä vähn ennen neljää jätin sen sinne. Mitään papereitatms. en kirjoittanut.
- Kaskosta
Taitaa olla c-luokan auto se jota yleisesti tyrkytetään. Itselleni sattui arvonnassa Golf 1.2tsi. Oma-aloitteisesti piti kysyä onko jotakin kilometrirajoitusta laina-aikana, ja vasta sitten kerrottiin ettei kaskosta korvattuna ole, ainoastaan palauttaa tankattuna.
Jos yhtään lohdutta, ei se kolopallokaan mikä ajamisen juhlaa ollut. Oikein lämmitti mieltä kun sai oma takaisin korjauksesta. - tapiolassatälleen
Kaskosta kirjoitti:
Taitaa olla c-luokan auto se jota yleisesti tyrkytetään. Itselleni sattui arvonnassa Golf 1.2tsi. Oma-aloitteisesti piti kysyä onko jotakin kilometrirajoitusta laina-aikana, ja vasta sitten kerrottiin ettei kaskosta korvattuna ole, ainoastaan palauttaa tankattuna.
Jos yhtään lohdutta, ei se kolopallokaan mikä ajamisen juhlaa ollut. Oikein lämmitti mieltä kun sai oma takaisin korjauksesta.No en kysyny mitään km rajoista eikä kukaan puhunutkaan niistä. Sen kysyin että mikä auto sieltä tulee niin vuokraamonkaveri sanoi että vakuutusyhtiöt maksavat sen C auton, arveli että tulee joku golf tai focus mutta sitten oli se kia (itse jos olis maksanut välirahan niin olis saanu valita kalliimmankin). Tankki oli täynnä lähtiessä niin täytin sen sitten ennen palautustakin.
En mä kyllä vastapuolen aiheuttamista sijaisautokuluista alkais mitään maksamaan, maksakoon sitten vaikka aiheuttaja, ei se omakaan mokailu ilmaista ole vaan kalliimpina vakuutuksina ja omavastuinahan siinä joutuu kärsimään. Tietysti ilman sopivaa vakuutusta joutuu kärsimään koko leikin itse ja kyllä niitä maksuja on enemmän tullut maksettua kuin mitä siitä on ollut hyötyä kun ei yhtään totaalista tuhoa ole sattunut. - PolttoaineenHinta
Tuosta tankkamisesta vuokra-autoa palautaessa.
Hertzin lappusesta mikä tuli vuokra-auton mukana oli pienellä painettuna huomautus, jos tankki on vajaa veloittaa Hertz jokaisesta litrasta 2.41e/l ALV. Ainakaan itse en unohtanut noilla hinnoilla tankata autoa.
- Junnu671
Se on aivan eri asia jos se tulee kaskon keskeytysturvan piikkiin kuin vastapuolen liikennevakuutuksesta.Keskeytysturvassa ei tarvi selitellä auton tarvetta mutta liikennevakuutuksesta sitä kun hakee niin joutuu tekemään käyttötarveselostuksen.Liikennevakuutuksen suhteen ovat muutenkin tarkempia joten hyvin mahdollista että veloittavat kilometrejä ja jos sovittu korjausaika venyyn niin kuin yleensä käy kannattaa olla yhteydessä yhtiöön ja sopia lisäajasta.
- tapiolassatälleen
Tuntuu vähän omituiselta että vastapuolen vakuutusyhtiö alkaisi jotain rajoituksia määräilemään. Tietysti voi yrittää mutta onko heillä siihen oikeus? Liikennevakuutushan on nimen omaan vastapuolen turvaksi laitettu ja tietysti myös omat henkilövahingot menee sen piikkiin. Eihän se muutenkaan korvaa vahingon aiheuttajan peltejä. Pitäis kyllä sitten oikeastaan rokottaa sitä vahingon aiheuttajaa!
Mutta jos näin on niin sitten on ei ole kokemusta. Toivottavasti ei kukaan rysäytä kylkeen jos sitten joutuu jalkamieheksi tai omaanpiikkiin hommaamaan auton!
- pidäPuolesi
kovin outo on käytäntö? Ei vahingon kärsijä yleensä joudu mitään maksamaan ajetuista kilometreistä.
- Hannesviimala
Näin se menee vakuutusyhtiöiden kanssa ja kokemus opettaa.
- niinmitenmenee
Niin miten?
Onko km raja vai ei onko sua rahastettu jollain mukamas km rajalla?
- asdsadadsvbvv
Onhan se niinkin tai noin. So not.
Tästä linkki: http://1i.fi/mahtavajuttu - Remakoo
Kyllä se menee niin että vaikka kuinka syytön olisit ja autosi menisi paskaksi niin mitään sijaisautoo et todellakaan saa ellet sitä todella todistettavasti tarvi työssä.Työmatkoihin saat jos olet julkisen liikenteen ulottumattomissa,muuten kuljet niillä korjauksen ajan ja saat sen muutaman euron seisontakorvauksen päivää kohti.
- Remakoo
Lisään vielä että maksat vielä niistä sijaisauton vuokrauskustannuksista 6% syyttömänä osapuolena joka on yleensä autosta riippuen n.3-10€vrk.Joten kenenkään on turha luulla että vastapuolen liikennevakuutuksesta mitään ilman saa ja jos korjaus venyy pitkäksi 1-2kk niin et saa autoa edes vakuutuksen piikkiin enään silloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016