Saunalahti ja Elisa ja miten he edistävät työnhaku

KiitosElisa

Hei,

Halusin vain kertoa miten liittymäni suljettiin ja miten sitä tällä hetkellä ei avata. Ihan vain läpinäkyvästi neuvoksi kaikille muille ja ihan vain siksi, että koen, että tällainen eeppinen säätö Elisan puolelta pitää tehdä näkyväksi. Varmaan laitan saman tekstin muillekin foorumeille ihmisten iloksi.

Tänään (kesken aktiivisen työnhaun muuten) puhelin ilmoittaa, että ei ole verkkoa. Potentiaalinen työnantaja lähettää sähköpostia, että voisinko soittaa hänelle, koska minulle ei voi soittaa. En saa puhelinta mitenkään verkkoon, lähetän pahoittelusähköpostin ja sanon, että soitan heti kun voin ja lähden varapuhelimen kanssa Elisa myymälään.

Myymälässä minulle sanotaan, että liittymä on suljettu maksamattomien laskujen takia. Sanon, että tämä on mahdotonta, koska minulla tulee laskut verkkopankkiin suoraan ja olen maksanut ne kaikki, joka kerta. Kysyn, että miten saan hoidettua asian niin, että saan liittymän päälle. Kuulemma minulla on laskuja auki ja ainoa tapa on mennä pankkiin maksamaan ne. No, ei se mitään. Ostan prepaidin ja soitan työnantajalle.

Menen kotiin ja avaan verkkopankin, jossa ei ole maksamattomia laskuja. Soitan Elisan asiakaspalveluun, jossa sanotaan, että on maksamattomia laskuja. Verkkopankista on tullut vain osittainen suoritus kaksi kertaa. Kysyn, että saanko laskun tiedot, jotta voin maksaa ne heti ja miten saan liittymäni käyttöön heti. Kuulemma se tulee heti käyttöön kun maksan saman pankin tililtä. Ja laitetaan kaiken varalta soitonsiirto. Tämä sopii minulle vaikka soitonsiirto maksaa 12e. Sen saisi muuten itse ilmaiseksi omaElisasta, joka ei tällä hetkellä toimi, ainakaan minun tunnuksillani. Ehkä siksi että liittymäni on suljettu.

Pyydän kaveria soittamaan liittymääni ja hän sanoo, että sieltä sanotaan, että liittymä ei ole käytössä. Soitan uudestaan asiakaspalveluun, josta uusi neuvoja sanoo, että soitonsiirtoa ei voi laittaa suljettuun liittymään, mutta veloitus on toki tehty jo. Kysyn taas, että miten saan liittymän taas auki, kun tosiaan odotan tärkeitä puheluita ja hän sanoo, että on jokin pika-avaus, johon hän toki ei pysty, mutta sen saa ehkä omaElisasta, joka tosin tällä hetkellä ei toimi. Hän lupaa jättää soittopyynnön laskutukseen.

Eli, ilman edes omaa tietoani, liittymäni on suljettu ilman että sitä saan mitenkään omalla toiminnallani auki. Kaikki asiakaspalvelijat sen lisäksi että antavat harhaanjohtavaa tietoa ovat todella nuivia eivätkä mitenkään suostu etsimään ratkaisua ongelmaan, jonka koen olevan virhe Elisan / Saunalahden taholta. Kaikesta lisäpalvelusta pitää maksaa itse (uusi prepaid, soitonsiirto joka ei toimi ja seuraavaksi varmaan se "pika-avaus", jota näin perjantai-illan lähestyessä pelkään, ettei ole luvassa). Ja mielestäni en ole tehnyt mitään muuta väärin kuin olettanut, että verkkopankissa voi vain klikata, että "hyväksy maksu" ja elää elämäänsä eteenpäin. Kun kysyin, että eikö minua olisi voinut muistuttaa, että maksu on maksamatta tai varoittaa, että liittymä suljetaan, koska saan harva se päivä Elisalta muutenkin tarjouksia uusista liittymistä ja puhelimista niin minulle kerrottiin, että kotiin on lähetetty kirje. Kun kysyin, että minne, niin sain tietää, että osoitteeseen, jossa asuin kaksi vuotta sitten. Posti kuulemma yleensä ilmoittaa uudesta osoitteesta, mutta ei nyt.

Maksoin siis heti avoimet laskut Dansken tililtä Dansken tilille. Ensimmäinen neuvoja sanoi, että liittymä aukeaa itsestään parin tunnin päästä ja seuraava sanoi, että menee pari päivää ja suositteli pika-avausta, jota ei pystynyt itse tehdä. Soittopyyntö laskutuksessa odottaa. Ja palvelu maksaa toki jotain 30 euroa, vaikka en ole itse mielestäni tehnyt mitään väärin.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Voisin kuvitella, että ei. Mutta jos joku voi neuvoa, että miten saan liittymäni päälle, jotta minulle voi jopa soittaa mahdolliset uudet työnantajat, niin neuvoja otetaan ilolla vastaan. Kiitos lukemisesta ja tätä tekstiä saa jakaa vaikka missä mediassa. Kiitos Elisa ja kiitos Saunalahti.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Suomi on täysin sekaisin

        Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
        Maailman menoa
        424
        4655
      2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

        minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
        Ikävä
        14
        1660
      3. Aivan täysin tahallinen teko

        Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
        Suomussalmi
        91
        1401
      4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

        Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
        Suomussalmi
        52
        1309
      5. Olet saanut minut sekoamaan

        Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
        Ikävä
        17
        1204
      6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

        Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
        Suomussalmi
        50
        1141
      7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

        Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
        Suomalaiset julkkikset
        0
        1055
      8. Myönnän sinulle nyt

        Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
        Ikävä
        54
        950
      9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

        eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
        Ikävä
        60
        829
      10. Pysytäänkö nainen

        edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
        Ikävä
        54
        827
      Aihe