Luottamus rakkaaseen koetuksella. Auttakaa!

Pelokkaanako_aina

Olemme molemmat n.30 vuotiaita. Molemmilla takana avioliittoa ja pitkää parisuhdetta, joka päättynyt eroon. Tyttöystävä eronnut aikaisemmasta miehestä. Itse olen jätetty toisen miehen takia. Sen jälkeen kumpikin ollut n.3 vuotta sinkkuina, jonka jälkeen tavattu ja alettu seurustella.

Olen asunut nyt jonkin aikaa tyttöystävän kanssa, hänen kotipaikkakunnallaan, jossa "kaikki tuntevat kaikki"

Aina kun olemme paikallisessa baarissa (nykyään vähemmän juuri hänen käytöksensä takia) tyttöystävä käyttäytyy mielestäni todella törkeästi minua kohtaan. Väittää miesten puristelevan häntä tiskijonossa, kerjää huomiota jne. Hänellä on paljon miespuolisia kavereita baarissa ja ns. vanhoja tuttuja. Muutenkin viinaa saadessaan tuntuu että persoona muuttuu villiksi, määrätietoiseksi, minä teen kuin itse haluan - tyyppiseksi.

Viime baari reissulla oli taas samat kuviot ja en kestänyt katsoa kun jäi mies kavereiden kanssa tanssimaan vaikka olimme lähdössä. Itse tulistuin kunnolla ja sain riidan aikaiseksi, jonka aikana hän valitti, että luulenko minun panneen kaikkia heitä. Ei kuulemma ollut pannut kuin yhtä. Itse olisin mieluusti ollut kuulematta koko asiaa.

Juurikin sen takia, että mustasukkaisuus tekee itselle todella ahdistavan olon ja muistuttaa todella kipeästä erosta, olen luvannut itselleni etten enää aio alentua samaan kohtaloon uudestaan, jossa minua viedään kuin pässiä narussa ja särjetään sydän, petetään jne. Se mustasukkaisuuden tunne on enemmänkin todella ahdistava pelkotila, joka tuntuu kuin veistä käännettäisiin sydämessä.

Minulle ei ole väliä mitä on tapahtunut sinkkuaikana ja ennen minua, eihän silloin ollut edes vielä toista. Itsekkin tapailin useampaa naista. Olen monesti puhunutkin että on parempi ettei tiedä toisen menneisyydestä kaikkia, mutta nyt asia kummminkin vaivaa ja ahdistaa.

Loppujen lopuksi asia menee siihen, että alkaa niputtaa pelottavia asioita yksi yhteen. Seurustelun alussa sain naiseltani heti klamydian, joka hoidettiin molemmilta pois eikä asiasta puhuttu sen enempää. (painoin villasella, koska toinen ei tiennyt mistä sen olisi voinut saada.)

Nuo baari käyttäytymiset ja hyvät mieskaverit jne. Tähän soppaan lisätään vielä oma huono itsetunto ja petetyksi tulemisen pelko jne.

Tiedän että on sekavaa mutta kysymykset ja kommentit voisivat auttaa...

5

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelastaitsesi

      Eiköhän tuo klamydia tartunta kerro kaiken, olet valinnut huoran ei siinä enää auttaa voi, pettää jatkossakin, hölmö olet jos jäät ja seuraavaksi saat vaikka hivin. Huomiohuora tuo nainen. Pahoittelen kielenkäyttöä, totuuden vain kerroin.

    • eräsmieskin

      Kysymys on omasta pääkopasta. Jos annat menneiden olla menneitä omalta ja naisesi osalta - lähdet liikkeelle tyhjältä pöydältä. Kummallakin on omat "rasitteet", mutta niitä tuskin kannattaa jakaa. Vaikka tyttöystävälläsi olisikin ollut välillä vähän reippaanpaa menoa, niin mitä siitä - ei se kulu käytöstä. Puhjennut klamydia voi olla todella vanha tartunta. Jos kuitenkin epäilet, että teillä on täysin eri elämänarvot on asia toinen...Tarvitaan paljon kehittävää keskustelua, opit tuntemaan paremmin ja luottamuskin paranee.
      Tsemppiä!

      • Pelokkaanako_aina

        Kiitos sinulle "eräsmieskin". Tuossa oli aika paljon perää mitä sanoit. Tosin juurikin tuo elämänarvot kohta tässä taitaakin olla se merkittävä juttu. Lisäksi ei huvita elää koko suhdetta pelossa siitä, että toinen saattaa pettää, jos käyttäytyy noin.


    • Oppeliini1

      On totta että menneisyys on historiaa jota ei voi muuttaa.
      Naisesi vaan ei päästä historiaa irti. Hän jatkaa samaa rataa. Miksi ensinkään käytätte alkoholia kun tiedätte miten sekopäiseksi se tekee naisesi?!
      ( " mutku se on vaa paristi vuodessa". Se on liian usein) pysykää kumpikin viinasta erossa, se saattaisi auttaa naistasi pysymään arvostetummalla teillä.
      Miksi hän ensinkään haluaa ylläpitää kylähuoran mainetta?
      Eikö, sinut tavattuasi, hän voisi luovuttaa sen jo seuraavalle?

      Jos hän taas tietoisesti ja harkiten työntää sinun tunteet ja arvonannon sioille jatkamalla kuvailemaasi käytöstä, olisiko todellakin parempi antaa hänen mennä ja sinun etsiä nainen joka vastaisi arvonantoosi ja kunnioitukseesi samalla tavalla.
      Sellaisia naisi kun suurin osa kuitenkin on.

    • Hei,

      Ensimmäisenä asiana minulle tuli mieleen, että olet jo siinä mielessä pitkällä, että tiedostat asian sekä sen, mistä se johtuu. Ja haluat myös saada asian taaksesi. Silti, en yhtään ihmettele että pelkäät jätetyksi tulemista, jos sinua on aiemmin petetty.

      Mietin, oletko puhunut asiasta tyttöystäväsi kanssa? Siis sekä omista peloistasi että epävarmuudesta (ja mistä ne tulevat) että myös siitä, mitkä asiat laukaisevat niitä. Toisaalta tulee mieleen, että myös tyttöystävälläsi voi olla omat epävarmuutensa ja pelkonsa sen kautta, mitä hän on itse kokenut aikaisemmissa suhteissaan.

      Jos toinen tietää asioista mitkä ovat herkkiä, silloin hän toivottavasti osaa myös huomioida ne.

      Omista haavoistaan puhuminen on harvoille helppoa. Samalla se myös kuitenkin avaa mahdollisuuden oppia tuntemaan toista paremmin ja sitä kautta syventää suhdetta.

      Vilppu H.
      pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe