ahdistus ja toivo vaihtelevat

EiJaksaisi

Ajattelen eroa päivittäin. Kun mieheni heittää pusun poskelleni lähtiessään töihin, ajattelen että mene jo, ja joskus ajattelen, että toivottavasti et enää palaa. Usein ahdistaa kun hän tulee kotiin tai kun puhun hänen kanssaan puhelimessa. Toisinaan taas odotan tapaamistamme. Hän kuitenkin ärsyttää jollain lailla joka päivä. Hän töksäyttelee ikäviä asioita, on liian vaativa ja takakireä. En ole halunnut suudella ainakaan pariin vuoteen. Onko se normaalia? Intiimihommissakaan ei tunnu läheiseltä, enkä halua, että hänen jalkansa koskee omaani. En jaksa kuunnella hänen juttujaan. Olen itkenyt sitä, että elämäni menee hukkaan hänen kanssaan. Sitten taas välillä on mukavaa. Onnea en tunne. Onko tämä normaalia suhteen väljähtämistä kahdeksan yhteisen vuoden jälkeen?

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KommenttiKeijo

      Parisuhde ei voi jatkua kokoajan että olisi kivaa ja näkisi toisesta ihmisestä ainoastaan ne hyvät puolet. Tulee aika jolloin kumppani alkaa ärsyttämään suunnattomasti ja se voi kestää kauan. Mutta sen ärsyytymisen takana ns. tunteiden heijastuminen tai projisointi. Eli näet kumppanissa ne piirteet joita et siedä/tunnista vielä itsessäs. Kun tiedostat tai tunnistat nämä piirteet itsessäsi ja hyväksyt ne niin hyväksyt myös kumppanisi piirteet siinä mielessä ettei ne aja sinua raivon partaalle. Näin ongelmakäyttäytymisen selvittäminen on helpompaa ja asiallisempaa kun kumpikaan ei huuda naama punaisena kun toinen vituttaa niin suunnattomasti.

      Onko sinulle ihan sama mitä kumppanisi tekisi? Eli olisit välinpitämätön. Jos vastaat kyllä niin sulla taitaa olla tunteet kuolleet häntä kohtaan.

      Entä haaveiletko kenties toisesta miehestä joka sytyttäisi sinut? Yleensä jos joku toinen ihminen täyttää mielen niin oma rakas voi saada hyvinkin kylmään kohtelua.

    • fawefawefg

      Se mies oli sun valintas, en tiedä oletteko naimisissa.

    • Jormasonarmas

      Ajattelet Jormaa.

    • lähtekää.lomalle

      Ymmärrän, että sitä väsyy tavallisen arjen pyörittämiseen, mutta olisiko mahdollista, että lähtisitte yhdessä lomalle ja kertoisit miehellesi asioita ja sitä, mikä sinua oikeasti ahdistaa. Kerro nämä ennen lomaa. Kuulostaa siltä, että tuo suhde on vielä pelastettavissa ja kuitenkin todellisuudessa miehesi on varmasti huomannut jo aikoja sitten tuon välien viilenemisen ja ehkä hän ajattelee, että parempi, kun tekee tilaa.

      Ymmärrän ongelman, sinä tarvitset nyt huomiota jota et saa ja kun suhde on ajautunut tuohon pisteeseen, niin näet asiat negatiivisessa valossa. Toisaalta voisit ajatella, että jos nyt kasvatte eteenpäin yhdessä, niin teistä tulee paljon vahvempia ja te ymmärrätte toisianne huomattavasti paremmin. MInusta nuo on niitä parisuhteen ns. kasvukipuja, jolloin ihminen joutuu kohtaamaan todellisen itsensä ja näkee myös niitä piirteitä, joita ei halua. Tunnista ne itsessäsi ja myönnä ne piirteet itsellesi, niin sinä vahvistut ja samalla suhteenne paranee. Älä ole liian ankara itsellesi.

      Teidän suhteenne tarvitsee aikaa ja te tarvitsette yhteistä laatuaikaa.

    • Kannattaatehdä

      jotakin nyt. Myöhemmin on myöhäistä, jos tunnet jo nyt noin. Voin kertoa ettei välttämättä mene ohi. Jossakin vaiheessa tulee se piste ettet halua tehdä mitään yhdessä. Kämppäkaveri ei ole kiva juttu.

    • hottiksetjanemuut

      Jos sinulla on ollut onnea saada hyvä mies joka on vielä halunnut sitoutua pitkään suhteeseen ja kestänyt sinua siinä vapaaehtoisesti vierelläsi vuodesta toiseen niin vois sitä toista kunnioittaa. Monet naiset vaihtaa mieluummin miestä kun alkaa muuttamaan itseään, sitten kaduttaa kun näkee sinkkuna pelimies-biledani-valikoiman mitä on tyrkyllä. Todellisuus voi sikeä aika karuna ja sitten vasta ärsyttääkin.
      Päästä hyvä ukko menemään, kyllä sille ottajia löytyy jos se on ookoo.
      Eikä sinuakaan sitten enää varmaan ärsyttäisi enää mikään.

    • vielätohon

      Pari vuotta Intiassa tekisi joillekin suomimuijille terää . Ihme natisijoita.
      Arvostaisivat valinnan vapauttaan ja sitä että saavat rauhassa elää naisena ja lähteä ihan vapaasti käpsimään parisuhteestaan jos ukko osoittautuu tylsimykseksi ja ukon poskipusutkin aamuisin töihin lähtiessään alkaa ärsyttää. Itketään ja vänistään muttei TEHDÄ mitään vaikka on kaikki VAPAUS toimia itsensä hyväksi.

    • menopaussi

      Aloittajalla on vaihdevuodet ja hormonivajeeseen liittyvä masennus. Tai E-pillerit tehneet ko oireet ennenaikaisesti.
      Eipä kestä, erikoislääkäri maksaa satasen mutta nyt sait diagnoosin ilmaiseksi. Voit käydä sen vahvistuttamassa gynekologilla tai muulla pätevällä lääkärillä.

    • ettäniinkumuutenvaan

      Aloittajalle:

      Juu kyllä ERITTÄIN painokkaasti kehottaisin eroamaan tuosta ukosta mitä pikimmin.
      Hirvee tommonen äijä joka aiheuttaa sulle sisimpään ahistusta ja puhistusta. Eroa välittömästi.
      Mutta tota.... laita tähän sen hotmeili . Tiedän erään joka sopisi tuolla miehelle oikein hyvin.

    • raikuliini

      Olen itse pari vuotta sitten lopettanut suhteen jossa en tuntenut itseäni kuin piiaksi 8 vuoden jälkeen. Emme pitkään aikaan halanneet emmekä pussaanneet ja ainoa asia mikä oli miehelle tärkeää mitä ruokaa meillä on; minun valmistamana ja nokosten jälkeen mies tuli että olisi iltakahvien aina ja minä keittelin kahvit. Siivous ja kaikki kodin huoltohommat olivat vain minuun tehtäviäni auton pesua myöten. Nyt olen palljon tyytyväisempi elämääni. On aikaa mieleisiin harastuksiin ja elämä on paljon mielekkäämpää.

      • juurikinnäin

        No niinpä.
        Lähde meneen jos ei kiinnosta.
        Mitä siellä enää vingut ja ittiäs kiusaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe