Eli olen 18v perusterve tyttö ja minulla oli pari päivää hirveä hammaskipu ja oletin että se johtuu viisauden hampaiden tulosta koska samaa kipua potiessa hammaslääkäri totesi niin nelisen kuukautta sitten kun kävin samanlaisen kivun takia päivystyksessä.
Mutta nyt kipu alkoi olla sellaista että en voinut nukkua ja lämpöäkin ilmestyi. Soitin eilen päivystykseen ja sain ajan. Siellä minullle kerrotiin että vasemmassa ylähampaassa on poskihammastulehdus. Hän kyseli kysymyksiä ja kokeili leukaa joka oli vasemmalta puolelta arka. Minulle annettiin antibiootteja ja aukaisivat hampaat ja puhdistivat sen. Ennemmän häiritsi kun se lääkäri ei kertonut miten syvällä se on yms. Sellaista tietoa ja itse olin niin itkukurkussa/peloissani että en edes tajunnut kysyä. Hän määräsi mulle antibiootteja ja juurihoitoon sain ajan vasta 2 kk:den päästä
No nyt syön antibiootteja mutta hampaan kipu ei ole lähtenyt kokonaan mutta on jonkin verran helpottanut ja leukaluuta jomottaa. Lämpökin on pysynyt 36.5-36.9 rajoissa. Lisäksi hampaan kohdalla ikenessä on joku mätäpaise. Ja tuntuu että vasenpuoli kasvoista on turvonnut/puutunut ainakin alaluomen kohdalta vaikka sitä ei näy. Sydäntä tykyttää kunnolla kun edes ajattelen selviänkö tästä. Mulla on sit kamala luulotauti.
No netistä olen lukenut kaikkee ja luulen että minulla voisi olla leukatulehdus ja ois voinut mennä sydämmeen asti koska rintalihakset tuntuvat kipeiltä. (ihme kyllä menivät heti kipeiksi kun luin että hammastulehdus voi edetä sydämmeen) aattelin mennä uudestaan päivystävälle.
Hätiköinkö liikaa menemällä uudestaan päivystykseen?
Voiko olla mahdollista että tällainen leukaluuntulehdus on voinut jäädä huomaamatta? Ja näkeekö sitä vältämättä röntgenissä? Parantuuko näistä hammas/leukaluun tulehduksesta? Itsellä hirvee kuoleman pelko ja luulotauti.
Kokemukset näistä molemmista helpottaisi sikana.
Ps. Tiedän että suurin osa nauraa tälle mutta oon vaan niin epätoivoinen.
Hammastulehdus! Mahd. Leukaluuntulehdus
itkupilliluulotauti
0
507
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978