Mulla on hampaissa sellaisissa kohdissa mikä tulee harjattua vähän huonommin sellaista mustaa väriä. ajattelin että se olisi hammaskiveä, mutta netistä hakemani tiedon mukaan hammaskivi on kellertävää.. mitä toi musta voi olla? tietääkö kukaan??
musta väri hampaissa
5
5485
Vastaukset
- meikpiis75
Kyseessä on värjäytymä. Niitä aiheuttavat esim. kahvi, tee, tupakka, punaviini jne. Värjäymistä pääset eroon varaamalla ajan esim. suuhygienistille hampaiden puhdistusta varten.
- Rölli
Ah, aivan. kiitos suuresti!!
- ---
Enpä usko, että kyseessä on kahvin tms. aiheuttama värjäymä, nehän tummuttavat hampaita aika tasaisesti kauttaltaan (rusehtavammaksi). Ennemmin tulee mieleen bakteerin aiheuttama värjäymä, joka on siis väriltään jotakuinkin ihan mustaa. Bakteeri on käsittääkseni harmiton, mutta värjäymä tietenkin on ikävän näköistä. Suuhygienisti poistaa sitä ultraäänellä tai esim. soodalla.
- näin on
No kyllä se tupakki ja kahvi, tee, punaviini ym. tekevät ihan laikukkaita mustia kohtia hampaisiin, ja toiset hampaat ei saattavat pysyä ihan kauniin värisinä.
Hammaskivi ainakin hampaiden sisäpinnalla muuttuu lähes mustaksi, ja lähtee melko kevyellä rapsutuksella suuhygienistin luona irti.
Tietysti on noita värjäymiä ehkäiseviä ja poistavie tahnojakin, mutta ensin se suuhygienisti. - Putsiina
Kyllä hammaskivikin voi olla mustaa, jos esim. tupakoi, juo kahvia ja pitkä aika hammaskivenpoistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968