Olisi tarkoitus asentaa läppäriin Linux XP:n rinnalle. HP:n läppärin ohjeissa sanotaan hienosti, että "Win XP on asennettu valmiiksi... ja käyttää kaikkia HP:n ominaisuuksia hyväksi...".
Jos nyt asennan tähän Linuxin rinnalle, mitenköhän käy, jos jokin komponentti lakkaa toimimasta asennuksen aikana, elikkä onko pelkoa, että Linuxin asennuksen jälkeen esim näytönohjain, verkkokortti tms ei toimisi XP:ssä ja mitenköhän takuu?
Onko kokemuksia?
Asennus läppäriin/takuu
10
746
Vastaukset
mut en usko et käyttöjärjestelmä vaikuttaa takuuseen!
Koska rauta on koskematon silti, jonka se takuu kattaa!- 0987
Suosittelen HP:n kannettaviin Fedoraa. Kyseinen distro on toiminut hyvin minun omassa HP-läppärissäni. En saanut kutistettua Windows XP:n osiota, joten poistin Windowsin. Jos kuitenkin saat osion pienennettyä, Linux ja Windows toimivat rinnakkain OK.
- yksitoinen
..sen verran, että itselläni on HP:n zv5112 ja
käytän fedoraa. Ihan ok, mutta linuxilla ei vaan
ole natiiviajuria broadcom:in bcm4303 wlanpiirille
joten joutuu käyttämään driverloaderia ja windows ajureita jotka ilman kernelin 12K stackpatchia jumittaa koko masiinan :( - pelaa
Itsellä vähän vanhempi HP XE3 jossa Mandrake 10.1 joka pelittää loistavasti w2k:n kanssa. Ainoa puute on sisäinen modeemi jota en ole tarvinnut niin ei tullut viriteltyä toimimaan.
Alkuperäinen koko winsun osiointi on paloiteltu PartitionMagicillä.
- Repe Ruutikallo
>onko pelkoa, että Linuxin asennuksen jälkeen esim näytönohjain, verkkokortti tms ei toimisi XP:ssä ja mitenköhän takuu?
En tiedä onko pelkoa, mutta jos noin kävisi, takuulla ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Nimittäin a) joko kyseinen komponentti olisi yhä ehjä eikä vain jostakin syystä toimisi enää Xp:ssä jolloin takuu ei voisi auttaa, tai b) olisit jotenkin rikkonut sen komponentin, jolloin takuu niin ikään ei voisi auttaa. - aa/
HP:llä on virallisia linux läppäreitä, mutta muuten on kirjavaa.
Nukkumismoodin veikkaisin olevan aika temppu.
Windowsin toimintaan ei pitäisi olla vaikutusta.
Testaa live-cd:llä 2.6 kernelillä. Etsi asennusraportti "läppärin nimi" , "linux". - Kokemuksia
Joo, kone on HP zv5209EA ja olisi tarkoitus Joulunpyhinä kaverin avustuksella Mandrake asentaa.
Oisko jotain erityistä vielä mitä pitäs ottaa huomioon,ei nääs ole XP:n asennuslevykkeitä, ainoastaan HP:n XP-korjauslevyke (jos ja kun jokin menee pieleen)! - gubbe
Kysymyksesi on sinänsä mielenkiintoinen.
M$: han tuntuu olevan itseoikeutettu "pakkomyyty" käyttis
tietokoneissa.
Onko tuollainen monopolihomma hyvää kuluttajan suojaa.
Pitäisi saada hinnasta pois jos ei halua M$ kylkiäisenä.
Kysyin joskus pari vuotta sitten IBM edustajalta josko saisi masiinan tyhjällä levyllä.
Kyllä saa mutta maksaa kuulemma paljon enemmän.
Siitäpä tullaankin kinkkiseen kysymykseen takuusta
M$ softa paukutellaan tuotantolinjalla valmiiksi.
Ainakin kauppias voi yrittää kovastikin selittää mahdollisen
viallisuuden Linuxin eli siis ostajan syyksi, kun menit ja asensit.
Olisikohan hyvä kysellä myyjältä/HP suomen putiikista
heidän ajatuksiaan asiasta.
Kaikissa laitemerkeissä löytyy ajoittain sellaisia maanantai
painoksia raudassa, käyttöjärjestelmästä riippumatta.- kokemuksia
Kyselin HP:ltä, ei niin varmaa tuon takuun kanssa, koska HP käyttää sille räätälöityä XP:tä.
Muuten HP:llä erittäin asiallista suhtautumista ongelmaan!
- MDK 10.1
Heittämällä asentuu ainakin tällaiseen koneeseen. Ongelmia:
1. modeemi ei tuettu suoraan MDK:n levyiltä
2. virranhallinta tökkii, eli ei nuku eikä sammu kuin napista
Muuten toimii kuin junan vessa. Pcmcia WLAN kortin asentelu on vaiheessa mutta langallinen yhteys toimii hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673