Miesystävä ja hänen lapsensa.

Kanssa-vai-ilman

Jos itsellänne olisi jo aikuisia lapsia ja omillaan toimeentulevia niin alkaisitteko seurustelemaan miehen kanssa jolla olisi alaikäisiä lapsia ja elatusmaksuja niistä vielä monta vuotta?
Vaikka seurustelemaan alkaisikin niin olisitteko valmiit muuttamaan tälläisen miehen kanssa yhteen jonka luona lapset vierailevat kuitenkin säännöllisesti.
Kuinka moni olisi valmis rakkauden edessä hyväksymään kaiken uuden johon kuuluvat myös toisen lapset?

28

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsenäinen

      Riippuu tapauksesta. Montako lasta, ovatko minusta "kivoja" vai riiviöitä, kuinka paljon ovat isällä jne. Tuo jälkimmäinenhän on tuntematon muuttuja, monelle tuntuu tulevan yllätyksenä että lasten lähihuoltajuus yhtäkkiä onkin sillä "etä-isällä" seurustelun edettyä yhteenmuuttoon.
      Vastaaja nro 1, itse 52 v. : en ehkä jaksaisi ruveta, itsellä lähes kokonaan itse hoidettua lastenhoitorumbaa takana 20 v. Tiedän mitä se on pahimmillaan eikä enää kiinnosta muuta kuin saattaa omat teinit aikuisuuteen suh'koht kunnialla.

    • voisin11

      Itse erosin 6,5 v sitten ja enää yksi alaikäinen kotosalla niin olisin kyllä rakkauden edessä valmis aloittamaan suhteen uuden miehen kanssa vaikka hänellä olisi vielä alaikäisiä huolettavana. Tosin ihan sillä varauksella että lapset eivät ole suoraan helvetistä nousseet...

    • Isäpappa

      Toivotaan, että joku ihana ainakin vielä alkaisi. Omanikäisilläni (46v) naisilla on yleensä jo täysikäisiä lapsia, ja oma 11-vuotiaani ei ihan vähään aikaan vielä tule toimeen omillaan.

    • 18ja19

      Hyvin pitkään harkitsisin, ennen kuin yhteen muuttaisin. Itselläni myös vastaavanlainen tilanne, hänellä yksi lapsi alaikäinen (teini-ikäinen). Tämä lapsi tulee ja menee isänsä luona. Välillä en itsekkään tiedä, mihin väliin itseni laittaisin.

      En muuta miehen kanssa yhteen, ennen kuin todella näen, että tämä viimeinen on saatu jollain tavalla maailmalle tervejärkisenä.

    • elluhallo

      En alkaisi.

    • Kuusitoistainen

      Vaikea kysymys sinänsä, luulisin etten muuttaisi yhteen kun vihdoin on oma vapaus.

    • miksipäei40

      Kun kerran rakastaa, niin hyväksyy toisen sellaisena kuin se on. Mulle sopisi kyllä
      seurustelu ja yhteenmuuttaminen sinunlaisesi miehen kanssa

    • äitiäitipuoli

      No minä olen väärä vastaamaan, koska itselläkin vielä pieniä lapsia... Mutta niin on miehelläkin. Ja kyllä ehdottomasti olin valmis siihen, että miehellä on myös lapsia. Itseasiassa kun puolisoa katselin ja huolella valitsin, niin kriteerinäni oli, että myös miehellä täytyy mieluusti olla lapsia. Miksikö? Siksi että A) itse en enää halua vauvaa, joten lapsettoman miehen kanssa olisi ollut vaarana se, että miehelle vielä iskee vauvakuume ja B) se että vain ihminen jolla on lapsia, voi todella ymmärtää miten tärkeitä lapset ovat!

      Meillä alusta asti yhteisesti tuumattiin, että koko paketti tulee mukana, molemmilla. Ja että kaikki lapset ovat samalla viivalla. Molemmat tänä päivänä rakastamme toistemme lapsia kuin omiamme.

      Voisin kuvitella, että samalla tavalla olisin ollut hommaan valmis lapsettomanakin. Toki en voi mennä vannomaan, kun ei kokemusta ole. Se on kuitenkin varmaa, että jos jommalla kummalla lapsia on, niin ne lapset on hyväksyttävä ja heitä on rakastettava -muussa tapauksessa on todella väärin aloittaa koko suhdetta.

      Elareiden yms. suhteen en edes osaa näitä asioita ajatella. Raha on vain rahaa, enkä sen perusteella kumppania valitse. Jos lapsia on, heistä on huolehdittava myös taloudellisesti. Usein myös aikuisiin lapsiin menee jonkin verran rahaa, vanhempien omasta halusta.;)

      • neitisalla21

        Minä en koskaan voisi ottaa tuollaista huoripukkia jo on työnnellyt jo ties mihin koloihin likaista vehjettään. En ikinä en en en.


      • Isäpappa
        neitisalla21 kirjoitti:

        Minä en koskaan voisi ottaa tuollaista huoripukkia jo on työnnellyt jo ties mihin koloihin likaista vehjettään. En ikinä en en en.

        Taidat olla true love waits -jengiä?
        Itse en huolisi neitsyttä. Ehkä hekin jollekin kelpaavat, mutta ei enää tässä iässä.


    • lilliiii

      Itselläni just vastaava "tilanne päällä ". Mulla on aikuisia lapsia ja miehellä alle kouluikäisiä. Olen puun ja kuoren välissä pitää valita että muutetaaanko yhteen vai ei. Tämä suhde saattaa muuten päättyä, jos en ole valmis menemään eteenpäin. En koe että on reilua vaatia minulta joko tai. Envielä osaa sanoa mitä teen.

      • Isäpappa

        Silloin tuskin kannattaa kiirehtiä yhteenmuuttoa.


    • etsilleen1

      Olen mies ja minulla on kaksi lasta. Rehellisyyden nimissä en voisi muuttaa naisen kanssa yhteen, jolla on lapsia. Eli minä en todellakaan alkaisi tällaiseen uusioperhekuvioon. Siitä ei tule mitään muuta kuin riitaa. Lisäksi omat lapset on omia ja vieraan ei ja sama toisin päin.

    • riittikiittti

      Ei kannata!!! Itselläni täysikäinen, poikaystävällä pienet lapset, Asuttiin vuosi saman katon alla miehen asunnossa ja nyt muutin pois. Lapsiviikonloppuja pelkäsin valmiiksi jo, ahisti, vitutti, miehellä kasvatustyyli että pitää joka sekuntti vahtia ja leikkiä. Joillain voi toimiakkin, jos on oikein lapsirakas ja osaa rakastaa toisten naisten lapsia kuin omiaan. Lasten äidit määräilee menojasi ja järjestelee aikatauluja, huh huh... :D Kiitos riitti.

      • Isäpappa

        Vaan entäpä, jos kasvatustyyli ei ole samanlainen kuin exälläsi?
        Itselläni 11-vuotias tyttö, ja tottakai hän tarvitsee huomiota, mutta eihän mun nyt herranjestasjoka joka hetki tarvitse olla häntä paapomassa tai leikittämässä, onhan hänellä kavereitakin. Joskus en lapsiviikonlopulla näe lapsestani montakaan vilausta, joka tietysti jo vähän harmittaa.

        Lapseni äiti ei myöskään määräile menojani, aikataulut sovimme yhdessä jne.


    • vkirf

      En ikinä alkaisi seurustelemaan miehen kanssa jolla lapsia! En enää.
      Seurustelin miehen kanssa jolla oli kolme lasta joista kaksi alaikäistä. Lapsista ei ollut mitään harmia mutta voi niitä erossa katkeroituneen miehen vihamielisiä vuodatuksia! Exä sitä ja exä tätä. Viha exää kohtaan oli suuri. Jonkin aikaa lohdutin ja yritin ymmärtää.
      Sitten tulin siihen tulokseen että tästä ei tule mitään. Tuumin että meidän maailmat ei kohtaa, mies oli sen verran vielä menneisyyden traumatisoima että minusta ei ollut hänen lohduttajaksi.
      Ei ikinä miestä jolla on haamuja takanaan!

      • Isäpappa

        Mulla lapseni äidin haamu ei todellakaan vaivaa, onhan erostamme jo yli 10 vuotta. Oikeastaanhan sun tapauksessa ei ollutkaan kyse siitä, oliko tällä miehellä lapsia vai ei. Kyse oli siitä, että hän ei ollut vielä päässyt exästään irti. Ihan sama se on monen lapsettoman kanssa.


    • Nohuhh

      Ei ole helppoa vanhemmallakaan iällä. Seurustelin miehen kanssa muutaman vuoden. Asuttiin välillä yhdessäkin ja muutin pois koska...sen aikuinen lellitelty tytär määräili isän menoja kun heillä oli aina ennen näin. Yritin sopeutua ja tukea heitä molempia (poika olikin ainut täysijärkinen näköjään) kun vaimo/äiti kuollut.Mies ehdotti itse minulle, että mennään kahdestaan mökille ja kun tytär siitä kuuli niin taivaan luukut aukesivat. Kun Hän on eronnut ja Hän on yksin, oma vika kun seikkailu kahden pienen lapsen äitinä kiinnosti enemmän. Yritin keskustella asiasta että otetaan huomioon kaikki, myös minun sukulaiset, mutta sieltä tuli sellaisia syytöksiä kun minä kuulemma tulin väliin heidän pahimpaan suruaikaan(Haloo, kuolemasta kohta 5v), eikä minulle annettu mitään mahdollisuutta puhua. En mennyt mihinkään väliin kun hänen isä valitsi minut tiettävästi itselleni, ei tyttärelle passaajaksi. Hän sitä ja Hän tätä. Ja isi kun keitetty spaketti. Mökillä pitäisi antaa tyttären nukkua pitkään kun on väsynyt, nivelvaivoista kärsivä pappa hoitaa lapset ja aikuisen tyttären sotkut, tiskaa ,pesee pyykit(myös tyttären petivaatteet), kun tyttärellä vaikeata ...äiti kuollut...sitä kuulin jatkuvasti. Tytär ilmoittaa vaan isälle, että haluan saunaan kello 15 ja isi juoksi. Annoin heidän olla keskenään ja kävin mökillä kun se lellitelty tytär ei ollut paikalla...sekään ei käynyt kun pitäisi olla yhdessä koska heillä oli aina ennen näin. Olen kyllästynyt koko touhuun. Nyt pudotin minäkin pommin ja suosittelin molemmille hankkimaan oman elämän. Rajaansa kaikessa, myös minun kärsivällisyydessä ja ymmärtämisessä. Tytär on kateellinen, ei muuta. Myönsi kerran isälle, että hänellä ei ole niin hyvin asiat kun isällä ...no joo. Parempi olla yksin kun sellaisen uusavuttoman tyttären juoksupoika.
      Kiitos kaikille, ketkä jaksoitte lukea tämän avautumisen.

    • OmillaanLapset

      Riippuu tapauksesta esim:
      - paljonko lapset ovat isällään. Jos esim. pidennetty viikonloppu joka toinen viikonloppu, niin OK
      - riippuu lapsista, että ovatko hyvin kasvatettuja normaaleja lapsia vai kuritta ja säännöittä kasvaneita haistattelijoita
      - riippuu miehen exästä esim. miten fiksusti arki sujuu lasten kahden kodin välillä
      - riippuu miehen työstä eli olisinko minä enemmän miehen lasten kanssa jatkuvasti kuin mitä mies itse olisi

      Pääsääntöisesti seurustelisin ensiksi riittävän pitkän aikaa miehen kanssa ja tutustuisin rauhassa lapsiin. Yhteen muutettaisi vasta sitten, kun arki taatusti sujuisi siitä huolimatta, että miehellä on lapsia.

      Minulla on itselläni nuorena hankittu lapset, joista nuorinkin muutti juuri omilleen. Nautin kovasti hiljaisuudesta ja harrastuksistani sekä siitä, että voin olla ylitöissä ihan milloin vain ilman, että kukaan odottaa hädissään kotona. Siksi en ole hommannut edes koiraa. Juuri nyt tuntuu siltä, että mieluiten ottaisin miehen, jolla on myös oma koti, jolloin suhteemme olisi pelkkä seurustelusuhde, ei avoliitto. Avo-/avioliiton aika voisi olla sitten myöhemmin, kun lapset ovat kummallakin muuttaneet omilleen.

      • Isäpappa

        Niin se mun mielestä onkin fiksuinta edeta, jos jommalla kummalla (tai molemmilla) on lapsia, ettei nyt ihan heti yhteen muutettais.
        Ja tosiaan tuo, että täällä useimmat tuntuvat ajattelevan, että jos miehellä on lapsia, niin ne ovat automaattisesti huonostikäyttäytyviä ja miehen exä huohottaa koko ajan niskaan. Näin ei todellakaan aina ole. Onkohan edes useimmiten. Ja sitten tuntuu olevan vallalla käsitys, että uusi nainen joutuisi huolehtimaan miehen lapsista. Huhhuijaa. En minä pyytänyt ketään auttamaan edes taaperoikäisen hoidossa, sillä tottakai hoidan itse oman lapseni.

        Joka tapauksessa naisten tuntuu olevan useammin vaikeaa hyväksyä miesten lapsia. Vastaavasti naiset tuntuvat automaattisesti olettavan, että mies pitää naisen lapsia kuin ominaan.


      • fgh88
        Isäpappa kirjoitti:

        Niin se mun mielestä onkin fiksuinta edeta, jos jommalla kummalla (tai molemmilla) on lapsia, ettei nyt ihan heti yhteen muutettais.
        Ja tosiaan tuo, että täällä useimmat tuntuvat ajattelevan, että jos miehellä on lapsia, niin ne ovat automaattisesti huonostikäyttäytyviä ja miehen exä huohottaa koko ajan niskaan. Näin ei todellakaan aina ole. Onkohan edes useimmiten. Ja sitten tuntuu olevan vallalla käsitys, että uusi nainen joutuisi huolehtimaan miehen lapsista. Huhhuijaa. En minä pyytänyt ketään auttamaan edes taaperoikäisen hoidossa, sillä tottakai hoidan itse oman lapseni.

        Joka tapauksessa naisten tuntuu olevan useammin vaikeaa hyväksyä miesten lapsia. Vastaavasti naiset tuntuvat automaattisesti olettavan, että mies pitää naisen lapsia kuin ominaan.

        Riippuu ihan naisesta. Olen itse YH ja omista samassa tilanteessa olevista ystävistäni suurin osa haluaa myös vastaavassa elämäntilanteessa olevaa miestä juuri siksi, että kumpikin ymmärtää, että lasten etu tulee ykkösenä.

        Pitkään sinkkuna on juuri ne, jotka etsivät elättäjää, lasten- ja kodinhoitajaa sekä itsekkäästi sellaista parisuhdetta, josta itse hyötyvät mahdollisimman paljon.rtghj


    • ooooossd

      En ikinä ottaisi naista jolla on lapsia entisestä avioliitosta. Siitä ei kertakaikkiaan tulisi mitään. Omat lapset on omia ja sillä selvä. Lisäksi kun siinä saa vielä kylkiäisenä ex ukon ja siihen liittyvät ahdistukset ja masenukset, niin ei kiitos..

      • Isäpappa

        Miksi kylkiäisenä tulisi ex? Miksi kylkiäisenä tulisi ahdistukset ja masennukset?


      • Mieees
        Isäpappa kirjoitti:

        Miksi kylkiäisenä tulisi ex? Miksi kylkiäisenä tulisi ahdistukset ja masennukset?

        Jaaha. Nimimerkki isäpapalla taitaa olla emäntä ja siinä kylkiäisinä pari toisen miehen tekemää lasta vai mitä? Jokainen tietytsi makaa ja petaa omalla tavallaan. Minäkään en pystyisi parisuhteseen sellaisen kanssa, jolla on lapsia entisestä / entisistä liitoista.


    • rehabnononi

      Minä olen kuviossa,jossa miehen exä asuu myös samoilla kulmilla. Ollaan siis tekemisissä tiiviisti. On alkanut ahdistaa. Miehen lapset murkkuja ja mulkoilevat minua. Huoh. Jos eroamme niin silti törmätään kuitenkin tässä kulmilla pakosti... Ehkä muutan täältä pois. Emme siis asu yhdessä miehen kanssa.

    • freebirdy

      Nuorimmaiseni muutti pois kotoa 2 vuotta sitten, miehen kanssa erottiin 2008. Olen yhä onnesta sykkyrällä. Vapaus on ihana asia. Asunto on maksettu, on omat rahat, ei tarvitse siivota kenenkään toisen jälkiä, ei ole ruuan laittovelvollisuuksia, ei tarvitse miettiä ketään muita kuin itseään.

      En ikinä enää muuta kenenkään kanssa yhteen asumaan.
      Tai ikinä ja ikinä, mistä minä tiedän miltä tuntuu 60 vuotiaana, mutta ainakin nyt näin 42:senä tuntuu tältä. En ole mitenkään riippuvainen ollut miehestä tai siitä, että joku pitäisi kotona kaverina olla koskaan.

      En kaipaa tippaakaan minkäänlaista ihmissuhdedraamaa enkä sinun-minun-lapset -suvut - aikataulutuksia ja kuviota. Mieluummin pidän hommat simppelinä ja elän näin.

      Esim, ennen vanhaan piti miettiä porukalla minne mennään lomalle, mihin rahat riittää, pitääkö lapsille ostaa sitä tai tuota. Nyt katsoin pankkitiliä viime viikolla ja päätin, että lähdenkin elokuussa viikoksi Kroatiaan, kun sopiva matka sattui kohdalle netissä. Ei tarvinnut kysellä keneltäkään eikä sovitella kenenkään aikatauluihin mitään, buukkaus ja se oli siinä.

    • Kakkossmiess

      Itse olen 44 v mies 2 lasta tytär 17 ja poika 14.

      Lapseton 31 v. nainen muutti luokseni asumaan. Sitä ennen tapailimme n. vuoden ja seurustelimme reilu puoli vuotta.

      Tietysti tämä on vain minun yksipuolinen näkemys asiasta, mutta mini asia on mennyt hyvin. Nainen on tullut hyvin toimeen lasten kanssa ja heillä on jopa sellaista omaa hauskaa.

      Minusta hänen otteensa on ollut hyvä. Hän ei ole yrittänyt tekeytyä äidiksi tai tyrkyttänyt itseään lasten seuraan, vaan lähinnä ollut aikuinen kotona.

      Toisaalta itse en ole edellyttänyt hänen osallistuvan lasten hoitoon, vaan olen toiminut lähinnä siten, kuin edelleen huolehtisin heistä yksin. Eli en esim oleta, että nainen huolehtii lapsista työreissullani vaan suunnittelen reissuni sen mukaan, että itse voin huolehtia lapsista.

      Eksäni on ollut ongelmallinen, mutta voin minua kohtaan. Varoitin nyksääni asiasta jo ihan ensitapaamisella.

      Se mistä nykyiseni varmaan minua kritisoisi on, että teen liikaa lasteni eteen. Minun pitäisi pistää heitä enemmän tekemään kotitöitä, enemmän ottamaan vastuuta itsestään jne.

    • luuseriminusta

      Minä seurustelin miehen kanssa jolla oli poika jota tapaili missä tapaili en tavannut poikaa koskaan 10v aikana ,suhde loppui kun sai tietää vieraiden ihmisten kautta että hänellä oli 2v toinenkin lapsi josta en tiennyt mitään ja lapsi oli6v kun asia tuli ilmi.En koskaan ymmärtänyt miksi salasi asian mutta en voinut luottaa enään mieheen suhde loppui siihen ,onneksi en ole enään edes tavannut miestä sen jälkeen.Itselläni on kaksi lasta jotka olivat12v että ei olisi ollut mitään syytä salailuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe