Luin jostain etta cf-muistikortin liitin (reijat)
on verrannollisia ide liittimen kanssa. Silloinhan voi kiintolevyn korvata muistikortilla :)
Toisaalta muistikortti *kuluu* kaytossa?
Miten on bootisektorin laita?
onko kukaan kokeillut tota?
minimaalinen palomuuri
8
661
Vastaukset
- tulossa_
"Luin jostain etta..."
Ai, sullekin tulee Hölmölän Sanomat?
Mutta kuules, nyt on Joulu ovella - Aprillipäivä on vasta huhtikuussa. Palataakos sitten asiaan?
USB-muistikortille voi asentaa vaikka Linuxin, jos emosi hallitsee boottauksen ko. välineeltä.
Tässä yksi vaihtoehto: http://slax.linux-live.org/
http://slax.linux-live.org/requirements.php - Pentti Viitonen
Ainakaan CF-50 (missä luku 50 edustaa liitinpinnien määrää) ei saa suoraan liitettyä ide-väylään. Pinnien väli on paljon pienempi, eli silloin pääsee rakentamaan oman adapterin sille. Adapteri puolestaan liitetään ide-kaapeliin, samoin kuin esim. kiintolevy.
Ohjeet löytyy Prosessorista 10/2002 tai elektor-electorinics 6-7/2003. Jälkimmäisestä lehdestä voi tilata valmiin piirilevyn ja osat ostaa paikallisesta elektroniikkaliikkeestä. Kysyttessä sieltä saatetaan kertoa, ettei ole koskaan kuullukkaan tai sitten eka kerta kun kysytään, yhden tilaamisesta puhumattakaan.
Jos löydät sellaisen kaupan, joka myy kyseistä liitintä, niin kertoisitko tännekkin? =)
Mielessäni on kanssa palomuurilaite, 486:sta, millä ei pysty buuttaamaan rompulta ja joka ei omaa USB-ominaisuutta.
Ohjeissa oli maininta, että muistikortin pitäis näkyä samalla lailla kuin kiintolevy. Eli tuosta sais sen kuvan, että asentaminen kortille onnistuis. Muistaakseni noita kortteja on varustettu jopa kirjoitussuojauksella, joka on toteutettu fyysisellä kytkimellä kortin kuoreen.- myynnissäkin..
esim. BullDog Netstoressa on sellaisia, ainakin ollut myynnissä. Eli ei tarvitse itse alkaa kyhäämään sellaista jos ei ole kokenut elektroniikkahommissa.
- Pentti Viitonen
myynnissäkin.. kirjoitti:
esim. BullDog Netstoressa on sellaisia, ainakin ollut myynnissä. Eli ei tarvitse itse alkaa kyhäämään sellaista jos ei ole kokenut elektroniikkahommissa.
Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446
Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.
Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/
Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)
Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfide - lekari
Pentti Viitonen kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446
Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.
Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/
Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)
Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfidetämähän olisi mielenkiintoinen projekti, pitäisi löytää pieni emo jostain teollisuus käytössä olevasta koneesta. pienin jonka olen nähnyt on 150*200 mm (p200/128)käytän sitä päivittäin työssäni.virtalähtten voi kuulemma tehdä itse , tosi pienen sanoi ed. koneen huoltomies, joka on kasvanut pää kotelon sisällä :)
- olenkin kaivannut
Pentti Viitonen kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on todellakin tuo buldogin myymä:
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=2788216103446
Sanoisinko, että isohko malli, mutta varmaan passeli niille, jotka haluavat kortin kotelon ulkopuolelle.
Toinen voisi olla VME:n valmistama pienempi versio ja löysin vain Virolaisen linkin, jossa on myös kuva mukana: http://www.mtb.ee/cf/
Yllä-oleva malli sopisi hyvin palomuurikoneeseen, koska se olisi 'piilossa' kotelon sisällä, kuten kiintolevykin on. =)
Kolmas vaihtoehto on suunnattu rakentelioille:
http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=cfideKiitos linkeistä.
lekari kirjoitti:
tämähän olisi mielenkiintoinen projekti, pitäisi löytää pieni emo jostain teollisuus käytössä olevasta koneesta. pienin jonka olen nähnyt on 150*200 mm (p200/128)käytän sitä päivittäin työssäni.virtalähtten voi kuulemma tehdä itse , tosi pienen sanoi ed. koneen huoltomies, joka on kasvanut pää kotelon sisällä :)
pyörää uudelleen!
Teemme esim. näin
http://www.mini-itx.com/projects/epiacl-firewall/
ja tästä poweri jollet halua itse rakentaa
http://www.mini-itx.com/store/?c=10#p1807
sekä adapteri CF kortille
http://www.mini-itx.com/store/?c=16#p2602
Eli näin..... Ja ei pitäis olla koosta juurikaan enään kiinni!?- aivan tohkeissaan
olenkin kaivannut kirjoitti:
Kiitos linkeistä.
...paitsi että haluaisin sen läppärinemoon, joten mitenkäs tuo virtapuoli... pah.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673