Otsikossa se jo tulikin. Eli pienikulutuksinen maasturi (miksei myös muu neliveto,mutta jos nyt tuosta lähdetään) olisi haussa. Uusi tai vanha, ei väliä. Ei kuitenkaan tiloiltaan noita pienimpiä, vaan mahdollisesti jopa 7 heng. - joka tapauksessa tilava.
Mahdoton yhtälö? Esimerkit pienikulutuksisista maastureista kuitenkin tarpeen. Matka-ajoa kertyy niin paljon, että tuo on ihan ehdoton lähtökohta. Vastapainona maaseudun talvi (ja muutkin) olosuhteet auraamattomine teineen ja peltoteineen, joten perushenkilöautokaan ei käy.
Kiitos!
Pienikulutuksisin maasturi?
18
12207
Vastaukset
- maasturi
Niin jos nuo ovat perusteet niin Olisiko 4wd Octavia TDi tai joku VW TDi koneella ja nelivedolla. Jos olet kuitenkin sitä mieltä, että HA on liian kesy niin sitten on SUVit josta voi kysellä City-maasturit palstalla. Hintahaarukka on tietysti myös hyvä laittaa, että tiedetään suositellaanko 65000€ uutta vai 8000€ käytettyä.
- :DDD
Autoista mitään tietämätön kuuli kaveriltaan heidän ostaneen dieselmaasturin, joka kuluttaa alle 6 litraa satasella. Merkkikään ei jäänyt mieleen, kun ei niistä mitään ymmärrä, mutta joku kallis se oli (:p). Eli ei auta yhtään, mutta olisko ideaa?
- masah
Minäkin kaipailen tietoa hintaluokan 8t€ nelivedoista. "Oikea" maasturi ei ole välttämätön, tilaa pitäisi olla 5 hlö tavaraa reilusti. Osat eivät saisi maksaa mansikoita ja pitäisi kestää vähän huolettomampaakin käsittelyä. Citymaasturi voisi ehkä kelvata, mutta onko niistä menijöiksi? Kokemusta on 4wd -90 Caravellesta ja -84 Land Cruiserista. Molemmat päteviä aikanaan, VW:ssä ei kestänyt kone, LC mätäni käsiin. Pari pykälää parempi siis haussa. Saako 8 tonnilla asiallista Pajeroa? Kannattaako Jeeppejä edes harkita?
- edelleen volkkarilla...
Tollainen vanha takamoottori vw syncro on hyvä. Ja halpa verrattuna moneen muuhun!!!
Tämänkin talven/syksyn aikan on nuo maasto-ominaisuudet taas ollet korvaamattomat!
Siihen kun vaihtaa koneen niin ajelee taas pitkälle. (se 1,6d kesti minulla ongelmitta yli 500 000 km!, sitten vaihdoin 5 sylinterisen dieselin, ja toimii hienosti!)
Suosittelen 5 cyl dieseliä tai 1,9 4 cyl. - Jotain rajaa
edelleen volkkarilla... kirjoitti:
Tollainen vanha takamoottori vw syncro on hyvä. Ja halpa verrattuna moneen muuhun!!!
Tämänkin talven/syksyn aikan on nuo maasto-ominaisuudet taas ollet korvaamattomat!
Siihen kun vaihtaa koneen niin ajelee taas pitkälle. (se 1,6d kesti minulla ongelmitta yli 500 000 km!, sitten vaihdoin 5 sylinterisen dieselin, ja toimii hienosti!)
Suosittelen 5 cyl dieseliä tai 1,9 4 cyl.Humpuukijuttuja. Mikään dieselmaasturi ei kulje 6 litralla ellei keskinopeus ole 50-60 kmh. Volkkarissa 1,6 kone on aina kovilla enkä usko peltienkään kestävän tollasia kilometrilukuja.
Dieselmaasturi vie aina 9-10 l satasella, joku RAV-4 cityvehje tai Suzuki voinee mennä 8:lla. Pikkuinen bensasuzukikin vie sen 9 litraa. - joo joo joo
Ai Pajero? Siitähän putoo peräpää kesken matkaa. Kyllä HJ on ainoita maastureita tässä hintaluokassa joita kannattaa edes harkita. Lue 4x4 lehdestä....Niin vakuutut sinäkin.
- edelleen volkkarilla...
Jotain rajaa kirjoitti:
Humpuukijuttuja. Mikään dieselmaasturi ei kulje 6 litralla ellei keskinopeus ole 50-60 kmh. Volkkarissa 1,6 kone on aina kovilla enkä usko peltienkään kestävän tollasia kilometrilukuja.
Dieselmaasturi vie aina 9-10 l satasella, joku RAV-4 cityvehje tai Suzuki voinee mennä 8:lla. Pikkuinen bensasuzukikin vie sen 9 litraa.Nuo autot kyllä kestää, kun niitä oikein käyttää!
Mutta toiset ihmiset onnnistuu ne aika nopeasti romuttamaan,,, miksiköhän,,, esim ns yritysauto,,, joka ei ole oma ajetaan romuksi äkkiä,,, millään ei ole väliä!
Omat kokemukset vw pikkudieselistä ovat hyvät. Se kyllä kestää, kun ei aivan viimeistä siitä irti ota (-jos nopeusrajoitusten mukaan liikkuu,, niin tehot riittää!!)
Vastaava kokemus 1,6d on myös tuttavan vanhasta vw - golfista - meni yli 500000 km! (sitten kansiremontti - ja uusia kilometrejä... yhä käytössä...
Tiedän, että esim vw bussi turbo, 1,6 saadaan ajamalla rikkki, kun turbolla pusketaan oikein kunnolla, säälimättä...
Mutta miksi pitäisi särkeä, jos voi käyttää järkeä!
Hyvää joulua ja hyviä kilometrejä. - pajeristi
joo joo joo kirjoitti:
Ai Pajero? Siitähän putoo peräpää kesken matkaa. Kyllä HJ on ainoita maastureita tässä hintaluokassa joita kannattaa edes harkita. Lue 4x4 lehdestä....Niin vakuutut sinäkin.
Mulla 400tkm ja kaikki osat mukana tiukasti
Huolto ja käsittely auttaa tähän asiaan! - kulutus
Jotain rajaa kirjoitti:
Humpuukijuttuja. Mikään dieselmaasturi ei kulje 6 litralla ellei keskinopeus ole 50-60 kmh. Volkkarissa 1,6 kone on aina kovilla enkä usko peltienkään kestävän tollasia kilometrilukuja.
Dieselmaasturi vie aina 9-10 l satasella, joku RAV-4 cityvehje tai Suzuki voinee mennä 8:lla. Pikkuinen bensasuzukikin vie sen 9 litraa.1989 Diesel Range vei Norjan reissulla 9 litraa maantiellä, 4 miestä viikon kalakamppeet lastilla.
- Vitara TD
Kyllä se suzukin grandi PSA:n HDI moottorilla taitaa olla tämän hetken pienikulutuksisin maasturi: m 5,8l/100km
k 8,0l/100km
y 6,6l/100km
teho 80kW ja vääntö 270nm/1750r/m ,tankin tilavuus 66l eli kyllä tuolla pitkälle ajelee tankillisella....joku on kuulemani mukaan päässy jopa alle 5l/100km pihistämällä....- paska puhetta
onko sama kone kuin sitikka c5 miten voi mennä neliveto,korkea,ilmanvastusta,vähemmällä kuin c5
- masa
paska puhetta kirjoitti:
onko sama kone kuin sitikka c5 miten voi mennä neliveto,korkea,ilmanvastusta,vähemmällä kuin c5
...joka ei välttämättä osaa ajaa taloudellisesti. Vähällä se menee osaavissa käsissä, vähemmällä kuin Suzuki:
Kulutus EU-mittausnormien mukaan (Citroën C5 110 HDi SX Break):
Kaupunkiajossa 6.9 l/100 km
Maantieajossa 4.6 l/100 km
Yhdistetty 5.5 l/100 km
Kulutus EU-mittausnormien mukaan (Suzuki Grand Vitara 2.0 TDI 4WD 5ov):
Kaupunkiajossa 8.0 l/100 km
Maantieajossa 5.8 l/100 km
Yhdistetty 6.6 l/100 km
Suzukin neliveto on kytkettävä, eli ei haittaa matka-ajossa.
Vielä vertailun vuoksi, Suzuki Grand Vitara XL-7 2.0 TDI 4WD 7h
Kulutus EU-mittausnormien mukaan:
Kaupunkiajossa 10.3 l/100 km
Maantieajossa 6.7 l/100 km
Yhdistetty 8.0 l/100 km
Uusien autojen teknisiä tietoja on näppärä katsella: http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=merkeittain - maastoon
joo ois mukava ajella päivä tuommosella vituralla näkis mitä se vie kun lähetään sinne ajamaan mihin maasturi on tehty,jos se nyt etes kulkee maastosa saatikka kestää?
- Vitara TD
maastoon kirjoitti:
joo ois mukava ajella päivä tuommosella vituralla näkis mitä se vie kun lähetään sinne ajamaan mihin maasturi on tehty,jos se nyt etes kulkee maastosa saatikka kestää?
>joo ois mukava ajella päivä tuommosella vituralla näkis mitä se vie kun lähetään sinne ajamaan mihin maasturi on tehty,jos se nyt etes kulkee maastosa saatikka kestää?<
No niin jos nyt katot ensin hintaa ja mietit sitten mitä ne sun ajattelemat maasturit maksaa niin ei ne ny samalla viivalla voi olla ja toisekseen mihin ne maasturit sit on tehty? Jos mettään haluat mennä niin osta ihmeessä metsäraktori-menee taatusti pahemmasta paikasta ku maasturi ja jos sekään ei kelpaa niin osta panssarivaunu-sen jo luulis kestävän ja menevän siitä mistä sä haluat-hei haloo- - Jotain rajaa
Vitara TD kirjoitti:
>joo ois mukava ajella päivä tuommosella vituralla näkis mitä se vie kun lähetään sinne ajamaan mihin maasturi on tehty,jos se nyt etes kulkee maastosa saatikka kestää?<
No niin jos nyt katot ensin hintaa ja mietit sitten mitä ne sun ajattelemat maasturit maksaa niin ei ne ny samalla viivalla voi olla ja toisekseen mihin ne maasturit sit on tehty? Jos mettään haluat mennä niin osta ihmeessä metsäraktori-menee taatusti pahemmasta paikasta ku maasturi ja jos sekään ei kelpaa niin osta panssarivaunu-sen jo luulis kestävän ja menevän siitä mistä sä haluat-hei haloo-Turha noilla normikulutuslukemilla on leuhkia. Mitä todistaa Suzukin kulutuslukemat kesäkelissa takavedolla? Entäs kun pannaan neliveto ja kelit on vähänkin kurjemmat? Sen verran on itellä kokemusta näistä rungollisista taka/nelivedoista, että talvisin on syytä ajaa AINA neliveto päällä. Olen nhnyt kuinka Vitara pyörähtää polanteesta vastaantulevan kylkeen jo pienestä ajovirheestä.
Kyllä Suska voi suhteellsien vähääl kuleka, mutta ei varmaan kuudella litralla nelivedolla. - Vitara TD
Jotain rajaa kirjoitti:
Turha noilla normikulutuslukemilla on leuhkia. Mitä todistaa Suzukin kulutuslukemat kesäkelissa takavedolla? Entäs kun pannaan neliveto ja kelit on vähänkin kurjemmat? Sen verran on itellä kokemusta näistä rungollisista taka/nelivedoista, että talvisin on syytä ajaa AINA neliveto päällä. Olen nhnyt kuinka Vitara pyörähtää polanteesta vastaantulevan kylkeen jo pienestä ajovirheestä.
Kyllä Suska voi suhteellsien vähääl kuleka, mutta ei varmaan kuudella litralla nelivedolla.Ei täällä kyllä kukaan oo millään luhkinu. Noi on viralliset speksit vitarasta ja tottakait ne muuttuu talvella ihan niinkuin muillakin autoilla mutta suhteessa mennään kuiteskin pienellä. Ite olen ajanut työkseni joka päivä joka kelissä 18 vuotta ja on kertynyt kyllä kokemusta monesta autosta ja tällä hetkellä on alla grandi ja voin vakuutta sulle että ei se pienestä ajovirheestä kyllä ole moksiskaa tuo vitara vaan vakaasti kulkee...toisekseen kyllä auto kun auto pyörähtää polanteesta tmv. jos on pyörähtäekseen....kyllä ne lähtee täysperävaunulliset k-autotkin ammattimiesten käsistä välillä milloin mistäkin "tuntemattomasta" syystä!
- Jotain rajaa
Vitara TD kirjoitti:
Ei täällä kyllä kukaan oo millään luhkinu. Noi on viralliset speksit vitarasta ja tottakait ne muuttuu talvella ihan niinkuin muillakin autoilla mutta suhteessa mennään kuiteskin pienellä. Ite olen ajanut työkseni joka päivä joka kelissä 18 vuotta ja on kertynyt kyllä kokemusta monesta autosta ja tällä hetkellä on alla grandi ja voin vakuutta sulle että ei se pienestä ajovirheestä kyllä ole moksiskaa tuo vitara vaan vakaasti kulkee...toisekseen kyllä auto kun auto pyörähtää polanteesta tmv. jos on pyörähtäekseen....kyllä ne lähtee täysperävaunulliset k-autotkin ammattimiesten käsistä välillä milloin mistäkin "tuntemattomasta" syystä!
Anteeksi kirjoitusvirheet. Niin, toki karkaa käsistä muutkin autot, mutta erityisen herkästi lyhytakselivälinen takavetoinen. Eli neliveto päälle, jolloin kasvaa kulutuskin.
Grand Vitara olii minullekin kätevä auto, mutta onnettoman pieni. XL-7 ei auta, siinä vain pituus kasvaa muttei leveys. - Vitara TD
Jotain rajaa kirjoitti:
Anteeksi kirjoitusvirheet. Niin, toki karkaa käsistä muutkin autot, mutta erityisen herkästi lyhytakselivälinen takavetoinen. Eli neliveto päälle, jolloin kasvaa kulutuskin.
Grand Vitara olii minullekin kätevä auto, mutta onnettoman pieni. XL-7 ei auta, siinä vain pituus kasvaa muttei leveys.Niin se on kuin sanot että 4-vetoa on syytä käyttää talvella kun sellainen kerta autossa on. Ei kai sitä voi verratakkaan tavalliseen takavetoiseen henkilöautoon...ovat mielestäni ihan eri käyttöön tehdyt ja käyttäytyvätkin erilailla.
Omassa jakeluajossani kulutus on kesällä 8l/100km (ilmastointi) ja talvella näillä keleillä menee 9l/100km ja siinä on jo eberinkin käyttö mukana. Autossani on myös vanhaa esikammiotekniikkaa käyttävä mazdan valmistama TD jolla eu-kulutuskin on suurempi kuin tuolla uudella mallilla ,vaikka teho on paljon pienempi. Pelkkää maantieajoa minulle ei käytännössä tule juuri lainkaan ja työajoni vastaa vähintään kaupunkiajoa sykliltään.
Siinäkin olet oikeassa että vitara on kapea ainakin takapenkiltä katsottuna,mutta pitkällekin riittää hyvin kyllä tilat (189cm) eikä ole pää katossa eikä polvet suussa,mutta minun työssäni tuo kapeus on etu ja minua se palvelee tällä hetkellä hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839