Hädässä olevalla on hienot vaatteet, puhelimet

Tulevaisuus_näyttää

Se tässä pakolaishommassa haisee...niin paljon.
Valokuvissa mitä lehdet ja televisio jakaa "pakolaisista" on silmiinpistävää se, että suurin osa on 20-40 vuotiaita miehiä ja he on ihan muodikkaasti pukeutuneet ja heillä on kosketusnäyttöpuhelimet, kuulokkeet korviin.

Miten tälläinen voi olla PAKOLAINEN?

Miten näin kauas kuin SUOMEEN riittää mielenkiintoa? Eikö lähempänä olisi jo rauhallisempia alueita?

Tullaanko tänne vaan elintason toivossa ja/tai jonkun maksamana toteuttamaan jotain "suunnitelmaa"

JOTENKIN pelkään mitä tulee tapahtumaan vuosien päästä, euroopassa Suomi mukaan lukien kun tänne tule tätä porukkaa niin paljon ja niin hyväkuntoista, normaalia porukkaa. Mitä mielessä?

15

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo..1Kivi

Kuule Tulevaisuus_näyttää: Tuo muotivaate/iPhone seikka ei suoraan liity pakolaisuuteen mitenkään.

Kuka tahansa joka joutuu lähtemään pakolaiseksi _tietenkin_ ottaa kaiken mahdollisen omaisuutensa/varallisuutensa mukaansa.

Lisäksi lähi-idän muotivaateet samoin kuin iPhonet ovat ylensä aina kopioita, ne maksavat aivan älyttömän vähän siellä. Minullakin on Dieseliä, Bossia, Camelia ja mita kaikkea, vöitä, laukkuja jne. Torilla, turistille, oikea nahkaa oleva "muotivyö" täysin aidolta näyttävällä ja tuntuvalla soljella maksaa turistille joitakin euroja ja "muotikassi/laukku" noin 10e. Paikallinen maksaa paljon vähemmän. Älypuhelinkopiot ovat luokkaa 5e ...30e.

Se mikä "ihmetyttää" on kertomukset siitä että "pakolaismatka" on maksanut jotakin 10000 eur tai enemmän. Sellaista summaa siellä ei mitenkään saa tavallinen ihminen kasaan koko eliniässäänkään muuten kuin rikollisin toimin.

Ja ne kertomukset "hymyilyttää" kun pätäkkä on justiinsa silloin päässyt loppumaan ihan kokonaan kun saapuu täysihoitoon tai joutuu käännytettäväksi. Tarkkaan pitää olla laskelmoitu tuollaiset 4000 km:n kustannukset kun ihan sentilleen menee.

• Apinat_mölyävät

Hyvin järkevä vastaus turhan yleiseen ihmettelyyn ikään kuin pakolaisen pitäisi olla ryysyissä kulkeva keppikerjäläinen. Pitkälle ja kalliille pakomatkalle voivat tietysti ensi sijassa lähteä ne, joilla on siihen varaa - esim. varaa maksaa ihmissalakuljettajille ja ostaa junalippuja Euroopassa. Olen tosin minäkin ihmetellyt kertomuksia salakuljettajien vaatimista maksuista - ehkä ne ovat liioiteltuja. Luulisi, että tuhansilla dollareilla tai euroilla pääsisi Eurooppaan helpomminkin ja turvallisemmin kuin kumiveneillä tai rekkojen ilmatiiviissä peräosissa. Kriisiyhteiskunnista ei kuitenkaan ole samanlaisia yhtä vaivattomia poispääsymahdollisuuksia kuin esimerkiksi Suomesta.

• köyhätalvitulossa

Kyllä se voi olla pakolainen mutta ihmetyttää miksi se tänne köyhään suomeen tulee. Ei meillä, ainakaan minulla, ole varaa älykännykkään tai moderneihin lastenrattaisiin, sellaiset maksaa täällä Suomessa maltaita. Tulevat tänne ja vaativat heti päästä keskelle kaupunkia hienoimpaan taloon asumaan kaikilla mukavuuksilla. Ja jos eivät saa niin alkavat riehua. Ja Suomi vaan myötäilee.

• kurja_ja_köyhä

On se kovaa. Ei maksa sossu minullekaan, lapsettomalle kurjalle uusia lastenrattaita. Talvi tosiaan on köyhä, kun se menee rattaita kadehtiessa. Rajalla olen käynyt norkoilemassa, jos vaikka vahingossa minullekin padit ja podit jakaisivat. Vielä ei ole tärpännyt. En tosin osaisi niitä käyttää, mutta perkele jos mamulla niin minullakin. Kelpaisin sitten sinne hienoimpaan taloon.

• shaaaakeli

ne tulee tänne asti kun tietävät että täällä saa asunnot rahaa ja vielä ruokaakin kaikenmaailman leipä jonoista seurakunnista yms..olishan siellä muutoin lähempänäkin alueita minne jäädä muttei ole tuollaisia etuisuuksia..ainoo vaan että täällon raha loppu mutta kyllähän nuo päättäjä kohjot meidän selkänahasta repii näille nuppusille rahaa

• urpo1

Seuraava pieni ongelma syntyy kun aletaan palauttamaan näitä sotilaita. Joku ei siitä tykkää ja silloin saattaa pää pyöriä kuin Ruotsin Ikeassa.

• puukko_ja_nyrkkirauta

Tuohon pitää kyllä varautua ja alkaa pitää jotain itsepuolustusvälineitä mukana.

• Kokele_tätä

Hiekkapaperi on sallittu kantaa mukana

• kansaltasalataanpaljon

Miksi ei puhuta mitään siitä rikollisporukasta, mikä tämän muuttoaallon on aikaansaanut? Se rikollisryhkmä käåärii suuret rahat näiltä onnettomilta, jotka uskoo kaiken valheen mitä heille syötetään. Hehän tulevat hakemaan "hyvää elämää" sanoi joku näistä tulijoista. Ei nämä mitään oikeita pakolaisia ole.
      Tällä pakolaisongelmalla tehdään nyt bisnestä. Tässä on mukana päättäjiä,
      luin juuri jostain.

• Pöljiä_kommentteja

Tiestitkö, että hyvää elämää tarkoittaa heille elämää ilman kuoleman pelkoa ja että saavat ruuan perheelle.

Ei sitä, että lähtömaassa ansaitsi 600 euroa kuussa ja täällä saisi sitten 2000 euroa.

• qetyiyyii

Ihmetyttää sekin, että yksikään niistä ei ole ehtinyt kiireessä papereitaan ottaa mukaan.

Ja se paksu pikkupoika. Ei ole rasva sulanut edes tuhansien kilometrien patikoinnissa.

• enolemikään

Itsekin ihmettelin, kun uutiskuvassa juuri aamulla jokukin rajan ylittänyt turvapaikanhakija vilkutti kuin filmitähti katsojilleen ja tv- kameroille Tornion asemalla uutiskuvassa. Tuli mieleen joku Nicole Kidman, elkeet oli sellaiset, että tässä ollaan staroja ja nyt ollaan niinkuin tehty tämä matka. Vaatteet oli ihan sitä tasoa kuin mitä on keskiverto-suomalaisillakin verraten varakkailla, ei ollut kävelyreissussa läpi Euroopan rikkimeneitä lenkkareita ja meikatakin oli turvapaikanhakija ehtinyt, huulipunat oli kohdillaan ja varmaan ruokaakin oli ollut, kun ei silmät seisonet nälästä päässä... Tai sitten Suomen valtion imbesilli media sekoittaa turistit ja turvapaikanhakijat keskenään.:/ Toki jos tullaan viis pentua sylissä ja istutaan penkille steissillä odottamaan sosiaalihuoltoa, siinä sitten on oikeat turvapaikanhakijat. Mutta ei varmaan ihmiset, jotka ilmoittaa, että mä nyt haluan niinku muuttaa tonne Turkuun tai Vaasaan tai Helsinkiin ja niinku mun perheelle siellä silleen olis paras, että kun serkku tuli kymmenen vuotta sitte. Jos minä päättäisin lähteä pakolaiseksi vaikka Irakiin, en pääsisi lentokenttää edemmäs mihinkään. Itse asiassa suomalainen ei pääsisi edes Ruotsiin tainmihinkään maahan ilman passin näyttämistä. Mutta "kiva" että nämä tulijat vilkuttelee, että nyt ollaan Suomessa. He varmaan on luulleet tulevansa paratiisiin, valitettavasti tää maa ei ole paratiisi.

• dominoefekti

Älkää nyt moittiko, Kyllä meidän pitää ymmärtää kun syyriassa soditaan, tottakai Irakista tulee tänne pakolaisia, varmaankin siksi kun syyriasta menee paljon pakolaisia irakiin, tämä on vähän kuin se korttijuttu, mikä se nyt olikaan..

• enolemikään
        dominoefekti kirjoitti:

Älkää nyt moittiko, Kyllä meidän pitää ymmärtää kun syyriassa soditaan, tottakai Irakista tulee tänne pakolaisia, varmaankin siksi kun syyriasta menee paljon pakolaisia irakiin, tämä on vähän kuin se korttijuttu, mikä se nyt olikaan..

Sanotko, että siis Irak olisi rekisteröinyt Syyriasta sinne paenneet? Tarkoitatko jotenkin niin? Anteeksi en tiedä, mutta yritän käsittää asian kokonaiskuvaa... Jos et ole rasisti, auta tietämätöntä ymmärtämään. Olen aina ajatellut, että jos Suomi joitakin vois auttaa, niin wellcome Syyrian sodan uhrit Syyrian sotaa pakenevat Syyrian kansalaiset Suomeen siltä osin, kuin VOI Suomi sotaa pakenevia auttaa pieni maa, mutta EI TÄNNE Suomeen albanialaisia, bulgarialaisia, kuwaitilaisia, virolaisia tai mitään ns. elintasosurffareita. Syyria on maa, joka oikeasti on kaaoksessa ja sodassa, sen maan kansalaisista sotaa pakenevista Suomi voi auttaa turvapaikoilla kykynsä mukaan ja mahdollisudet on rajalliset. Siihen sekametelisoppaa ei tarvita ihmisiä, jotka jo ovat paenneet kotimaastaan ja joutuneet jossakin muussa EU- maassa kenties vainotuksi, sen jälkeen toiveenaan päästä Suomeen, koska siinä on ongelma EU-laindäädäntö. Kukaan ei kiistä syyrilaisten hatää.

• qwq11

taitaa olla musta pekka mutta kun se jäi meille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe