Häiriintynyt vanhus

BirgittaL

Miksi mieheni täti vihaa minua. Olemme 45v. Tuore pari yhdessä olemme olleet 1,5 vuotta. Olemme eri paikkakunnalta,mieheni muutti luokseni aika pian.Mieheni asui isän ja tätinsä kanssa (täti isälle omaishoitaja). Täti alkoi aika pian tapaamisesta arvostella elämäntapaani jatkuvaa syyttelyä mm.alkoholi käytöstä ja tupakan poltosta alkoholia en käyttänyt heidän nähden. Tupakkaa en polta ollenkaa, silti täti syyttää minua tupakoinnista. Sielä käydessä täti pyysi miestäni syömään ei minua . hän saattoi kutsua ex-vaimot syömään meidän läsnä ollessa. Minua ei useinkaan huomioitu mitenkään. Kesällä istutimme pienen kasvimaan isän luvalla. Kurkut ja kurpitsat kasvoivat loistavasti. Kun olimme aikeissa korjata satoa talteen. Täti oli repinyt ja tuhonnut koko kasvimaan. Mikä neuvoksi tälle jatkuvalle kiusanteolle??

9

103

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitettavaa

Hän on henkisesti sairas jollain tapaa, ns. pimahtanut. Paras ehkä että miehesi käy siellä yksin, ei senpuoleen että tädille teidän elämänne kuuluu pätkääkään. Katkeroitunut syrjäytynyt leski tai vanhapiika, I suppose? Mustasukkainen ja kateellinen sinulle ihan kaikesta. Tarvittaessa älä epäröi jutella poliisin tai sosiaalitoimen kanssa asioista.

• Oppeliini1

Täti on hyvin kiintynyt mieheesi, hän näköjään huomaa että sinä ja miehesi olette vihdoin se oikea pari ja että sinä tulet olemaan miehen elämässä mukana seuraavat 50 vuotta.
      Tuossa kilpailussa täti tulee jäämään toiseksi ja se harmittaa häntä.

Olisiko parasta antaa miehesi vierailla isänsä luona ilman sinua ( säästyt jatkuvalta xvaimojen tapaamisilta - he eivät kuulu sinu ja miehesi elämään) ja tuoda isä silloin tällöin teidän kotiin vierailulle. Ilman tätiä.

On aivan sama mitä sinä " sanoisit" tuolle tädille, hän ei tule muuttamaan käytäntöään.
      Vain antakaa hänen olla omissa oloissaan. Ilmeisesti hän kuitenkin on hyvä hoitaja isälle. Sekin painaa vaaassa melko paljon.

• mekkk

Voi olla myös että nykyinen miehesi on ollut tätinsä rakastaja ja kun sinä olet vienyt miehen häneltä. Toinen asia on että miehesi on auttanut tätiään isänsä hoidossa ja nyt kun muuttanut sinun luo niin joutuu hoitamaan veljensä yksin ja kiukustutnut siitä tai muuten kärttyinen vanha akka ja se siitä. Yksi tapa on ettäette tapaa miehen tätiä vaikka vuoteen niin voi rauhoittua. Tuosta kasvimaan tuhoamisesta miehesi pitäsi laittaa tädillee kova kovaa vastaa ja laittaa täti ruotuun.

• kerrotaaslisää

Oletko Salkkareiden käsikirjoitustiimissä?

• horsieee

No minulla on vähän samantapainen vaikka silti erilainen tilanne: mieheni sukulaispoika nimittäin vihaa minua ja käyttäytyy ikävästi minua kohtaan. Suhteemme alussa, kun suhde tuli ilmi tuolle pojalle, poika irvisteli minulle ja jätti kaatamatta kahvia (minulle, muille kaatoi), kun oltiin kylässä. Sitten se pärrää mopolla rinkiä meidän makkarin ikkunan alla aina kun tietää minun olevan vapaapäivällä ja nukkuvan pitempään kuin työaamuina. Eihän joku melkein-aikuinen nyt ole sama kuin omaishoitaja täti, mutta siinä mielessä kuitenkin, että koska kyseessä on sukulaisia, niin niitä on vain "pakko sietää".

Oletko puhunut asiasta miehesi kanssa? Mitä mieltä hän on? Jos mahdollista, kannattaa vältellä tätiä, sillä ei sen tapaamisesta varmasti saa muuta kuin pahan mielen. Jos ei pysty välttelemään, kannattaa yrittää olla vain ihan kuin ei haittaisi yhtään, mitä se puhuu. Eiköhän se sitten vähitellen ymmärtäisi kyllästyä siihen piikittelyyn ja sotajalalla oloon (vaikkei varmaan tule koskaan pitämään sinusta, mutta onpahan ainakin hiljaa!)

Ärsyttäviä tommoset sukulaiset, joilla pipo liian kireellä ja luulee omistavansa sen, joka alkaa seurustella jonkun kanssa. :(

• mekkk

Laitappa siihen ikkunan alle vaikka pieniä nauloja tai lauta jossa naulat pystyssa ja piilotat siten että' vain nailat näkyvät ja kun parikertaa mopon renkaat menevät puhki niin helpottaa. Yksi tapa on että laitat pojanklopille ympari korvia niin voi oppia jos oppii. Rupea sinäkin aukomaan päätäsi vaikka pojan naisista tai niiden puutteesta niin helpottaa. Miehesi kuuluu laittaa sukulaispoika ruotuun ja saada mopolla ajo loppumaan ikkunanne alla silloin kun et mene töihin.

• rumakalkkuna
        mekkk kirjoitti:

Laitappa siihen ikkunan alle vaikka pieniä nauloja tai lauta jossa naulat pystyssa ja piilotat siten että' vain nailat näkyvät ja kun parikertaa mopon renkaat menevät puhki niin helpottaa. Yksi tapa on että laitat pojanklopille ympari korvia niin voi oppia jos oppii. Rupea sinäkin aukomaan päätäsi vaikka pojan naisista tai niiden puutteesta niin helpottaa. Miehesi kuuluu laittaa sukulaispoika ruotuun ja saada mopolla ajo loppumaan ikkunanne alla silloin kun et mene töihin.

Pojan mopon hajottaminen tuskin saa poikaa tykkäämään siitä hajottajasta.

Kannattaa muistaa, että mopoilukin on vain ohimenevä vaihe. Kun kloppi siitä vähän kasvaa ja saa muuta sisältöä elämäänsä, ei se enää jaksa jotain sukulaisen uutta naisystävää kiusata. Muutenkin, jos se kiusaa (nyt kun on vielä nuori ja tyhmä eikä järki yksinkertaisesti riitä rakentavaan ajatteluun), kyllä se siihen kyllästyy kunhan uhri ei reagoi kiusantekoon mitenkään näkyvästi.

• Magisteri

Yleensä niihin aina liittyy sairaalloinen kiintymyssuhde. Uusi suhde on aina pois entisistä suhteista. Niin tämä täti kuin sukulaispoikakin ovat huomanneet, että uusi naisytävä vie "liikaa" huomiota eikä mies enää jouda passaamaan muita sukulaisia niin paljon.

• rumakalkkuna

Tämä on todennäköisin selitys kaikille oudoille "suku ei hyväksy uutta miestä/naista" tapauksille. Kyseessä on joku kiinteä ihmissuhde, johon tulee muutos, kun löytyy sielunkumppani muista kuin niistä suvun varavaihtoehdoista, joiden kanssa on hengattu koska ei ole ollut muutakaan ihmissuhdetta. Sukulainen ei ymmärrä, ettei hän voi olla se tärkein ihminen elämässä, vaan sen toisen on löydettävä oma sielunkumppaninsa, jolle luonnollisesti sitten jaetaan enemmän aikaa ja vaivaa, kuin sille random sukulaiselle.

Kyllä se siitä, kunhan antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä välitä yhtään. Eivät ne hölmöt sukulaiset kauaa jaksa kiukutella, kun huomaavat sen tuloksettomaksi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe